Első barcelonai teszt: 1. nap, 2. nap, 3. nap, 4. nap |
Összefoglaló az első teszthétről |
Második barcelonai teszt: 1. nap, 2. nap |
Napos időben vette kezdetét a második barcelonai teszt harmadik napja a Circuit de Catalunyán, ahol a keddi és a szerdai meghibásodások után fontos volt, hogy a Ferrari némileg visszahozza az elvesztett időt. Ám a végül az egész tesztnapot megkapó Charles Leclerc csak utolsóként hagyta el a garázst, és majd' 1 óra telt el, mire megfutotta az első mért körét.
A maranellóiak azonban több okból is megnyugodhatnak: kiderült, hogy nem konstrukciós hiba okozta Sebastian Vettel szerdai balesetét, hanem egy idegen tárgy rongálta meg a kerékfelnit – ez idézte elő az incidenst. Ráadásul a monacói a második legkeményebb keveréken 1:17.253-as kört ért el – feltehetően kevés üzemanyaggal –, amivel csupán szűk 4 tizedre volt lemaradva a leglágyabb gumikon futó Alexander Albontól és Pierre Gaslytól.
Előbbi egyébként a 2019-es tesztidény során elsőként ment be 1:17 alá, ám végül nem az 1:16.882-es kört jegyző thaiföldi, hanem Leclerc zárt az élen. Ugyanis az SF90-re is felkerült a leglágyabb Pirelli, és a monacói szűk fél órával a vége előtt 1:16.658-et ment – ezzel már a Ferrarié volt a tél eddigi legjobb ideje –, majd percekkel a kockás zászló előtt végül 1:16.231-nél állította meg a stoppert.
Az előző két tesztnap legjobb idejét proukáló McLaren ezúttal Lando Norris révén a harmadik helyen zárt, mögötte pedig Gasly érkezett a Red Bull-lal. de 1:18 alatti köridőt ért el Nico Hülkenberg, Lance Stroll és Antonio Giovinazzi is.
Nem törődött továbbra sem igazán a köridővel a Mercedes, a délelőtt legszorgalmasabbja Lewis Hamilton lett, aki többnyire hosszabb etapokat teljesített és jegyzett összesen 85 kört, miközben legjobb idejét a második legkeményebb keveréken érte el.
Bár az 1:18.097-es köre így csak a 8. pozícióra volt elég, ideje mégis árulkodó lehet: a korrigált eredményével Leclerc közelében lenne. Igaz, a monacói C2-es gumin elért idejéből arra lehet következtetni, hogy a Ferrari is tudna még gyorsabb lenni.
A brithez hasonlóan átlépte az 50-es határt Leclerc, Albon, Norris, Hülkenberg, Giovinazzi és Magnussen is, a legkevesebb időt pedig Stroll töltötte a pályán.
Az első négy óra ezúttal nem hozott piros zászlós szakaszt, a hivatalos ebédszünet után pedig három istállónál történt változás: a Mercedesnél Hamiltont Valtteri Bottas, a Renault-nál Hülkenberget Daniel Ricciardo, míg a Haasnál Magnussent Romain Grosjean váltotta.
Az egyórás szünetet követően Russell hajtott elsőként pályára, ám rövidesen megkezdte a munkát Bottas is, aki azonnal egy versenyszimulációval indított. A mercedeses neve mellett szűk másfél órát követően már közel 50 kör állt, amikor Pierre Gasly miatt először került elő a nap során a piros zászló.
A francia pilóta a 9-es kanyarnál vesztette el az irányítást autója felett és csapódott neki a gumifalnak – az ütközés mértéke akkora volt, hogy Gaslynak a pályakórházba is el kellett látogatnia. Míg ő maga szerencsére megúszta az esetet, az RB15-ös komolyan sérült és már vissza sem tért a pályára. A tesztelés bő 20 percen keresztül szünetelt.
Nem indult jól a Haas délutánja sem: az előzetes tervek szerint Grosjean foglalhatta volna el a VF19-est, de az csak szűk egy órával a kockás zászló megjelenése előtt hagyta el először a garázst – a kocsi kipufogója hibásodott meg.
A Racing Point bár az idény előtti teszteken először érte el a 100 körös határt, Lance Stroll alatt nem sokkal később megadta magát az RP19-es, így nem lehetett teljes az öröm a gárdánál. A megállás miatt pedig másodszor lendült a piros zászló.
A Williams eközben megint hibamentesen futott, valamint elérte a 100-as határt a Toro Rosso, a Renault, a Ferrari és a Mercedes is. Csapatszinten ezúttal is az „ezüstnyilak" voltak a legszorgalmasabbak: Hamilton és Bottas együttesen 181 kört ment, míg egyénileg Russell tette meg a legtöbb kilométert.
A monacói délelőtt futott idejénél egyébként senki sem tudott jobbat futni délután, így a Ferrari újabb tesztnapot zárt az élen, igaz, az SF90 szűk 20 perccel a vége előtt megadta magát, amiért harmadszor lendült a piros zászló.
A második barcelonai teszt negyedik és egyben a 2019-es idény előtti gyakorlás utolsó napja péntek reggel 9 órakor kezdődik.
F1, BARCELONA*csak délelőtt tesztelt
Február 26. | Február 27. | Február 28. | Március 1. | |
MERCEDES | Hamilton, Bottas | Bottas, Hamilton | Hamilton, Bottas | |
FERRARI | Leclerc, Vettel | Vettel, Leclerc | Leclerc | Vettel, Leclerc |
RED BULL | Gasly | Verstappen | Gasly | Verstappen |
RENAULT | Hükenberg, Ricciardo | Ricciardo, Hülkenberg | Hülkenberg, Ricciardo | Ricciardo, Hülkenberg |
HAAS | Magnussen | Grosjean | Magnussen, Grosjean | Grosjean, Magnussen |
MCLAREN | Norris | Sainz | Norris | Sainz |
RACING POINT F1 | Stroll | Pérez | Stroll | |
ALFA ROMEO | Giovinazzi | Räikkönen | Giovinazzi | Räikkönen |
TORO ROSSO | Albon | Kvjat | Albon | Kvjat |
WILLIAMS | Russell | Kubica | Russell | Kubica |