A Vettel, Webber, Räikkönen sorrendet a Vettel, Webber, Grosjean „dobogó” váltotta fel a mogyoródi második szabadedzésen, vagyis a Red Bull két pilótáját ezúttal sem lehetett utolérni, legfeljebb megközelíteni. Ez nem Kimi Räikkönennek, hanem a másik lotusosnak, Romain Grosjeannak sikerült délután – erős a Lotus, na.
Räikkönen egyetlen normális kört sem tudott menni a lágy abroncsokon, hol elakadt a forgalomban, hol megcsúszott, hol meg majdnem nekiment Jenson Buttonnak, 1:22.011 ideje a nyolcadik helyre volt elegendő. Igazából nem derült ki, mire lehet képes vasárnap, maximum – a délelőtti eredményéből és francia kollégája délutáni futásából kiindulva – sejthetjük, hogy mire.
Szembetűnő a Mercedesek fejlődése. Nico Rosberg a nyolcadik, Lewis Hamilton a 13. lett az első gyakorláson, délután mindkettő az első hét között zárt (fordított sorrendben). A hatodik Hamilton hátránya fél másodperc Vettelhez képest – délelőtt még majd' másfél szekundum volt. Rosberg szintén többet javulhatott volna, ha nem vált vissza a közepes keverékre.
Fernando Alonso hozta délelőtti formáját, Felipe Massa viszont nem. Ez a Ferrari szerencséje, hisz a brazil a 15. helyről az ötödikre jött fel.
Folytatás szombat 11 órakor a harmadik szabadedzéssel.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:21.264 | átlag: 194.078 km/ó | 34 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:21.308 | 0.044 mp h. | 42 |
3. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:21.417 | 0.153 | 40 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:21.426 | 0.162 | 34 |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:21.544 | 0.280 | 37 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:21.802 | 0.538 | 42 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:21.991 | 0.727 | 40 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:22.011 | 0.747 | 32 |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:22.180 | 0.916 | 41 |
10. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:22.304 | 1.040 | 41 |
11. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:22.526 | 1.262 | 39 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:22.529 | 1.265 | 37 |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:22.781 | 1.517 | 36 |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:22.837 | 1.573 | 42 |
15. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:22.841 | 1.577 | 39 |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:23.369 | 2.105 | 34 |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:23.411 | 2.147 | 41 |
18. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:23.646 | 2.382 | 34 |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:24.325 | 3.061 | 38 |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:25.065 | 3.801 | 36 |
21. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:25.143 | 3.879 | 39 |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:26.647 | 5.383 | 33 |
PERCRŐL PERCRE
15.30: Kockás zászló, vége a második szabadedzésnek. Vettel, Webber, Grosjean, Alonso, Massa, Hamilton, Rosberg és a „rejtőzködő-tartalékoló” Räikkönen a legjobb nyolc sorrendje.
15.24: Webber már a tizenötödik körét teljesíti a közepes keveréken, ideje mintegy hat másodperccel gyengébb az abszolút legjobb idejénél.
Vettelt megkérte mérnöke, nyüstölje szét a lágy gumikat. Ez annyira sikerült neki, hogy öt körön belül bement a közepesekért.
A 11-es kanyarban jön fel a műfű – jelenti helyszínen tartózkodó tudósítónk.
15.18: Chilton is a boxban, de mivel! A kis szélvédőjét a kezében fogva tér vissza a szervizszemélyzethez... Nevezett tárgyat a felverődő törmelék törte el.
15.12: Számos helyen dugó alakul ki a nagy körözésben – a hosszú távon lágy gumikat tesztelő Alonso vezeti az egyik kocsisort, majd a menet végén bemegy a boxba.
Hatalmas blokkolásokat produkálnak egyesek, Adrian Sutil, majd Grosjean is állóra fékezi például a bal első kerekét. A bal elsők extra terhelésnek vannak kitéve a Hungaroringen.
15.00: Räikkönen tovább próbálkozik a lestrapált lágy keverékű abroncson, és kétszer is javít legjobb idején, utóbb 1:22 alá tornássza magát végre. Vajon milyen gyors valójában a Lotus?
14.56: Räikkönen és Button kis híján összemennek az utolsó hajlatban, midőn a finn előzi a lassabb mclarenest.
A menők közül már Vettel is a rosbergi úton, azaz a közepes keveréken. Közben Rosberg jelenti rádión, hogy „olyan különös hangokat hall, mint Barcelonában”.
14.45: A tréning felénél Vettel és Webber az élen, mögöttük közvetlenül Alonso következik. Alig, hogy leírjuk, Romain Grosjean kilenc ezreddel a spanyol elé lopódzik.
A többség a lágy keveréken próbálkozik, Rosberg ellenben visszatér a közepeshez.
14.41: Alig négy percig, mert a Ferrari duója, Alonso és Massa is nála sebesebben teszi meg a valamivel több mint 4.3 kilométert a mogyoródi lankák közt.
14.37: Hamilton 1:21.802, most ő a harmadik.
14.35: A másik Nico, Hülkenberg is begyorsul, illetve a másik sauberes, Esteban Gutiérrez is.
14.32: Harmadikként a labdával is jól bánó, de a kaptafához éppen visszatérő Nico Rosberg szakítja át lágy gumikon az 1:22 perces határt kilenc ezredmásodperccel.
14.25: Jules Bianchi, Vettel és Jean-Éric Vergne szintén a lágyat választja. Webber is, és mindkét Red Bull-os javít – a német 1:21.264-gyel első, az ausztrál csak 44 ezreddel marad el ettől.
A caterhames Charles Pic kezdi meg a lágy típusú abroncsok használatát a mezőnyből. Egyelőre nem tud gyorsabbat menni az 1:25.485-ös idejénél.
14.20: Felipe Massa Alonso mögé kerülve a negyedik.
14.18: Nem sokáig: Fernando Alonso letaszítja a finnt a „dobogóról”, kisvártatva pedig megerősíti pozícióját 1:22.861-et repesztve.
14.16: Räikkönen a pályán, és nem is tétlenkedik, amit 1:23 perc alatti ideje bizonyít – a finn a harmadik.
14.13: Jenson Button a rádión autója stabilitására panaszkodik csapatának, a brit úgy érzi, hogy a harmadik kanyarban nem megfelelő a balansz.
Csupán a két Ferrari-pilótát és a délelőtti harmadik Kimi Räikkönent nem láttuk még a második gyakorláson.
14.09: Vettel máris jobb (1:22.484), mint délelőtt, csapattársa, Mark Webber is 1:23 perc alá száguldott, jelenleg ő a második.
14.07: Szinte mindenki kint volt már, és momentán Lewis Hamilton az, akinek neve a lista elején díszeleg 1:24.137-es időeredménnyel.
14.05: Bottasé a leggyorsabb kör, de Pastor Maldonado hamar felülírja idejét: 1:24.979. (Sebastian Vettel délelőtt 1:22.723-mal szerezte meg az első helyet.)
14.01: Követik a többiek is, Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo és társaik.
14.00:Max Chilton – aki újoncszezonjában minden versenyt befejezett az F1-ben – visszaült a Marussiába (az első szabadedzésen a tartalék venezuelai, Rodolfo González helyettesítette), és rögvest, elsőként ki is gördült a forró aszfaltra.
13.55: a Hungaroringen a levegő továbbra is 30 fokos, de az aszfalt hőmérséklete a pálya fölé érkező gomolyfelhők miatt 49 fokról pár perce lecsökkent 39-re. Esőre nem kell számítani, s ha a felhők arrébb cammognak, várhatóan gyorsan visszakúszik 50 fok köré a hőmérő higanyszála.
Az első szabadedzés alapján nem változott meg az idei trend: a minden körülmények között bivalyerős Red Bull-lal a hőségben a Ferrari és a Lotus tudta tartani a tempót, míg a rendszerint hűvösebb időben gyors Mercedes visszaesett a McLaren és a Force India szintjére.
Hogy ez a folytatásban is így lesz-e, kiderül a 2. szabadedzésen.
DRS-ZÓNA
Ahogy az idei helyszínek többségén, úgy a Hungaroringen is két helyen lehet kinyitni a hátsó légterelőket a végsebesség növelése céljából: a célegyenesben, illetve az után, az egyes és a kettes kanyar között. A két zónához egy mérési pont tartozik – aki a versenyen a célegyenes előtti kanyarban (DRS detection a grafikán) egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, mindkét szakaszon kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken minden körben használható a DRS, de kizárólag ebben a két zónában.