Az első szabadedzéshez hasonlóan szép időben folytathatta a munkát délután az F1 mezőnye. A levegő és a pálya hőmérséklete mellesleg tovább emelkedett, a szél intenzitása pedig csökkent, így az időjárási körülmények abszolút ideálisak voltak.
Amint zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, a Haas párosa már pályára is hajtott. Romain Grosjean viszont nem sokáig körözhetett, ugyanis néhány perc múlva kicsúszott a nyolcas kanyarban és autója elakadt a kavicságyban. Kénytelen volt kiszállni a gépéből, melyet a pályabírók szállították vissza a Haas bokszába. Az edzés második felére sikerült rendbe hozni a VF-18-ast, így a francia újra a pályára hajthatott.
Később is láthattunk néhány megcsúszást – többek között Kimi Räikkönen is megjárta a kavicságyat –, ám senki nem járt olyan rosszul, mint Grosjean.
PÉNTEK |
1. szabadedzés |
15.00–16.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
15.10: a verseny (66 kör, 307.104 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Május 27., 15.10: Monacói Nagydíj |
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj |
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj |
Räikkönen néhány perccel a kavicságyban tett látogatása után újabb problémával volt kénytelen szembenézni – a csapat ugyanis arra kérte, hogy állítsa le a Ferrarit, mert technikai probléma adódott. A visszajátszásból látszott, hogy nem sokkal előtte fehér füst szállt fel az SF71H hátuljából. A finnek motorproblémái lehettek, ám vissza tudott gurulni a bokszba, mielőtt befejezte volna a második tréninget.
Sergio Péreznek 12 perccel a leintés előtt ért véget a gyakorlás, kerékcseréjekor ugyanis a Force India szerelői rosszul rögzítették a bal első kereket, s a mexikói versenyző elővigyázatosságból inkább félrehúzódott és megállt a kilences kanyarnál.
A második edzés végül (akárcsak az első) a Mercedes sikerét hozta, Lewis Hamilton 1:18.259-es köre azonban egy tizedmásodperccel elmaradt Bottas délelőtti legjobbjától – a finn mellesleg ezúttal csak az ötödik lett. Hamilton mögött a Red Bull pilótái végeztek, Daniel Ricciardo a második, míg Max Verstappen a harmadik helyen. A negyedik Sebastian Vettelmost csupán bő három tizedmásodpercet kapott a Mercedestől.
Grosjean annak ellenére zárt a 7. helyen, hogy az edzés nagy részében pályán sem volt az első percekben elkövetett hibája miatt. A franciát csapattársa, Kevin Magnussen követi a 8. pozícióban, így viszonylag jó napon van túl a Haas. Az első tízbe még befért Stoffel Vandoorne a McLarentől és Sergio Pérez a Force Indiától.
A barcelonai hétvége programja holnap 12 órakor folytatódik a harmadik szabadedzéssel. Ezt követi 15 órától az időmérő.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.259 | átlag: 214.135 km/ó | 39 kör |
2. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:18.392 | 0.133 mp h. | 41 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:18.533 | 0.274 | 39 |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:18.585 | 0.326 | 34 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:18.611 | 0.352 | 39 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:18.829 | 0.570 | 16 |
7. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:19.579 | 1.320 | 24 |
8. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:19.643 | 1.384 | 39 |
9. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:19.722 | 1.463 | 32 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:19.962 | 1.703 | 28 |
11. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:20.024 | 1.765 | 38 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:20.035 | 1.776 | 35 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:20.183 | 1.924 | 43 |
14. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:20.373 | 2.114 | 32 |
15. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:20.501 | 2.242 | 37 |
16. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:20.514 | 2.255 | 29 |
17. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:20.672 | 2.413 | 31 |
18. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:21.265 | 3.006 | 34 |
19. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:21.556 | 3.297 | 35 |
20. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:22.060 | 3.801 | 36 |