Habár a mexikói verseny finoman szólva nem alakult tökéletesen Lewis Hamilton számára, a futam végén úgy is ő lehetett a legboldogabb versenyző az Autódromo Hermanos Rodríguezen, hogy csak a 4. helyen látta meg a kockás zászlót. A Mercedes versenyzője ugyanis csupán öt ponttal szerzett kevesebbet, mint világbajnoki riválisa, Sebastian Vettel, s ez azt jelenti, hogy Hamilton biztosította ötödik vb-címét.
Ezzel a brit a Formula–1 történelmének második legsikeresebb versenyzője lett ezen a téren: kiegyenlített a bajnoki címek tekintetében Juan Manuel Fangióval, így nem meglepő módon elérzékenyülve nyilatkozott a leintést követően.
„Ez nagyon furcsa érzés, de nem itt nyertem meg ezt a világbajnoki címet, hanem a kemény munkával teli sok-sok versenyen. Tizenhárom éves korom óta a Mercedesnél vagyok, és véghez vittem azt, amit korábban Fangio is a Mercedesszel. Ez hihetetlen érzés és egyben nagyon szürreális is ebben a pillanatban – mondta újabb vb-címéről Hamilton, majd áttért a mexikói versenyre. – Szörnyű futam volt. Nagyszerűen rajtoltam, és előrejöttem, de nem igazán tudom, hogy utána mi történt. Csak próbáltam tartani magam és célba érni. A családom és édesapám kemény munkája nélkül most nem lennék itt, ez egy alázatos élmény volt.”
Max Verstappen egymás után kétszer nyerte meg a Mexikói Nagydíjat, 2017 után 2018-ban sem talált legyőzőre az Autódromo Hermanos Rodríguezen. Pedig a futam végén átélt néhány kemény pillanatot amikor megtudta, hogy csapattársa, Daniel Ricciardo feladni kényszerült a versenyt technikai probléma miatt. Verstappen elmondta, mi kellett ahhoz, hogy elsőként lássa meg a kockás zászlót.
OKTÓBER 26., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1.Verstappen 1:16.656 |
2. szabadedzés 1. Verstappen 1:16.720 |
OKTÓBER 27., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:16.284 |
Időmérő edzés: 1. Ricciardo 1:14.759 |
OKTÓBER 28., VASÁRNAP |
Verseny: 1. Verstappen 2. Vettel 3. Räikkönen |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
November 11., 18.10:Brazil Nagydíj |
November 25., 14.10:Abu-dzabi Nagydíj |
„A rajt jelentette a kulcsot. Őszintén szólva nem aludtam túl jól előző este. Az autó viszont briliánsan működött ma. Azt hiszem, hogy összejöhetett volna a kettős győzelem is, és persze miután Daniel kiesett, biztos akartam lenni, hogy az én autóm nem adja meg magát” – mesélt a mexikói versenyről a holland.
Bár két hellyel Hamilton előtt tudott végezni Sebastian Vettel, Mexikóban biztossá vált, hogy nem a Ferrarihoz kerül a 2018-as világbajnoki cím. Vettel a leintés után sportszerű volt, és azonnal gratulált Hamiltonnal, de hozzátette: jövőre is hasonló teljesítményre számít a brittől, hogy vissza tudjon vágni.
„Ez nem könnyű nap, de Lewis megérdemelte, szóval gratulálok neki és a csapatának, hiszen nagyszerű munkát végeztek – mondta Vettel. – El kell fogadnunk ezt, és gratulálnunk kell. Szerettük volna tovább húzni a dolgot, de nem tudtuk. Egész évben fantasztikusan vezetett, és ő volt a jobb kettőnk közül. Az ötödik világbajnoki cím valami hihetetlen lehet. Gratuláltam neki, és arra kértem, hogy jövőre is keményen nyomja, mi pedig újra küzdhetünk ellene.”
Daniel Ricciardo újabb versenyének vetett véget technikai probléma. A Red Bull ausztrálja a pole pozícióból kezdhette meg a futamot, ám már a rajtnál veszített két helyet, és bár úgy tűnt, hogy legalább a második helyre vissza tud jönni, tíz körrel a leintés előtt megállt az autója. Ricciardo a futamot követően keményen fogalmazott, amikor közölte: ezzel ő már végzett is a Red Bullnál.
„Tehetetlen, talán ez a legjobb szó, ami leír. Ez csak újabb probléma az autóval, hosszú ideje nem volt már tiszta hétvégénk. Mindig jól sikerül az eleje, az edzések is jól mennek, de itt már a rajt sem ment megfelelően. Vasárnap történnek ezek a dolgok, én pedig nem találok rá magyarázatot. Hagyom, hogy Gasly vezesse ezt az autót, én végeztem vele” – nyilatkozta ingerülten az ausztrál, aki jövőre már a Renault-t erősíti.
Csak a hatodik helyről kezdhette meg a Mexikói GP-t Kimi Räikkönen, harmadik helyezésének köszönhetően azonban dobogóra állhatott a futam végén. Mindezt úgy érte el, hogy egyszer cserélt kereket, és elmondása szerint azért döntöttek így a mérnökeivel, mert azt hitték: Bottas is így tesz majd. Honfitársa egyébként összesen háromszor járt a bokszutcában.
„Egész jól bírták a gumik, mégsem tudtam keményebben nyomni, és a lehető legjobb eredményt értem el – vélekedik a Ferrari pilótája. – Nyilván többet szerettem volna, de persze a dobogós helyezés sem rossz, és van még két verseny, hogy jobb eredményt érjek el. Természetesen nem ez volt a legizgalmasabb versenyem, próbáltam az elején elmenni a Mercedes mellett, mert úgy gondoltuk, hogy egykiállásos taktikán vannak, de nem tudtam közelebb kerülni és a gumik is sérültek. A verseny végére a bal első eléggé elkopott, de összességében így is jól működtek az abroncsok.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:38:28.851 | |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 17.316 mp h. | |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 49.914 mp h. | |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.738 p h. | |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1 kör h. | |
6. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 2 kör h. | |
7. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 2 kör h. | |
8. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 2 kör h. | |
9. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 2 kör h. | |
10. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 2 kör h. | |
11. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 2 kör h. | |
12. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
13. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
14. | Brendon Hartley* | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 2 kör h. | |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 3 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 61 | hidraulika | |
Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 38 | fék | |
Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 28 | elektronika | |
Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 3 | baleset | |
* 5 másodperces időbüntetés baleset okozásáért |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 9 | 15 | 18 | 358 |
2. | Sebastian Vettel | 5 | 11 | 18 | 294 |
3. | Kimi Räikkönen | 1 | 11 | 16 | 236 |
4. | Valtteri Bottas | – | 8 | 17 | 227 |
5. | Max Verstappen | 2 | 9 | 15 | 216 |
6. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 11 | 146 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 11 | 69 |
8. | Sergio Pérez | – | 1 | 10 | 57 |
9. | Kevin Magnussen | – | – | 9 | 53 |
10. | Fernando Alonso | – | – | 9 | 50 |
11. | Esteban Ocon | – | – | 10 | 49 |
12. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 12 | 45 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 5 | 31 |
14. | Pierre Gasly | – | – | 5 | 29 |
15. | Charles Leclerc | – | – | 8 | 27 |
16. | Stoffel Vandoorne | – | – | 4 | 12 |
17. | Marcus Ericsson | – | – | 6 | 9 |
18. | Lance Stroll | – | – | 2 | 6 |
19. | Brendon Hartley | – | – | 3 | 4 |
20. | Szergej Szirotkin | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 585 |
2. | Ferrari | 530 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 362 |
4. | Renault | 114 |
5. | Haas-Ferrari | 84 |
6. | McLaren-Renault | 62 |
7. | RPFI-Mercedes | 47 |
8. | Alfa Romeo Sauber | 36 |
9. | Toro Rosso-Honda | 33 |
10. | Williams-Mercedes | 7 |