A Red Bull és a Mercedes a közepesen kemény gumikon közel azonos időeredményekre volt képes a Szingapúri Nagydíj második szabadedzésén, aztán jöttek a szuperlágy gumis körök, és a Red Bull a legközelebbi riválisait is állva hagyta. Sebastian Vettel csapattárásra, a mért körében hibázó Mark Webberre hat tizedmásodpercet vert, de csak az ausztrál volt egy másodpercen belül a háromszoros világbajnokhoz képest.
A két Mercedest Romain Grosjean közelítette meg, annak ellenére, hogy az első edzéshez hasonlóan a másodikon is autója kormányművével bajlódott, illetve a végén a Lotus hidraulikus rendszerének meghibásodása miatt maradt a boxban. Így is megelőzte Kimi Räikkönent, sőt, Fernando Alonsót is, akinek mindkét tréningen az esélytelen üldöző szerepe jutott – talán szombaton tud javítani.
A szuperlágy gumikon az edzésen tapasztaltak szerint egyetlen gyors kört lehet futni, utána annyira elkopnak, hogy az időmérőn már használhatatlanná válnak. A Red Bullok viszont abban a körben több mint két másodpercet tudnak nyerni velük a közepesen kemény abroncsokhoz képest.
A Szingapúri Nagydíj magyar idő szerint szombat délben folytatódik a harmadik szabadedzéssel, az időmérő 15 órakor kezdődik.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:44.249 | átlag: 174.908 km/ó | 34 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:44.853 | 0.604 mp h. | 30 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:45.258 | 1.009 | 34 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:45.368 | 1.119 | 33 |
5. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:45.411 | 1.162 | 18 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:45.691 | 1.442 | 32 |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:45.754 | 1.505 | 30 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:45.778 | 1.529 | 32 |
9. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:46.002 | 1.753 | 27 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:46.025 | 1.776 | 31 |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:46.406 | 2.157 | 34 |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:46.429 | 2.180 | 33 |
13. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:46.606 | 2.357 | 33 |
14. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:46.808 | 2.559 | 36 |
15. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:46.870 | 2.621 | 33 |
16. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:47.287 | 3.038 | 29 |
17. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:47.434 | 3.185 | 33 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:47.761 | 3.512 | 25 |
19. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:49.434 | 5.185 | 34 |
20. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:49.526 | 5.277 | 34 |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:49.619 | 5.370 | 33 |
22. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:49.731 | 5.482 | 30 |
PERCRŐL PERCRE
17.00: a nehéz autós menetekkel ért véget az edzés, a Mercedes párosa tette meg a legtöbb kört, de a Red Bullé volt a legjobb tempó hosszú távon is.Nem jó előjel a többiek számára.
Grosjean autójában a hidraulikus rendszer romlott el, a francia a hátralévő időben nem mehet ki a pályára. Ez nem a francia napja, pedig gyorsnak tűnik a Lotusszal.
16.47: a 21-es kanyarban, amelyben Webber már többször a falnak koccant, Massa is otthagyta a kerekei nyomát a falon.
Grosjean fékhibát jelentett a rádión: „Valami nagy ütés érte a kocsit, és nem fog többé a fék."
16.38: betolták a garázsba Maldonado Williamsét, amellyel a venezuelai a 13-as kanyarban koccant a falnak, eltörve az első légterelőt.
16.34: az első edzésen a Caterhameket megelőzték a Marussiák, de gyanús volt, hogy a zöld autók tartalékolnak. A második edzésen kiderült, hogy ez történt, Van der Garde és Pic, ha nem is sokkal, a Chilton, Bianchi páros elé ugrott.
A Brembo szerint a szingapúri pályán hét másodpercenként fékeznek a pilóták, ez a verseny alatt 976 fékezést jelent.
Hamilton jelentette, hogy meglepően jó a tapadás a szuperlágy gumikon, a Mercedes nem számított ekkora különbségre a két keverék között. Megtankolták az autókat, az utolsó bő félórára kezdetét vette a versenyre való felkészülés és a két gumikeverék összehasonlítása nehéz autókon.
Grosjean a Lotusszal úgy érezte, még egy gyors kör van a szuparlágy gumikban, de hiába javított az első szektorban, az időeredménye a teljes körön nem lett jobb.
16.17: Button feljött a hetedik helyre, megelőzve Räikkönent.
A McLaren és a Force India duója, valamint Bottas adós volt a szuperlágy gumis körével.
16.13: Grosjean a szuperlágy gumis körében feljött az ötödik helyre, 43 ezreddel Hamilton mögé.
A lassításokból látszott, hogy Webber a mért körében a falnak koccant (ez az első edzésen is megtörtént vele), Raikkönen pedig elhagyta a pályát az egyik kanyarban.
A szuperlágy gumikon a Red Bull megint elképesztően erős. Az is kiderült, hogy egyetlen gyors körre van lehetőség ezen a keveréken.
16.09: Rosberg és Hamilton jött fel a 3. és a 4. helyre, de több mint egy másodpercre voltak Vetteltől.
Webber, Alonso és Räikkönen is javított a szuperlágyakon, de Vettelt nem tudták megközelíteni. Az ausztrál 6 tizedre volt csapattársától a 2. helyen.
16.06: a vb-éllovas 1:44.249-re javított, több mint 2.3 másodpercet nyert a lágyabb keveréken.
Vettel a szuperlágyon indult gyors körre.
16.04: Ricciardo egy lassabb kör után még egy gyorsat ment a szuperlágyon, de egy másodperccel elmaradt első körétől.
Grosjean a jó köre ellenére panaszkodott a kormányműjére – talán ez a legrosszabb helyszín, ahol ez a hiba előfordulhat.
16.02: Webber, Ricciardo, Vettel, Hamilton, Rosberg, Alonso, Grosjean, Pérez, Gutiérrez, Räikkönen, Hülkenberg, Massa volt az első 12 sorrendje.
Grosjean csak most jött ki a közepesen keményeken. Ez nem az ő hétvégéje, de első körével feljött a hetedik helyre.
15.59: az ausztrál feljött a 2. helyre, 249 ezreddel Vettel mögé. Sokan követték a Ricciardo példáját, egymás után jöttek ki a piros betűs gumikkal.
Az első félóra végén előkerültek a szuperlágy gumik, Ricciardo Toro Rossójára szerelték fel őket.
15.49: Vettel és Hamilton is javított, majd jött Webber, aki1:46.157-tel megdöntötte a tavalyi rekordot.
Rosberg megelőzte Hamiltont, feljött a harmadik helyre, jelezve, hogy ezen a hétvégén két csapat versenyfutása várható.
SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
IDŐJÁRÁS. Az eddigi öt Szingapúri Nagydíjon megszokhatta a mezőny, hogy minden nap esik az eső a városban, az esti száguldást mégis nagyon ritkán rendezték meg vizes pályán. Estére ugyanis rendszerint kitisztul az ég. A hőmérséklet sem szokott meglepetést okozni, 26 és 30 fok közötti levegőre lehet számítani. |
GUMIK. A Pirelli a közepesen kemény és a szuperlágy gumikat szállítja a Szingapúri Nagydíjra. Utóbbit eddig csak három versenyen, Ausztráliában, Monacóban és Kanadában vetette be az olasz vállalat. |
VÁLTOZÁS A PÁLYÁN. A szingapúri pályán a 10-es kanyarkombinációt átépítették, a lassító helyett egy egyszerű 90 fokos balkanyar vezet a 11-es felé. |
15.45: Webber az első mért körével mindenkit megelőzött, 1:46.489 perccel már alig maradt el a tavalyi pole-körtől (1:46.362).
15.44: Hamilton az első két szektorban még a németnél is gyorsabb volt a Mercedesszel, de végül 313 ezreddel elmaradt Vettel idejétől. Rosberget így is négy tizeddel verte.
Vettel újabb villámgyors körbe kezdett a Red Bull-lal, de végül nem javított. Grosjean autóját megint szerelni kellett, akárcsak az első edzésen.
15.41: már csak Webber és Grosjean volt a boxban, s Alonsónak sem volt még körideje – ő azonban a pályán volt.
Nem kellett sokat várni az élcsapatok pilótáira, Rosberg átvette a vezetést, majd jött Vettel, aki 1:46.853-mal a nap legjobbját futotta.
15.36: Sutil a második körével 1:49.7-re javított, de Pérez megelőzte 1:49.652-vel.
Sutil még jóval elmarad Hamilton első edzésen elért legjobbjától (1:47.055), amely alig rosszabb a tavalyi pole-körnél. A javuláshoz nagyban hozzájárul, hogy a 10-es kanyarban három ívből egy lett erre az évre.
15.34: az élcsapatok pilótái maradtak a boxban, miközben Sutil 1:51.501-es idővel kezdett.
Csapattársa, Di Resta, a két Williams és Ricciardo követte a németet, aztán még többen a pályára hajtottak.
15.30: elkezdődött az edzés, Sutil hajtott ki elsőkként a pályára a Force Indiával.
Szombaton ilyenkor már nagyban megy majd az időmérő, a verseny vasárnap a hajrájához közeledik majd.
15.26: szinte semmit sem változtak a körülmények az első edzés leintése óta, a levegő 29, az aszfalt 30 fokos. A páratartalom 71 százalék.
Az FIA 200 eurós pénzbírsággal sújtotta a Red Bull-istállót, miután Vettel az első szabadedzésen átlépte a boxutcai sebességhatárt.
A Mercedes folytatja idei jó szereplését a lassú pályákon, az eddigi két legalacsonyabb átlagsebességű helyszínen, Monacóban és a Hungaroringen aratott győzelme után Szingapúrban Lewis Hamiltoné volt az első szabadedzés legjobb körideje. A második tréningen felkerülnek az autókra a szuperlágy gumik, amelyek változtathatnak az erősorrenden.
DRS-ZÓNA
Szingapúrban is két helyen lehet kinyitni a hátsó légterelőket a végsebesség növelése céljából: a célegyenesben, illetve a hetes kanyar előtt. Ha a pilóta a szakaszok előtti kanyarban (DRS detection a grafikán) egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, a zónában kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken mindegyik körben használható a DRS, de kizárólag ebben a két zónában – ha nem esik az eső.