Nagyon régóta nem kísért ekkora figyelem verseny előtti FIA-sajtótájékoztatót, mint Monzában, ahol a Belga Nagydíjon történt ütközés és belső viták után Nico Rosberget és Lewis Hamiltont is meghívták. A békesség kedvéért – és a fotósok nagy bosszúságára – a két Mercedes-pilóta közé beültették Fernando Alonsót.
Hamilton érkezett utoljára, Rosberg jól elcsevegett Alonsóval, de amint megérkezett és lefotózta az újságírókat az angol, a spanyol vele kezdett pusmogni, a német pedig kényelmetlen arckifejezéssel bámult maga elé. Alonso jó pontot szerzett magának Hamiltonnál a csütörtöki La Stampának adott interjújával, amelyben azt mondta, az idei szezon megerősítette benne, hogy nem Sebastian Vettel a jelenlegi mezőny legjobb pilótája (önmagát leszámítva, persze), hanem Hamilton.
A Belga GP óta Hamiltontól, a Mercedes-istállótól és a szurkolóktól is bocsánatot kérő Rosberg bűnbánó arckifejezéssel válaszolt a feltett kérdésekre.
PÉNTEK |
10.00–11.30: 1. szabadedzés |
14.00–15.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
„A Belga Nagydíj utáni napokban sokat töprengtem, kellett némi idő ahhoz, hogy megértsem, az enyém volt a felelősség. Nem vagyok büszke a történtekre. Nem a Mercedes kötelezett a bocsánatkérésre, ez az én döntésem volt, miután meghallgattam sok, számomra fontos ember véleményét – mondta Rosberg, aki a Daily Mail csütörtöki számában a brit szurkolóktól is bocsánatot kért. – Szeretném, ha az emberek szemében fontos sportág maradna az F1, és minden tőlem telhetőt megteszek, hogy ez így legyen. Egészséges párharcot vívunk, a legjobb csapatban versenyzünk, ha nem így lenne, nem uralnánk így az F1-et."
Rosberg elmondta, fontos számára, hogy az F1 históriás könyvébe tiszta csataként vonuljon be a 2014-es idény, mire Hamilton azt mondta, képtelenség irányítani a történelmet.
„Imádom az F1-et, szeretek ezekkel a srácokkal versenyezni, élvezem minden napot, amit a pályákon tölthetek. Előbb-utóbb mindenből történelem lesz. Ami engem illet, nem hiszem, hogy egy szinten lennénk a régi idők nagyjaival" – válaszolta Hamilton, aki lazán válaszolt a kérdésekre, de határozott véleményt fogalmazott meg, s bár hangsúlyozta, tovább akar lépni, nem minden tiszta számára.
„Amit akartam, korábban elmondtam az ügyről – kezdte az angol azt remélve, hogy máshová terelheti a szót, de jött a következő kérdés a bizalomról. – A bizalom nagyon erős szó, nem hiszem, hogy köze lenne a versenyzéshez. "
Azzal folytatta, hogy tovább szeretne lépni, hiszen Monza csodálatos pálya, nagyszerű versenyhétvége elé nézünk, de záporoztak a kérdések arról is, hogy az FIA helyesen tette-e, hogy nem büntette meg Rosberget.
A helyszín: Monza A pálya hossza: 5793 méter Kanyarok száma: 11 (4 bal és 7 jobb) A verseny hossza: 53 kör (306.720 km) Gumitípusok: kemény, közepesen kemény |
Körrekord: 1:19.525 (Juan Pablo Montoya, Williams-BMW, 2004) Tavalyi pole pozíció: 1:23.755 (Sebastian Vettel, Red Bull) Tavalyi leggyorsabb kör: 1:25.849 (Lewis Hamilton, Mercedes) Tavalyi dobogó: 1. Sebastian Vettel (Red Bull), 2. Fernando Alonso (Ferrari), 3. Mark Webber (Red Bull) |
Az Olasz GP helyszínei: Monza (63), Imola (1) Győzelmek a pole-ból Monzában: 21 Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Peter Gethin (1971) 11. Győztesek a jelenlegi mezőnyből: Vettel 3, Alonso 2, Hamilton |
IDŐJÁRÁS. Fülledt, késő nyári időre lehet számítani Monzában, ahol a felhős időben is 28 fokos meleg valószínű, de a nap is gyakran kisüt. Szombatra és vasárnapra a délutáni és esti órákra záporokat jósolnak, a legnagyobb esély az esőre az időmérőre tehető. |
„Nagyon nehéz az FIA feladata a legutóbbi két évben, de nagyon jó döntéseket hoztak az esetek többségében. Az a legnagyobb gondjuk, hogy minden helyzet más, nehéz eldönteni, hogy bizonyos esetekre melyik szabály vonatkozik – folytatta Hamilton. – Nehéz megmondani, hogy mi lesz a továbbiakban. Ezentúl jobban engedik az ilyen közeli ütközeteket? Semmit sem tesznek, ha a hátsó autó kárt okoz az előtte haladóban? Vagy ha újra előfordul, már büntetni fognak? Mi mindig azt kértük, hogy hadd versenyezzünk. Nehéz mindig gyorsan vezetni szorosan egymás mellett, néha összeér a két autó, de van egy határ. Nem tudom, jelenleg hol van."
Azt mindketten tagadták, hogy a Mercedes-istállót megosztotta volna kettejük csatája, a Mercedes számára továbbra is a győzelem a legfontosabb, nincs ellentét a két pilóta szerelőgárdája között.
Elmondták, amit a Mercedes elvárt tőlük, Hamilton többet is, de elsősorban Rosbergen nagyon látszott, hogy feszült, és még nem tette rendben magában a történteket.
Ami Alonsót illeti, elmondta, nehéz versenyhétvégére számít a Mercedes erőfölénye itt jobban megmutatkozhat, mint Spában. A Parabolica átépítéséről viszont cáfolta Charlie Whiting szavait, melyek szerint a pilóták kérésére, velük egyeztetve aszfaltozták le a bukóteret, megfosztva varázsától a híres jobbkanyart.
„Nem egyeztették velünk a végleges terveket. Volt szó arról, hogy átalakítják a bukóteret, de csak a kanyar bejáratánál, hogy fékhiba esetén ne legyen nagy baj. Meglepett, hogy a kanyar második kétharmadánál is van aszfalt" – mondta Alonso.
Rosberg örül a módosításnak, amely teret enged a versenyzőknek, Hamilton szerint jobb volt a kavicságy, mindenhol olyan bukóteret szeretne, de megérti az FIA indoklását a biztonságról. A sajtótájékoztatón szintén részt vevő Kevin Magnussen és Valtteri Bottas azt mondta, nem olyan izgalmas már ez a kanyar, de még mindig csak a pálya egy részéről beszélnek, az egész továbbra is érdekes marad.
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 4 | 10 | 11 | 220 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 9 | 9 | 191 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 6 | 10 | 156 |
4. | Fernando Alonso | – | 2 | 12 | 121 |
5. | Valtteri Bottas | – | 4 | 11 | 110 |
6. | Sebastian Vettel | – | 2 | 9 | 98 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 11 | 70 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 8 | 68 |
9. | Felipe Massa | – | – | 5 | 40 |
10. | Kimi Räikkönen | – | – | 8 | 39 |
11. | Kevin Magnussen | – | 1 | 7 | 37 |
12. | Sergio Pérez | – | 1 | 7 | 33 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 4 | 11 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 411 |
2. | Red Bull-Renault | 254 |
3. | Ferrari | 160 |
4. | Williams-Mercedes | 150 |
5. | McLaren-Mercedes | 105 |
6. | Force India-Mercedes | 103 |
7. | Toro Rosso-Renault | 19 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |