Változatlan erősorrend, domináló Red Bull a Ringen

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.07.26. 13:54
null
Pénteken Vettel volt a leggyorsabb a Hungaroringen (Fotó: Czerkl Gábor)
A második szabadedzésen nem változott az erősorrend a Magyar Nagydíjon: a lágy gumikon száguldva is Sebastian Vettel volt a leggyorsabb, megelőzve csapattársát, Mark Webbert. Kettejük mögött megint egy Lotus és egy Ferrari zárt, ezúttal Romain Grosjean fért be a két Red Bull és Fernando Alonso közé. A délelőtt gyengélkedő Mercedesek felzárkóztak a Ferrarik mögé, megelőzve az első edzésen harmadik Kimi Räikkönent. A finn délután nem tudta kihozni a maximumot friss lágy gumijaiból, kis híján nekiment Jenson Buttonnak is.

 

A Vettel, Webber, Räikkönen sorrendet a Vettel, Webber, Grosjean „dobogó” váltotta fel a mogyoródi második szabadedzésen, vagyis a Red Bull két pilótáját ezúttal sem lehetett utolérni, legfeljebb megközelíteni. Ez nem Kimi Räikkönennek, hanem a másik lotusosnak, Romain Grosjeannak sikerült délután – erős a Lotus, na.

Räikkönen egyetlen normális kört sem tudott menni a lágy abroncsokon, hol elakadt a forgalomban, hol megcsúszott, hol meg majdnem nekiment Jenson Buttonnak, 1:22.011 ideje a nyolcadik helyre volt elegendő. Igazából nem derült ki, mire lehet képes vasárnap, maximum – a délelőtti eredményéből és francia kollégája délutáni futásából kiindulva – sejthetjük, hogy mire.

Rosberg focizással múlatta az időt a Hungaroringen (Fotó: Czerkl Gábor)
Rosberg focizással múlatta az időt a Hungaroringen (Fotó: Czerkl Gábor)

Szembetűnő a Mercedesek fejlődése. Nico Rosberg a nyolcadik, Lewis Hamilton a 13. lett az első gyakorláson, délután mindkettő az első hét között zárt (fordított sorrendben). A hatodik Hamilton hátránya fél másodperc Vettelhez képest – délelőtt még majd' másfél szekundum volt. Rosberg szintén többet javulhatott volna, ha nem vált vissza a közepes keverékre.

Fernando Alonso hozta délelőtti formáját, Felipe Massa viszont nem. Ez a Ferrari szerencséje, hisz a brazil a 15. helyről az ötödikre jött fel.

Folytatás szombat 11 órakor a harmadik szabadedzéssel.

MAGYAR NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:21.264 átlag: 194.078 km/ó 34 kör
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:21.308 0.044 mp h. 42
3. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:21.417 0.153 40
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:21.426 0.162 34
5. Felipe Massa brazil Ferrari 1:21.544 0.280 37
6. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:21.802 0.538 42
7. Nico Rosberg német Mercedes 1:21.991 0.727 40
8. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:22.011 0.747 32
9. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:22.180 0.916 41
10. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:22.304 1.040 41
11. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:22.526 1.262 39
12. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:22.529 1.265 37
13. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:22.781 1.517 36
14. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:22.837 1.573 42
15. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:22.841 1.577 39
16. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:23.369 2.105 34
17. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:23.411 2.147 41
18. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:23.646 2.382 34
19. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:24.325 3.061 38
20. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:25.065 3.801 36
21. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:25.143 3.879 39
22. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:26.647 5.383 33

 

PERCRŐL PERCRE

15.30: Kockás zászló, vége a második szabadedzésnek. Vettel, Webber, Grosjean, Alonso, Massa, Hamilton, Rosberg és a „rejtőzködő-tartalékoló” Räikkönen a legjobb nyolc sorrendje.

15.24: Webber már a tizenötödik körét teljesíti a közepes keveréken, ideje mintegy hat másodperccel gyengébb az abszolút legjobb idejénél.

Vettelt megkérte mérnöke, nyüstölje szét a lágy gumikat. Ez annyira sikerült neki, hogy öt körön belül bement a közepesekért.

A 11-es kanyarban jön fel a műfű – jelenti helyszínen tartózkodó tudósítónk.

15.18: Chilton is a boxban, de mivel! A kis szélvédőjét a kezében fogva tér vissza a szervizszemélyzethez... Nevezett tárgyat a felverődő törmelék törte el.

15.12: Számos helyen dugó alakul ki a nagy körözésben – a hosszú távon lágy gumikat tesztelő Alonso vezeti az egyik kocsisort, majd a menet végén bemegy a boxba.

Hatalmas blokkolásokat produkálnak egyesek, Adrian Sutil, majd Grosjean is állóra fékezi például a bal első kerekét. A bal elsők extra terhelésnek vannak kitéve a Hungaroringen.

15.00: Räikkönen tovább próbálkozik a lestrapált lágy keverékű abroncson, és kétszer is javít legjobb idején, utóbb 1:22 alá tornássza magát végre. Vajon milyen gyors valójában a Lotus?

14.56: Räikkönen és Button kis híján összemennek az utolsó hajlatban, midőn a finn előzi a lassabb mclarenest.

A menők közül már Vettel is a rosbergi úton, azaz a közepes keveréken. Közben Rosberg jelenti rádión, hogy „olyan különös hangokat hall, mint Barcelonában”.

14.45: A tréning felénél Vettel és Webber az élen, mögöttük közvetlenül Alonso következik. Alig, hogy leírjuk, Romain Grosjean kilenc ezreddel a spanyol elé lopódzik.

A többség a lágy keveréken próbálkozik, Rosberg ellenben visszatér a közepeshez.

14.41: Alig négy percig, mert a Ferrari duója, Alonso és Massa is nála sebesebben teszi meg a valamivel több mint 4.3 kilométert a mogyoródi lankák közt.

14.37: Hamilton 1:21.802, most ő a harmadik.

14.35: A másik Nico, Hülkenberg is begyorsul, illetve a másik sauberes, Esteban Gutiérrez is.

14.32: Harmadikként a labdával is jól bánó, de a kaptafához éppen visszatérő Nico Rosberg szakítja át lágy gumikon az 1:22 perces határt kilenc ezredmásodperccel.

14.25: Jules Bianchi, Vettel és Jean-Éric Vergne szintén a lágyat választja. Webber is, és mindkét Red Bull-os javít – a német 1:21.264-gyel első, az ausztrál csak 44 ezreddel marad el ettől.

A caterhames Charles Pic kezdi meg a lágy típusú abroncsok használatát a mezőnyből. Egyelőre nem tud gyorsabbat menni az 1:25.485-ös idejénél.

14.20: Felipe Massa Alonso mögé kerülve a negyedik.

14.18: Nem sokáig: Fernando Alonso letaszítja a finnt a „dobogóról”, kisvártatva pedig megerősíti pozícióját 1:22.861-et repesztve.

14.16: Räikkönen a pályán, és nem is tétlenkedik, amit 1:23 perc alatti ideje bizonyít – a finn a harmadik.

14.13: Jenson Button a rádión autója stabilitására panaszkodik csapatának, a brit úgy érzi, hogy a harmadik kanyarban nem megfelelő a balansz.

Csupán a két Ferrari-pilótát és a délelőtti harmadik Kimi Räikkönent nem láttuk még a második gyakorláson.

14.09: Vettel máris jobb (1:22.484), mint délelőtt, csapattársa, Mark Webber is 1:23 perc alá száguldott, jelenleg ő a második.

14.07: Szinte mindenki kint volt már, és momentán Lewis Hamilton az, akinek neve a lista elején díszeleg 1:24.137-es időeredménnyel.

14.05: Bottasé a leggyorsabb kör, de Pastor Maldonado hamar felülírja idejét: 1:24.979. (Sebastian Vettel délelőtt 1:22.723-mal szerezte meg az első helyet.)

14.01: Követik a többiek is, Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo és társaik.

14.00:Max Chilton – aki újoncszezonjában minden versenyt befejezett az F1-ben – visszaült a Marussiába (az első szabadedzésen a tartalék venezuelai, Rodolfo González helyettesítette), és rögvest, elsőként ki is gördült a forró aszfaltra.

13.55: a Hungaroringen a levegő továbbra is 30 fokos, de az aszfalt hőmérséklete a pálya fölé érkező gomolyfelhők miatt 49 fokról pár perce lecsökkent 39-re. Esőre nem kell számítani, s ha a felhők arrébb cammognak, várhatóan gyorsan visszakúszik 50 fok köré a hőmérő higanyszála.

Az első szabadedzés alapján nem változott meg az idei trend: a minden körülmények között bivalyerős Red Bull-lal a hőségben a Ferrari és a Lotus tudta tartani a tempót, míg a rendszerint hűvösebb időben gyors Mercedes visszaesett a McLaren és a Force India szintjére.

Hogy ez a folytatásban is így lesz-e, kiderül a 2. szabadedzésen.

DRS-ZÓNA

Ahogy az idei helyszínek többségén, úgy a Hungaroringen is két helyen lehet kinyitni a hátsó légterelőket a végsebesség növelése céljából: a célegyenesben, illetve az után, az egyes és a kettes kanyar között. A két zónához egy mérési pont tartozik – aki a versenyen a célegyenes előtti kanyarban (DRS detection a grafikán) egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, mindkét szakaszon kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken minden körben használható a DRS, de kizárólag ebben a két zónában.

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik