A Német Nagydíj második szabadedzésén a Red Bull megmutatta, hogy képes a közepesen kemény gumikon olyan tempóra, mint a délelőtti tréninget uraló Mercedes, és miután felkerültek az autókra a lágy abroncsok, Sebastian Vettel mindenkit megelőzött.
Lewis Hamilton a sárga betűs gumikon csak 8. lett, a két Red Bullon és Nico Rosbergen kívül a két-két Lotus és Ferrari is megelőzte. Kiélezett csatára számíthatunk az időmérőn, főleg, hogy szombatra még melegebbet ígérnek az időjósok.
Ami a gumikat illeti, semmi probléma nem volt velük a délutáni edzésen, az olasz beszállító megoldotta a problémákat. Sam Michael, a McLaren sportigazgatója megerősítette, hogy az új abroncsokkal nem fordulhat elő az a defektsorozat, ami miatt a pilóták a bojkott lehetőségét is felvetették.
A közepesen kemény abroncsok kopása ráadásul annyira elhanyagolható, hogy ha nem lenne a lágy gumi is, egy kiállással is teljesíteni lehetne a futamot. Így azonban nagyobb esély van a két kiállásra, ami kevesebb a Pirelli által előrejelzett háromnál.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:30.416 | átlag: 204.972 km/ó | 39 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:30.651 | 0.235 mp h. | 38 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:30.683 | 0.267 | 41 |
4. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:30.843 | 0.427 | 32 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:30.848 | 0.432 | 27 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:31.056 | 0.640 | 39 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:31.059 | 0.643 | 41 |
8. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:31.304 | 0.888 | 35 |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:31.568 | 1.152 | 37 |
10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:31.797 | 1.381 | 40 |
11. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:31.824 | 1.408 | 34 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:31.855 | 1.439 | 42 |
13. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:32.055 | 1.639 | 39 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:32.086 | 1.670 | 36 |
15. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:32.495 | 2.079 | 39 |
16. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:32.762 | 2.346 | 44 |
17. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:32.879 | 2.463 | 35 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:32.880 | 2.464 | 36 |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:33.695 | 3.279 | 38 |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:33.804 | 3.388 | 40 |
21. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:34.017 | 3.601 | 10 |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:34.667 | 4.251 | 39 |
PERCRŐL PERCRE
15.34: Vettel zárta az élen az edzést, és a Red Bull a hosszú meneteken is kiváló volt.
Webber 31 kört tett meg a keményebb gumikon, amelyek jelentősebb kopás nélkül bírták a terhelést. A 60 körös versenyen ez azt jelentheti, hogy két kiállással simán teljesíthető a futam.
15.10: Hamiltont behívták a boxba, hogy megkapja a keményebb gumikat, de az angolhoz nem érkezett meg az üzenet, ment tovább a lágyakon.
A Marussia azt írja a Twitteren, hogy González nem Bianchi rosszulléte miatt ment az első szabadedzésen, a tervek szerint a Hungaroringen is autóba ül. ettől függetlenül még beugorhat Bianchi helyére,m ha nem javul az állapota.
Vettelnek a mérnöke: „Úgy tűnik, mindegyik autón ugyanúgy kopnak a lágy gumik. A fő cél mostantól az, hogy a közepesen keményeket a lehető legtovább kihasználjuk."
A Mercedes szemcsésedésre számít, ezért több rövidebb etapot futnak a pilótái.
15.04: Massa Webber a köridői felől érdeklődött. A boxból azt mondták, teli tankkal 1:36.2 az ausztrál legjobbja, de körről körre gyorsul.
A Marussia rosszulléttel magyarázza Bianchi extra pihenőjét. A francia megfázott és gyomorfertőzése is van. Remélhetőleg jobban lesz szombatra.
Ezzel befejeződtek a gyors körök, s már nagyban mindenki teli tankos menetet futott a lágy gumikon.
14.55: Grosjean 5 ezreddel megelőzte Räikkönent, és már ő volt a 4. Di Resta a 10. helyre ugrott előre.
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
IDŐJÁRÁS. Szombaton és vasárnap nyárias idő várható zavartalan napsütéssel, 25-28 fokos maximális hőmérséklettel. |
GUMIK. A Pirelli a közepesen kemény és a lágy gumikat szállítja a Német Nagydíjra, de már nem a korábbi fajtából, hanem abból, amelyet a Kanadai Nagydíjon kipróbálhattak a csapatok. A kevláröv és a silverstone-inál kíméletesebb pálya miatt a defekt esélye minimális. A Pirelli a versenyre három boxkiállással számolt a hétvége előtt, de a pénteki edzések alapján két kiállással is könnyen megoldható. |
ECCLESTONE ENGEDMÉNYE. A csőd szélén álló Nürburgring a német Bild szerint csak úgy tudja megrendezni a Német Nagydíjat, hogy nem kell kifizetnie a 14 millió eurós jogdíjat. A lap úgy tudja, Bernie Ecclestone a pálya helyzetére és a Német GP múltjára való tekintettel (no meg hogy a New Jersey-i futam után ne essen ki másik) oldotta fel a fizetési kényszert. |
NÉMET PÁLYÁK. Ez lesz a 60. Formula–1-es Német Nagydíj. A Nürburgring 26. alkalommal ad otthont a németek versenyének (ötödször az átépített pályán), amelyet Hockenheimben (33-szor) és a berlini AVUS-pályán (egyszer) is megtartottak már korábban. |
Utolsóként Di Resta is megkapta a lágy gumikat, a skót a két Caterham és a két Marussia előtt állt. A Marussiánál Bianchi a kihagyott első edzés (a venezuelai Rodolfo González ment helyette) ellenére 65 századdal verte Chiltont. Méghozzá úgy, hogy csupán 10 kört tett meg, autóját lebontották a garázsban, de nem szerelték. A francia nemigen készült rá, hogy visszamegy a pályára.
14.51: Grosjean a 7. helyre ugrott előre, Massa és Hamilton közé.
A két Williams a lágy gumikon megelőzte a franciát, aki a 17. helyen volt a kiscsapatok pilótái és Di Resta előtt.
14.49: másodikra feljött a negyedik helyre, 432 ezredre Vetteltől, 15 századra Rosbergtől és Webbertől. Grosjeanon volt a sor.
Räikkönen első lágy gumis mért köre nem sikerült jól, le is lassított.
14.47: Massa javított a második mért körében, Alonso nem. A két Ferrari között 3 ezred volt, a spanyol javára.
Az élcsapatok közül még a Lotus tartozott a lágy gumis gyors körökkel.
14.43: Massa a lágy gumikon megelőzte Hamiltont, Alonso pedig bejött mindkettejük elé a 4. helyre.
14.42: a két Caterham a lágy gumis menete során a két Williams elé került, de a Williamseken nem kerültek még fel a lágy gumik.
Sutil a lágy gumikon 1.6 másodperccel elmaradt Vetteltől, de a célegyenesre fordulva a kavicságyban is tett kitérőt a gyors köre végén.
14.37: a német bejött a két Red Bull közé, az angol azonban 888 ezredre elmaradt Vetteltől, és a 4. helyre jött föl.
14.36: Rosberg is a lágy gumikon ment már, akárcsak Hamilton.
14.34: Vettel a lágy gumikon száguldott, 1:30.416 perccel átvette a vezetést.
Az élen Webber, Ricciardo, Rosberg, Hamilton, Vergne, Vettel, Hülkenberg, Alonso, Massa, Gutiérrez, Pérez, Grosjean a sorrend. A Sauber és a Toro Rosso pilótái, valamint Webber volt kint a lágy gumikon.
14.30: Webber a második gyors körével 1:30.683-ra javított, Ricciardo volt a második, 1.172 másodperces lemaradással.
Ricciardo a 4., Hülkenberg a 6. helyre jött fel az új lágy gumikon. A pilóták a gyors körük után egy lassabbat tettek meg, és utána újra belehúztak. Vergne ezzel a módszerrel feljött a 4. helyre.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Ez az a lépés, amit a Mercedesnek nehéz lesz megtennie a lágyabb abroncsra váltva.
14.27: Webber 1:31.79-ről 1:30.874-re faragta a legjobb kört a lágy gumikon.
Többen is a sárga betűs abroncsokra váltottak.
14.25: Vergne megkapta a lágy gumikat, 1:33.7-ről 1:32.59-re javított velük. A 6. helyre jött fel a Toro Rossóval.
Az aszfalt hőmérséklete 27 és 29 fok között ingadozik attól függően, milyen vastag felhő takarja el a napot. Esőtől továbbra sem kell tartani.
14.23: Alonsótól kérdezte a mérnöke, kell-e állítani az első légterelőjén. A válasz: „Nem hiszem, hogy sokat segítene, elkoptak a gumik."
Alonso is odalépett, feljött Vettel és Massa közzé az 5. helyre, 736 ezredre Webbertől. A spanyol a 10. körében járt, Hamiltonnal együtt ők a legaktívabbak.
14.19: a két Mercedes egyre inkább gyorsult, Hamilton bejött Rosberg mögé, a két csapattársat 7 ezred választotta el.
A német Mercedesén a délelőtti edzésen kipróbálták a csapat passzív DRS-ét, de egy idő után leszedték.
14.17: Rosberg feljött a 2. helyre.
Rosberg feljött a negyedik helyre, Massa elé.
14.14: Vettel tovább faragott Webberrel szembeni hátrányából, 3 tized volt csak. Alonso a 7. körét futotta, a 15. helyen állt.
Vettel feljött csapattársa mögé, 6 tizeddel maradt el az ausztráltól. Hamilton négy századdal megelőzte a németet.
14.12: Webber 1:31.790-re javította az edzés legjobbját, alig maradt el Hamilton délelőtti 1:31.754-étől.
14.11: Hamilton feljött a második helyre.
Vettel viszont Hamilton tempójában körözött. Rosberg is kijött a boxból.
14.09: Grosjean egy pillanatra átvette a vezetést, de jött Webber, és 1:32.333-at ment.
14.08: már csak Rosberg volt a boxban. Hamilton (nehéz autójával?) a 17. helyen állt, 6 másodperces lemaradással.
Alonso 1:36.279-cel a 13. helyen állt.
14.06: a francia 1:34.023-ra javított a Lotusszal, Button a McLarennel 1:33.646-tal került az élre. Aztán Räikkönen következett 1:33.537-tel..
14.05: Az első gyors körök közül Grosjeané volt a legjobb, 1:34.342.
14.04: Chilton 1:36.542-vel kezdett. Már csak Vettel, Webber és Rosberg volt a boxban.
A Marussia-pilóta és az utána érkezők is egyből mért körre indultak, senki sem tért vissza a boxba. Ez arról árulkodik, hogy a pálya állapota jó.
14.00: elindult az edzés, elsőként Chilton ment ki a pályára.
A Ferrari közölte a Twitteren, hogy sikerült megjavítani Alonso autóját, remélik, jó is marad az edzés végéig.
13.55: bár a levegő hőmérséklete még mindig húsz foknál alacsonyabb, az aszfalt 29 fokos, vagyis tíz fokkal melegebb, mint az első edzés kezdésekor. Ez is segíthet a többieknek közelebb kerülni a Mercedeshez, amely az idény korábbi szakaszában a hőmérséklet emelkedésével veszített az előnyéből.
DRS-ZÓNA
A Nemzetközi Automobil-szövetség két DRS-zónát jelölt ki a Nürburgringen. A zónákhoz (amelyek az aktiválási ponttól az első féktávig tartanak) külön mérési pontok tartoznak: aki ezeken a pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, a következő zónában kinyithatja a hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége, és esélyt kapjon az előzésre.