A 2009-ben Brawn GP néven világbajnoki címet nyerő csapat tavaly már Mercedesként indult, ráadásul a három év kihagyás után az F1-be visszacsábított Michael Schumacherrel, de az eredmények elmaradtak a várakozásoktól. Egyetlen futamot sem nyert meg a gárda, s ehhez még Nico Rosberg majdnem kétszer annyi pontot szerzett, mint Schumi...
Michael Schumacher: – Többször elmondtam már, hogy a Mercedesnél sikercsapatot építünk, és az új autó bemutatása, valamint első tesztje fontos lépés. Feltétlenül arra számítok, hogy rendszeresen a dobogóra állhatok, és remélem, leggyakrabban a felső fokára. A világbajnoki címért szállok harcba, és hiszek benne, hogy meglesz a nyolcadik. Ha idén nem, akkor az utolsó évemben, 2012-ben. | |
Nico Rosberg: – Sikeresebb idényre van szükségünk, nem elégedhetünk meg azzal, amit tavaly elértünk. A Mercedesnek a futamgyőztesek közt a helye. |
Ross Brawn az új autó építésére átszervezte a gyártással megbízott társaságot, az idény felénél félbeszakította a 2010-es autó továbbfejlesztését, és az istálló összes energiáját az új gép építésére fordította.
„Mindig izgatott vagyok az új autó bemutatásakor, s a mostani sem kivétel. A kasztnit és a motort gyártó részlegünk még sohasem dolgozott ilyen erős együttműködéssel – mondta Ross Brawn csapatfőnök. – Nem csak a gyári részleget erősítettük meg, de a versenymérnöki kart is, amire ugyanúgy szükség van, mert tavaly a versenystratégia terén is voltak hiányosságaink. Az év elejétől az élen akarunk lenni, és ha ez nem jön össze, mihamarabb fel akarunk zárkózni."
Az új kocsi orra a többi 2011-es konstrukcióéhoz hasonlóan magasabban van, a W02-es kocsitest a Red Bulléhoz hasonlóan tömörebb lett, míg a felső légbeömlő nyílás kialakításánál a csapat visszatért a hagyományos megoldáshoz, szakítva a tavalyi, két részre osztott kialakítással.
A festésben nagyobb a főszponzor Petronast jellemző zöldes felület. Az új szponzor, a Williamstől elcsábított Allianz (egyelőre) nem kapott nagy felületet a kocsin.
Az autót délelőtt Nico Rosberg, délután Michael Schumacher vezeti a keddi tesztnapon. A kollektív tréning első megszakítását Rosberg autója okozta, délben, két órával a száguldás megkezdése után az „ezüstnyíl" leállt a Ricardo Tormo-pálya célegyenesében.
Ferrari | Január 28., Maranello | GALÉRIA |
Lotus | Január 31., internet/Valencia | GALÉRIA |
Renault | Január 31., Valencia | GALÉRIA |
Sauber | Január 31., Valencia | GALÉRIA |
Mercedes | Február 1. | Valencia |
Red Bull | Február 1., Valencia | Valencia |
Toro Rosso | Február 1. | Valencia |
Williams | Február 1. | Valencia |
McLaren | Február 4. | Berlin |
Virgin | Február 7. | London |
Force India | Február 10. | Jerez |
Hispania | Március 3. | Szahír |