Vettel az élen, Grosjean csúcsformában

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.09.21. 11:55
null
Nemcsak éjszaka csodás látvány a szingapúri pálya, sőt! (Fotó: Reuters)
Sebastian Vettel a várakozásoknak megfelelően az élen zárta a Szingapúri Nagydíj harmadik szabadedzését, de némiképp váratlanul csak 191 ezredmásodperccel előzte meg Romain Grosjeant, a Lotus francia pilótáját, aki Nico Rosberghez hasonlóan befért a két Red Bull közé. Pedig pénteken még úgy tűnt, hogy a városi pályán érinthetetlen a két Red Bull, de nem először fordult elő, hogy a szombati tréningen csökkentek a különbségek.

A pénteki második után a szombat kora esti szabadedzést is Sebastian Vettel zárta az élen Szingapúrban. A Red Bull világbajnoki címvédője várja esélyesként a magyar idő szerint 15 órakor kezdődő időmérőt, de miután az előnye az ötödére olvadt legközelebbi, nem Red Bull-os riválisához képest, és csapattársa, Mark Webber csak negyedik lett, az előzetes jóslatokat a Red Bull tiszta első soráról már óvatosabban kell kezelni.

Romain Grosjean és Nico Rosberg tempója megerősítette, hogy a Mercedes és a Lotus is a Ferrari előtt jár ezen a pályán, pedig a Scuderia a szingapúri fejlesztéseitől várta az utolsó nagy lökést 2013-ban. Mindenesetre Fernando Alonso és Felipe Massa a szombati autójával elégedettebb, mint a pénteki beállításokkal – nagy csata alakulhat ki a villanyfényben a második helyre pályázók között.

A különbségektől függetlenül ugyanis kijelenthető, hogy ezúttal is Vettel a favorit, és nagyobb meglepetés lenne a veresége, mint a győzelme.

SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, 3. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:44.173 átlag: 175.035 km/ó 15 kör
2. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:44.364 0.191 mp h. 16
3. Nico Rosberg német Mercedes 1:44.741 0.568 18
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:44.906 0.733 14
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:44.921 0.748 14
6. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:45.257 1.084 13
7. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:45.500 1.327 12
8. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:45.876 1.703 19
9. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:45.890 1.717 13
10. Felipe Massa brazil Ferrari 1:45.935 1.762 13
11. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:46.084 1.911 15
12. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:46.147 1.974 13
13. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:46.338 2.165 17
14. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:46.358 2.185 16
15. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:46.660 2.487 17
16. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:46.879 2.706 16
17. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:46.893 2.720 13
18. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:47.249 3.076 19
19. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:48.931 4.758 17
20. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:49.037 4.864 18
21. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:49.182 5.009 21
22. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:49.982 5.809 20

PERCRŐL PERCRE

Vettelé lett a harmadik szabadedzés, de a két Red Bull közé végül Grosjean és Rosberg is befért a szuperlágy gumikon.

13.01: végül csak a 12. helyre jött fel, 1.9 másodperces hátránnyal Vettel mögött.

A második is belefért az időbe, bele is húzott.

12.59: a finn nem nyomta meg első mért körét, a 17. helyen állt a Lotusszal.

Hamilton a harmadik helyre jött fel, négy tizeddel elmaradt Grosjeantól. Rosberg és Webber bejött kettejük közé. Az élmenők közül Räikkönen volt adós a mért körével.

12.55: Vettel csak 191 ezreddel előzte meg Grosjeant, ami a pénteki edzések után nagy teljesítmény a franciától.
12.54:
Alonso 9 tizeddel kikapott a Lotus pilótájától.
12.53:
Grosjean 1:44.364-re javított, 2 másodperccel volt jobb, mint a keményebb gumikon.

A francia után jöttek a többiek is, szépen sorban.

12.50: Grosjean hagyta el elsőként a depót szuperlágy gumikkal az autóján.

A Ferrari pilótái szerint az éjszaka elvégzett változtatások jó hatással voltak az autókra, Alonso és Massa is sokkal elégedettebb, mint pénteken.

12.43: kiürült a pálya, mindenki felkészült egy mért körös szuperlágy gumis menetére, amelyre az utolsó tíz percben kerül sor.

A közepesen kemény gumik látszólag csúcsformájuk végét járták, a pilóták már nem javítottak helyezéseiken. Bár Räikkönen bizonyára előrébb tudna jönni a 8 körös abroncsain a 14. pozícióból, ha ez lenne a célja – de láthatóan mást próbálgat a Lotus.

Alonsóig bezárólag az első hat egy másodpercen belül volt.

12.35: Vettel néhány lazább kör után ismét a gázra lépett, az első szektorban rekordidőt futva javított addigi legjobbján, és 79 ezredre megközelítette Webbert, feljött a második helyre.

Vettel és Szingapúr néhány építészeti kincse
Vettel és Szingapúr néhány építészeti kincse

Miután mindenkinek volt értékelhető köre, Webber, Hamilton, Grosjean, Rosberg, Vettel, Alonso, Pérez, Button, Ricciardo, Vergne, Massa, Hülkenberg, Botttas, Räikkönen, Maldonado, Di Resta, Gutiérrez, Sutil, Van der Garde, Pic, Bianchi, Chilton sorrend alakult ki.

Alonso az 5. helyre jöttbe Vettel mögé, majd Rosberg mindkettejüket megelőzte.

12.30: Webber pazarul kezdett, a 1:46.220-szal egyből az élre állt.

Grosjean újra belehúzott, de hiába ment csúcsidőt az első és a második szektorban, 1:46.6-ra javítva eredményét, az utolsó szektorban lila részidőt futó Hamilton 1:46.514-gyel elvette tőle az első helyet.

12.28: Vettel a 4. helyre jött fel, már csak Alonsónak és Webbernek nem volt mért köre.
12.25:
megérkezett a két Mercedes, de Grosjean náluk is sebesebb volt, 1:46.883-mal állt az első helyre.

A finn ezt követően az egyik Williamsszel küzdött a pályán, majd ki is sodródott az útról, mielőtt visszatért, és végül megelőzte riválisát.

12.20: Räikkönen belelendült, 1:48.3-at ment, de Ricciardo nála is gyorsabb volt, 1:48.001-gyel vezetett.

6. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. edzés: Hamilton a Red Bullok előtt Szingapúrban
2. edzés: Vettel Szingapúrban folytatja riválisai lelombozását
Alonso a McLaren érdeklődésére: Még három évig a Ferrari!
SZOMBAT
15.00–16.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

IDŐJÁRÁS. Az eddigi öt Szingapúri Nagydíjon megszokhatta a mezőny, hogy minden nap esik az eső a városban, az esti száguldást mégis nagyon ritkán rendezték meg vizes pályán. Estére ugyanis rendszerint kitisztul az ég. A hőmérséklet sem szokott meglepetést okozni, 26 és 30 fok közötti levegőre lehet számítani.

GUMIK. A Pirelli a közepesen kemény és a szuperlágy gumikat szállítja a Szingapúri Nagydíjra. Utóbbit eddig csak három versenyen, Ausztráliában, Monacóban és Kanadában vetette be az olasz vállalat.

VÁLTOZÁS A PÁLYÁN. A szingapúri pályán a 10-es kanyarkombinációt átépítették, a lassító helyett egy egyszerű 90 fokos balkanyar vezet a 11-es felé.

12.18: Räikkönen lassú körökkel kezdett, a másik finn, Bottas viszont az élre ugrott – nem sokáig maradt ott, Hülkenberg, majd Maldonado is megelőzte. A venezuelai 1:48.592-vel vezetett.

Az élcsapatok pilótái, akik próbakörük után visszamentek a boxba, még a garázsban várakoztak – kivéve Räikkönent, aki elkezdett körözni.

12.15: a boxból utolsóként kijövő Di Resta első körében 1:49.572-t ment, és azonnal az élre ugrott.
12.14:
Sutil az első kerekek blokkolására panaszkodott, de negyedik mért körében sikerült megelőznie a Caterhamet, 1:50.057-tel vette át a vezetést.

Vettelnek azt mondta a mérnöke, fékezzen néhány nagyot, hogy bejárassa az új fékjét. Ezen a pályán kell a legtöbbet fékezniük a pilótáknak, nem mindegy, hogyan működik az eszköz.

Sutil és Van der Garde is mért kört ment, a holland meglepetésre 1:50.792-vel megelőzte a németet.

Pénteken a Red Bull mögött egy körön a Mercedes volt a második leggyorsabb, de Hamiltontól és Rosbergtől is bravúr lenne, ha az időmérőn meghiúsítaná a teljes Red Bull-első sort. Versenytávon a Lotus lehet közelebb a Red Bullhoz, a Ferrari ezen a hétvégén csak a negyedik legerősebbnek tűnik.

12.06: 1:52.954 lett a francia első mért köre. Ennél ma tíz másodperccel is jobbra számíthatunk, persze nem Pictől.
12.04:
már csak a két-két Red Bull és Force India nem kezdte el ellenőrző körét. Pic a Caterhammel második körre is kint maradt a pályán.

Pénteken az első edzésen még Hamilton megelőzte a két Red Bullt, de az éjszakai második másfél órában, amikor felkerültek az autókra a szuperlágy gumik, már érinthetetlen volt Vettel és Webber a riválisok számára. A szombati szabadedzésen a korábbi nagydíjakon összesűrűsödött a mezőny, de a szakértők szerint erre Szingapúrban nemigen számíthatunk. Majd kiderül…

12.00: elkezdődött az edzés, elsőként Gutiérrez hajtott a pályára.
11.57:
a levegő 30, az aszfalt 34 fokos Szingapúrban, ahol a szabadedzés egy órával naplemente előtt kezdődik, és éppen addig tart.

DRS-ZÓNA

Szingapúrban is két helyen lehet kinyitni a hátsó légterelőket a végsebesség növelése céljából: a célegyenesben, illetve a hetes kanyar előtt. Ha a pilóta a szakaszok előtti kanyarban (DRS detection a grafikán) egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, a zónában kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken mindegyik körben használható a DRS, de kizárólag ebben a két zónában – ha nem esik az eső.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik