Nico Rosberg több mint tíz, csapattársa mögött eltöltött kört követően ment ki a boxba azt követően, hogy hiába kérték Lewis Hamiltont, eltérő stratégiájuk miatt engedje el. A végén úgy érte utol csapattársát a frissebb, gyorsabb gumikon, hogy már nem tudta megelőzni. A rádióbeszélgetéseket a közvetítés során is hallani lehetett, Hamilton nem akarta elengedni csapattársát, még mérnöke határozott felszólítása ellenére sem, Rosberg viszont hátul autózva türelmetlenül érdeklődött, mi a helyzet.
„Meglepett, hogy a csapat arra kért, engedjem el Nicót. Attól, hogy más a stratégiánk, még ugyanabban a versenyben veszünk részt, és ő is a riválisaim közé tartozik, akiket meg kell előznöm – mondta Hamilton a versenyt követő sajtótájékoztatón. – A boxból rajtolva előreküzdöttem magam, az első körben még ki is csúsztam, ennek ellenére felküzdöttem magam Nico elé. Megdöbbentő volt, hogy ezek után ezt kérték tőlem."
Hamilton azt is elmondta, végül ennek a döntésének köszönhette dobogós helyezését, és hogy Rosberg előtt végzett. A vb-pontversenyben így 14 pontról 11 pontra csökkentette hátrányát a listavezető német mögött.
„Ha elengedem, biztosan nem csökken, hanem nő a hátrányom. Mindent egybevéve magamért versenyzem, nem Nicóért" – fogalmazott Hamilton, aki nem csattant ki a boldogságtól, hiszen a Magyar Nagydíj esélyeseként várta ezt a hétvégét.
A Mercedesnél ugyanakkor azt mondhatják, hogy a csapat győzelme múlt Hamilton makacsságán, hiszen Rosberg nyerhetett volna. Ám a csapat konstruktőr-vb-beli elsősége cseppet sem forog veszélyben, így megengedheti magának a két pilóta, hogy valóban önmagáért és csapattársa ellen versenyezzen.
Niki Lauda, akitől megszokhattuk, hogy a Mercedesen belül inkább Hamilton pártját fogja, ezúttal is kiállt az angol pilóta mellett.
„A végeredmény azt igazolta, hogy neki van igaza. Túl kényes és bonyolult kérdés ez, a csapaton belül meg kell beszélnünk, mi történt, és minek kellett volna történnie" – szólt a háromszoros világbajnok osztrák.
Toto Wolff nem akart állást foglalni az előtt, hogy beszélt volna mindkét pilótával, és Nico Rosberg sem szeretett volna máris pálcát törni csapattársa felett.
„A csapat mondta a rádión, hogy Lewis el fog engedni engem, de nem tudom, mi történt. Ezt meg kell beszélnünk a csapaton belül. Az utolsó körben így is volt lehetőségem előzni, nagyon bánt, hogy nem sikerült Lewis elé kerülnöm, pedig a célegyenes végén még hibázott is, csak éppen nem használtam ki – mondta Rosberg. – Még mindig én vezetem a vébépontversenyt, a nyári szünet után támadni fogok."
IDE KATTINTVA ELÉRHETŐ KÖRRŐL KÖRRE TUDÓSÍTÁSUNK!
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:53:05.058 |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 5.225 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 5.857 mp h. |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 6.361 mp h. |
5. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 29.841 mp h. |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 31.491 mp h. |
7. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 40.964 mp h. |
8. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 41.344 mp h. |
9. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 58.527 mp h. |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:07.280 p h. |
11. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:08.169 p h. |
12. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:18.465 p h. |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:24.024 p h. |
14. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
15. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 32 | |
Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 29 | |
Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 27 | |
Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 19 | |
Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 15 | |
Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 12 | |
Leggyorsabb kör: Rosberg (64. kör) 1:25.724 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 4 | 9 | 10 | 202 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 9 | 9 | 191 |
3. | Daniel Ricciardo | 2 | 5 | 9 | 131 |
4. | Fernando Alonso | – | 2 | 11 | 115 |
5. | Valtteri Bottas | – | 3 | 10 | 95 |
6. | Sebastian Vettel | – | 2 | 8 | 88 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 10 | 69 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 7 | 60 |
9. | Felipe Massa | – | – | 5 | 40 |
10. | Kevin Magnussen | – | 1 | 7 | 37 |
11. | Sergio Pérez | – | 1 | 6 | 29 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 7 | 27 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 4 | 11 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 4 | 6 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 393 |
2. | Red Bull-Renault | 219 |
3. | Ferrari | 142 |
4. | Williams-Mercedes | 135 |
5. | Force India-Mercedes | 98 |
6. | McLaren-Mercedes | 97 |
7. | Toro Rosso-Renault | 17 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |