Rosberg szombat délelőtt is a leggyorsabb, Massa összetörte Ferrariját

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.05.25. 10:53
null
Nico Rosberg csütörtökön mindkét szabadedzést az élen zárta (Fotó: Reuters)
Nico Rosberg a Monacói Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén is megállíthatatlan volt. A Mercedes pilótája, aki a legutóbbi két futamot az első rajtkockából kezdte, továbbra sem lassít, legalábbis egy körön. A határok feszegetése közben több pilóta is összetörte az autóját, így kétszer, Felipe Massa és Romain Grosjean baleseténél is előkerült a piros zászló. Néhány csapat, különösen a Ferrari és a Lotus szerelőinek ki kell tennie magáért, hogy az időmérő edzésre rendbe tegye a versenygépeket.

 

Nico Rosberg továbbra sem hajlandó kiadni kezéből a vezető pozíciót, ha az egykörös tempót vesszük figyelembe, így az első rajtkocka fő várományosaként várhatja az időmérő edzést. A Mercedes pilótája mögé ezúttal Romain Grosjean zárkózött föl a második helyre a Lotusszal, és ahogyan az várható volt, a Red Bullok is sokkal biztatóbban futottak szombat délelőtt.

Olyannyira, hogy az utolsó percekben Sebastian Vettel naqgyon ígéretes körön volt, amellyel talán Rosberg idejét is fenyegethette volna, de mivel a háromszoros világbajnok forgalomba került, nem tudott javítani köridején, így a harmadik leggyorsabbként zárta a harmadik szabadedzést.

Az edzést piros zászlóval intették le, miután Grosjean a Sainte-Devot-nál verte a korláthoz Lotusát az utolsó percekben, de nem ez volt az egyetlen eset, amikor előkerült felfüggesztették a tréninget, ugyanis Felipe Massa a 35. percben törte össze Ferrariját a célegyenes végén, és hét percig tilos volt kihajtaniuk a pilótáknak a pályára, ugyanis eddig tartott Massa autójának kiemelése. Mindkét istálló szerelőinek fel van adva tehát a lecke, de jó néhány pilóta odaverte még a korláthoz versenygépét, miközben kereste a határokat, így például Adrian Sutil Force Indiáját is rendbe kell még hozni.

Az időmérő edzés előtti utolsó tréningen tehát nem borultak fel az erőviszonyok, Nico Rosberg messze a leggyorsabb a mezőnyben, ha egy körről van szó, amivel nemcsak a szabadedzés, de a futamgyőzelem fő esélyesének is számít Monte-Carlóban.

MONACÓI NAGYDÍJ, HARMADIK SZABADEDZÉS
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:14.378 átlag: 161.660 km/ó 22 kör
2. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:15.039 0.661 mp h. 13
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:15.261 0.883 17
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:15.286 0.908 17
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:15.311 0.933 20
6. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:15.380 1.002 19
7. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:15.550 1.172 20
8. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:15.594 1.216 17
9. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:15.861 1.483 15
10. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:15.926 1.548 25
11. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:15.958 1.580 23
12. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:15.976 1.598 19
13. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:15.976 1.598 21
14. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:16.060 1.682 16
15. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:16.068 1.690 12
16. Felipe Massa brazil Ferrari 1:16.105 1.727 8
17. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:16.427 2.049 26
18. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:16.933 2.555 17
19. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:17.902 3.524 20
20. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:18.102 3.724 20
21. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:18.706 4.328 22
22. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:19.228 4.850 22

 

PERCRŐL PERCRE

12.03: Nico Rosberg ezt a gyakorlást is az élen zárja, több, mint hat tizedmásodperccel Romain Grosjean, és majd' egy másodperccel Sebastian Vettel előtt; Alonso, Hamilton, Räikkönen a további sorrend.

Folytatás szűk két óra múlva az időmérő edzéssel.

Piros zászlóval ér véget a harmadik szabadedzés.

11.58: Grosjean Lotusa a Sainte-Devote-nál csapódik a korlátnak.

A francia sértetlenül száll ki az autóból.

11.58: A pálya tele autókkal, élénk a forgalom.

11.57: Vettel a leggyorsabb az első szektorban, de a forgalom miatt nem tud javítani az idején.

Már Ricciardo is a szuperlágy keveréken köröz.

11.54: Mindenki szuperlágyon Ricciardo kivételével.

11.53: A visszajátszásokon látható, amint Rosberg Mercedese kicsit eltalálja a korlátot z alagút előtt.

11:52: Räikkönen is kisodródik a Mirabeau-nál, de Vergne-hez hasonlóan vissza tud tolatni a pályára, és gond nélkül megy tovább.

11.51: Rosberg szintén a szuperlágyon, épphogy csak meg tudja fogni az autóját az alagút előtt.

A kör végén több, mint fél másodpercet javít Grosjean idején, 1:14.378 az új mérce, a hétvége eddigi legjobb köridője.

11.50: Grosjean a leggyorsabb a szuperlágyon 1:15.051-gyel.

11.47: Többen is feltetetik a szuperlágy gumikat.

11.46: Vergne a Mirabeau-nál csúszik ki, de vissza tud jönni a pályára.

A német pilóta kimászik a Force Indiából, az autót pedig kiemelik.

11.44: Sutil a Casino térnél csapódik a korlátba.

11.43: Sutil a szuperlágy abroncsokon hajt ki a depóból.

11.42: Az edzés újraindul, a pálya ismét szabad.

Massa közben visszatér a Ferrari garázsába.

A pályabírók kiemelik az autót, amelynek az eleje és a hátulja is szenvedett sérülést, ezt nem kis munka lesz rendbe hozni az időmérő edzésig.

A visszajátszásokon látszik, hogy Massa a kanyar bejáratánál ütözik a korlátnak, úgy tűnik, nem vezetői hibáról van szó.

Massa sértetlenül száll ki a kissé megviselt Ferrariból.

Piros zászló, a szabadedzést megszakítják.

11.35: Massa balesetet szenved az első kanyarban.

Egyre felhősebb az ég.

11.34: Rosberg javít, de még mindig lassabb két századdal Vettelnél.

11.32: Hamilton 1:15.480-nal feljön a harmadik helyre, két tizeddel Vettel mögé, Rosberg a második.

11.30: Massa Hamiltontól veszi el a 12. helyet.

11.29: Egyelőre minden autóra a lágy gumik vannak fölszerelve.

11.27: Grosjeannak gondja van a bal hátsó abroncsával, és visszatér a boxba. A lassításokon látszik, hogy a sikán előtt sikerült eltalálnia a korlátot.

11.26: Massa és Hamilton egyelőre mért kör nélkül.

11.25: Alonso a negyedik.

11.24: Vettel nem lassít, 1:15.261-re javítja idejét. Mögötte Webber fél másodperc különbséggel a második leggyorsabb.

11.21: Már Vettelé a legjobb idő, ő az első 1:16 alatt szombaton. Maldonado mindössze hét századmásodperc lemaradással követi.

Maldonado láthatóan nagyon jól érzi magát Monte-Carlóban, de csapattársa, Bottas komoly gumikopásra panaszkodott csütörtökön, ami mögött beállítási problémák lehettek, ugyanis amonacói aszfaltcsík köztudottan alig fogyaszt valamit a gumikból.

11.19: Vettel a második legjobb időt futja, két tizeddel lassabb Hülkenbergél.

11.18: Hülkenberg ismét a leggyorsabb 1:16.371-gyel.

Az élmenők beszállásával kicsit megnő a forgalom a pályán.

11.17: Hülkenberg átmenetileg a leggyorsabb, de Vergne visszaveszi a pozíciót két és fél tizedet javítva.

Negyedóra elteltével hét pilóta teljesített mért kört, Vergne-én kívül a Sauberek, a Caterhemek és a Marussiák pilótáinak neve mellett áll köridő.

11.15: Vergne a leggyorsabb 1:17.664-es idővel.

11.14: Gutiérrez kilenc kör megtétele után tér vissza a boxba.

11.13: Vergne első mért ideje a negyedik helyre jó.

11.11: Végül Ricciardo is kihajtott a boxutcából, úgy tűnik, volt némi technikai probléma a Toro Rossónál, de ezt sikerült elhárítani.

11.09: Van der Garde és Pic iratkozott még fel mért köridővel Gutiérrez mögé.

11.08: Ricciardo az egyetlen versenyző, aki még nem kóstolta meg a pályát.

11.06: Gutiérrez tovább javít, már 1:18.499-nél jár.

11.04: Gutiérrez második kísérletre hat másodpercet javít az idején, 1:20.264 az új köridő.

11.02: Az installációs körök befejeztével a legtöbb pilóta visszatér a boxba, csak Gutiérrez és Webber maradt kint második körre.

A mexikói pilótáé a harmadik szabadedzés első mért ideje 1:26.137-tel.

Webber mért kör nélkül tér vissza a depóba.

11.00: Megkezdődött a tréning, Hülkenberg vezeti a boxutcából kihajtó autók sorát, egyelőre minden kihajtó autón a lágy keverékű abroncsok vannak fent.

10.59: Nem romlott el az idő szombatra sem, néhány felhő a horizonton, de süt a nap, a levegő 18, az aszfalt 29 fokos.

Az időmérő edzésre 20 százalékos valószínűséggel mondanak esőt az meteorológusok.

A LEGUTÓBBI TÍZ MONACÓI NAGYDÍJ LEGJOBBJAI
Győztes Pole pozíció Leggyorsabb kör
2003 Juan Pablo Montoya Ralf Schumacher Kimi Räikkönen
2004 Jarno Trulli
Jarno Trulli Michael Schumacher
2005 Kimi Räikkönen Kimi Räikkönen Michael Schumacher
2006 Fernando Alonso Fernando Alonso Michael Schumacher
2007 Fernando Alonso Fernando Alonso Fernando Alonso
2008 Lewis Hamilton
Felipe Massa Kimi Räikkönen
2009 Jenson Button Jenson Button Felipe Massa
2010 Mark Webber Mark Webber Sebastian Vettel
2011 Sebastian Vettel
Sebastian Vettel Mark Webber
2012 Mark Webber Mark Webber Sergio Pérez

DRS-ZÓNA

A Nemzetközi Automobil-szövetség a Monacói Nagydíjra csupán egy DRS-zónát jelölt ki, az alagútban ugyanis túl veszélyes lenne a hátsó légterelő kinyitása (az idén csak a Japán Nagydíj lesz még egy DRS-zónás). A szokás szerint a célegyenesben lévő zóna az aktiválási ponttól az első féktávig tart, aki a mérési pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, kinyithatja a hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége. Az idén már az edzéseken is csak itt lehet kinyitni a légterelőt.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik