Eddig a Mercedes tarolt a Red Bull pályáján (Fotó: AFP) |
PÉNTEK |
11.00–12.30: 1. szabadedzés |
15.00–16.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
15.10: a verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 8., 15.10: Brit Nagydíj |
Július 22., 15.10: Német Nagydíj |
Július 29.,15.10: Magyar Nagydíj |
2: a legtöbbször, szám szerint 3-szor Alain Prost győzedelmeskedett Ausztriában, míg a jelenlegi mezőnyből csupán a Mercedes párosa, Lewis Hamilton (1) és Valtteri Bottas (1) mondhatja el magáról, hogy nyert már az ottani GP-n.
2: Bottas egyik legsikeresebb pályájának számít az osztrák, hiszen 1 pole pozíciót, 2 dobogót és 1 győzelmet szerzett már ott, miközben összesen 52 pontot gyűjtött össze a 4 Grand Prix során.
3: Niki Lauda, René Arnoux és Nelson Piquet fejenként 3-szor kezdhette meg az élről az osztrák versenyt, míg az aktív versenyzők közül Hamilton 2, Bottas 1 rajtelsőséget számlál. Előbbi egy újabb pole pozícióval a fenti hármashoz csatlakozhatna.
3: az ausztrál és a kanadai futam után a Red Bull Ringen is három DRS-zóna lesz, amelyekhez egyenként egy mérési és egy aktiválási pont fog tartozni. Az új „előzési szakasz" az 1-es kanyar után kezdődik majd, és egészen a 3-as féktávjáig húzódik.
4: a Mercedes az Osztrák Nagydíj 2014-es visszatérése, vagyis a V6-os hibridek bevezetése óta nem talált legyőzőre Spielbergben, miközben 2 kettős sikert is elért. Ez azonban könnyen lehetett volna 3 is, mivel 2016-ban Hamilton és Rosberg az első két pozícióban haladt, mígnem a brit az utolsó körben előzési manőverbe nem kezdett. A két Mercedes összeért, és bár Hamilton végül elsőként szelte át a célvonalat, Rosberg csak a 4. lett, sőt, a németet 10 másodperces időbüntetéssel is sújtották az esetért.
5: David Coulthard 5 ízben pezsgőzhetett Ausztriában a dobogón, a jelenlegi rajtrácsot alapul véve pedig Hamilton áll a legjobban 3 pódiummal. Mögötte Räikkönen (2) Bottas (2), Max Verstappen (1), Daniel Ricciardo (1) és Sebastian Vettel (1) következik a sorban.
10: a Pirelli a hétvégére a lágy, a szuperlágy és az ultralágy keveréket tette elérhetővé az alakulatok számára, amelyek közül a Williams és a Renault pilótái kérték a legtöbb szettet, számszerűsítve tízet a lila jelzésű abroncsokból. Ami pedig az élcsapatokat illeti, a Ferrari (9) rendelte a legtöbbet a legpuhább gumikból.
9: az első rajtkockát 9 alkalommal (30%) sikerült eddig a pódium felső fokára váltani, míg a leghátrábbról Alan Jones nyert. Az ausztrál 1977-ben a 14. helyről startolva szelte át elsőként a célvonalat, és kaparintotta meg pályafutása első győzelmét.
23: Hamilton először nyert a Francia Nagydíjon, amivel újabb örökranglistán vette át a vezetést, ugyanis még egyetlen pilóta sem tudott 23 különböző GP-n diadalmaskodni. A brit Schumacher rekordját adta át a múltnak. A címvédő ezen felül az idei versenynaptárban szereplő összes futamon felállhatott már a dobogó legfelső fokára. Vb-riválisa, Vettel (21) eközben az osztrák futamon vasárnap utolérheti a hétszeres világbajnok német legendát.
30: Räikkönen pályafutása 95. dobogóját jegyezte a Paul Ricard-on, és a 30. különböző pályán végzett az első háromban, ami új csúcsnak számít. A finn eddig Alain Prosttal (29) megosztva állt a vonatkozó lista élén, a francia azonban Räikkönen előrelépésével sem maradt egyedül, hiszen Hamilton lépett fel mellé a második helyre.
31:a hétvégén rendezik meg a 31. Osztrák Nagydíjat, aminek eddig három helyszín – az Österreichring (18), Spielberg (11) és Zeltweg (1) – adott már otthont.
34: Hamilton Le Castellet-ben is célba ért, amivel beérte a rangsort vezető Nick Heidfeldet (33). Amennyiben a mercedeses Ausztriában is meglátja a kockás zászlót, akkor megdönti a rekordot, azonban ahhoz, hogy a zsinórban rangsorolva befejezett futamok terén is átvegye a némettől (41) a vezetést, egészen a Japán GP-ig teljesítenie kell minden egyes versenytáv legalább 90%-át.
65: a brit a Paul Ricard-on a 65. diadalát aratta az F1-ben, és bár a győzelmi arányt tekintve (30.09) jobban áll, mint az összesen 91 diadalig jutó Schumacher (29.64), a 65 sikert a német 183 Grand Prix alatt érte el, míg Hamiltonnak ehhez 216 GP kellett.
75: a Mercedes britje a francia időmérőn karrierje 75. pole pozícióját szerezte meg, amivel egy újabb fontos állomáshoz érkezett a bűvös százasig vezető úton, amit legkorábban a 2019-es kiírás közepén érhet el.
79: a Williams 2014-ben megkaparintotta az első rajtsort Ausztriában, Felipe Massa, Bottas sorrendben. A grove-i istálló azóta nem szerzett pole-t, sőt, az eltelt 79 nagydíj alatt olyannyira visszaesett, hogy a mezőny legeleje helyett az utolsó helyek elkerüléséért pozíciókért küzd.
80: amennyiben a Mercedes újra győz az osztrák aszfaltcsíkon, akkor fennállása 80. sikerét könyvelheti el. Az F1-ben eddig csak 4 istálló – a Lotus (81), a Williams (114), a McLaren (182) és a Ferrari (232) – érte el ezt a számot, így a németek hozzájuk csatlakozhatnak.
306.452: 71, egyenként 4318 méter hosszú kör teszi ki a 306.452 km-es versenytávot a Red Bull Ringen.
0.050: a legszorosabb osztrák befutó az 1982-es futamon valósult meg, hiszen az első Elio De Angelis és a második Keke Rosberg csupán 5 százados különbséggel szelte át a célvonalat. Az olasz egyébként akkor kaparintotta meg az első diadalát az F1-ben, amit korai haláláig további egy követett, 1985-ben a San Marinó-i GP-n.
1:07.411: a Hamilton által a 2017-es versenyen futott 1:07.411-es idő számít a körrekordnak az osztrák pályán.