Sebastian Vettel zseniális volt a Szingapúri Nagydíj időmérő edzésén, és erre kis híján ráfázott: a harmadik szakasz elején annyira jó kört ment, hogy meg sem próbálkozott új menettel, a boxból figyelte, ahogy a többiek próbálják megjavítani 1:43 percen belüli körrekordját. Ám a végén az aszfalt állapota javult annyit, hogy Nico Rosberg és Romain Grosjean is megközelítette, hajszálon múlt, hogy lemaradtak a világbajnokról.
Vettel végül a boxban örült (így elmaradt a sokak számára idegesítő rádiós örömködése is) idei ötödik, pályafutása 41. rajtelsőségének, és a 2011-es futamhoz hasonlóan ismét megpróbálhatja a pole-ból indulva megnyerni a futamot.
A Red Bull teljesítménybeli fölényéből nem sok maradt az időmérőre, Mark Webbert Rosberg és Grosjean is megverte, Lewis Hamilton viszont lemaradt, csak az 5. rajtkockát szerezte meg.Mellőle Felipe Massa indul, a brazil legyőzte Fernando Alonsót.
Az időmérőnek ezúttal is volt sauberes hőse, Nico Hülkenberg monzai remeklése után ezúttal Esteban Gutiérrez parádézott, a legjobb 10 közé jutott, igaz, a záró szakaszban már nem futott mért kört.
Az időmérő vesztese Kimi Räikkönen, aki derékfájdalmakkal küszködik a hepehupás pálya miatt, csak a 13. helyről indul – ha nem lesz annyira rosszul, hogy lemondja a szereplést a vasárnapi 61 körös (308.828 km) versenyen.
Szingapúrban az eddigi öt versenyen négyen indultak az első rajtkockából, Vettel előtt egyedül Lewis Hamilton duplázott, ő 2009-ben és 2012-ben is megszerezte a pole-t a McLarennel. Rajtuk kívül Felipe Massa és Fernando Alonso indult itt az első helyről, Alonso, Vettel és Hamilton egyszer meg is nyerte a versenyt az élről rajtolva. Vettel vasárnap a magyar idő szerint 14 órakor rajtoló futamon duplázhat.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:42.841 | átlag: 177.302 km/ó |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:42.932 | 0.091 mp h. |
3. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:43.058 | 0.217 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:43.152 | 0.311 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:43.254 | 0.413 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:43.890 | 1.049 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:43.938 | 1.097 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:44.282 | 1.441 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:44.439 | 1.598 |
10. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | idő nélkül | |
11. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:44.555 | |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:44.588 | |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:44.658 | |
14. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:44.752 | |
15. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:45.185 | |
16. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:45.388 | |
17. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:46.121 | |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:46.619 | |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:48.111 | |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:48.320 | |
21. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:48.830 | |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:48.930 |
PERCRŐL PERCRE
3. SZAKASZ
Massa legyőzte Alonsót, utánuk Button, Ricciardo és a mért kör nélkül záró Gutiérrez végzett.
Rosberg egy tizeden belülre jött Vettelhez képest, de maradt második. Grosjean is megverte Webbert, Hamilton csak az ötödik lett.
16.00: a többiek még a pályán voltak.
A végén Vettel ki sem jött, mint Michelisz Norbert reggel a szuzukai WTCC-időmérőn, a boxból leste, hogyan próbálkoznak a többiek.
Rosberg fél másodpercre megközelítette Vettelt, ezzel megelőzte Webbert. Hamilton és Grosjean viszont kikapott az ausztráltól.
15.54: Vettel elképesztően erős a Red Bull-lal, a 1:42.841-et futott, amivel nagyon nehéz lesz versenyre kelni. A második helyért megy a harc.
Button utánuk ment közepesen kemény abroncsokon.
15.50: Vettel, Webber, Grosjean, Hamilton és Rosberg, azaz akiknek még két készlet szuperlágy gumijuk volt, azonnal kimentek a pályára.
Az első öt sort a Red Bull, a Mercedes és a Ferrari párosa, valamint Ricciardo, Button, Gutiérrez és Grosjean osztja el egymás között.
2. SZAKASZ
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:44.196 | 1. | Vettel | 1:42.905 |
2. | Button | 1:45.009 | 2. | Webber | 1:43.727 |
3. | Alonso | 1:45.115 | 3. | Rosberg | 1:43.892 |
4. | Pérez | 1:45.164 | 4. | Hamilton | 1:43.920 |
5. | Rosberg | 1:45.208 | 5. | Grosjean | 1:43.957 |
6. | Webber | 1:45.271 | 6. | Alonso | 1:44.153 |
7. | Vettel | 1:45.376 | 7. | Gutiérrez | 1:44.245 |
8. | Ricciardo | 1:45.379 | 8. | Massa | 1:44.376 |
9. | Hülkenberg | 1:45.381 | 9. | Ricciardo | 1:44.407 |
10. | Gutiérrez | 1:45.483 | 10. | Button | 1:44.497 |
11. | Räikkönen | 1:45.522 | 11. | Hülkenberg | 1:44.555 |
12. | Vergne | 1:45.657 | 12. | Vergne | 1:44.588 |
13. | Massa | 1:45.658 | 13. | Räikkönen | 1:44.658 |
14. | Grosjean | 1:45.851 | 14. | Pérez | 1:44.752 |
15. | Sutil | 1:45.960 | 15. | Sutil | 1:45.185 |
16. | Bottas | 1:45.982 | 16. | Bottas | 1:45.388 |
17. | Di Resta | 1:46.121 | |||
18. | Maldonado | 1:46.619 | |||
19. | Pic | 1:48.111 | |||
20. | Van der Garde | 1:48.320 | |||
21. | Bianchi | 1:48.830 | |||
22. | Chilton | 1:48.930 |
A jövő évi szerződések szempontjából a legjobbkor mutatott nagyot Gutiérrez, és a legrosszabbkor botlott Pérez, akinek még nincs aláírt szerződése a McLarennel 2014-re, és a Honda 2015-ös érkezése miatt nem feltétlenül lesz szükség a szponzorai pénzére Wokingban.
A 11. helytől lefelé Hülkenberg, Vergne, Räikkönen, Pérez, Sutil, Bottas sorrend alakult ki. A nap meglepetése Gutiérrez teljesítménye:a 7. helyen jutott tovább a két Ferrari között, miközben a Monzában második soros Hülkenberg kiesett.
15.43: a finn nem tudott javítani, kiesett. Gutiérrez a 6. helyre jött fel, a két McLaren közül csak Button jött be a tíz közé.
Massa és Ricciardo kimenekült, lejárt az idő. Räikkönen került veszélybe, de volt még egy köre.
15.41: Vergne, Ricciardo, Bottas és Gutiérrez volt veszélyes helyen, no meg a két McLaren. Előttük Massa és Sutil állt.
A két McLaren egészen a végére hagyta gyors körét. A Mercedes párosa a boxban maradt.
15.39: Vettel 1:42.905-öt ment, Webber 8 tizeddel kikapott tőle. Grosjean a két Mercedes mögé érkezett.
Vettel elképesztő első szektort ment, a hétvégén elsőként 28 másodpercen belül. A második szektor is csúcsidős.
15.36: Vettel, Grosjean és Webber – értelemszerűen – új szuperlágy gumikon jött ki.
Alonso és Hülkenberg megelőzte Räikkönent, aki már visszament a boxba. A Red Bull és a McLaren párosára, valamint Grosjeanra továbbra is várni kellett.
15.33: a két Mercedes bement 1:44 alá, Rosberg 1:43.892-vel vezetett.
15.32: Räikkönen első köre bravúros 1:44.794 perc.
Használt szuperlágyakat használ, akárcsak a többiek, akik követték a pályára. Sutil viszont újakon jött ki. A két Red Bull, a két McLaren és Grosjean még a boxban várt.
15.28: a szakaszt a derékfájdalmai miatt a fogait csikorgató Räikkönen nyitotta
1. SZAKASZ
Az élen Hamilton, Button, Alonso, Pérez, Rosberg, Webber, Vettel sorrend alakult ki, a két Red Bull nem is használt szuperlágy gumikat.
PÉNTEK |
1. edzés: Hamilton a Red Bullok előtt Szingapúrban |
2. edzés: Vettel Szingapúrban folytatja riválisai lelombozását |
Alonso a McLaren érdeklődésére: Még három évig a Ferrari! |
SZOMBAT |
3. edzés: Vettel az élen, Grosjean csúcsformában |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
IDŐJÁRÁS. Az eddigi öt Szingapúri Nagydíjon megszokhatta a mezőny, hogy minden nap esik az eső a városban, az esti száguldást mégis nagyon ritkán rendezték meg vizes pályán. Estére ugyanis rendszerint kitisztul az ég. A hőmérséklet sem szokott meglepetést okozni, 26 és 30 fok közötti levegőre lehet számítani. |
GUMIK. A Pirelli a közepesen kemény és a szuperlágy gumikat szállítja a Szingapúri Nagydíjra. Utóbbit eddig csak három versenyen, Ausztráliában, Monacóban és Kanadában vetette be az olasz vállalat. |
VÁLTOZÁS A PÁLYÁN. A szingapúri pályán a 10-es kanyarkombinációt átépítették, a lassító helyett egy egyszerű 90 fokos balkanyar vezet a 11-es felé. |
A 17. rajthelytől lefelé Di Resta, Maldonado, Pic, Van der Garde, Bianchi, Chilton sorrend alakult ki.
15.21: Massa a 13. helyre jött fel, Gutiérrez is javított, Maldonado mellé Di Resta csúszott vissza. Ki is estek, Grosjean a 14. helyen továbbjutott, bejött a rizikózás.
Massa gyors volt, Maldonado nem eléggé.
15.19: a Caterham és a Marussia párosa mellett Massa és Maldonado volt a veszélyes zónában, Gutiérrez már közvetlenül előttük állt.
Grosjean is a keményebb keverékeken ment, a 12. helyen állt, ez nagyon kockázatos volt a Lotusól.
Räikkönen szuperlágyakon, de fájó háttal megelőzte Vettelt, de a német a közepesen keményeken visszaelőzte.
15.18: Pérez és Rosberg is megelőzte Webbert, majd Hamilton állt az élre 1:44.196-tal.
Négy perc maradt a szakaszból, mindenki más jött ki a szuperlágyakon. A Sauberekhez hasonlóan Pérez is azokon kezdett, nem ment előtte a közepesen keményekkel.
15.14: Vettel bejött a második helyre, Webber viszont a keményebb gumikon megelőzte Hülkenberget.
Jöhetnek vissza a többiek is szuperlágyokon. A Red Bullok a közepesen keményeken jöttek ki.
15.11: Hülkenberg a Sauberrel egyből a szuperlágy gumikat választotta, 1:45.381-gyel az élre állt. Csapattársa, Gutiérrez ugyanezeken a gumikon a 3. helyre jött fel.
15.09: Rosberg és Hamilton közé Grosjean és Alonso is bejött, aztán Hamilton három tizedre megközelítette csapattársát. A Red Bullokra még várni kellett.
Rosberg 1:46.288-cal az élre állt, Räikkönen a hepehupás pályától megfájduló derekával 1.7 másodperccel kikapott a némettől. Érdekes, hogy a finn is a keményebb gumival jött ki, kímélhetné a derekát annyira, hogy csak a szuperlággyal megy. Talán abban bízik, hogy ezzel is összejön egy elég jó kör.
15.06: többen megelőzték a venezuelait, Hamilton 1:47.087-trel állt az élre.
15.05: Maldonado 1:48.458-cal kezdett.
A többiek is jönnek a pályára, egyelőre mindenki a keményebb abroncsokon. Annyira alacsony a kopás, hogy akkor is megéri egy készletet elhasználni, ha az időeredmények szempontjából nincs értelme. A versenyzők legalább kipróbálják a pályát éjszaka is, a szombati szabadedzést ugyanis még naplemente előtt tartották meg.
A venezuelai a várakozásokkal ellentétben a közepesen kemény gumikat használja. Mérnöke azt mondta a rádión, hogy három mért kört kell mennie.
15.00: elindult az óra, zöldre váltott a lámpa a boxutca végén, Maldonado kiment a pályára.
14.58: pontosan olyanok a körülmények, mint egy napja, a levegő 29, az aszfalt 31 fokos. A páratartalom 70 százalékos.
A közepesen kemény és a szuperlágy abroncsok között egy körön két másodperc körül van a különbség, ezért elképzelhető, hogy a mezőny nagy része meg sem próbálja a fehér betűs keményebb gumikat használni az első szakaszban. Talán a Red Bull lehet annyira magabiztos, hogy ezt megteszi.
Kimi Räikkönenről kiderült, hogy nagyon fáj a dereka, ezzel is magyarázható, hogy a szombati szabadedzésen csak a 12. legjobb időeredményt érte el. Ennek ellenére autóba ül az időmérőn.
DRS-ZÓNA
Szingapúrban is két helyen lehet kinyitni a hátsó légterelőket a végsebesség növelése céljából: a célegyenesben, illetve a hetes kanyar előtt. Ha a pilóta a szakaszok előtti kanyarban (DRS detection a grafikán) egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, a zónában kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken mindegyik körben használható a DRS, de kizárólag ebben a két zónában – ha nem esik az eső.