A sportfelügyelők nem mindenben értettek egyet a Red Bull vezetőségével, de elfogadták azt az érvelést, miszerint a szabály megfogalmazása nem volt egyértelmű. Így Sebastian Vettel a 2., Mark Webber a 8. rajthelyről indulhat a 14 órakor kezdődő 67 körös versenyen.
Jo Bauer, a Nemzetközi Automobil-szövetség technikai vezetője azért panaszolta be a sportfelügyelőknél a Red Bullt, mert az autóiban úgy állították át a motor nyomatékát, hogy az a közepes fordulatnál kedvezőbben hat az autó aerodinamikai teljesítményére – azaz ismét a kipufogógázokkal próbálják javítani az autó hátsó részének tapadását. Ilyen szintű módosítás pedig – elméletileg – nem megengedett.
Az ügy várhatóan folytatódni fog, és a szabályt is pontosítják, hogy becsukják azt a kiskaput, amelyet a Red Bull-istálló a jelek szerint nagyon okosan kihasznált.
Ahogy Adrian Newey technikai igazgató mondta egykor, és gondolja ma is: „Olyan, hogy a szabályok szelleme, nem létezik. Csak a leírt szabály."