Sebastian Vettel első körei nem úgy sikerültek a Hungaroringen, ahogy eltervezte: a háromszoros világbajnoknak két kör után ki kellett állnia a boxba fékhiba miatt, majd újabb sikertelen próbálkozás után hosszas szerelés vette kezdetét a Red Bull garázsában. A német csak az utolsó fél órára tudott kijönni, csak ekkor kezdhette el a tényleges körözést.
A Pirelli új gumijaival való ismerkedés után 1:22.723-at ment, mindenkinél gyorsabbat. A második helyen Mark Weber zárt, majd a 41-45 fokos aszfaltot kihasználva Kimi Räikkönen, Fernando Alonso és Romain Grosjean következett a sorban.
Az élesben a Hungaroringen bemutatkozó gumik múlt heti silverstone-i teszteléséről büntetés miatt lemaradó Mercedes nem hozta szokásos formáját, Nico Rosberg csak a 8., az autójával szenvedő, a pályát többször elhagyó Lewis Hamilton a 13. lett.
A 2009-ben a Magyar Nagydíjon feltámadó McLaren biztató formát mutat, Jenson Button a 6., Sergio Pérez a 9. helyen végzett.
A Williams pilótái is szenvedtek, akárcsak a Toro Rosso duója: Jean-Éric Vergne kicsúszott, míg Daniel Ricciardo bukósisakjának belseje elázott a kilyukadó szívószálja miatt.
Folytatás 14 órakor a második szabadedzéssel.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:22.723 | átlag: 190.655 km/ó | 19 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:22.982 | 0.259 mp h. | 24 |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:23.010 | 0.287 | 20 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:23.099 | 0.376 | 22 |
5. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:23.111 | 0.388 | 20 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:23.370 | 0.647 | 26 |
7. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:23.390 | 0.667 | 20 |
8. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:23.531 | 0.808 | 28 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:23.591 | 0.868 | 26 |
10. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:23.911 | 1.188 | 21 |
11. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:24.119 | 1.396 | 21 |
12. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:24.150 | 1.427 | 27 |
13. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:24.157 | 1.434 | 28 |
14. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:24.204 | 1.481 | 15 |
15. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:24.299 | 1.576 | 19 |
16. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:24.314 | 1.591 | 23 |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:24.383 | 1.660 | 24 |
18. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:24.608 | 1.885 | 21 |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:25.827 | 3.104 | 24 |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:26.808 | 4.085 | 25 |
21. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:27.617 | 4.894 | 20 |
22. | Rodolfo González | venezuelai | Marussia-Cosworth | 1:28.927 | 6.204 | 25 |
PERCRŐL PERCRE
11.30: Kettős Red Bull-sikerrel ért véget az első szabadedzés.
11.28: Räikkönen Lotusa lelassult, a finn visszatért a boxba. A csapat szűkszavúan annyit mondott, defekt. A bal hátsójában csökkent a nyomás.
Elképesztő mennyiségű kosz kerül a pályára néhány kanyarban, ez jól látszik a szuperlassításokból.
10.27: Aztán megint levágta a sikánt.
10.25: Hamilton elégedetlen volt a Mercedesszel, de nem kímélte: egy perc alatt háromszor hagyta el a pályát.
A csapatok az edzés utolsó szakaszában a gumikat próbálgatták. Vergne nagy igyekezetében, Webber mögött haladva kicsúszott a 4-es kanyarban, de az aszfaltozott bukótérről visszajött a pályára. Azt mondta Christian Horner csütörtökön a franciáról, hogy még nem elég érett a Red Bull üléséhez. A pályán sem tudta követni Webbert...
Az első szektorban Vettel, a másodikban Alonso, a harmadikban Räikkönen jegyezte a legjobb részidőt, mindannyian az első négyben voltak, a második helyezett Webber fért be közéjük.
11.17: A 15-19 körös gumikon már kevesen tudtak javítani az időeredményükön.
Ez a kör már jobb volt annál, mint amellyel Hamilton tavaly az élen zárta az első szabadedzést (1:22.821). Hamilton pole-ideje 1:20.953 volt.
11.11: Vettel odalépett, 1:22.723-mal az élre állt.
PÉNTEK |
14.00–15.30:2. szabadedzés |
SZOMBAT |
11.00–12.00:3. szabadedzés |
14.00–15.00:időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00:a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
IDŐJÁRÁS.Az időjárás-jelentések szerint az év legmelegebb hétvégéjén rendezik meg a Magyar Nagydíjat, azaz péntektől vasárnapig zavartalan, már-már kínzó napsütésre, 34-38 fokos hőségre kell számítani. |
GUMIK.A Pirelli eredetileg a kemény és a közepesen kemény abroncsot jelölte ki a Magyar Nagydíjra, de a közlemény kiadása még a Brit Nagydíj előtt történt. A silverstone-i defektözön miatt azonban módosítottak az abroncsok szerkezetén, és az új, biztonságosabb és tartósabb gumikból a Pirelli a közepesen kemény mellé nem a kemény, hanem a lágy abroncsait hozza el. |
ÚJ SZABÁLYOK A BOXBAN.A verseny alatt minden, az autón dolgozó szerelőnek bukósisakot kell viselnie, a boxutcában pedig nem 100, hanem 80 kilométer/óra lesz a sebességkorlátozás. A Hungaroring 341 méteres boxutcájában ez azt jelenti, hogy egy pit-stop – a kerékcsere idejét leszámítva – 12.3 helyett 16.4 másodpercig fog tartani, azaz 4.1 másodpercet veszítenek a csapatok boxkiállásonként. Az FIA mellett a Formula One Management is szigorított, minden operatőrt, fotóst és újságírót kitiltott a boxutcából az edzések és a verseny idejére. |
Vettel a 7. helyre jött előre, a 13. helyen álló Hamilton továbbra is küszködött autójával, a 2-es kanyarban, az új DRS-zóna végén elfékezte magát.
11.08: Webber 1:22.982-vel az élre állt, Räikkönen is bejött Alonso elé, 28 ezreddel volt a Red Bull-pilóta mögött.
11.07: Vettel másodikra feljött a 6. helyre, 501 ezreddel állt Alonso mögött.
Maldonado és Bottas megint elrontotta a 12-es kanyart, a Williamsen belüli párharc ezen a téren 2–2-re áll.
11.05: A német a 18. helyre jött be Di Resta és Pic közé.
11.04: Vettel végre kijött a boxból. A dombon lévő sikánt elrontotta, elhagyta a pályát, de folytatta, s mért körbe kezdett.
A spanyol a következő körében a középső szektort nyomta meg, csúcsidőt ment, de összességében megint nem javított.
11.02: Alonso újabb gyors kört ment, de nem tudott javítani, 12 ezreddel maradt Grosjean előtt. Rosberg feljött a 4. helyre.
Az első szektorban Alonsóé, a másodikban Buttoné, a harmadikban Grosjeané a legjobb részidő.
Fél órával az edzés vége előtt Alonso, Grosjean, Button, Pérez, Webber, Rosberg, Maldonado, Räikkönen, Gutiérrez, Bottas, Hamilton, Vergne, Hülkenberg, Ricciardo, Sutil, Massa, Pic, Di Resta, Van der Garde, Bianchi, González volt a sorrend.
10.57: Button 1:23.416-tal átvette a vezetést, de Alonso 1:23.099-cel válaszolt neki.
10.55: Az aszfalt már 43 fokosra hevült, a levegő 30 fokos. Egyedül Vettelnek nincs mért köre, a vb-éllovas a boxban várja, hogy megjavítsák az autóján a féket.
Hamilton alulkormányozottságra panaszkodott, autója állításával próbált segíteni rajta a Mercedes szerelőbrigádja. A Williamst is nehéz volt vezetni, mindkét pilóta kisodródott a 12-es kanyarban.
Alonso másodikra 1:23.503-at ment, és az élre állt. Mögötte Pérez, Webber, Maldonado, Button, Räikkönen, Gutiérrez, Bottas, Hamilton és Vergne sorakozott, majd Button 56 ezredre feljött Alonsóra.
10.50: Hamilton az első körében a 8. legjobb időt futotta, Alonso Massa mögé, a 11. helyre jött be.
Az edzés felénél kilenc pilótának még nem volt időeredménye, köztük Vettelnek, Alonsónak, Hamiltonnak és Grosjeannak sem.
10.44: Webber 33 ezredre megközelítette Pérez idejét. Maldonado abszolút legjobb első szektora ellenére maradt a 3. helyen.
Ricciardónak szivárgott a szívószálja, elázott a bukósisakja belseje – jelentette a rádión.
10.40: Pérez 1:23.591-gyel visszaállt az élre. Mögötte Räikkönen, Webber és Massa sorakozott, mígnem Maldonado bejött a 2. helyre. Vettel végül nem futott mért kört ebben a menetében.
Massa elvétett egy kanyart, de megúszta kicsúszás nélkül.
10.39: Webber elmaradt Räikkönentől, a finn 1:24.056-ra javított.
Már Webber és Vettel is a pályán volt, akárcsak Massa.
10.35: A Magyar Nagydíjon négyszeres második Räikkönen 1:24.588-cal megelőzte a mclarenest. A Lotusnak kedvezhet a mogyoródi hőség.
A mexikóin látható volt, hogy nem lazít, keményen támadta a rázóköveket, és a következő körében 1:24.920-ra javított.
10.33: Pérez a McLarennel 1:25.476-tal megelőzte, hirtelen felgyorsultak az események.
Nem ment próbaköröket, azonnal a gázra lépett, és 1:29.998-cal az élre állt.
10.29: Rosberg törte meg a csendet.
10.27: Miután Hamilton mért kör nélkül visszatért a boxba, kiürült a pálya. González 1:37.942 perces köre volt az egyetlen.
Vettel két próbaköre során gond támadt a fékjével. „Nem súlyos, de ne használd, amíg vissza nem érsz a boxba” – mondta neki a mérnöke rádión.
10.24: Hamilton kezdett el körözni, Rosberg még mindig nem volt kint a pályán.
10.20: A Marussia pilótája második kísérletére két másodpercet javított.
A levegő 29, az aszfalt 41 fokos a Hungaroringen, szélcsend van.
10.18: Az első mért kör Gonzálezé, 1:39.688 perc.
A mezőnyből egyedül a Marussia alkalmaz tartalék pilótát az edzésen, a venezuelai Rodolfo González ezúttal Max Chiltont helyettesíti.
10.15: Sutil és Vettel elhagyta a boxutcát, teljesítette próbakörét.
Hamilton tavaly a McLarennel az első és a második szabadedzést is az élen zárta, majd az időmérő mindhárom szakaszában a leggyorsabb volt, mielőtt a pole-ból indulva megnyerte a versenyt. A harmadik szabadedzésen 93 ezreddel kikapott Webbertől.
Mért kört nem futott a mexikói, visszament a boxba. A Ferrari 20 perces várakozást ígért, ezután kezdi el az edzésprogramját.
10.10: A két McLaren körözött a pályán, Pérez a negyedik körében járt.
10.07: Vettel, Rosberg és Sutil még várt az első köreivel az ilyenkor különösen poros pályán.
Elsőként Ricciardo ment ki a pályára, őt többen követték próbakörükre. A Pirelli közepesen kemény abroncsait használták, a lágyat feltehetően a délutáni szabadedzésre tartogatják.
10.00: Elkezdődött a száguldás a Hungaroringen, a pilóták először próbálják ki a Pirelli új gumijait nagydíjhétvégén.
Péntek délelőtt zavartalan napsütés fogadta a Formula-1-es mezőnyt a Hungaroringen.1. | 2. | 3. | pole pozíció | leggyorsabb kör | |
2003 | Alonso | Räikkönen | Montoya | Alonso | Montoya |
2004 | M. Schumacher | Barrichello | Alonso | M. Schumacher | M. Schumacher |
2005 | Räikkönen | M. Schumacher | R. Schumacher | M. Schumacher | Räikkönen |
2006 | Button | De la Rosa | Heidfeld | Räikkönen | Massa |
2007 | Hamilton | Räikkönen | Heidfeld | Hamilton | Räikkönen |
2008 | Kovalainen | Glock | Räikkönen | Hamilton | Räikkönen |
2009 | Hamilton | Räikkönen | Webber | Alonso | Webber |
2010 | Webber | Alonso | Vettel | Vettel | Vettel |
2011 | Button | Vettel | Alonso | Vettel | Massa |
2012 | Hamilton | Räikkönen | Grosjean | Hamilton | Vettel |
DRS-ZÓNA
Ahogy az idei helyszínek többségén, úgy a Hungaroringen is két helyen lehet kinyitni a hátsó légterelőket a végsebesség növelése céljából: a célegyenesben, illetve az után, az egyes és a kettes kanyar között. A két zónához egy mérési pont tartozik – aki a versenyen a célegyenes előtti kanyarban (DRS detection a grafikán) egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, mindkét szakaszon kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken minden körben használható a DRS, de kizárólag ebben a két zónában.