F1: tíz év után újra címet nyerne – megérkezett az új Ferrari!

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.02.22. 15:28
null
Megérkezett az SF71-H
A Mercedest követően a Ferrari is bemutatta új konstrukcióját, amely az SF71-H kódjelet, és az elmúlt évtizedek egyik legvörösebb festését kapta. A Scuderia Sebastian Vettellel és Kimi Räikkönennel a volán mögött a csapat történetének harmadik leghosszabb nyeretlenségi sorozatát megtörve, 2008 után először hódítaná el a konstruktőr-világbajnoki címet.

Az olasz istálló bár tavaly csökkentette a Mercedes fölényét, és sokszor tűnt úgy, hogy összességében a legjobb autóval gurult a pályára, mégis cím nélkül zárta a szezont. Az olaszok legutóbb 2008-ban ünnepelhettek konstruktőri bajnokságot, míg az egyéni kiírást eddig utoljára egy évvel korábban, 2007-ben zárta az élen, Kimi Räikkönen révén.

Azóta 2010-ben, illetve 2012-ben került a legközelebb a gárda a diadalhoz, azonban mind a két esetben a jelenleg már a maranellóiakat erősítő Sebastian Vettel foszlatta szerte Fernando Alonso reményeit.

A német 2015-től alkot szétválaszthatatlan duót a vörös színekben idáig utolsóként megkoronázott Räikkönennel. Ők ketten az előző idényben összesen háromszor sajátították ki az első rajtsort, amire a 2008-as csapat-vb megnyerése óta nem volt példa.

Mindazonáltal a versenyzői felállás változatlansága nem terjed ki a teljes alakulatra, hiszen a 2016-os aerodinamikai részlegen lezajlott 2016-os átszervezés után 2017 nyarán a motorrészlegen is változtattak. Az erőforrásokért felelős vezetőt, Lorenzo Sassit Corrado Iotti váltotta a pozícióban.

A szakemberváltás szemléletváltást is hozott magával, mivel Iotti vezetésével az istálló egy új hengerfejen dolgozik, amely a Mercedes egyik legerősebb területén – az időmérős motormódbanhozna előrelépést, igaz, az új alkatrész bevetésére még várni kell. Ennek oka egészen egyszerű, ugyanis az idei évtől egy motornak már hét Grand Prix-t kell kibírnia, a Ferrarinál ezért úgy határoztak, hogy egészen addig nem alkalmaznak új elemet, amíg meg nem bizonyosodnak annak megbízhatóságáról.

Kérdés azonban, hogy a biztonsági játszma mennyire lesz kifizetődő a lóerőkért vívott harcban. Mindenesetre egy óvatosabb stratégia tavaly különbséget jelenthetett volna az egyéni bajnokságban, hiszen Vettel több olyan helyzetet is kivédhetett volna, amely végül elvette minden esélyét arra, hogy a Scuderia színeiben először felülhessen a sportág trónjára.

Eközben a mezőnyben rangidős Räikkönen teljesítményét több kritika is érte az elmúlt szezonokban. A finn a 2013-as Ausztrál Nagydíj óta nem állhatott fel a dobogó legfelső fokára, míg tavaly átlagosan 0.276 ezreddel maradt el márkatársától a kvalifikáción. Márpedig az ötödikre hajtó Vettelnek és a konstruktőriért áhítozó csapatnak egy erős Jégemberre is szüksége lesz a címekért vívott csatában.

Mindkettejük munkáját fogja segíteni a Toro Rossótól véglegesen menesztett Danyiil Kvjat, aki az istálló új fejlesztő pilótája lett, miközben a szponzorok miatt megváltozott az autó festése is. Az SF71-H a Santander távozása után az elmúlt évtizedek egyik legvörösebb festését kapta, miközben elődje továbbfejlesztéseként tartják számon.

A Ferrari új autója (Fotó: Ferrari)
A Ferrari új autója (Fotó: Ferrari)

A Maranellóban bemutatott, megváltozott négykerekű már vasárnap pályára gurul Barcelonában, ahol és amikor az előzetes tervek szerint a Force India leplezte volna le az autóját. Azonban a 2017-ben negyedik helyen végző gárdának így hétfőre kellett csúsztatnia a saját eseményét.

A filmes napon egyébként legfeljebb 100 kilométert tehet meg a Ferrari, amelynek volánja mögött a mezőny legtapasztaltabb párosa foglalhat helyet, hiszen az átlagot nézve a Scuderia vág neki a legkorosabb (34 év) kettőssel a Formula–1 69. idényének.

Holnap a McLaren rántja le a leplet új konstrukciójáról, az MCL33-ról.

 

Felülnézetből az új versenygép (Fotó: Ferrari)
Felülnézetből az új versenygép (Fotó: Ferrari)
Így néz ki szemből az SF71-H (Fotó: Ferrari)
Így néz ki szemből az SF71-H (Fotó: Ferrari)
2018-AS TESZTEK
IDÉNY ELŐTT
Február 26–március 1.
Barcelona
Március 6–9.
Barcelona
IDÉNY KÖZBEN
Május 15–16.
Barcelona
Július 31–augusztus 1.
Hungaroring

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik