Miközben Felipe Massa Jerezben rója a köröket, a Ferrari másik pilótája, Fernando Alonso sem a lábát lógatja. A hetet a fizikai felkészülésre szánó kétszeres világbajnok spanyol pilóta csütörtök reggel 88 km-t kerékpározott, míg délután futással hozta magát jobb kondiba. |
A teszt csütörtöki napjának felénél Felipe Massa neve mellett volt olvasható a legjobb idő (1:17.879), a többi pilóta 1:19.000 alá sem tudott menni. A Mercedes az első két napot korántsem tudta teljes mértékben kihasználni – az autó kedden elfüstölt a 11 kört megtevő Nico Rosberg alatt, szerdán pedig fékhiba korlátozta Lewis Hamiltont 15 körre –, ezúttal viszont magasan az F1 W04-es volt a legaktívabb, az ebédidőig 70 kört tett meg Rosberg, aki 1:19.004-cel a második legjobb időt futotta. A harmadik helyen a Force India tesztpilótája, James Rossiter (1:19.303) állt, aki még reggel elütötte csapata egyik szerelőjét. Őt a délutáni etapra Paul di Resta váltotta, de a skótnak csak hét kör jutott kipufogóhiba miatt.
Az ebéd után Rosbergnek sikerült 1:18-as kört teljesítenie (1:18.766), és végül egyedüliként zárt egy másodpercen belül Massához viszonyítva. A Mercedes német versenyzője 148 körig jutott, tavaly Jerezben Michael Schumacher ment körbe egy nap alatt a legtöbbször, de ő is csak 139-szer.
A világbajnoki címvédő Sebastian Vettelnek volt alkalma ismerkedni Red Bulljával, a 102 körből az egyiket 1:19.052 alatt tudta le, amivel a harmadik helyen végzett. Csapatfőnöke, Christian Horner szerint egyébként elképzelhetetlen, hogy egy csapat uralja majd a szezont, mivel a 2012-eshez hasonlóan hektikus idény várható.
„Azt hiszem, a különböző pályák különböző istállóknak kedveznek majd – mondta Horner. – Tavaly a befújt diffúzorok betiltása nagyban befolyásolta az idény elején elért eredményeinket. Erre a szezonra is a hullámzó teljesítmények lesznek jellemzők. Van négy-öt csapat, amely képes nyerni, az istállók és a pilóták feladata az lesz, hogy a lehető legkiegyensúlyozottabbak legyenek az elsőtől az utolsó versenyig. Azokon a napokon, amikor nem tudsz diadalmaskodni, fontos lesz a harmadik, negyedik vagy ötödik hely megszerzése. El kell érni, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki minden hétvégéből.”
Kimi Räikkönen nem sokkal maradt el Vetteltől, de ő jóval kevésbé terhelte meg autóját (40 körrel zárt). A finn révén a Lotus 2012-ben megszerezte a harmadik helyet a pilóták pontversenyében, és technikai igazgatójuk, James Allison szerint most is harcban lesznek a dobogós helyekért.
„A csapatunk tele van olyan emberekkel, akik tudják a dolgukat, a legfontosabb pozíciókban lévők nagy tapasztalattal rendelkeznek – nyilatkozta Allison. – Ugyanakkor sok olyan hölgy és férfi is található nálunk, akik két-három éve végeztek az egyetemen, de nagyon tehetségesek és rendkívül lelkesek. Nem látok rá okot, miért ne lehetnénk ott az élbolyban.”
Esteban Gutiérrez épphogy 1:20.000 alá tudta szorítani legjobb köridejét, de a Sauber másik pilótája, Nico Hülkenberg (aki szerdán az ötödik leggyorsabb volt) nagyon elégedett az eddig tapasztaltakkal.
„Egyszer rápillantottam a monitorra, és olyan volt, mintha időmérőn lennénk. A köridők csupán néhány századon belül mozogtak, szóval elégedettek lehetünk az első két nappal. Tovább kell persze fejlődnünk, hiszen a Formula–1-ben nem lehet leállni” – értékelte a keddi és a szerdai tesztnapot a német pilóta, aki egyre inkább megszokja új autóját. Bár elődeinél jóval magasabb, nem érzi kényelmetlenül magát a Sauber C32-esében.
A tesztnap azzal ért véget, hogy Jenson Button alatt a 7. és a 8. kanyarban leállt a McLaren, amelyen kívülről nem látszott semmi különös, a brit pilóta a kocsija hátsó részét fürkészte tekintetével.
Massa idejét végül is senki sem tudta megközelíteni, a brazil pilóta a hét eddigi leggyorsabb körét produkálta, amit Fernando Alonso is elégedetten nyugtázhat a távolból.
FORMULA–1-ES TESZT, JEREZ, 3. NAP
IDŐEREDMÉNYEK