A Formula–1-ben saját gyári csapatával az ötvenes évek végén és a hatvanas évek elején, motorszállítóként 1991-ben (a Footwork oldalán) szereplő német vállalat első embere pénteken a párizsi autókiállításon nagy vonalakban beszélt a tervről. Arról eddig is pletykáltak, hogy a Porschét is magába foglaló Volkswagen-csoport beszállna a gyorsasági kategóriába, de ezek a mondatok sokkal többet jelentenek.
„A sportautózás csúcskategóriájában korábban a Porsche remekelt, mostanában az Audi sikeres – mondta Müller Párizsban. – Nincs értelme annak, hogy a csoport két márkáját egymással versenyeztessük: az egyiknek a Formula–1-ben lenne a helye. Az elnökségnek el kell döntenie, érdemes-e belekezdeni a projektbe."
Wolfgang Ullrich, az Audi motorsport-igazgatója korábban azt mondta, hogy vállalata nem illik az F1-be, az 1962-es Francia Nagydíjat Dan Gurneyvel a volánnál megnyerő Porschét viszont már régóta visszavárják a sportág szerelmesei.