Vettel, mint Michelisz: ki sem jött a végén

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.09.21. 14:50
null
A Red Bull-istálló a szombati produkcióra is büszke lehet (Fotók: Reuters)
Sebastian Vettel esélyeshez méltóan megszerezte az első rajtókockát a Szingapúri Nagydíjra, méghozzá úgy, hogy az időmérő harmadik szakaszának végén ki sem jött a pályára. Ahogy Michelisz Norbert reggel Szuzukában a túraautó-vb időmérőjén, ugyanúgy a boxból figyelte, hogy szinte tökéletes köre után mire mennek a többiek. Nico Rosberg kis híján megverte, és még Romain Grosjean is megelőzte Mark Webbert. Lewis Hamilton az 5., Fernando Alonso – Felipe Massa mögött – a 7. rajtkockát szerezte meg, Kimi Räikkönen pedig derékfájdalmaitól szenvedve csak a 13. lett az időmérőn.

Sebastian Vettel zseniális volt a Szingapúri Nagydíj időmérő edzésén, és erre kis híján ráfázott: a harmadik szakasz elején annyira jó kört ment, hogy meg sem próbálkozott új menettel, a boxból figyelte, ahogy a többiek próbálják megjavítani 1:43 percen belüli körrekordját. Ám a végén az aszfalt állapota javult annyit, hogy Nico Rosberg és Romain Grosjean is megközelítette, hajszálon múlt, hogy lemaradtak a világbajnokról.

Vettel végül a boxban örült (így elmaradt a sokak számára idegesítő rádiós örömködése is) idei ötödik, pályafutása 41. rajtelsőségének, és a 2011-es futamhoz hasonlóan ismét megpróbálhatja a pole-ból indulva megnyerni a futamot.

A Red Bull teljesítménybeli fölényéből nem sok maradt az időmérőre, Mark Webbert Rosberg és Grosjean is megverte, Lewis Hamilton viszont lemaradt, csak az 5. rajtkockát szerezte meg.Mellőle Felipe Massa indul, a brazil legyőzte Fernando Alonsót.

Az időmérőnek ezúttal is volt sauberes hőse, Nico Hülkenberg monzai remeklése után ezúttal Esteban Gutiérrez parádézott, a legjobb 10 közé jutott, igaz, a záró szakaszban már nem futott mért kört.

Az időmérő vesztese Kimi Räikkönen, aki derékfájdalmakkal küszködik a hepehupás pálya miatt, csak a 13. helyről indul – ha nem lesz annyira rosszul, hogy lemondja a szereplést a vasárnapi 61 körös (308.828 km) versenyen.

Szingapúrban az eddigi öt versenyen négyen indultak az első rajtkockából, Vettel előtt egyedül Lewis Hamilton duplázott, ő 2009-ben és 2012-ben is megszerezte a pole-t a McLarennel. Rajtuk kívül Felipe Massa és Fernando Alonso indult itt az első helyről, Alonso, Vettel és Hamilton egyszer meg is nyerte a versenyt az élről rajtolva. Vettel vasárnap a magyar idő szerint 14 órakor rajtoló futamon duplázhat.

SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:42.841 átlag: 177.302 km/ó
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:42.932 0.091 mp h.
3. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:43.058 0.217
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:43.152 0.311
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:43.254 0.413
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:43.890 1.049
7. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:43.938 1.097
8. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:44.282 1.441
9. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:44.439 1.598
10. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari idő nélkül
11. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:44.555
12. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:44.588
13. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:44.658
14. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:44.752
15. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:45.185
16. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:45.388
17. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:46.121
18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:46.619
19. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:48.111
20. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:48.320
21. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:48.830
22. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:48.930

 

PERCRŐL PERCRE

3. SZAKASZ

Massa legyőzte Alonsót, utánuk Button, Ricciardo és a mért kör nélkül záró Gutiérrez végzett.

Rosberg egy tizeden belülre jött Vettelhez képest, de maradt második. Grosjean is megverte Webbert, Hamilton csak az ötödik lett.

16.00: a többiek még a pályán voltak.

A végén Vettel ki sem jött, mint Michelisz Norbert reggel a szuzukai WTCC-időmérőn, a boxból leste, hogyan próbálkoznak a többiek.

Rosberg fél másodpercre megközelítette Vettelt, ezzel megelőzte Webbert. Hamilton és Grosjean viszont kikapott az ausztráltól.

15.54: Vettel elképesztően erős a Red Bull-lal, a 1:42.841-et futott, amivel nagyon nehéz lesz versenyre kelni. A második helyért megy a harc.

Button utánuk ment közepesen kemény abroncsokon.

15.50: Vettel, Webber, Grosjean, Hamilton és Rosberg, azaz akiknek még két készlet szuperlágy gumijuk volt, azonnal kimentek a pályára.

Az első öt sort a Red Bull, a Mercedes és a Ferrari párosa, valamint Ricciardo, Button, Gutiérrez és Grosjean osztja el egymás között.

2. SZAKASZ

AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ EREDMÉNYSORA
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Hamilton 1:44.196 1. Vettel 1:42.905
2. Button 1:45.009 2. Webber 1:43.727
3. Alonso 1:45.115 3. Rosberg 1:43.892
4. Pérez 1:45.164 4. Hamilton 1:43.920
5. Rosberg 1:45.208 5. Grosjean 1:43.957
6. Webber 1:45.271 6. Alonso 1:44.153
7. Vettel 1:45.376 7. Gutiérrez 1:44.245
8. Ricciardo 1:45.379 8. Massa 1:44.376
9. Hülkenberg 1:45.381 9. Ricciardo 1:44.407
10. Gutiérrez 1:45.483 10. Button 1:44.497
11. Räikkönen 1:45.522 11. Hülkenberg 1:44.555
12. Vergne 1:45.657 12. Vergne 1:44.588
13. Massa 1:45.658 13. Räikkönen 1:44.658
14. Grosjean 1:45.851 14. Pérez 1:44.752
15. Sutil 1:45.960 15. Sutil 1:45.185
16. Bottas 1:45.982 16. Bottas 1:45.388
17. Di Resta 1:46.121
18. Maldonado 1:46.619
19. Pic 1:48.111
20. Van der Garde 1:48.320
21. Bianchi 1:48.830
22. Chilton 1:48.930

 

A jövő évi szerződések szempontjából a legjobbkor mutatott nagyot Gutiérrez, és a legrosszabbkor botlott Pérez, akinek még nincs aláírt szerződése a McLarennel 2014-re, és a Honda 2015-ös érkezése miatt nem feltétlenül lesz szükség a szponzorai pénzére Wokingban.

A 11. helytől lefelé Hülkenberg, Vergne, Räikkönen, Pérez, Sutil, Bottas sorrend alakult ki. A nap meglepetése Gutiérrez teljesítménye:a 7. helyen jutott tovább a két Ferrari között, miközben a Monzában második soros Hülkenberg kiesett.

Kimi Räikkönen derékfájdalommal küszködve vett részt az időmérőn
Kimi Räikkönen derékfájdalommal küszködve vett részt az időmérőn

15.43: a finn nem tudott javítani, kiesett. Gutiérrez a 6. helyre jött fel, a két McLaren közül csak Button jött be a tíz közé.

Massa és Ricciardo kimenekült, lejárt az idő. Räikkönen került veszélybe, de volt még egy köre.

15.41: Vergne, Ricciardo, Bottas és Gutiérrez volt veszélyes helyen, no meg a két McLaren. Előttük Massa és Sutil állt.

A két McLaren egészen a végére hagyta gyors körét. A Mercedes párosa a boxban maradt.

15.39: Vettel 1:42.905-öt ment, Webber 8 tizeddel kikapott tőle. Grosjean a két Mercedes mögé érkezett.

Vettel elképesztő első szektort ment, a hétvégén elsőként 28 másodpercen belül. A második szektor is csúcsidős.

15.36: Vettel, Grosjean és Webber – értelemszerűen – új szuperlágy gumikon jött ki.

Alonso és Hülkenberg megelőzte Räikkönent, aki már visszament a boxba. A Red Bull és a McLaren párosára, valamint Grosjeanra továbbra is várni kellett.

15.33: a két Mercedes bement 1:44 alá, Rosberg 1:43.892-vel vezetett.
15.32:
Räikkönen első köre bravúros 1:44.794 perc.

Használt szuperlágyakat használ, akárcsak a többiek, akik követték a pályára. Sutil viszont újakon jött ki. A két Red Bull, a két McLaren és Grosjean még a boxban várt.

15.28: a szakaszt a derékfájdalmai miatt a fogait csikorgató Räikkönen nyitotta

1. SZAKASZ

Az élen Hamilton, Button, Alonso, Pérez, Rosberg, Webber, Vettel sorrend alakult ki, a két Red Bull nem is használt szuperlágy gumikat.

6. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. edzés: Hamilton a Red Bullok előtt Szingapúrban
2. edzés: Vettel Szingapúrban folytatja riválisai lelombozását
Alonso a McLaren érdeklődésére: Még három évig a Ferrari!
SZOMBAT
3. edzés: Vettel az élen, Grosjean csúcsformában
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

IDŐJÁRÁS. Az eddigi öt Szingapúri Nagydíjon megszokhatta a mezőny, hogy minden nap esik az eső a városban, az esti száguldást mégis nagyon ritkán rendezték meg vizes pályán. Estére ugyanis rendszerint kitisztul az ég. A hőmérséklet sem szokott meglepetést okozni, 26 és 30 fok közötti levegőre lehet számítani.

GUMIK. A Pirelli a közepesen kemény és a szuperlágy gumikat szállítja a Szingapúri Nagydíjra. Utóbbit eddig csak három versenyen, Ausztráliában, Monacóban és Kanadában vetette be az olasz vállalat.

VÁLTOZÁS A PÁLYÁN. A szingapúri pályán a 10-es kanyarkombinációt átépítették, a lassító helyett egy egyszerű 90 fokos balkanyar vezet a 11-es felé.

A 17. rajthelytől lefelé Di Resta, Maldonado, Pic, Van der Garde, Bianchi, Chilton sorrend alakult ki.

15.21: Massa a 13. helyre jött fel, Gutiérrez is javított, Maldonado mellé Di Resta csúszott vissza. Ki is estek, Grosjean a 14. helyen továbbjutott, bejött a rizikózás.

Massa gyors volt, Maldonado nem eléggé.

15.19: a Caterham és a Marussia párosa mellett Massa és Maldonado volt a veszélyes zónában, Gutiérrez már közvetlenül előttük állt.

Grosjean is a keményebb keverékeken ment, a 12. helyen állt, ez nagyon kockázatos volt a Lotusól.

Räikkönen szuperlágyakon, de fájó háttal megelőzte Vettelt, de a német a közepesen keményeken visszaelőzte.

15.18: Pérez és Rosberg is megelőzte Webbert, majd Hamilton állt az élre 1:44.196-tal.

Négy perc maradt a szakaszból, mindenki más jött ki a szuperlágyakon. A Sauberekhez hasonlóan Pérez is azokon kezdett, nem ment előtte a közepesen keményekkel.

15.14: Vettel bejött a második helyre, Webber viszont a keményebb gumikon megelőzte Hülkenberget.

Jöhetnek vissza a többiek is szuperlágyokon. A Red Bullok a közepesen keményeken jöttek ki.

15.11: Hülkenberg a Sauberrel egyből a szuperlágy gumikat választotta, 1:45.381-gyel az élre állt. Csapattársa, Gutiérrez ugyanezeken a gumikon a 3. helyre jött fel.
15.09:
Rosberg és Hamilton közé Grosjean és Alonso is bejött, aztán Hamilton három tizedre megközelítette csapattársát. A Red Bullokra még várni kellett.

Rosberg 1:46.288-cal az élre állt, Räikkönen a hepehupás pályától megfájduló derekával 1.7 másodperccel kikapott a némettől. Érdekes, hogy a finn is a keményebb gumival jött ki, kímélhetné a derekát annyira, hogy csak a szuperlággyal megy. Talán abban bízik, hogy ezzel is összejön egy elég jó kör.

15.06: többen megelőzték a venezuelait, Hamilton 1:47.087-trel állt az élre.
15.05:
Maldonado 1:48.458-cal kezdett.

A többiek is jönnek a pályára, egyelőre mindenki a keményebb abroncsokon. Annyira alacsony a kopás, hogy akkor is megéri egy készletet elhasználni, ha az időeredmények szempontjából nincs értelme. A versenyzők legalább kipróbálják a pályát éjszaka is, a szombati szabadedzést ugyanis még naplemente előtt tartották meg.

Szingapúrban évről évre az idény egyik leglátványosabb időmérőjét tartják
Szingapúrban évről évre az idény egyik leglátványosabb időmérőjét tartják

A venezuelai a várakozásokkal ellentétben a közepesen kemény gumikat használja. Mérnöke azt mondta a rádión, hogy három mért kört kell mennie.

15.00: elindult az óra, zöldre váltott a lámpa a boxutca végén, Maldonado kiment a pályára.
14.58:
pontosan olyanok a körülmények, mint egy napja, a levegő 29, az aszfalt 31 fokos. A páratartalom 70 százalékos.

A közepesen kemény és a szuperlágy abroncsok között egy körön két másodperc körül van a különbség, ezért elképzelhető, hogy a mezőny nagy része meg sem próbálja a fehér betűs keményebb gumikat használni az első szakaszban. Talán a Red Bull lehet annyira magabiztos, hogy ezt megteszi.

Kimi Räikkönenről kiderült, hogy nagyon fáj a dereka, ezzel is magyarázható, hogy a szombati szabadedzésen csak a 12. legjobb időeredményt érte el. Ennek ellenére autóba ül az időmérőn.

DRS-ZÓNA

Szingapúrban is két helyen lehet kinyitni a hátsó légterelőket a végsebesség növelése céljából: a célegyenesben, illetve a hetes kanyar előtt. Ha a pilóta a szakaszok előtti kanyarban (DRS detection a grafikán) egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, a zónában kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken mindegyik körben használható a DRS, de kizárólag ebben a két zónában – ha nem esik az eső.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik