Leleplezték Schumacher legújabb versenyautóját

Vágólapra másolva!
2011.02.01. 09:43
null
A GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ KATTINTSON A KÉPRE!<br />
Címkék
Egy &oacute;ra sem telt el az &uacute;j Red Bull valenciai bemutat&aacute;sa ut&aacute;n, &eacute;s a Mercedes-ist&aacute;ll&oacute; is leleplezte 2011-es Formula&ndash;1-es versenyg&eacute;p&eacute;t. A k&eacute;kes-ez&uuml;st aut&oacute;r&oacute;l a h&eacute;tszeres vil&aacute;gbajnok Michael Schumacher &eacute;s csapatt&aacute;rsa, Nico Rosberg r&aacute;ntotta le a leplet a Ricardo Tormo-p&aacute;lya boxutc&aacute;j&aacute;ban.

A 2009-ben Brawn GP néven világbajnoki címet nyerő csapat tavaly már Mercedesként indult, ráadásul a három év kihagyás után az F1-be visszacsábított Michael Schumacherrel, de az eredmények elmaradtak a várakozásoktól. Egyetlen futamot sem nyert meg a gárda, s ehhez még Nico Rosberg majdnem kétszer annyi pontot szerzett, mint Schumi...

A PILÓTÁK DERŰLÁTÓAK
Michael Schumacher: – Többször elmondtam már, hogy a Mercedesnél sikercsapatot építünk, és az új autó bemutatása, valamint első tesztje fontos lépés. Feltétlenül arra számítok, hogy rendszeresen a dobogóra állhatok, és remélem, leggyakrabban a felső fokára. A világbajnoki címért szállok harcba, és hiszek benne, hogy meglesz a nyolcadik. Ha idén nem, akkor az utolsó évemben, 2012-ben.
Nico Rosberg: – Sikeresebb idényre van szükségünk, nem elégedhetünk meg azzal, amit tavaly elértünk. A Mercedesnek a futamgyőztesek közt a helye.

Ross Brawn az új autó építésére átszervezte a gyártással megbízott társaságot, az idény felénél félbeszakította a 2010-es autó továbbfejlesztését, és az istálló összes energiáját az új gép építésére fordította.

„Mindig izgatott vagyok az új autó bemutatásakor, s a mostani sem kivétel. A kasztnit és a motort gyártó részlegünk még sohasem dolgozott ilyen erős együttműködéssel – mondta Ross Brawn csapatfőnök. – Nem csak a gyári részleget erősítettük meg, de a versenymérnöki kart is, amire ugyanúgy szükség van, mert tavaly a versenystratégia terén is voltak hiányosságaink. Az év elejétől az élen akarunk lenni, és ha ez nem jön össze, mihamarabb fel akarunk zárkózni."

Az új kocsi orra a többi 2011-es konstrukcióéhoz hasonlóan magasabban van, a W02-es kocsitest a Red Bulléhoz hasonlóan tömörebb lett, míg a felső légbeömlő nyílás kialakításánál a csapat visszatért a hagyományos megoldáshoz, szakítva a tavalyi, két részre osztott kialakítással.

A festésben nagyobb a főszponzor Petronast jellemző zöldes felület. Az új szponzor, a Williamstől elcsábított Allianz (egyelőre) nem kapott nagy felületet a kocsin.

Az autót délelőtt Nico Rosberg, délután Michael Schumacher vezeti a keddi tesztnapon. A kollektív tréning első megszakítását Rosberg autója okozta, délben, két órával a száguldás megkezdése után az „ezüstnyíl" leállt a Ricardo Tormo-pálya célegyenesében.

A 2011-ES CSAPATBEMUTATÓK
Ferrari Január 28., Maranello
GALÉRIA
Lotus
Január 31., internet/Valencia
GALÉRIA
Renault Január 31., Valencia
GALÉRIA
Sauber Január 31., Valencia
GALÉRIA
Mercedes Február 1. Valencia
Red Bull Február 1., Valencia
Valencia
Toro Rosso Február 1. Valencia
Williams Február 1. Valencia
McLaren Február 4. Berlin
Virgin
Február 7.
London
Force India Február 10. Jerez
Hispania
Március 3.
Szahír

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik