Bár előzetesen esőt jósoltak a Magyar Nagydíj szombati napjára, a Hungaroring felett folyamatosan átvonuló felhők végül nem hoztak csapadékot, csak a szél erősödött fel egyre inkább a kvalifikáció kezdetéig. Az időjárás így eső formájában a tavalyi évvel ellentétben ezúttal nem volt hatással az időmérő alakulására, a pénteki szabadedzések után Pierre Gasly által prognosztizált szoros csata száraz pályán zajlott az első rajtkockáért.
...az F1 100. pole pozíciósa; ...Hollandia 1. pole pozíciósa; ...az F1 4. legfiatalabb pole pozíciósa; ...a 2. versenyző, aki a Hungaroringen szerezte első pole-ját |
Az elsőségről 18 ezred döntött a pályafutása első pole pozícióját jegyző Max Verstappen javára, aki ezzel a Formula–1 valaha volt negyedik legfiatalabb edzésgyőztese lett. A holland azonban nem tulajdonított túl nagy jelentőséget az elsőségnek az időmérőt követő sajtótájékoztatón, amelyen nem volt túl bőbeszédű, többnyire párszavas válaszokat adott.
„Persze, jó dolog megszerezni az első pole pozíciódat, de igazán csak az számít, ami vasárnap történik – mondta, majd miután arról kérdezték, milyen érzés hét győzelem után kipipálni az első időmérős elsőséget is, megmosolyogtató választ adott. – Az emberek legalább nem jönnek többé ezzel a kérdéssel." Ezt követően pedig arról is megkérdezték, nem bánja-e, hogy a legfiatalabb időmérős elsőséget jegyző versenyző rekordjáról lemaradt.
AUGUSZTUS 2., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.233 | |||
2. szabadedzés: 1. Gasly 1:17.854 | |||
AUGUSZTUS 3., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:16.084 | |||
Időmérő: 1. Verstappen 1:14.572 | |||
AUGUSZTUS 4., VASÁRNAP | |||
Futam: 15.10–17.10 (Tv: M4 Sport) | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 1., 15.10 | 64. Belga Nagydíj | ||
Szeptember 8., 15.10 | 70. Olasz Nagydíj | ||
Szeptember 22., 14.10 | 12. Szingapúri Nagydíj |
„Nem nagyon foglalkozom a rekordokkal. Nem fogok ettől másképp aludni" – jelentette ki, mire a harmadik rajtkockát megszerző Lewis Hamilton arról érdeklődött, ki vezeti az örökranglistát. Miután Verstappent szembesítették azzal, hogy Sebastian Vettelé a titulus, miközben ő a negyedik helyen áll a vonatkozó rangsorban, csak annyit mondott, nem fog rosszul aludni emiatt. Az is szóba került, hogy a Red Bullnak sikerült-e megoldania az elmúlt hétvégéken többször is előjövő motorproblémát, illetve a Honda valóban jobb-e már bizonyos helyszíneken, mint a Mercedes.
„Ezen a hétvégén nem volt ezzel baj, minden rendben volt. A kvalifikáción még nem tartunk ott, mint ők, ám határozottan közelebb vagyunk, mint voltunk. Fel tudjuk már tekerni mi is a motort az időmérőn, viszont még nem olyan mértékben, mint például a Ferrari" – jelentette ki Verstappen, az erőforrás kapcsán pedig az 1000 lóerős határ átlépése is szóba került, mivel a Renault korábban már elárulta, sikerült elérnie ezt ez értéket.
„Ha azt mondták, ezer lóerejük van, akkor nagyon rossz autójuk lehet. De jobban szeretek a pályán beszélni, mint a médián keresztül" – fogalmazott a holland, aki mögül tehát a Mercedes két pilótája várhatja a piros lámpák kialvását, így taktikai szempontból össze is játszhat egymással a Red Bull-os ellen.
„Hányadik helyen is van a másik Red Bull? – kérdezett rá Hamilton, majd miután megtudta, Gasly a hatodik helyről indulhat, elmondta, ez a segítségükre lehet. – Jó pozícióban vagyunk ahhoz, hogy csapatként dolgozzunk össze." A címvédővel Bottas is egyetértett, és azt is elárulta, minden verseny előtt átbeszélik a különböző fogatókönyveket, főleg akkor, amikor egymás mellől rajtolnak.
A Németországban betegeskedő Hamiltontól azt is megkérdezték, hogyan zajlott a felkészülése a magyarországi hétvégére, és sikerült-e teljesen meggyógyulnia.
Az Alfa Romeo versenyzője Lance Strollt tartotta fel az első szakaszban, amiért a sportfelügyelők 3 rajthellyel hátrább sorolták, miközben 1 büntetőpontot is kiosztottak neki. |
„Csak aludtam egész héten, még nem vagyok teljesen egészséges, de sokkal jobban érzem már magam" – árulta el a brit versenyző, míg honfitársa, George Russell majd' kicsattant az örömtől, miután a 16. legjobb időt autózta, Antonio Giovinazzi hátrasorolása után ráadásul további egy pozíciót léphetett előre.
„Ez egészen hihetetlen, alig találok rá szavakat. Még nagyon álmodni sem mertünk arról, hogy önerőből előrébb kvalifikáljuk magunkat, mint az utolsó sor, úgy érzem azonban, ez a hétvége fordulópontot jelent – emelte ki a Williams újonca. – Németországba átfogó fejlesztési csomaggal érkeztünk meg, de több okból kifolyólag sem tudtunk ott gyorsak lenni. Szóval az újítások igazi tesztje a mostani hétvége, és az eredményeket elnézve úgy érzem, elégedetten mehetünk majd a nyári szünetre."
Míg Russell boldogan nyilatkozott, az ötödik pozíciót megkaparintó Sebastian Vettel nem volt túl elégedett, hiszen a Ferrarinak nem volt esélye beleszólni a pole-ért folyó csatába.
„Nem hiszem, hogy talált valamit a Red Bull, hiszen már az elmúlt hetekben is gyors volt. Nyilván motorfronton még le van maradva, viszont ezen a pályán ez nem annyira fontos tényező, így tudni lehetett, hogy erős lesz itt. Emellett azzal is tisztában voltunk, hogy a Mercedesek is gyorsak lesznek, hiszen összességében övék a legjobb csomag. Természetesen nem lehetünk elégedettek, hiszen nem tudtunk igazán beleszólni a csatába. Remélhetőleg vasárnap csak úgy olvadnak majd a gumik, így több kiállás is lesz, különben elég nehéz helyzetben leszünk" – fedte fel a német, hogy a hőség lehet majd a segítségükre.
A 34. Magyar Nagydíj programja vasárnap 15 óra 10 perckor a versennyel folytatódik.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:14.572 | átlag: 211.494 km/ó |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:14.590 | 0.018 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:14.769 | 0.197 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:15.043 | 0.471 |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:15.071 | 0.499 |
6. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1:15.450 | 0.878 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:15.800 | 1.228 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:15.852 | 1.280 |
9. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:16.013 | 1.441 |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.041 | 1.469 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:16.565 | 1.017 |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1:16.687 | 1.139 |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:16.692 | 1.144 |
14. | Antonio Giovinazzi* | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.804 | 1.256 |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:17.081 | 1.533 |
16. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:17.031 | 1.214 |
17. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:17.109 | 1.292 |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:17.257 | 1.440 |
19. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:17.542 | 1.725 |
20. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:18.324 | 2.507 |
*3 rajthelyes büntetés feltartásért |
1. SZAKASZ | | | 2. SZAKASZ | ||
1. | Verstappen | 1:15.817 | 1. | Hamilton | 1:15.548 |
2. | Hamilton | 1:16.068 | 2. | Verstappen | 1:15.573 |
3. | Bottas | 1:16.078 | 3. | Bottas | 1:15.669 |
4. | Magnussen | 1:16.122 | 4. | Leclerc | 1:15.792 |
5. | Leclerc | 1:16.337 | 5. | Vettel | 1:15.885 |
6. | Vettel | 1:16.452 | 6. | Norris | 1:16.060 |
7. | Sainz | 1:16.493 | 7. | Sainz | 1:16.308 |
8. | Räikkönen | 1:16.506 | 8. | Grosjean | 1:16.319 |
9. | Norris | 1:16.697 | 9. | Gasly | 1:16.393 |
10. | Gasly | 1:16.716 | 10. | Räikkönen | 1:16.518 |
11. | Kvjat | 1:16.750 | 11. | Hülkenberg | 1:16.565 |
12. | Hülkenberg | 1:16.790 | 12. | Albon | 1:16.687 |
13. | Giovinazzi | 1:16.894 | 13. | Kvjat | 1:16.692 |
14. | Albon | 1:16.912 | 14. | Giovinazzi | 1:16.804 |
15. | Grosjean | 1:16.978 | 15. | Magnussen | 1:17.081 |
16. | Russell | 1:17.031 | |||
17. | Pérez | 1:17.109 | |||
18. | Ricciardo | 1:17.257 | |||
19. | Stroll | 1:17.542 | |||
20. | Kubica | 1:18.324 |