A Mercedes pilótái az idén tizedszer zártak az első két helyen második szabadedzést versenyhétvégén, de először úgy, hogy Nico Rosberg lett az első és Lewis Hamilton a második. Ehhez az is kellett, hogy Hamilton a 90 perces tréning első kétharmadát a boxban töltse, arra várva, hogy a motor elektronikájában támadt meghibásodást szenzorcserével orvosolja istállója.
Amikor az angol kiment az utolsó fél órára, a többiek már a teli tankos versenyszimulációkat hajtották végre, tele volt a pálya, így Hamilton ugyan jobb minőségű aszfalton mehetett, a forgalom miatt közel sem autózta ki autójából a maximumot.
Persze ez Rosbergre is vonatkozhat, mert bár a német a tervek szerint hajtott ki a pályára, a harmadik helyezett Kimi Räikkönent alig több mint egy tizeddel előzte meg, ami szokatlanul kis különbség. S még sokatmondóbb, hogy a két Mercedes elmaradt Hamilton délelőtti, kemény gumis legjobbjától…
A Mercedes mellett a Williams is tartalékolt, Valtteri Bottas a két Ferrari mögött ötödik lett, Felipe Massa a 9. helyen zárt. A délelőtt második Jenson Button hatodik helyezése már valamivel hívebben tükrözi, mire számíthat a wokingi istálló.
A Ferrari és a Red Bull a hétvége előtt azt hangsúlyozta, hogy a motorerő jelentősége és a Mercedes fölénye miatt nehéz hétvégéje lesz, egyelőre mégsem lehet kizárni a két istállót a dobogós helyekért folyó harcból.
A mezőny hátsó részében a Marussia és a Lotus közötti különbség alakul érdekesen, Jules Bianchi mindkét arany-fekete autót megelőzte, s Max Chilton is az össze-vissza csúszkáló Romain Grosjean elé került. A Lotus félelmetesen gyengének tűnik, csak a Caterhamet előzi meg. Kobajasi Kamui a Magyar Nagydíj óta most vezetett először, de csapattársát, Marcus Ericssont azért meg tudta előzni.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:26.225 | átlag: 241.864 km/ó | 41 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:26.286 | 0.061 mp h. | 16 |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:26.331 | 0.106 | 31 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:26.565 | 0.340 | 26 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:26.758 | 0.533 | 34 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:26.762 | 0.537 | 34 |
7. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:26.762 | 0.537 | 27 |
8. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:26.881 | 0.656 | 44 |
9. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:26.935 | 0.710 | 33 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:26.992 | 0.767 | 37 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:27.079 | 0.854 | 42 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:27.227 | 1.002 | 39 |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:27.476 | 1.251 | 37 |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:27.840 | 1.615 | 33 |
15. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:27.929 | 1.704 | 33 |
16. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:28.029 | 1.804 | 35 |
17. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:28.659 | 2.434 | 34 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:28.700 | 2.475 | 42 |
19. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:28.786 | 2.561 | 29 |
20. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:29.085 | 2.860 | 29 |
21. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:29.178 | 2.953 | 32 |
22. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:29.275 | 3.050 | 37 |
AZ EDZÉS PERCRŐL PERCRE
15.31 Vége az edzésnek, Rosberg az első, de Hamilton egy órával kevesebb körözés ellenére csak 61 ezredre van tőle.
15.29 Hülkenbergé a legnagyobb végsebesség: 348.8 kilométer/óra. A versenyen valóban 350 fölé mehetnek, de a Lotus által emlegetett 360 azért távolinak tűnik.
15.28 Button meglepődött, mennyire kevés a leszorítóerő fékezéskor, pedig Monzában a nagy végsebességre való törekvés miatt általában ez a helyzet.
15.25 Alonso egy Marussiát, Button egy Toro Rossót próbált megelőzni az egyik sikán előtti fékezési zónában, de mindketten elfékezték magukat, és egyenesen továbbmentek.
15.22 Alonso már azt gyakorolja a Parabolicában, mennyit lehet használni az új, aszfaltozott bukótérből.
15.21 Az első szektorban Räikkönen, a másodikban Hamilton, a harmadikban Rosberg volt a leggyorsabb. A közepesen kemény gumik elég tartósnak látszanak.
15.18 Rosberg újabb vezetői leckét vett mérnökétől, aki azt tanácsolta neki, hogy a kanyarok kijáratára összpontosítson. A német megállás nélkül tanulni akar, s igen hatékonyan teszi. Hamilton közben arra panaszkodik, hogy őrült nagy forgalom van a pályán. Néhány nehéz autós kör neki is bele fog férni.
15.14 Eddig kilenc második szabadedzést zárt az első két helyen a két Mercedes, de mind a kilencszer Hamilton végzett elöl. Most fordulhat a sorrend – érdekes, hogy mindketten lassabbak, mint Hamilton délelőtt a kemény gumikon.
15.11 Hamilton a közepesen kemény gumikon feljött a 2. helyre, 61 ezreddel Rosberg mögé. Többen is elékeveredtek a gyors köre során, Grosjeanon kívül mindenki kint van a pályán.
15.09 Hamilton gyors kerékcserére érkezett, a lágyabb gumikon jött ki. A két Lotus lassan közveszélyesnek nyilvánítható: Grosjean az első, Maldonado a második sikánban sodródott ki, szinte lehetetlen az úton tartani az arany-fekete autókat.
15.06 Grosjean a következő körében feljött a 20. helyre a két Caterham elé.
15.05 Grosjean, aki még a két Carterhamnél is lassabb, újra lefutott az útról. Nem éppen hízelgő rá nézve a ferraris szerződés tegnapi emlegetése után.
15.03 Az első mért körével a 13. helyre jött fel, kemény keverékű gumikon száguld. Több mint egy másodperccel lassabb, mint délelőtt.
15.00 Hamilton a pályán. Pont fél órája maradt.
14.57 Rosberg az ilyenkor szokásos nehéz autós versenyszimulációba kezdett, Hamilton autóján először vannak kerekek ezen az edzésen. Elektronikai hiba volt, szenzorcsere után menetre kész az angol.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Hamilton az élen, három csapattársa mögötte |
Hatalmasat kockáztatott a Williams, de be fog jönni |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Hamilton: Bizonytalanná vált, meddig lehet elmenni egy csatában |
Alonso: Jelenleg nem tervezem, hogy csapatot váltsak |
Rosberg a britektől, Lauda Rosbergtől kért bocsánatot |
Hamilton és Rosberg az állásával játszik, ha így folytatja |
A pilóták kérték, enyhítsenek a híres monzai kanyaron |
14.54 Rosberg, Räikkönen, Alonso, Bottas, Button, Vettel, Magnussen, Massa, Ricciardo, Pérez, Hülkenberg, Kvjat az első 12 sorrendje. Már csak Hamilton tartozik lágy gumis körrel, de ő még keménnyel sem ment.
14.52 Miközben Räikkönen a következő körével feljött a 2. helyre, Hamilton autóját majdnem teljesen összerakták. Az angol az utolsó fél órára talán kijöhet a boxból.
14.50 Räikkönen abszolút legjobb első szektort ment, de aztán elrontotta a Roggia-sikánt (4-5. kanyar). A finn végigküzdötte a kört, de csak a 9. helyre jött be.
14.48 Button úgy érzi, a McLaren hátulja nagyon bizonytalan a lágyabb gumikon. A 4. helyen áll.
14.44 A spanyol feljött a 2. helyre, három tizedre Rosbergtől. Grosjean a Lesmóban kisodródott a kavicságyba, de nem rekedt ott.
14.43 Magnussen az Ascariból (8-9-10. kanyar) kijövet kisodródott, de nem veszített időt az aszfaltozott bukótéren. Alonso mért körön a lágyabb gumikon.
14.41 Rosberg kérdezte a mérnökét, a tervezett programjai közül melyiket válassza, mire azt a választ kapta, mindkettő belefér.
14.39 Magnussen újabb körében 1:26.8-at ment, Rosberg viszont 1:26.225-re javított. Bottas feljött a 2. helyre.
14.38 Rosberg is kint van a közepesen kemény gumikon. Magnussen autójából a mért köre végére elfogyott a tárolt energia, ezért érezhette erőtlennek a McLarenjét – a kevés fékezési zóna miatt ez mindenkinek nagy gond lehet Monzában.
14.36 Magnussen nem tudott javítani 1:27.0-s körén, úgy érzi, nincs minden rendben az autójával. A csapat egyelőre semmilyen hibát nem észlelt a telemetrián.
14.33 Magnussen a lágyabb gumikon a pályán. A levegő már 30 fokos, az aszfalt 41.
14.31 Hamilton nyugodtnak tűnik, nevetve cseveg egyik mérnökével, miközben a többiek az autójánál álldogálnak tanácstalanul.
14.30 Fél órával az edzés kezdete után Rosberg, Alonso, Button, Magnussen, Vettel, Bottas, Massa, Räikkönen, Pérez, Hülkenberg, Kvjat, Ricciardo, Vergne, Sutil, Gutiérrez, Maldonado, Bianchi, Grosjean, Chilton, Ericsson, Kobajasi a sorrend.
14.25 A Mercedes közölte, hogy Hamilton mostanában nem megy ki a pályára, vizsgálják, mi lehet a baj az autójával.
14.22 Rosberg újra az élen, 1:26.786-os eredménye négy ezreddel jobb Alonsóénál.
A helyszín: Monza A pálya hossza: 5793 méter Kanyarok száma: 11 (4 bal és 7 jobb) A verseny hossza: 53 kör (306.720 km) Gumitípusok: kemény, közepesen kemény |
Körrekord: 1:19.525 (Juan Pablo Montoya, Williams-BMW, 2004) Tavalyi pole pozíció: 1:23.755 (Sebastian Vettel, Red Bull) Tavalyi leggyorsabb kör: 1:25.849 (Lewis Hamilton, Mercedes) Tavalyi dobogó: 1. Sebastian Vettel (Red Bull), 2. Fernando Alonso (Ferrari), 3. Mark Webber (Red Bull) |
Az Olasz GP helyszínei: Monza (63), Imola (1) Győzelmek a pole-ból Monzában: 21 Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Peter Gethin (1971) 11. Győztesek a jelenlegi mezőnyből: Vettel 3, Alonso 2, Hamilton |
14.21 Hatalmas ovációval fogadta a közönség Alonso időeredményét, főként helyezését. Hiába gyenge a Ferrari ebben az évben, az Alonso, Räikkönen páros lázba hozza az olasz szurkolókat.
14.20 Button 1:26.975-tel az élre állt, már csak Gutiérrez és Hamilton van a boxban. Alonso 1:26.790-nel letaszította az élről Buttont.
14.18 Magnussen 9, Alonso 96 ezredre megközelítette a németet.
14.16 Rosberg némi vibrációra panaszkodik, miközben Hamilton autója darabokban. Annyira nem lehet zavaró a vibráció, 1:27.005 a legújabb csúcsidő.
14.14 Miközben Rosberg 1:27.500-zal az élre állt, a Mercedes garázsáéban Hamilton autóján még serényen dolgoznak. Vettel, Massa, Gutiérrez és Bottas is a boxban vár még.
14.11 Magnussen nyomatékosítja a McLaren versenyképességét, 1:27.634-gyel az élen. A wokingiak már Spában is biztató tempót mutattak, de ha a mostanit tartani tudják Monzában, meglehet az első dobogó az idénynyitó óta.
14.09 Pérez 1:28.270-nel az első helyre ugrott. A mezőny nagy része kint van a pályán.
14.06 Ricciardo 1:29.3-at kent, Kvjat 1:28.552-vel az élen.
14.05 Grosjean 1:32.995-tel kezdett. Természetesen egyelőre mindenki a kemény keverékeken van kint. A francia először köröz, akárcsak Sutil és Kobajasi. Mindhármójuk autóját tesztpilóta vezette délelőtt.
14.03 Többen is kint vannak a pályán, az elsők között érkezett a délelőtt motorhiba miatt keveset köröző Ricciardo.
14.01 Másfél percnyi várakozás után Grosjean törte meg a csendet a Lotusszal. A francia azt mondta csütörtökön, hogy a jövőjét az határozza meg, mit tesz Alonso: ha távozik a Ferraritól, a francia oda igazolhat.
14.00 Elindult az óra, senki sem siet a pályára.
13.59 Mindenki Rosberg eredményére kíváncsi, sikerül-e felnőnie Hamilton mellé Monzában, vagy esetleg valóban megfogták a Spában történtek.
13.57 Kevesebb a felhő a pálya felett, mint délelőtt, a levegő 24, az aszfalt 34 fokos.
13.55 Tavaly 1:24.453 perces körrel zárta az élen Sebastian Vettel az Olasz Nagydíj második szabadedzését. Most, hogy felkerülnek az autókra a közepesen kemény gumik, nagy kérdés, sikerül-e megközelíteni, esetleg megdönteni ezt az eredményt.,
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 4 | 10 | 11 | 220 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 9 | 9 | 191 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 6 | 10 | 156 |
4. | Fernando Alonso | – | 2 | 12 | 121 |
5. | Valtteri Bottas | – | 4 | 11 | 110 |
6. | Sebastian Vettel | – | 2 | 9 | 98 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 11 | 70 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 8 | 68 |
9. | Felipe Massa | – | – | 5 | 40 |
10. | Kimi Räikkönen | – | – | 8 | 39 |
11. | Kevin Magnussen | – | 1 | 7 | 37 |
12. | Sergio Pérez | – | 1 | 7 | 33 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 4 | 11 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 411 |
2. | Red Bull-Renault | 254 |
3. | Ferrari | 160 |
4. | Williams-Mercedes | 150 |
5. | McLaren-Mercedes | 105 |
6. | Force India-Mercedes | 103 |
7. | Toro Rosso-Renault | 19 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |