Az olasz istálló bár tavaly csökkentette a Mercedes fölényét, és sokszor tűnt úgy, hogy összességében a legjobb autóval gurult a pályára, mégis cím nélkül zárta a szezont. Az olaszok legutóbb 2008-ban ünnepelhettek konstruktőri bajnokságot, míg az egyéni kiírást eddig utoljára egy évvel korábban, 2007-ben zárta az élen, Kimi Räikkönen révén.
Azóta 2010-ben, illetve 2012-ben került a legközelebb a gárda a diadalhoz, azonban mind a két esetben a jelenleg már a maranellóiakat erősítő Sebastian Vettel foszlatta szerte Fernando Alonso reményeit.
A német 2015-től alkot szétválaszthatatlan duót a vörös színekben idáig utolsóként megkoronázott Räikkönennel. Ők ketten az előző idényben összesen háromszor sajátították ki az első rajtsort, amire a 2008-as csapat-vb megnyerése óta nem volt példa.
Mindazonáltal a versenyzői felállás változatlansága nem terjed ki a teljes alakulatra, hiszen a 2016-os aerodinamikai részlegen lezajlott 2016-os átszervezés után 2017 nyarán a motorrészlegen is változtattak. Az erőforrásokért felelős vezetőt, Lorenzo Sassit Corrado Iotti váltotta a pozícióban.
A szakemberváltás szemléletváltást is hozott magával, mivel Iotti vezetésével az istálló egy új hengerfejen dolgozik, amely a Mercedes egyik legerősebb területén – az időmérős motormódban – hozna előrelépést, igaz, az új alkatrész bevetésére még várni kell. Ennek oka egészen egyszerű, ugyanis az idei évtől egy motornak már hét Grand Prix-t kell kibírnia, a Ferrarinál ezért úgy határoztak, hogy egészen addig nem alkalmaznak új elemet, amíg meg nem bizonyosodnak annak megbízhatóságáról.
Kérdés azonban, hogy a biztonsági játszma mennyire lesz kifizetődő a lóerőkért vívott harcban. Mindenesetre egy óvatosabb stratégia tavaly különbséget jelenthetett volna az egyéni bajnokságban, hiszen Vettel több olyan helyzetet is kivédhetett volna, amely végül elvette minden esélyét arra, hogy a Scuderia színeiben először felülhessen a sportág trónjára.
Eközben a mezőnyben rangidős Räikkönen teljesítményét több kritika is érte az elmúlt szezonokban. A finn a 2013-as Ausztrál Nagydíj óta nem állhatott fel a dobogó legfelső fokára, míg tavaly átlagosan 0.276 ezreddel maradt el márkatársától a kvalifikáción. Márpedig az ötödikre hajtó Vettelnek és a konstruktőriért áhítozó csapatnak egy erős Jégemberre is szüksége lesz a címekért vívott csatában.
Mindkettejük munkáját fogja segíteni a Toro Rossótól véglegesen menesztett Danyiil Kvjat, aki az istálló új fejlesztő pilótája lett, miközben a szponzorok miatt megváltozott az autó festése is. Az SF71-H a Santander távozása után az elmúlt évtizedek egyik legvörösebb festését kapta, miközben elődje továbbfejlesztéseként tartják számon.
A Maranellóban bemutatott, megváltozott négykerekű már vasárnap pályára gurul Barcelonában, ahol és amikor az előzetes tervek szerint a Force India leplezte volna le az autóját. Azonban a 2017-ben negyedik helyen végző gárdának így hétfőre kellett csúsztatnia a saját eseményét.
A filmes napon egyébként legfeljebb 100 kilométert tehet meg a Ferrari, amelynek volánja mögött a mezőny legtapasztaltabb párosa foglalhat helyet, hiszen az átlagot nézve a Scuderia vág neki a legkorosabb (34 év) kettőssel a Formula–1 69. idényének.
Holnap a McLaren rántja le a leplet új konstrukciójáról, az MCL33-ról.
CSAPAT | dátum |
MERCEDES | Február 22. – leleplezték a Mercedes új autóját, a W09-et – kép |
FERRARI | Február 22. |
RED BULL | Február 19. – új külsővel kezdheti meg az Aston Martin-érát a Red Bull |
FORCE INDIA (új névvel?) | Február 26. |
WILLIAMS | Február 15. – Jelentős módosítások és nagy remények – megérkezett az új Williams |
RENAULT | Február 20. – idén újabb előrelépésre számít a Renault – íme, az RS18-as |
TORO ROSSO | Február 21. – megérkezett az új Toro Rosso Honda – kép |
HAAS | Február 14. – meglepetés a Haastól – íme, Grosjean és Magnussen idei autója |
McLAREN | Február 23. |
SAUBER | Február 20. – fehérbe és vörösbe öltözött az első Alfa Romeo Sauber |
IDÉNY ELŐTT | |
Február 26–március 1. | Barcelona |
Március 6–9. | Barcelona |
IDÉNY KÖZBEN | |
Május 15–16. | Barcelona |
Július 31–augusztus 1. | Hungaroring |