A Ferrari és a McLaren-istálló vezetősége is igyekezett leszögezni a Malajziai Nagydíj után, hogy kiáll a sepangi futam után megbüntetett pilótája, Fernando Alonso, illetve Lewis Hamilton mellett. A két pilóta egymás ellen vívott óriási csatát a futam utolsó negyedében a 3. helyért, a kemény keverékű gumijain lelassuló Hamiltont Alonso támadta, s miután az angol a 45. kör elején a célegyenesben cikázva visszaverte a spanyol támadását, Alonso a 46. körben szánta el magát újabb támadásra.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Mivel a hátsó légterelőjének nyitható lemeze nem működött, nem a célegyenesben, hanem a 3. kanyar után készült előzésre, de elnézte a távolságot, és első légterelőjével hozzáért Hamilton jobb hátsó gumijához. A Ferrari elment a McLaren mellett, de törött légterelőjével nem tudta jól bevenni a következő kanyart, így Hamilton visszaelőzhette, és Alonsónak be is kellett mennie a boxba. Hamilton utóbb kerékcserére szintén a boxba hajtott.
A mclarenes a cikázásért, a ferraris az ütközésért kapott 20 másodperces időbüntetést. Alonso, aki a koccanás nélkül minden bizonnyal harmadikként ért volna célba, megtartotta hatodik helyét, de Hamilton visszacsúszott Kobajasi Kamui mögé a hetedikről a 8. helyre.
„Szeretem Fernando vezetési stílusát, ilyen agresszivitásra van szükség ahhoz, hogy képesek legyünk a győzelemre – nyilatkozta a büntetésre reagálva Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke. – Az aszfaltcsík koszos volt az ideális íven kívüli részeken, ezért mindenki próbált a megfelelő íven maradni, különben rengeteg időt lehet veszíteni. Emiatt nagyon nehéz helyzetben vannak a pilóták. Amikor előzési lehetőségük van, mindenképpen agresszíven kell támadniuk a riválist.”
1. | Sebastian Vettel | 50 |
2. | Jenson Button | 26 |
3. | Lewis Hamilton | 22 |
4. | Mark Webber | 22 |
5. | Fernando Alonso | 20 |
6. | Felipe Massa | 16 |
7. | Nick Heidfeld | 15 |
Vitalij Petrov | 15 | |
9. | Kobajasi Kamui | 6 |
10. | Sébastien Buemi | 4 |
11. | M. Schumacher | 2 |
Adrian Sutil | 2 | |
13. | Paul di Resta | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull | 72 |
2. | McLaren | 48 |
3. | Ferrari | 36 |
4. | Renault | 30 |
5. | Sauber | 6 |
6. | Toro Rosso | 4 |
7. | Force India | 4 |
8. | Mercedes | 2 |
Ahogy Domenicali elismerte, a jelenlegi autóval csak ilyen agresszív manőverekkel lehet előrébb kerülni, ha jobb lenne a Ferrari, Alonsónak is kevesebb kockázatot kellene vállalnia.
„Fernando teljesítménye tökéletes mérce, ha nem szerepel jól, akkor biztosan baj van a kocsival – mondta Domenicali. – Az első két verseny alapján pedig egyértelmű, hogy jobb autóra van szükségünk, az időmérőkön ugyanis két istállóval nem tudunk versenyre kelni. A verseny más világ, de ahhoz, hogy a rajtnál esélyünk legyen, elölről kell indulni. Meg kell értenünk, hogy mi a gond, és ki kell javítani a hibát.”
A Ferrari állítólag Barcelonára tervezte első nagyszabású fejlesztési csomagját, de lehet, hogy már a Kínai Nagydíjra elhoznak egy-két új elemet. A McLaren már a Malajziai GP pénteki napját is új elemek tesztelésére használta, de szombatra és vasárnapra visszakerültek a korábbi alkatrészek az MP4-26-osra.
A csapat így is közelebb került a Red Bullhoz, ám Sebastian Vettelt nem tudta legyőzni. A futam egyes szakaszain Hamilton, a hajrában Jenson Button volt gyorsabb Vettelnél. Hamilton a futam végére gumiproblémái miatt lelassult,s védekeznie kellett Alonsóval, Nick Heidfelddel, majd Mark Webberrel szemben is. Egyik esetben sem járt sikerrel, és elkeseredetten nyilatkozott a futam után, a büntetése miatt már ki sem akadt.
Martin Whitmarsh csapatfőnök szerint hamar kiheveri a pilóta a sepangi megpróbáltatásokat.
„Alig maradt le a pole pozícióról, és a győzelemért akart csatázni, de sajnos a végén a harmadik helyezését kellett őriznie, túl sok csapás érte, nem csoda, hogy csalódott – mondta Whitmarsh. – Az is biztos, hogy nem ez volt az utolsó rossz napja pályafutása során. Ám Lewist ismerve tudom, hogy miután kialussza magát, csak a jó dolgokat látja majd, és felpörög a Kínai Nagydíjra.”
Whitmarsh hozzátette, elfogadja a sportfelügyelő testület döntését, de Hamilton és Alonso esetében is túl szigorúnak tartja azt.