CSÜTÖRTÖK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1.12.126 |
2. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:11.841 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:11.786 |
15.00–16.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
15.10: a verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj |
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj |
Július 1., 15.10: Osztrák Nagydíj |
Napsütéses idő és 40 fokos aszfalt fogadta a mezőnyt Monacóban a harmadik és egyben utolsó szabadedzésen, amelyen a bokszutca végi lámpa zöldre váltása után azonnal pályára hajtott szinte a mezőny fele.
A első mért időt a tavalyi Monacói Nagydíjon pole pozíciót szerző Kimi Räikkönen futotta, aki 1:13.729-es körrel iratkozott fel az időlistára. A finnhez rövidesen csatlakoztak a többiek is, az első két edzést behúzó Red Bullra azonban majd’ 20 percet kellett várni.
Onnantól kezdve viszont a „vörös bikák” különcsatája következett, mivel Max Verstappen és Daniel Ricciardo egymást váltva az élen javítottak folyamatosan az időn, mígnem előbbi 1:11.787-es pályacsúcsot jegyzett.
Az edzés első sárga zászlós szakasza eközben Valtteri Bottas nevéhez fűződött, aki a St. Devote-kanyarban rontott, majd kifutott a bukótérbe. Ezzel nem is lett volna gond, azonban a finn elkapkodta autója menetirányba tételét, hiszen a W09 farával a falat is lekoccolta a fordulat közben. Bottas ezt követően visszahajtott a depóba, ahol a hátsó szárnyát is ki kellett cserélni.
Bottas hibája:
A Mercedes finnjéhez hasonlóan Carlos Sainz Jr. is elmérte a féktávot, azonban a spanyol már nem hamarkodta el Renault-ja megforgatását. Az 1-es kanyar harmadik „áldozata” pedig Lance Stroll volt. Rajtuk kívül Romain Grosjean is rontott, a legnagyobb hibát azonban az addig száguldó Verstappen követte el.
A holland az utolsó 10 percben úgy döntött, hogy megpróbál tovább faragni az idején, viszont „mumus” kanyarjában – ahol már többször is összetörte az autóját – megint a falban kötött ki. A gyakorlást piros zászlóval szakították meg.
Verstappen autótörése:
A Ferrari és a Mercedes ezalatt hiába próbálkozott, egyik gárda sem tudta igazán megközelíteni a Red Bullokat, igaz, Sebastian Vettel hátránya ezúttal csak bő 2 tized volt, míg a gyorsabbik „ezüstnyíl”, Lewis Hamilton lemaradása már a fél másodpercet is súrolta.
Az első hat pozícióban így a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes sorakozott párban, míg mögöttük a hétvégén eddig nagyon jól teljesítő Toro Rosso következett Brendon Hartley, Pierre Gasly felállásban. Az első tízest még Sainz és Szergej Szirotkin egészítette ki.
A hazai pályán köröző Charles Leclerc ezúttal is gyorsabbnak tudott bizonyulni Marcus Ericssonnál, és a második tréninghez hasonlóan most is a 17. helyen tudta zárni a tréninget.
Folytatás 15 órakor az időmérővel.
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:11.786 | átlag: 167.347 km/ó | 23 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:11.787 | 0.001 mp h. | 14 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:12.023 | 0.237 | 23 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:12.142 | 0.356 | 26 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:12.273 | 0.487 | 26 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:12.356 | 0.570 | 27 |
7. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:12.752 | 0.966 | 25 |
8. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:12.761 | 0.975 | 23 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:12.850 | 1.064 | 24 |
10. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:12.854 | 1.068 | 23 |
11. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:12.874 | 1.088 | 25 |
12. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:12.940 | 1.154 | 23 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:13.025 | 1.239 | 22 |
14. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:13.112 | 1.326 | 26 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:13.279 | 1.493 | 25 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:13.595 | 1.809 | 26 |
17. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:13.644 | 1.858 | 25 |
18. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:13.881 | 2.095 | 21 |
19. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:14.192 | 2.406 | 20 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:14.221 | 2.435 | 28 |