Nico Rosberg továbbra sem hajlandó kiadni kezéből a vezető pozíciót, ha az egykörös tempót vesszük figyelembe, így az első rajtkocka fő várományosaként várhatja az időmérő edzést. A Mercedes pilótája mögé ezúttal Romain Grosjean zárkózött föl a második helyre a Lotusszal, és ahogyan az várható volt, a Red Bullok is sokkal biztatóbban futottak szombat délelőtt.
Olyannyira, hogy az utolsó percekben Sebastian Vettel naqgyon ígéretes körön volt, amellyel talán Rosberg idejét is fenyegethette volna, de mivel a háromszoros világbajnok forgalomba került, nem tudott javítani köridején, így a harmadik leggyorsabbként zárta a harmadik szabadedzést.
Az edzést piros zászlóval intették le, miután Grosjean a Sainte-Devot-nál verte a korláthoz Lotusát az utolsó percekben, de nem ez volt az egyetlen eset, amikor előkerült felfüggesztették a tréninget, ugyanis Felipe Massa a 35. percben törte össze Ferrariját a célegyenes végén, és hét percig tilos volt kihajtaniuk a pilótáknak a pályára, ugyanis eddig tartott Massa autójának kiemelése. Mindkét istálló szerelőinek fel van adva tehát a lecke, de jó néhány pilóta odaverte még a korláthoz versenygépét, miközben kereste a határokat, így például Adrian Sutil Force Indiáját is rendbe kell még hozni.
Az időmérő edzés előtti utolsó tréningen tehát nem borultak fel az erőviszonyok, Nico Rosberg messze a leggyorsabb a mezőnyben, ha egy körről van szó, amivel nemcsak a szabadedzés, de a futamgyőzelem fő esélyesének is számít Monte-Carlóban.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:14.378 | átlag: 161.660 km/ó | 22 kör |
2. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:15.039 | 0.661 mp h. | 13 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:15.261 | 0.883 | 17 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:15.286 | 0.908 | 17 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:15.311 | 0.933 | 20 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:15.380 | 1.002 | 19 |
7. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:15.550 | 1.172 | 20 |
8. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:15.594 | 1.216 | 17 |
9. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:15.861 | 1.483 | 15 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:15.926 | 1.548 | 25 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:15.958 | 1.580 | 23 |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.976 | 1.598 | 19 |
13. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:15.976 | 1.598 | 21 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.060 | 1.682 | 16 |
15. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:16.068 | 1.690 | 12 |
16. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:16.105 | 1.727 | 8 |
17. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:16.427 | 2.049 | 26 |
18. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:16.933 | 2.555 | 17 |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:17.902 | 3.524 | 20 |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:18.102 | 3.724 | 20 |
21. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:18.706 | 4.328 | 22 |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:19.228 | 4.850 | 22 |
PERCRŐL PERCRE
12.03: Nico Rosberg ezt a gyakorlást is az élen zárja, több, mint hat tizedmásodperccel Romain Grosjean, és majd' egy másodperccel Sebastian Vettel előtt; Alonso, Hamilton, Räikkönen a további sorrend.
Folytatás szűk két óra múlva az időmérő edzéssel.
Piros zászlóval ér véget a harmadik szabadedzés.
11.58: Grosjean Lotusa a Sainte-Devote-nál csapódik a korlátnak.
A francia sértetlenül száll ki az autóból.
11.58: A pálya tele autókkal, élénk a forgalom.
11.57: Vettel a leggyorsabb az első szektorban, de a forgalom miatt nem tud javítani az idején.
Már Ricciardo is a szuperlágy keveréken köröz.
11.54: Mindenki szuperlágyon Ricciardo kivételével.
11.53: A visszajátszásokon látható, amint Rosberg Mercedese kicsit eltalálja a korlátot z alagút előtt.
11:52: Räikkönen is kisodródik a Mirabeau-nál, de Vergne-hez hasonlóan vissza tud tolatni a pályára, és gond nélkül megy tovább.
11.51: Rosberg szintén a szuperlágyon, épphogy csak meg tudja fogni az autóját az alagút előtt.
A kör végén több, mint fél másodpercet javít Grosjean idején, 1:14.378 az új mérce, a hétvége eddigi legjobb köridője.
11.50: Grosjean a leggyorsabb a szuperlágyon 1:15.051-gyel.
11.47: Többen is feltetetik a szuperlágy gumikat.
11.46: Vergne a Mirabeau-nál csúszik ki, de vissza tud jönni a pályára.
A német pilóta kimászik a Force Indiából, az autót pedig kiemelik.
11.44: Sutil a Casino térnél csapódik a korlátba.
11.43: Sutil a szuperlágy abroncsokon hajt ki a depóból.
11.42: Az edzés újraindul, a pálya ismét szabad.
Massa közben visszatér a Ferrari garázsába.
A pályabírók kiemelik az autót, amelynek az eleje és a hátulja is szenvedett sérülést, ezt nem kis munka lesz rendbe hozni az időmérő edzésig.
A visszajátszásokon látszik, hogy Massa a kanyar bejáratánál ütözik a korlátnak, úgy tűnik, nem vezetői hibáról van szó.
Massa sértetlenül száll ki a kissé megviselt Ferrariból.
Piros zászló, a szabadedzést megszakítják.
11.35: Massa balesetet szenved az első kanyarban.
Egyre felhősebb az ég.
11.34: Rosberg javít, de még mindig lassabb két századdal Vettelnél.
11.32: Hamilton 1:15.480-nal feljön a harmadik helyre, két tizeddel Vettel mögé, Rosberg a második.
11.30: Massa Hamiltontól veszi el a 12. helyet.
11.29: Egyelőre minden autóra a lágy gumik vannak fölszerelve.
11.27: Grosjeannak gondja van a bal hátsó abroncsával, és visszatér a boxba. A lassításokon látszik, hogy a sikán előtt sikerült eltalálnia a korlátot.
11.26: Massa és Hamilton egyelőre mért kör nélkül.
11.25: Alonso a negyedik.
11.24: Vettel nem lassít, 1:15.261-re javítja idejét. Mögötte Webber fél másodperc különbséggel a második leggyorsabb.
11.21: Már Vettelé a legjobb idő, ő az első 1:16 alatt szombaton. Maldonado mindössze hét századmásodperc lemaradással követi.
Maldonado láthatóan nagyon jól érzi magát Monte-Carlóban, de csapattársa, Bottas komoly gumikopásra panaszkodott csütörtökön, ami mögött beállítási problémák lehettek, ugyanis amonacói aszfaltcsík köztudottan alig fogyaszt valamit a gumikból.
11.19: Vettel a második legjobb időt futja, két tizeddel lassabb Hülkenbergél.
11.18: Hülkenberg ismét a leggyorsabb 1:16.371-gyel.
Az élmenők beszállásával kicsit megnő a forgalom a pályán.
11.17: Hülkenberg átmenetileg a leggyorsabb, de Vergne visszaveszi a pozíciót két és fél tizedet javítva.
Negyedóra elteltével hét pilóta teljesített mért kört, Vergne-én kívül a Sauberek, a Caterhemek és a Marussiák pilótáinak neve mellett áll köridő.
11.15: Vergne a leggyorsabb 1:17.664-es idővel.
11.14: Gutiérrez kilenc kör megtétele után tér vissza a boxba.
11.13: Vergne első mért ideje a negyedik helyre jó.
11.11: Végül Ricciardo is kihajtott a boxutcából, úgy tűnik, volt némi technikai probléma a Toro Rossónál, de ezt sikerült elhárítani.
11.09: Van der Garde és Pic iratkozott még fel mért köridővel Gutiérrez mögé.
11.08: Ricciardo az egyetlen versenyző, aki még nem kóstolta meg a pályát.
11.06: Gutiérrez tovább javít, már 1:18.499-nél jár.
11.04: Gutiérrez második kísérletre hat másodpercet javít az idején, 1:20.264 az új köridő.
11.02: Az installációs körök befejeztével a legtöbb pilóta visszatér a boxba, csak Gutiérrez és Webber maradt kint második körre.
A mexikói pilótáé a harmadik szabadedzés első mért ideje 1:26.137-tel.
Webber mért kör nélkül tér vissza a depóba.
11.00: Megkezdődött a tréning, Hülkenberg vezeti a boxutcából kihajtó autók sorát, egyelőre minden kihajtó autón a lágy keverékű abroncsok vannak fent.
10.59: Nem romlott el az idő szombatra sem, néhány felhő a horizonton, de süt a nap, a levegő 18, az aszfalt 29 fokos.
Az időmérő edzésre 20 százalékos valószínűséggel mondanak esőt az meteorológusok.
Győztes | Pole pozíció | Leggyorsabb kör | |
2003 | Juan Pablo Montoya | Ralf Schumacher | Kimi Räikkönen |
2004 | Jarno Trulli | Jarno Trulli | Michael Schumacher |
2005 | Kimi Räikkönen | Kimi Räikkönen | Michael Schumacher |
2006 | Fernando Alonso | Fernando Alonso | Michael Schumacher |
2007 | Fernando Alonso | Fernando Alonso | Fernando Alonso |
2008 | Lewis Hamilton | Felipe Massa | Kimi Räikkönen |
2009 | Jenson Button | Jenson Button | Felipe Massa |
2010 | Mark Webber | Mark Webber | Sebastian Vettel |
2011 | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel | Mark Webber |
2012 | Mark Webber | Mark Webber | Sergio Pérez |
DRS-ZÓNA
A Nemzetközi Automobil-szövetség a Monacói Nagydíjra csupán egy DRS-zónát jelölt ki, az alagútban ugyanis túl veszélyes lenne a hátsó légterelő kinyitása (az idén csak a Japán Nagydíj lesz még egy DRS-zónás). A szokás szerint a célegyenesben lévő zóna az aktiválási ponttól az első féktávig tart, aki a mérési pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, kinyithatja a hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége. Az idén már az edzéseken is csak itt lehet kinyitni a légterelőt.