A harmadik szezonját kezdi meg a Renault, mióta felvásárolta a hatalmas anyagi gondokkal küzdő Lotust, és gyári csapatként tért vissza a Formula–1-be. Az előrelépés már tavaly is megfigyelhető volt, de idén természetesen magasabbak az enstone-i alakulat elvárásai.
A Renault új konstrukciójának tervezésekor hű maradt a sárga és fekete színhez, míg technikailag a felfüggesztés és az aerodinamika terén hajtott végre nagyobb fejlesztéseket.
„A célunk az, hogy folytassuk a fejlődést, mégpedig jó eredmények elérésével – mondta Cyril Abiteboul ügyvezető. – Ezt az előrelépést minden vonatkozásban el szeretnénk érni: az erőforrás, a kasztni, a működésünk és a versenyzőink terén is. Továbbá meg szeretnénk mutatni azon csapatok ellen, amelyek a közvetlen versenytársaink, továbbá az élmezőny ellen, és még a rajongóinknak is."
Ami a pilótákat illeti, a Renault nem változtatott a tavalyi Amerikai Nagydíjtól náluk versenyző Nico Hülkenberg, Carloz Sainz Jr. pároson. Utóbbi a 2017-es idényt még a Toro Rosso színeiben kezdte meg, és kölcsönbe érkezett (bő) egy évre a Renault-hoz. Hülkenberg a tavalyi évadot megelőzően igazolt a francia alakulathoz.
Legközelebb csütörtökön (február 22.) hullik le a lepel 2018-as autóról. Akkor a tavalyi – és vélhetően idei – vb-esélyes Mercedes és Ferrari mutatja be a versenygépét a nagyérdeműnek.
CSAPAT | dátum |
MERCEDES | Február 22. |
FERRARI | Február 22. |
RED BULL | Február 19. – új külsővel kezdheti meg az Aston Martin-érát a Red Bull |
FORCE INDIA (új névvel) | Február 25. |
WILLIAMS | Február 15.– jelentős módosítások és nagy remények– megérkezett az új Williams |
RENAULT | Február 20. |
TORO ROSSO | Február 25. |
HAAS | Február 14. – meglepetés a Haastól – íme, Grosjean és Magnussen idei autója |
McLAREN | Február 23. |
SAUBER | Február 20. – fehérbe és vörösbe öltözött az első Alfa Romeo Sauber |
IDÉNY ELŐTT | |
Február 26–március 1. | Barcelona |
Március 6–9. | Barcelona |
IDÉNY KÖZBEN | |
Május 15–16. | Barcelona |
Július 31–augusztus 1. | Hungaroring |