Karrierje hetedik pole pozícióját szerezte meg Valtteri Bottas Sanghajban, így a Mercedes versenyzője vághat neki az élről a Formula–1 történelmének 1000. futamán. Bottas meggyőzően teljesített a hétvége eddigi részében, még csapattársa, Lewis Hamilton sem tudta teljes mértékben felvenni vele a versenyt. Bottas azonban úgy véli, hogy a rajtelsőséget érő köre nem is volt olyan jó.
„Eddig ez egy jó hétvége. Jól éreztem magam a szabadedzésen is, de az időmérőn kicsit szenvedtem a Q3-ban, hogy összerakjam a tökéletes kört, de végül elég jól sikerült. Az utolsó köröm elment. Nem teljesen úgy sikerült, ahogy szerettem volna, de szerencsére elég volt a pole-hoz. Az autó nagyon jó ezen a hétvégén. Lewis sokat javult az időmérő alatt, és a végén rettentő közel került” – mondta Bottas.
ÁPRILIS 12., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:33.911 | |||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.330 | |||
ÁPRILIS 13., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:32.830 | |||
Időmérő: 1: Bottas 1:31.547 | |||
ÁPRILIS 14., VASÁRNAP | |||
Futam: 8.10–10.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Április 28., 14.10 | Azeri Nagydíj, Baki | ||
Május 12. 15.10 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | ||
Május 26., 15.10 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
Egész hétvégén látható volt Lewis Hamilton lemaradása a csapattársával szemben. Az ötszörös világbajnoknak az időmérőn is meg kellett elégednie a második hellyel, annak viszont örül, hogy csak kevéssel kapott ki Valtteri Bottastól. Hamilton elárulta, hogy még nem sikerült megtalálni az összhangot az autójával ezen a hétvégén, valamint azt is felfedte, hogy a pálya mely részei kedveznek a Mercedesnek.
„Nem adtam fel, egészen a legvégéig keményen nyomtam. Gratulálok Valtterinek, mert eddig az egész hétvégén nagyszerűen ment, én viszont folyamatosan szenvedtem az autóval – mondta a brit. – Valamit elrontottuk, de elégedett vagyok, mert volt olyan is, hogy nyolc tizedmásodperces hátrányban voltam. Az, hogy végül ilyen közel kerültem, fantasztikus. Ez egy nagyszerű eredmény a csapat számára. A Ferrari elég gyors az egyenesekben, de nyilvánvaló ezen a hétvégén, hogy mi a kanyarokban nyújtottunk igen jó teljesítményt, szóval nagyon jó munkát végeztek a srácok a gyárban.”
A harmadik pozícióból vághat neki a sanghaji versenynek Sebastian Vettel. A Ferrari kisebb hátránya a Mercedesszel szemben már a második szabadedzés óta látható volt, és Vettel elmondása szerint az időmérőn is hamar nyilvánvalóvá vált a számukra, hogy kik a pole pozíció legfőbb esélyesei.
„Már a Q1-től úgy tűnt, hogy a Mercedes jobb pozícióból indul – árulta el a német pilóta. – Úgy vélem, hogy jók voltunk, de talán volt bennünk egy kicsivel több is. Nagyon örültem, hogy jól sikerült az utolsó próbálkozásom, hiszen nagyon kevés volt a különbség. Lehettünk volna egy kicsivel jobbak, de annyira nem, hogy meg tudjuk verni a mercedeseseket. Iszonyú gyorsak a kanyarokban, viszont ha közel tudunk maradni hozzájuk, előnyben lehetünk az egyenesekben, szóval talán van keresnivalónk ellenük.”
Az ötödik pozícióból vághat neki a kínai futamnak Max Verstappen, aki a Q3 végén került némi nézeteltérésbe Sebastian Vettellel. A holland – akárcsak a legtöbben az utolsó szakaszba jutott versenyzők közül – éppen az utolsó gyors körére készült, azonban Vettel hirtelen megelőzte őt. Verstappen ezzel lendületet veszített, és végül a két Renault-pilóta is el tudott menni mellette.
A versenyzők között van egy íratlan szabály, mely szerint a kivezető kör utolsó szektorában már nem előznek, így abban a sorrendben kezdik meg a gyors körüket, amiben akkor állnak. Vettel viszont nem először szegi meg ezt a megállapodást, ami miatt Verstappen igencsak kiakadt a csapatrádión.
„Próbáltam követni az előttem lévő Ferrarit, és meg is előzhettem volna, de ez nem olyan, amit megteszel egy időmerőn. Ez kizökkentett, aminek nem örülök, de fordul a kocka, és néha másra is lesújt. Bosszantó, mert harcban lehettünk volna a harmadik helyért, így viszont többet kell előznünk vasárnap – mondta a Red Bull versenyzője, aki végül nem tudott mért kört kezdeni, mert lejárt az idő, mire a célvonalhoz ért. – Vészesen fogyott az idő, mindenki el akarta kezdeni a körét, ezért ment el a két Renault is, de ha nincs öt másodperc két autó között, nincs sok értelme a mért körnek. Az autót viszont jónak éreztem, és megvan a sebességünk, szóval izgalmas lesz a vasárnap.”Rettentő ideges volt az időmérő leintése után Charles Leclerc, aki a negyedik rajthelyet szerezte meg a vasárnapi versenyre. A Ferrari pilótája szerint az eredmény nem tükrözi a valós teljesítményét, de legalább tudott fejlődni a gyengébben sikerült szabadedzések után.
„Mérges vagyok magamra. Hibáztam az utolsó körömön, amit nem kellett volna – emlékezett vissza Leclerc. – Vannak pozitívumok is, ugyanis az első, a második és a harmadik edzésen elég elveszett voltam, és sokat szenvedtem. Végül változtattunk az időmérőre, ami jobban ment, ráadásul jobban vezettem, mint azt a köridők mutatják. Ez jó, de egyben bosszantó is, mert megvolt a lehetőségünk, hogy jobb eredményt érjünk el.”
A monacói a leintés után káromkodások közepette közölte a csapatrádión, hogy mennyire elégedetlen. Ahogy mondta, az autó jó volt, de ez az eredmény nem elég jó önmagának.
Nem sikerült túl jól a szezonkezdet a Red Bullhoz igazoló Pierre Gaslynak – különösen az időmérőkön maradt alul eddig. A francia pilóta Ausztráliában még a Q1-ből sem jutott tovább, Bahreinben pedig a második szakaszban „vérzett el”. Gasly szerint továbbra sem sikerült összehangba jönnie az új autójával, de már sejti, hogy min kell változtatnia. A sanghaji időmérővel és a hatodik rajthelyével viszont elégedett.
„Tényleg úgy gondolom, hogy ez a legjobb eredmény, amit elképzelhettem – mondta Gasly az időmérő után. – Ez egy trükkös hétvége, szóval örülök ennek a pozíciónak, a vezetési stílusommal viszont nem vagyok elégedett. Továbbra is szenvedek az autóval, szóval nyilván van még dolgom. Próbálok változtatni azon, ahogyan vezetek, és talán a csapattal közösen megtaláljuk azt az irányt, ami jobban illik hozzám. Azt hiszem, hogy agresszívan bánok a gázpedállal, ez pedig nem segít az autónak. Tavaly jó volt ez így, de most kissé változtatnom kell, hogy kihozzam a maximumot az autóból.”
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:31.547 | átlag: 214.355 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:31.570 | 0.023 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:31.848 | 0.301 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:31.865 | 0.318 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:32.089 | 0.542 |
6. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1:32.930 | 1.383 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:32.958 | 1.411 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:32.962 | 1.415 |
9. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | idő nélkül | |
10. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | idő nélkül | |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:33.236 | 1.599 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:33.299 | 1.662 |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.419 | 1.782 |
14. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:33.523 | 1.886 |
15. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:33.967 | 2.330 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:34.292 | 1.634 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:35.253 | 2.595 |
18. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:35.281 | 2.623 |
19. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | idő nélkül | |
20. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | idő nélkül |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Bottas | 1:32.658 | 1. | Hamilton | 1:31.637 |
2. | Leclerc | 1:32.712 | 2. | Bottas | 1:31.728 |
3. | Hamilton | 1:33.115 | 3. | Vettel | 1:32.232 |
4. | Verstappen | 1:33.274 | 4. | Leclerc | 1:32.324 |
5. | Vettel | 1:33.557 | 5. | Verstappen | 1:32.369 |
6. | Hülkenberg | 1:33.644 | 6. | Gasly | 1:32.948 |
7. | Sainz | 1:33.686 | 7. | Hülkenberg | 1:32.968 |
8. | Ricciardo | 1:33.709 | 8. | Magnussen | 1:33.150 |
9. | Grosjean | 1:33.752 | 9. | Grosjean | 1:33.156 |
10. | Kvjat | 1:33.783 | 10. | Ricciardo | 1:33.214 |
11. | Gasly | 1:33.863 | 11. | Kvjat | 1:33.236 |
12. | Pérez | 1:34.026 | 12. | Pérez | 1:33.299 |
13. | Magnussen | 1:34.036 | 13. | Räikkönen | 1:33.419 |
14. | Räikkönen | 1:34.125 | 14. | Sainz | 1:33.523 |
15. | Norris | 1:34.148 | 15. | Norris | 1:33.967 |
16. | Stroll | 1:34.292 | |||
17. | Russell | 1:35.253 | |||
18. | Kubica | 1:35.281 | |||
19. | Giovinazzi | idő nélkül | |||
20. | Albon | idő nélkül |