A Mercedes az idényben először foglalhatta el az első rajtsort, így nagy esélye volt rá, hogy az egyéni bajnokság után a konstruktőriben is átvegye a vezetést. Igaz, a német gárdának nem voltak jó emlékei a spanyol első rajtsorról, mert 2016-ban kettős kiesést eredményezett versenyzőik közelsége.
Lewis Hamilton jól kapta el a rajtot, miközben Sebastian Vettel külső íven Vatteri Bottast is megelőzte, így a két Mercedes közé hamar beékelődött egy harmadik autó. Bár a mezőny eleje simán eljött, hátrább nagyobb baleset történt. Romain Grosjean hirtelen túl közel találta magát márkatársához, elvesztette a kocsi hátulját, majd megforgott, és magával vitte Nico Hülkenberg és Pierre Gasly autóját is. Az eset miatt azonnal pályára küldték a biztonsági autót.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.148 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:18.259 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.281 |
Időmérő: 1. Hamilton: 1:16.173 |
VASÁRNAP |
verseny: 1. Hamilton |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Május 27., 15.10: Monacói Nagydíj |
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj |
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj |
Időközben Stoffel Vandoornét is vizsgálni kezdték, a belga vétke az volt, hogy nem a kijelölt részen tért vissza a pályára, ezért 5 másodperces büntetéssel sújtották.
A biztonsági autó kimenetele után Hamilton magasabb sebességbe kapcsolt, és folyamatosan lépett el az üldözőitől, míg a Ferrari egészen korai csere mellett tette le a voksát. Vettel már a 18. körben leváltotta a lágy abroncsait új közepesekre, őt két körrel később Valtteri Bottas is követett.
Az élmezőnyből a Red Bull húzta a legtovább, Max Verstappen csak a 35. körben járta meg a bokszutcát, és kapott közepes gumikat. A holland rövid ideig így vezetett is a futamon, igaz, a győzelemre most nem volt esélye.
A „vörös bikák” végig arra vártak, hogy a korán cserélő Bottas alatt elfogyjanak a gumik, hiszen a finn Vettellel ellentétben nem állt ki új szettért, amikor Esteban Ocon félrehúzódó Force Indiája miatt lépett érvénybe a virtuális biztonsági autós fázis. (A francia kiesése előtt egyébként volt egy csaknem 30 másodpercet felölelő kerékcseréje is, mert volt némi fejetlenség csapata garázsa előtt.)
Bottas azonban konstans köröket teljesített, míg Vettel – aki a két Red Bull közé, a negyedik helyre tért vissza – hiába közelítette meg a végén 7 tizedre a hollandot, nem tudott javítani a pozícióján.
A Ferrarinak tehát ezúttal nem jött be a vsc-fázis alatt megejtett kiállás, miközben Kimi Räikkönen újabb problémája is okozhat némi fejfájást Maranellóban.
Räikkönen egymás után a második évben esett ki idejekorán a spanyol futamon, ezúttal erővesztés miatt lassult le, majd miután visszagurult a bokszba, az SF71-H-t leállította, amit szerelői betoltak a depóba.
A Ferrari még pontosan nem tudja, hogy mi okozhatta a problémát, mindenesetre egyáltalán nem jó előjel ez a pénteki motorcsere után.
Az olasz gárda mellett nem alakult zökkenőmentesen a McLaren versenye sem. Fernando Alonso a rajtnál visszaesett a 11. pozícióba, miután Grosjeant próbálta elkerülni, ám gyorsan átlépte az akkor még versenyben lévő Ocont. Ezt követően azonban pontosan a francia kiesése miatt érvényben levő vsc-fázis végéig kellett várnia, mire végre meg tudta előzni Charles Leclerc Sauberjét.
Csapattársa, Stoffel Vandoorne eközben az 5 másodperces büntetés után, Räikkönenhez hasonlóan erővesztés miatt húzódott félre, és adta fel a futamot a 48. körben. A belga kiesésével így csupán 14 versenyző maradt versenyben, és nem sokon múlt, hogy még tovább csökkenjen ez a szám, ugyanis többek között nagyon kalandos út vezetett a két Williams számára is a kockás zászlóig.
Lance Stroll Verstappennel ért össze a virtuális biztonsági autós szakasz alatt, igaz, a holland RB14-es jobban bánta a találkozót. Szergej Szirotkin eközben rengeteget szenvedett autója vezethetetlensége miatt, amit jól jelzett, hogy nem egyszer hibázott.
Rajtuk kívül Carlos Sainz Jr. hetedik helye volt némileg veszélyben, mivel a spanyol az utolsó körökben arra panaszkodott, hogy kihagy a motorja. A Renault-pilótának végül sikerült hazahoznia az autóját, így a francia istállónak nem kell üres kézzel távoznia Spanyolországból.
Nagyon jó hétvégét tudhat maga mögött a Sauber, hiszen Leclerc tegnap másodszor jutott be a Q2-be, majd ma sokáig Alonso sem talált rajta fogást. A monacóit a 10. helyen intette le a kockás zászló, míg az utolsóként kereket cserélő Marcus Ericsson a 13. lett.
Bár sok esemény volt a háta mögött, Hamilton ebből nem sokat tapasztalt, hiszen meggyőző győzelmet aratott. A brit harmadszor nyert Spanyolországban, pályafutása 64. diadalát szerezte meg, és 17 pontra növelte előnyét.
A Mercedes a kettős győzelmének köszönhetően átvette a vezetést a csapatok bajnokságában is.
Folytatás két hét múlva a Monacói Nagydíjjal.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:35:29.972 | |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 20.593 mp h. | |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 26.873 mp h. | |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 27.584 mp h. | |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 50.058 mp h. | |
6. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1 kör h. | |
8. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 2 kör h. | |
10. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 2 kör h. | |
11. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
12. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 2 kör h. | |
13. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 2 kör h. | |
14. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 3 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 45 | feladta | |
Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 38 | feladta | |
Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 25 | feladta | |
Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 0 | karambol | |
Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 0 | karambol | |
Nico Hülkenberg | német | Renault | 0 | karambol |
1. | Lewis Hamilton | 2 | 4 | 5 | 95 |
2. | Sebastian Vettel | 2 | 2 | 5 | 78 |
3. | Valtteri Bottas | – | 3 | 4 | 58 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 3 | 3 | 48 |
5. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 3 | 47 |
6. | Max Verstappen | – | 1 | 3 | 33 |
7. | Fernando Alonso | – | – | 5 | 32 |
8. | Nico Hülkenberg | – | – | 3 | 22 |
9. | Kevin Magnussen | – | – | 3 | 19 |
10. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 4 | 19 |
11. | Sergio Pérez | – | 1 | 2 | 17 |
12. | Pierre Gasly | – | – | 1 | 12 |
13. | Charles Leclerc | – | – | 2 | 9 |
14. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 8 |
15. | Lance Stroll | – | – | 1 | 4 |
16. | Marcus Ericsson | – | – | 1 | 2 |
17. | Esteban Ocon | – | – | 1 | 1 |
17. | Brendon Hartley | – | – | 1 | 1 |
1. | Mercedes | 153 |
2. | Ferrari | 126 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 80 |
4. | Renault | 41 |
5. | McLaren-Renault | 40 |
6. | Haas-Ferrari | 19 |
7. | Force India-Mercedes | 18 |
8. | Toro Rosso-Honda | 13 |
9. | Alfa Romeo Sauber | 11 |
10. | Williams-Mercedes | 4 |