Alonso a két Mercedes előtt Szingapúrban

Vágólapra másolva!
2014.09.19. 11:52
null
Alonso: Eddig minden oké Szingapúrban (Fotók: Reuters)
Fernando Alonso a Ferrari rémesen sikerült Olasz Nagydíja után Szingapúrban a két Mercedest megelőzve az élen zárta az első, kora esti pénteki szabadedzést. A Ferrari az első tréningeken rendszerint jól teljesít, ha nem is veri meg a Mercedeseket, az első háromba oda szokott érni az egyik pilótája, de aztán a hétvége hátralévő részén visszaesik a csapat. Hogy így lesz-e most is? Az csak a magyar idő szerint 15.30-kor kezdődő második edzésen, illetve szombaton derül ki.

A Szingapúri Nagydíjat eddig kétszer megnyerő Fernando Alonso zárta az élen az éjszakai verseny első szabadedzését, a Ferrari spanyol pilótája mindkét Mercedest maga mögé tudta utasítani. A Scuderiának kellett a jó részeredmény a monzai Olasz Nagydíj csúfos eredménye után, de ha Alonso ugyanúgy visszaesik itt is, mint a korábbi versenyhétvégéken az első tréning után, visszaüthet, hogy valójában nem erős a Ferrari.

A 7. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
15.30–17.00: 2. szabadedzés
SZOMBAT
12.00–13.00: 3. szabadedzés
15.00–16.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny (61 kör, 308.828) rajtja
Magyar idő szerint. Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.
Alonso szomorú a Vettel-cserés pletykák miatt
Enyhítik a rádiós korlátozást, a java csak jövőre jön
Wolff: Megrázó, hogy Rosberg és Hamilton ellenségek

Az olaszok abban bízhatnak, hogy mindez több mint fellángolás.

Ha nem, akkor Kimi Räikkönen 1.7 másodperces hátránya és 7. helyezése mutatja, hol a helye az olasz csapatnak akkor, ha a többiek is könnyebb autóval mennek, és feljebb tekerik a motort.

A Mercedes pilótáit csupán 27 ezred választotta el egymástól, méghozzá Lewis Hamilton javára, mögöttük szintén szorosan sorakozott Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo.

A Williams szokás szerint visszafogottan kezdett, Felipe Massa a 13., Valtteri Bottas a 15. lett – biztosan lesz ez még sokkal jobb is ezen a hétvégén.

Szingapúrban két és fél óra helyett 120 perc választja el egymástól a két pénteki szabadedzést, a második tréning magyar idő szerint 15.30-kor, helyi idő szerint 21.30-kor kezdődik.

SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:49.056 átlag: 167.198 km/ó 16 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:49.178 0.122 mp h. 23
3. Nico Rosberg német Mercedes 1:49.205 0.149 24
4. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:49.874 0.818 27
5. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:50.122 1.066 21
6. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:50.539 1.483 11
7. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:50.783 1.727 19
8. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:50.922 1.866 21
9. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:50.990 1.934 26
10. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:51.131 2.075 23
11. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1:51.217 2.161 24
12. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:51.604 2.548 23
13. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:51.953 2.897 20
14. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1:52.125 3.069 25
15. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:52.146 3.090 19
16. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:52.171 3.115 15
17. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1:52.237 3.181 22
18. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:52.906 3.850 26
19. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 1:54.113 5.057 15
20. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 1:54.475 5.419 26
21. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 1:54.607 5.551 21
22. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 1:55.170 6.114 17

AZ EDZÉS TUDÓSÍTÁSA

13.32 Vége az edzésnek, a kétszeres Szingapúri GP-győztes Alonso zárt az élen. A futamot háromszor megnyerő Vettel a boxutca végén szállt ki az autójából, szomorúan jelezte, hogy motorhiba lehet a Red Bullban.

13.27 Räikkönen Ferrarijának jobb első kerekében a fék lángra kapott a depóban, a szerelők másodpercekig tétlenül nézték, mielőtt eloltották.

13.22 Vergne csalódottan szállt ki a boxutca végén leálló Toro Rossójából, amelyet a szerelői gurítottak vissza a garázsához. Az elektromotor ment tönkre, a mérnökök számítottak rá, hogy a tárolóegységet cserélni kell.

7. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ
A helyszín: Szingapúr, Marina-öböl
A pálya hossza: 5065 méter
Kanyarok száma: 23 (14 bal és 9 jobb)
A verseny hossza: 61 kör (308.828 km)
Gumitípusok: lágy, szuperlágy
Körrekord: 1:42.841 (Sebastian Vettel, Red Bull-Renault, 2013)
Tavalyi pole pozíció: 1: 42.841 (Sebastian Vettel, Red Bull)
Tavalyi leggyorsabb kör: 1:48.574 (Sebastian Vettel, Red Bull)
Tavalyi dobogó: 1. Sebastian Vettel (Red Bull), 2. Fernando Alonso (Ferrari), 3. Kimi Räikkönen (Lotus)
Győzelmek a pole-ból: 4
Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Fernando Alonso (2008) 15.
Győztesek: Vettel 3, Alonso 2, Hamilton

13.18 Rosberg nem tud inni az itatójából, ami igen kellemetlen a szingapúri pályán.

13.15 Hamilton és Rosberg hosszú meneten van, Gutiérrez mért körével a két kiscsapat pilótái mellett Grosjeant is megelőzte.

13.10 Ricciardo visszaelőzte tavalyi csapattársát, és feljött az idei mögé. A két Williams a 13. (Massa) és a 15. (Bottas) helyen áll, a valós erejét szombaton mutatja meg.

13.08 Vergne az 5. helyre jött előre Vettel és Ricciardo közé a Toro Rossóval. Gutiérrez a pályán.

13.06 A két Caterham az idén először egy másodperccel gyorsabb a két Marussiánál (az is meglepő, hogy Ericsson veri Kobajasit). A Belga Nagydíjra elkészített fejlesztése hatása lehet, vagy tartalékol a Marussia?

13.04 Vettel az autója jobb elejével a falat súrolta, most a mérnökei ellenőrzik az autója oldalát, megsérült-e.

Rosberg jobb, ha vigyáz, Hamilton mindig lesben áll… (Fotó: Reuters)
Rosberg jobb, ha vigyáz, Hamilton mindig lesben áll… (Fotó: Reuters)

13.02 Alonso 1:49.056-tal az élen – a Ferrari ezúttal sem fogja vissza magát az első edzésen, de milyen lesz a folytatás? Az idei trend szerint a jó első szabadedzés után visszaesés következik szombaton és vasárnap.

12.59 Vergne a pályán fékhibája után, Gutiérrez továbbra is a boxban várakozik.

12.58 Vettel 1:50 alatt, mögötte Ricciardo, Alonso, Räikkönen, Kvjat, Magnussen, Hülkenberg, Sutil, Button, Massa, Grosjean, Maldonado, Bottas a sorrend.

12.54 Button az első mért körével a 10. helyen, Magnussen a másik McLarennel a 8.

12.53 Vettel 1:50.0-t ment, egy másodpercen belül van a két Mercedeshez képest.

12.50 Button már hat megtett körnél jár, de még nincs időeredménye. A McLaren, szokásához híven, nem adott tájékoztatást arról, mi a probléma.

12.48 Hamiltonnak szólt a mérnöke, hogy túl sokszor blokkol az első kereke fékezéskor, elmondta neki, mit állítson a fékjén – ha nincs a mai enyhítés, ezt nem tehette volna meg. Aztán az angol olyat kérdezett az egyik szektorról, amire a mérnöke azt mondta, ezt a boxban kell megbeszélniük.

Vergne világító sisakja
Vergne világító sisakja

12.44 Vergne Toro Rossóján a féket kell szerelni, nem jön ki egy darabig. Különleges világító sisakját a tervezője vette kezelésbe.

12.42 Rosberggel a visszapillantó tükréről beszélnek, a német megjegyezte, nem érdekli Hamilton időeredménye. Az angol 1:49.178-cal átvette a vezetést. 27 ezred a különbség, amiről a német nem akar tudni.

12.37 Rosberg 1:49.205-tel az élre állt, Hamilton is a pályán. A levegő 29, az aszfalt 37 fokos, a páratartalom 82 százalékos.

12.35 Vettel, Alonso, Rosberg, Räikkönen, Ricciardo, Hamilton, Pérez, Hülkenberg, Magnussen, Massa, Kvjat, Sutil, Grosjean, Bottas, Maldonado, Vergne, Bianchi, Kobajasi, Chilton, Ericsson a sorrend. Gutiérreznek és Buttonnak még nincs időeredménye.

12.28 Vettel az élen 1:50.411-gyel, Alonso a 2. helyen. A pilóták visszamennek a boxba, hogy leadják az első fél órára kapott gumikészletüket.

12.24 Gutiérrez Sauberjéről lekerült a padlólemez, Kobajasi megpördült, de továbbment.

12.23 Alonso és Vettel megelőzte Räikkönent, a spanyol a 2.

Räikkönen a csütörtöki sajtótájékoztatón felkészült az éjszakai futamra
Räikkönen a csütörtöki sajtótájékoztatón felkészült az éjszakai futamra

12.22 Átmenetileg Räikkönen állt az élen 1:21.269-cel, de Rosberg visszaelőzte 1:21.031-gyel.

12.21 A fék és a váltó beállításai jelentik a fő témát, amit a mai szabálymódosítások szerint megtárgyalhatnak a pilóták a mérnökeikkel. Azt viszont már nem, hogy melyik ponton kell fékezni, és hányas fokozatban venni a kanyart.

12.19 Rosberg 1:51.640-nel az élen, 20 autó a pályán – Hamilton és Gutiérrez a boxban.

12.17 A szingapúri pályán 23 kanyar van, a legtöbb a versenynaptárban, 14-gyel több, mint az Osztrák Nagydíj helyszínén – pedig csak 700 méterrel hosszabb az ázsiai pálya.

12.15 Ezen az edzésen két készlet lágy gumit használnak el a pilóták (az elsőt az első 30 percben, a másodikat az azt követő 60-ban), a szuperlágyak késő este kerülnek fel az autókra.

12.14 Kvjat, Vettel, Ericsson, Kobajasi és Rosberg a pályán, Hamilton a harmadik körében már nem javított.

TILTOTT ÜZENETEK A MÉRNÖKTŐL A PILÓTÁNAK RÁDIÓN
– Ideális ív megválasztása.
– Rázókőre futás mértéke.
– Az autó egyes kanyarokra vonatkozó speciális beállításai.
– Rivális szektorideje, illetve összevetése a versenyzőével.
– Kanyarsebesség összevetése riváliséval.
– Sebességfokozat, rivális sebességfokozata.
– Fékezési pontok, fékezési módszer taglalása.
– Fékezési szokások összevetése riváliséval.
– Az autó egyensúlyi állapota fékezéskor.
– Gázpedál használata, összevetés riváliséval.
– DRS használata riválishoz képest.
– Előzést segítő motorprogram-fokozat használata.
– Általános vezetéstechnikai információk.

12.11 Hamilton 1:52.748 perces körrel nyitott, másodikra 1:51.934-ret ment.

12.09 Rosberg egy nem mért kör végén mégis visszatért a boxba, csak Hamilton van a pályán.

12.08 Rosberg jobb oldali visszapillantó tükre kilazult, így a német kivette a lapot a tokjából. Csak a balt tudja használni. „Nem probléma, megyek tovább" – mondta a rádión.

12.05 Már a Mercedes angol pilótája is a pályán. A pilótáktól a mérnökök inkább kérdeznek a rádión, méghozzá eldöntendő kérdéseket tesznek fel.

12.04 Hamilton az egyetlen, aki még nem indult el a boxból.

12.01 Az autókra visszakerültek a legutóbb a júliusi Magyar Nagydíjon használt légterelők, Spában és Monzában nem volt szükség ilyen szintű leszorítóerőre.

12.00 Elkezdődött az edzés, Chilton az első a pályán, sorra követik a többiek. Egyik csapatnál sincs beugró tartalék pilóta a volánnál.

11.59 A televíziós közvetítésért felelős FOM érdekes grafikákat ígér a versenyhétvégére.

11.58 Sebastian Vettel egymás után a harmadik versenyhétvégéjén használ különböző kasztnit, erre a viadalra vadonatújat épített neki az istálló.

11.55 A pilóták nagy része kerékpárral érkezett a paddockba – ez is a városi pályákkal járó előnyök egyike.

11.50 A levegő 31 fokos, hiába sötétedik, a párás levegőben a hőmérséklet nem csökken.

11.45 Helyi idő szerint 18 órakor veszi kezdetét a Szingapúri GP első szabadedzése. Még szürkület van, de legalább nem borítja füstfelhő a várost, mint hétfőn és csütörtökön, amikor a szél Szingapúr felé fújta a közeli erdőtüzekből felszálló mérgező gázokat. A rendezők felkészültek rá, hogy szombaton és vasárnap is előfordulhat ez a jelenség, de remélik, nem kell megváltoztatni a nagydíj programját.

11.44 A Szingapúri Nagydíjjal megkezdődik az F1-es szezon európai szakaszát követő hajrája, amely hat versenyből áll, és amelynek a végén kiderül, melyik Mercedes-pilóta, esetleg a nevető harmadikként befutó Daniel Ricciardo lesz-e 2014 világbajnoka. Az éjszakai verseny hétvégéje előtt az FIA a boxból a pilóta felé áramló rádiós üzenetek jelentős korlátozását hirdette ki, majd pénteken jelezte, a csapatok kérésének eleget téve csak a tervezett szigorítások felét eszközöli.

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Nico Rosberg 4 11 12 238
2. Lewis Hamilton 6 10 10 216
3. Daniel Ricciardo 3 6 11 166
4. Valtteri Bottas 4 12 122
5. Fernando Alonso 2 12 121
6. Sebastian Vettel 2 10 106
7. Jenson Button 1 9 72
8. Nico Hülkenberg 11 70
9. Felipe Massa 1 6 55
10. Kimi Räikkönen 9 41
11. Sergio Pérez 1 8 39
12. Kevin Magnussen 1 8 38
13. Jean-Éric Vergne 4 11
14. Romain Grosjean 2 8
15. Danyiil Kvjat 5
8
16. Jules Bianchi 1 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 454
2. Red Bull-Renault 272
3. Williams-Mercedes 177
4. Ferrari 162
5. McLaren-Mercedes 110
6. Force India-Mercedes 109
7. Toro Rosso-Renault 19
8. Lotus-Renault 8
9. Marussia-Ferrari 2

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik