A lényeges kérdések már két hete, Brazíliában eldőltek – Jenson Button az egyéni, a Brawn-istálló pedig a konstruktőri világbajnoki címet nyerte meg –, ennek ellenére izgalmasnak ígérkezett a 2009-es Formula-1-es világbajnokság utolsó futama, az Abu-dzabi Nagydíj.
A sportág történetében először rendeztek olyan futamot, amely még napfényben rajtolt, de már éjszakában ért véget – és a versenynaptárban először szereplő, fényűző, extravagáns, minden igényt kielégítő pályánál keresve sem lehetett volna jobb helyszínt találni ehhez.
A rajt nem volt izgalmas, a pole pozícióból induló Lewis Hamilton megőrizte első helyét, és az élmezőnyben sem volt változás. A 2008-as brit világbajnok (aki elképesztő köridővel nyerte meg a szombati időmérő edzést) azonban nem tudott jelentős előnyre szert tenni az őt üldöző Sebastian Vettel, Mark Webber duó előtt – így a 17. körbeli, első boxkiállása előtt alig egy másodperccel volt a Red Bullok előtt.
A világbajnoki második helyezett istálló pilótái közül Mark Webber nem, Sebastian Vettel viszont képes volt arra, hogy a brit elé jöjjön vissza boxlátogatása után, és a német pilóta ezzel átvette a vezetést a futamon – Hamiltont ráadásul a McLaren-csapat egy körrel később kihívta a versenyből, mivel az angol jelentősnek tűnő fékproblémákkal küzdött.
Az 55 körös verseny fél távjánál járva az éllovas Vettel, Webber kettőst az egykiállásos taktikával versenyző Kobajasi Kamui követte a világbajnok Jenson Button és csapattársa, Rubens Barrichello előtt. A Toyotánál a sérült Timo Glockot helyettesítő japán versenyző már a Brazil Nagydíjon is jó teljesítményt nyújtott, és ezúttal is bizonyította, hogy valamelyik istállónak érdemes lenne őt szerződtetni a következő szezonra.
Időközben besötétedett a Jasz-szigeten található pálya felett, és úgy tűnt, semmi sem veszélyezteti a Red Bull kettős győzelmét, míg a harmadik helyre hajtó Barrichello továbbra is Kobajasival állt versenyben. (A futam előtt még két érdekes csata volt függőben: Vettel és Barrichello az egyéni összetett második, a McLaren és a Ferrari pedig a konstruktőri verseny harmadik helyéért küzdött egymással.)
A futam utolsó tíz köréhez közeledve gyakorlatilag már csak az volt a kérdés, hogy kié lesz a második hely: Vettel győzelmét semmi sem veszélyeztette, mögötte Webber és Button haladt – végül ebben a sorrendben haladtak át a célvonalon a leintéskor is, igaz, a világbajnok az utolsó körökben hihetetlenül megszorongatta az ausztrált.
A Red Bull német pilótája futamgyőzelmével biztossá tette magának a világbajnoki pontverseny második helyét, a konstruktőrök versenyében pedig a McLaren megőrizte a Ferrarival szembeni egypontos előnyét – sem a wokingiak, sem a maranellóiak nem szereztek pontot a futamon –, s így a harmadik helyen zárt.
ABU-DZABI NAGYDÍJ | ||
1. Vettel | Red Bull-Renault | 1:34:03.314 ó |
2. Webber | Red Bull-Renault | + 17.857 |
3. Button | Brawn-Mercedes | + 18.467 |
4. Barrichello | Brawn-Mercedes | + 22.735 |
5. Heidfeld | BMW | + 26.253 |
6. Kobajasi | Toyota | + 28.343 |
7. Trulli | Toyota | + 34.366 |
8. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | + 41.294 |
9. Rosberg | Williams-Toyota | + 45.941 |
10. Kubica | BMW | + 48.180 |
11. Kovalainen | McLaren-Mercedes | + 52.798 |
12. Raikkonen | Ferrari | + 54.317 |
13. Nakadzsima | Williams-Toyota | + 59.839 |
14. Alonso | Renault | + 1:09.687 |
15. Liuzzi | Force India-Mercedes | + 1:34.450 |
16. Grosjean | Renault | + 1 kör |
17. Fisichella | Ferrari | + 1 kör |
18. Sutil | Force India-Mercedes | + 1 kör |
NEM ÉRTEK CÉLBA | ||
Hamilton | McLaren-Mercedes | |
Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari |
PILÓTÁK | |
1. Button | 95 pont |
2. Vettel | 84 |
3. Barrichello | 77 |
4. Webber | 69.5 |
5. Hamilton | 49 |
6. Räikkönen | 48 |
7. Rosberg | 34.5 |
8. Trulli | 32.5 |
9. Alonso | 26 |
10. Glock | 24 |
11. Kovalainen | 22 |
12. Massa | 22 |
13. Heidfeld | 19 |
14. Kubica | 17 |
15. Fisichella | 8 |
16. Buemi | 6 |
17. Sutil | 5 |
18. Kobajasi | 3 |
19. Bourdais | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | |
1. Brawn-Mercedes | 172 |
2. Red Bull-Renault | 153.5 |
3. McLaren-Mercedes | 71 |
4. Ferrari | 70 |
5. Toyota | 59.5 |
6. BMW | 36 |
7. Williams-Toyota | 34.5 |
8. Renault | 26 |
9. Force India-Mercedes | 13 |
10. Toro Rosso-Ferrari | 8 |