Q1
Nem meglepő módon a ferraris Luca Badoer jött ki elsőként a boxból, az eddigi edzések is mutatták, hogy neki minden körre szüksége van, amit az autóban tölthet.
Ám folyamatosan csak a mezőny végén tanyázott, rendszerint alaposan lemaradva a 19. helytől is.
Nico Rosbergé volt az első értékesebb köridő, 1:39.416-tal állt az élre, ám ez nem tartott sokáig, ugyanis Lewis Hamilton – miután az újonc Romain Grosjeanhoz hasonlóan kiszélesítette az egyik kanyart – 1:38.649-et autózott, s ezzel sokáig vezette a rangsort.
A hajrában azonban jött Jenson Button, és 1:38.531-gyel bejött az első helyre. Meglepetésre nem folytathatta a toyotás Jarno Trulli, aki nem tudott bekerülni a legjobb tíz közé. Rajta kívül Fisichella, Nakadzsima, Alguersuari és Badoer esett ki az első harmadban.
Q2
Közben kiderült, hogy motorhiba okozta Sebastian Vettel olajfoltját, ki is kellett cserélni az erőforrást, de egy régebbit raktak be, ami az új szabályok szerint nem jár tízhelyes rajtbüntetéssel.
Kimi Räikkönen jött ki elsőként a második etapra, és 1:38.823-al kezdett. A két McLaren és a két Brawn uralta a mezőny elejét, meglepetésre viszont a két Renault tízen kívül maradt több próbálkozásból is.
Barrichello az etap végén megjavította az addig vezető Hamilton idejét, és 1:38.076-tal megnyerte a szakaszt. Alonso is bejött még, Heidfeld kárára, Räikkönen pedig az utolsó, tizedik helyen ment tovább. Kiesett még Sutil, Glock, Grosjean és Buemi.
Q3
Heikki Kovalainen vezette fel az utolsó szakaszt, de az első számottevő eredmény megint csapattársáé, Hamiltoné volt, aki 1:39.498-cal állt az élre, mindhárom résztávon az övé volt a legjobb idő.
Az utolsó szett gumi feltétele előtt Button feljött a második helyre, Barrichello azonban egyből elvette azt tőle. Sokáig ő sem örülhetett, Kovalainen jött be elé.
Barrichello, Vettel és Webber megspórolt magának egy szett gumit a versenyre, Hamiltont viszont már senki sem tudta megelőzni. Erre a legnagyobb esélye Kovalainennek lett volna, de elrontotta az utolsó kanyart, így maradt második, Barrichello pedig harmadik.
A vb-pontverseny élmezőnyében állók közül Vettel a negyedik, Button az ötödik, Webber a kilencedik rajthelyet szerezte meg.
„Fantasztikus teljesítményt nyújtott a csapat, nem voltunk biztosak benne, hogy ugyanolyan gyorsak leszünk-e, mint a Hungaroringen. Természetesen nagyon elégedett vagyok, én is jól mentem, Heikki is, már hosszú ideje vártunk arra, hogy megszerezzük az első két helyet" - kommentálta az időmérőt az első 2009-es pole-ját elérő Hamilton. Utoljára a 2008-as Magyar Nagydíjon volt két McLaren az első sorban.
Az eredménysor másik végét „kibérelő" Luca Badoer érthető módon csalódott volt.
„Ennél azért jobbra számítottam, bár a cél az volt, hogy sokat menjek az autóval. Ahogy mondtam a sajtótájékoztatón, számomra ez egy hosszú teszt, hogy a következő nagydíjon jobb legyek" - mondta a ferraris.
1. | Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:39.498 |
2. | Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:39.532 |
3. | Barrichello | Brawn-Mercedes | 1:39.563 |
4. | Vettel | Red Bull-Renault | 1:39.789 |
5. | Button | Brawn-Mercedes | 1:39.821 |
6. | Räikkönen | Ferrari | 1:40.144 |
7. | Rosberg | Williams-Toyota | 1:40.185 |
8. | Alonso | Renault | 1:40.236 |
9. | Webber | Red Bull-Renault | 1:40.239 |
10. | Kubica | BMW | 1:40.512 |
11. | Heidfeld | BMW | 1:38.826 |
12. | Sutil | Force India-Mercedes | 1:38.846 |
13. | Glock | Toyota | 1:38.991 |
14. | Grosjean | Renault | 1:39.040 |
15. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.514 |
16. | Fisichella | Force India-Mercedes | 1:39.531 |
17. | Nakadzsima | Williams-Toyota | 1:39.795 |
18. | Trulli | Toyota | 1:39.807 |
19. | Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.925 |
20. | Badoer | Ferrari | 1:41.413 |