A tavalyi verseny után központi téma volt, hogy a világbajnoki címre hajtó Fernando Alonso képtelen volt megelőzni Vitalij Petrovot, s a manőverek hiánya miatt a pazar versenypálya sokak szemében kívánnivalót hagyott maga után. A kívánságokat a rendezők igyekeznek teljesíteni, a módosításokat az autosport.com hozta nyilvánosságra.
Az 5-6-os számú lassítót és a hosszú egyenest megelőző 7-es ív bejáratát kiszélesítik, hogy a pilóták ne szoruljanak be egymás mögé, hanem egymáshoz képest más íveket használva variálhassák a kigyorsítást.
Az egyenest követő kanyarkombináció második felét, a 9-es hajlatot is módosítják, döntött kanyar lesz belőle, hogy a külső íven is ki lehessen gyorsítani a második hosszú egyenesre.
A 13-as és 14-es viszonylag lassú balkanyart egy hosszú összefüggő gyors ívvé alakítják át, hogy kevésbé törjön meg a pálya ritmusa.