Kiállt csapata Alonso, illetve Hamilton mellett

Vágólapra másolva!
2011.04.11. 18:18
null
Lewis Hamilton édesapja társaságát is élvezhette Malajziában, mégsem volt jó hétvégéje (Fotó: Action Images)
Címkék
A Formula–1-es Ferrari kiállt spanyol versenyzője, Fernando Alonso mellett, aki a Malajziai Nagydíj 46. körében megpróbálta megelőzni Lewis Hamiltont, de hátulról belehajtott. Az eset miatt Alonso – és Hamilton is, aki szabálytalanul védekezett a Ferrari versenyzőjével szemben – 20 másodperces büntetést kapott. A McLaren angol pilótája sokkal többet várt a vasárnapi futamtól, mint a végeredményben jegyzett 8. helyezése, de csapatfőnöke szerint hamar túllép a csalódáson.

A Ferrari és a McLaren-istálló vezetősége is igyekezett leszögezni a Malajziai Nagydíj után, hogy kiáll a sepangi futam után megbüntetett pilótája, Fernando Alonso, illetve Lewis Hamilton mellett. A két pilóta egymás ellen vívott óriási csatát a futam utolsó negyedében a 3. helyért, a kemény keverékű gumijain lelassuló Hamiltont Alonso támadta, s miután az angol a 45. kör elején a célegyenesben cikázva visszaverte a spanyol támadását, Alonso a 46. körben szánta el magát újabb támadásra.

SZAVAZÁS

Ki lesz Sebastian Vettel legnagyobb riválisa a 2011-es F1-es idényben?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

Mivel a hátsó légterelőjének nyitható lemeze nem működött, nem a célegyenesben, hanem a 3. kanyar után készült előzésre, de elnézte a távolságot, és első légterelőjével hozzáért Hamilton jobb hátsó gumijához. A Ferrari elment a McLaren mellett, de törött légterelőjével nem tudta jól bevenni a következő kanyart, így Hamilton visszaelőzhette, és Alonsónak be is kellett mennie a boxba. Hamilton utóbb kerékcserére szintén a boxba hajtott.

A mclarenes a cikázásért, a ferraris az ütközésért kapott 20 másodperces időbüntetést. Alonso, aki a koccanás nélkül minden bizonnyal harmadikként ért volna célba, megtartotta hatodik helyét, de Hamilton visszacsúszott Kobajasi Kamui mögé a hetedikről a 8. helyre.

„Szeretem Fernando vezetési stílusát, ilyen agresszivitásra van szükség ahhoz, hogy képesek legyünk a győzelemre – nyilatkozta a büntetésre reagálva Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke. – Az aszfaltcsík koszos volt az ideális íven kívüli részeken, ezért mindenki próbált a megfelelő íven maradni, különben rengeteg időt lehet veszíteni. Emiatt nagyon nehéz helyzetben vannak a pilóták. Amikor előzési lehetőségük van, mindenképpen agresszíven kell támadniuk a riválist.”

A VB ÁLLÁSA
1. Sebastian Vettel 50
2. Jenson Button 26
3. Lewis Hamilton 22
4. Mark Webber 22
5. Fernando Alonso 20
6. Felipe Massa 16
7. Nick Heidfeld 15
Vitalij Petrov 15
9. Kobajasi Kamui 6
10.
Sébastien Buemi 4
11. M. Schumacher 2
Adrian Sutil 2
13. Paul di Resta 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull 72
2. McLaren 48
3. Ferrari 36
4. Renault 30
5. Sauber 6
6.
Toro Rosso 4
7. Force India 4
8. Mercedes 2

Ahogy Domenicali elismerte, a jelenlegi autóval csak ilyen agresszív manőverekkel lehet előrébb kerülni, ha jobb lenne a Ferrari, Alonsónak is kevesebb kockázatot kellene vállalnia.

„Fernando teljesítménye tökéletes mérce, ha nem szerepel jól, akkor biztosan baj van a kocsival – mondta Domenicali. – Az első két verseny alapján pedig egyértelmű, hogy jobb autóra van szükségünk, az időmérőkön ugyanis két istállóval nem tudunk versenyre kelni. A verseny más világ, de ahhoz, hogy a rajtnál esélyünk legyen, elölről kell indulni. Meg kell értenünk, hogy mi a gond, és ki kell javítani a hibát.”

A Ferrari állítólag Barcelonára tervezte első nagyszabású fejlesztési csomagját, de lehet, hogy már a Kínai Nagydíjra elhoznak egy-két új elemet. A McLaren már a Malajziai GP pénteki napját is új elemek tesztelésére használta, de szombatra és vasárnapra visszakerültek a korábbi alkatrészek az MP4-26-osra.

A csapat így is közelebb került a Red Bullhoz, ám Sebastian Vettelt nem tudta legyőzni. A futam egyes szakaszain Hamilton, a hajrában Jenson Button volt gyorsabb Vettelnél. Hamilton a futam végére gumiproblémái miatt lelassult,s védekeznie kellett Alonsóval, Nick Heidfelddel, majd Mark Webberrel szemben is. Egyik esetben sem járt sikerrel, és elkeseredetten nyilatkozott a futam után, a büntetése miatt már ki sem akadt.

Martin Whitmarsh csapatfőnök szerint hamar kiheveri a pilóta a sepangi megpróbáltatásokat.

„Alig maradt le a pole pozícióról, és a győzelemért akart csatázni, de sajnos a végén a harmadik helyezését kellett őriznie, túl sok csapás érte, nem csoda, hogy csalódott – mondta Whitmarsh. – Az is biztos, hogy nem ez volt az utolsó rossz napja pályafutása során. Ám Lewist ismerve tudom, hogy miután kialussza magát, csak a jó dolgokat látja majd, és felpörög a Kínai Nagydíjra.”

Whitmarsh hozzátette, elfogadja a sportfelügyelő testület döntését, de Hamilton és Alonso esetében is túl szigorúnak tartja azt.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik