Az Olasz Nagydíj után Adam Parr, a Williams korábbi csapatfőnöke azt írta a Twitterre, hogy ez az utolsó év az F1-ben az eddig ismert módon, jövőre ugyanis 11 helyett csak nyolc csapat lesz, s mindegyik három-három autót indít. A csapatfőnökök csak legyintettek, hogy mindez badarság, s nem véletlen, hogy Parr már rég nincs az F1-ben.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Alonso a két Mercedes előtt Szingapúrban |
2. szabadedzés: Hamilton az élen Alonso előtt, Rosberg a 13. |
SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny (61 kör, 308.828) rajtja |
Magyar idő szerint. Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Alonso szomorú a Vettel-cserés pletykák miatt |
Enyhítik a rádiós korlátozást, a java csak jövőre jön |
Wolff: Megrázó, hogy Rosberg és Hamilton ellenségek |
Erre jött Bernie Ecclestone, aki pénteken Szingapúrban elmondta, igenis volt valóságtartalma Parr üzenetének.
„Még két-három verseny eltelik, és megtudjuk, mi lesz. Mindig is az volt a terv, hogy ha három csapat megszűnik, a megmaradó nyolc csapat három autót indít – mondta Ecclestone. – Szerintem ennek így lenne értelme. Sokkal szívesebben látnék három Ferrarit és minden topcsapattól három autót, mint küszködő kiscsapatok autóit. A megegyezés közel van."
A Marussia és a Caterham a túlélésért küzd, utóbbi esélyei szinte a nullával egyenlőek, míg az orosz licenccel induló istálló mögül is kivonult a korábbi tulajdonos, és most állítólag azzal a kanadai milliárdossal tárgyalnak, aki a Sauberrel nem tudott megegyezni. A Sauber és Lotus is súlyos anyagi problémákkal küzd, s nem segít rajtuk, hogy a tehetős csapatok nem hajlandóak megegyezni a költségvetés korlátozásáról.
Monisha Kaltenborn, a meghiúsult orosz kapcsolat miatt vergődő Sauber csapatfőnöke Szingapúrban nem tudta megerősíteni, hogy sikerül életben tartani a csapatot a 2015-ös szezonra.
„Egyelőre az a terv, hogy a Sauber jövőre is a rajtrácson lesz – mondta az osztrák-indiai hölgy. – Nem rémes a helyzetünk, de nehéz. Egy darabig még az is marad, mostanában ugyanis nagyon nehéz szponzorokat találni. Az új motorok miatt költségesebb a szereplés, de mivel a következő szezonra nem változnak meg az alapvető szabályok, az idei fejlesztéseinket átvihetjük 2015-re. Az életben maradáshoz erős szponzorok vagy befektetők is kellenek, a Sauber múltjában mindkettő szerepelt már, nem lenne újdonság."
A nagy csapatok képviselői közül sem mindenki örülne, ha megvalósulna a terve, ha megvalósulna a terv.
„Így is rengeteget dolgoznak a csapatok, hát, még ha három autó lesz. És képzeljék el, ha jövőre is lesz olyan kiemelkedő csapat, mint most a Mercedes, könnyen előfordulhat, hogy a versenyek többségén csak egy istálló versenyzői állnak fel a dobogóra – mondta Jenson Button. – Mindig is voltak kiscsapatok, nagyon hasznos szereplői a sportágnak, rengeteg fontos személyiséget rejtenek. Persze, jó lenne, ha nem lennének súlyos problémáik, de az F1 mindig is ilyen volt."
Ugyanakkor Kobajasi Kamui, a Caterham pilótája abban bízik, hogy megvalósul a nyolcszor hármas terv, így ugyanis várhatóan megszűnne a fizető pilóta intézménye. Az idén neki is egymillió dollárt kellett fizetnie, hogy versenyezzen a Caterhamnél, de a Belga Nagydíjon így is kikerült az autóból, s a német André Lotterer kapott lehetőséget. A japán szerint egyelőre az sem biztos, hogy a hazai versenyén autóba ülhet.
A helyszín: Szingapúr, Marina-öböl A pálya hossza: 5065 méter Kanyarok száma: 23 (14 bal és 9 jobb) A verseny hossza: 61 kör (308.828 km) Gumitípusok: lágy, szuperlágy |
Körrekord: 1:42.841 (Sebastian Vettel, Red Bull-Renault, 2013) Tavalyi pole pozíció: 1: 42.841 (Sebastian Vettel, Red Bull) Tavalyi leggyorsabb kör: 1:48.574 (Sebastian Vettel, Red Bull) Tavalyi dobogó: 1. Sebastian Vettel (Red Bull), 2. Fernando Alonso (Ferrari), 3. Kimi Räikkönen (Lotus) |
Győzelmek a pole-ból: 4 Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Fernando Alonso (2008) 15. Győztesek: Vettel 3, Alonso 2, Hamilton |
„Egyelőre csak az biztos, hogy Szingapúrban indulok. Nincs pénzem, de szerződésem van a szezon végéig. Az F1-ben persze ez semmit sem jelent, ez nem új – mondta Kobajasi, aki 2009 végén a Toyota pilótájaként mutatkozott be az F1-ben, ami nem feltétlenül előny a McLarenhez csatlakozó Hondánál. – Semmi közöm a Hondához, ismerek néhány embert ott, de nem az F1-es részlegnél. Tetszik az ötlet, hogy a topcsapatok esetleg három autót indíthatnak, talán lenne lehetőségem valamelyiknél. Továbbra is az a célom, hogy F1-es pilóta maradjak."
A rádiós korlátozásról – amely a Szingapúri Nagydíjon végül csak részben valósul meg, a nagy részét a 2015-ös szezon elejétől vezetik be – Felipe Massa mondta el a legmarkánsabb véleményt.
„Vicces, hogy az egyik pillanatról a másikra változtatnak. Ez nem a megfelelő pillanat. Az autók kényesek az idén, bonyolult a hajtáslánc, ha nem figyelünk rá oda, sok olyan eset lehet, mint Lewis Hamiltonnál a Magyar Nagydíj időmérőjén, amikor lángra kapott az autója. Szerintem csak annyi történt, hogy valaki túl sokat beszélgetett a régi öreg pilótákkal, akik szerint nekik sokkal nehezebb volt, mint most nekünk, pedig fogalmuk sincs arról, milyen a mai autót vezetni" – mondta Massa.
A szabálymódosítgatásokat ellenzők legalább annak örülhetnek, hogy Ecclestone először jelezte, újragondolhatják a dupla pontos idényzárót. Persze az idei Abu-dzabi Nagydíjon még biztosan 50 pont jár a győzelemért 25 helyett, de „meglátjuk, milyen hatással lesz. Jó ötletnek tűnt, az volt a célja, hogy izgalmas maradjon az utolsó verseny is, ne csak bemutató futamokat tartsunk az idény végén. Ha rosszul sül el, vagy nincs jelentősége, kivesszük a szabálykönyvből" – mondta Ecclestone.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:47.490 | átlag: 169.634 km/ó | 25 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:47.623 | 0.133 mp h. | 28 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:47.790 | 0.300 | 28 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:48.031 | 0.541 | 29 |
5. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:48.041 | 0.551 | 5 |
6. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:48.358 | 0.868 | 33 |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:48.435 | 0.945 | 30 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:48.653 | 1.163 | 30 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:48.751 | 1.261 | 30 |
10. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:48.770 | 1.280 | 31 |
11. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:48.800 | 1.310 | 33 |
12. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:49.062 | 1.572 | 33 |
13. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:49.075 | 1.585 | 30 |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:49.139 | 1.649 | 13 |
15. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:49.170 | 1.680 | 34 |
16. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:49.290 | 1.800 | 36 |
17. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:49.361 | 1.871 | 29 |
18. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:49.971 | 2.481 | 28 |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:50.612 | 3.122 | 24 |
20. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:51.558 | 4.068 | 21 |
21. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:52.075 | 4.585 | 33 |
22. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:52.936 | 5.446 | 31 |
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:49.056 | átlag: 167.198 km/ó | 16 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:49.178 | 0.122 mp h. | 23 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:49.205 | 0.149 | 24 |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:49.874 | 0.818 | 27 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:50.122 | 1.066 | 21 |
6. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:50.539 | 1.483 | 11 |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:50.783 | 1.727 | 19 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:50.922 | 1.866 | 21 |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:50.990 | 1.934 | 26 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:51.131 | 2.075 | 23 |
11. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:51.217 | 2.161 | 24 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:51.604 | 2.548 | 23 |
13. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:51.953 | 2.897 | 20 |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:52.125 | 3.069 | 25 |
15. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:52.146 | 3.090 | 19 |
16. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:52.171 | 3.115 | 15 |
17. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:52.237 | 3.181 | 22 |
18. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:52.906 | 3.850 | 26 |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:54.113 | 5.057 | 15 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:54.475 | 5.419 | 26 |
21. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:54.607 | 5.551 | 21 |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:55.170 | 6.114 | 17 |