Bár a Mercedes egész hétvégén látható lemaradásban volt a Ferrarihoz képest, a bahreini verseny Lewis Hamilton győzelmét hozta. Az ötszörös világbajnok a futam hajrájában vette át a vezetést a technikai gondokkal küzdő Charles Leclerc-től, de tisztában van vele, hogy ellenfele problémája nélkül nem lett volna sok esélye a győzelemre. Hamilton a leintés után nagyon elismerősen nyilatkozott Leclerc-ről, és a Vettellel szembeni előzésről is beszél, ami szintén kellett a végső diadalhoz.
„Ezen a hétvégén a Ferrari lenyűgöző volt. Charles nagyszerű munkát végzett, és mindent megtett a győzelemért, amit meg is érdemelt volna – mondta a Mercedes versenyzője. – A csapatunknak ez nagyszerű eredmény, főleg ha azt nézzük, hogy milyen nehéz versenyünk volt. Leclerc előtt sok győzelem áll még a jövőben. Egyértelműen szerencsések voltunk ma, de ahhoz kell alkalmazkodnunk, ami éppen jön. Így is mindent beleadtam a futamon, és olyan keményen nyomtam, ahogyan csak tudtam. A csatám Vettellel nagyon élvezetes volt. Erős szembeszél volt a négyes kanyarban, később fékeztem, mint szoktam, és kívülről vetődtem be, de nem hiszem, hogy összeértünk volna.”
Szinte legyőzhetetlennek tűnt Charles Leclerc Bahreinben, de aztán meg kellett elégednie a harmadik hellyel. Az F1 történelmének második legfiatalabb pole pozíciósa igazi profihoz méltóan viselte a történteket, hiszen tudja: a technika ördöge bármikor lecsaphat ebben a sportágban.
„Ez néha megtörténik, hiszen ez is az autósport része. Sajnos a mai nem a mi napunk volt, de így is magabiztos vagyok. A csapat nagyszerű munkát végzett, hogy ledolgozzuk azt a hátrányt a sebesség terén, amivel Ausztráliában küzdöttünk. Nyilván az egész csapathoz hasonlóan rendkívül csalódott vagyok, de ilyenek megtörténnek egy szezon során” – ismerte el a Ferrari pilótája.
MÁRCIUS 29., PÉNTEK | |
1. szabadedzés:1. Leclerc 1:30.354 | |
2. szabadedzés:1. Vettel 1:28.846 | |
MÁRCIUS 30., SZOMBAT | |
3. szabadedzés:1. Leclerc 1:29.569 | |
Időmérő:1. Leclerc 1:27.866 | |
MÁRCIUS 31., VASÁRNAP | |
Futam:1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Leclerc | |
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |
Április 14., 8.10 | Kínai Nagydíj, Sanghaj |
Április 28., 14.10 | Azeri Nagydíj, Baki |
Május 12., 15.10 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
Jól rajtolt Valtteri Bottas, aki néhány kanyar után már a második helyen találta magát. Később azonban visszaesett, de a Ferrari balszerencséje kedvezett a Mercedesnek, s a finn pilóta a második helyen látta meg a kockás zászlót. Két futam után Bottas vezeti a világbajnoki összetett – előnye egy pont csapattársával, Lewis Hamiltonnal szemben. A Mercedes versenyzője elismerte, hogy hibákkal teli versenyen van túl Bahreinben.
„Csapatként mellénk állt a szerencse, és nem is hibáztunk. Az autó nagyon megbízható volt, és ez jelentette a győzelmet. A gyárban folyó kemény munka kifizetődött, ami jó, de ez nehéz verseny volt a számomra, és személy szerint sok hibát követtem el. Az első néhány kör jól sikerült, és Lewisszal is jót csatáztam” – mondta a leintés után Bottas.
Nemcsak Leclerc technikai hibája kellett ahhoz, hogy a Ferrarinak végül le kellett mondani a kettős győzelemről. Sebastian Vettel ugyanis azután, hogy Hamilton megelőzte őt a második helyért, megforgott. A sérült gumik mellett a leszakadt első szárnya miatt is kénytelen volt újból megjárni bokszutcát. Vettel elismerte, hogy ő hibázott, és elmondta, hogy pontosan mi történt.
„Nagyon közel voltam, és próbáltam visszamenni a belső ívre, mint azt egy körrel előtte tettem, de a négyes egyike a legtrükkösebb kanyaroknak – mesélte a négyszeres világbajnok. – Az én hibám volt a megpördülés és az, hogy jelentősen sérültek a gumik, a vibráció pedig az első szárny vesztét okozta. Fél körrel később rájöttem, hogy nehéz helyzetbe kerültem. Az autót amúgy nagyon nehéz volt vezetni, azt hiszem, hogy Charles kevesebbet szenvedett. Képes volt követni, majd később megelőzni, szóval nagyon trükkös volt. Ez nem az a verseny, amit szerettünk volna. Az első és a második helyről indultunk, de nem ott végeztünk. Ez az este csalódást okozott.”
Akár dobogóra is állhatott volna Max Verstappen – igaz, ehhez a Ferrari-drámája is kellett. Az utolsó két körre a Renault versenyzőinek kiesése miatt a pályára küldték a biztonsági autót, így Verstappennek nem volt esélye megpróbálkozni egy előzéssel Leclerc ellen. A futam után a Red Bull pilótája úgy nyilatkozott, hogy a mai teljesítményük alapján nem is lett volna igazságos, ha ő áll fel a dobogóra.
„Ha nem jött volna a biztonsági autó, elkaphattuk volna Leclerc-t, viszont ma nem érdemeltük meg, hogy a dobogón végezzük. A szél egyáltalán nem segített, és folyamatosan túlkormányzottsággal küzdöttem – emlékezett vissza Verstappen. – A pontoknak örülünk, főleg egy ilyen kemény hétvége után. A negyedik hely egész jó. Nem vagyok csalódott, mert mindent beleadtam ma. Az autónk érzékeny volt a keresztirányú szélre, és az egyensúlya sehogyan sem volt megfelelő.”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34:21.295 |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 2.980 mp h. |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 6.131 mp h. |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 6.408 mp h. |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 36.068 mp h. |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 45.754 mp h. |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 47.470 mp h. |
8. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 58.094 mp h. |
9. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1:02.697 p h. |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:03.696 p h. |
11. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:04.599 p h. |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1 kör h. |
15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
16. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 2 kör h. |
17. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 4 kör h. |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 4 kör h. |
19. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 4 kör h. |
FELADTA | megtett körök | |||
Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 16 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Valtteri Bottas | 1 | 2 | 2 | 1 | 44 |
2. | Lewis Hamilton | 1 | 2 | 2 | – | 43 |
3. | Max Verstappen | – | 1 | 2 | – | 27 |
4. | Charles Leclerc | – | 1 | 2 | 1 | 26 |
5. | Sebastian Vettel | – | – | 2 | – | 22 |
6. | Kimi Räikkönen | – | – | 2 | – | 10 |
7. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 8 |
Lando Norris | – | – | 1 | – | 8 | |
9. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | – | 6 |
10. | Pierre Gasly | – | – | 1 | – | 4 |
11. | Lance Stroll | – | – | 1 | – | 2 |
Alexander Albon | – | – | 1 | – | 2 | |
13. | Danyiil Kvjat | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 87 |
2. | Ferrari | 48 |
3. | Red Bull-Honda | 31 |
4. | Alfa Romeo-Ferrari | 10 |
5. | Haas-Ferrari | 8 |
5. | McLaren-Renault | 8 |
7. | Renault | 6 |
8. | Toro Rosso-Honda | 3 |
9. | Racing Point-Mercedes | 2 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |