Nico Rosberg elismerte, hogy nehézzé tette volna számára a verseny végét, ha beküldik a biztonsági autót Adrian Sutil kicsúszásakor a Német Nagydíjon, de úgy látja, az lett volna a helyes döntés, ha bejön a safety car, feleslegesen veszélyeztették a versenybírók testi épségét.
„Megijedtem, amikor Sutil autóját megláttam a pálya közepén, ha bejött volna a biztonsági autó, sokkal nehezebb lett volna a verseny vége. Ugyanakkor ilyen helyzetben túl sokat kockáztattak azzal, hogy nem vetették be a safety cart, veszélyes helyen volt az autó, a jó döntés az lett volna, ha beküldik – mondta Rosberg. – Nem hittem, hogy ilyen nagy lesz az előny a Williamsszel szemben, az időmérőn közel voltak az autói, a versenyen is szorosabb csatára számítottam. Az elmúlt napok különlegesek voltak, ez a győzelem hazai pályán hab a tortán számomra, a Magyar Nagydíj nem tud elég korán következni."
Lewis Hamilton nem repesett a boldogságtól az eredményhirdetésen, de belátta, hogy a 20. helyről indulva siker a 3. helyezés, amelyért sok nehéz előzést kellett bemutatnia, és többek között Jenson Buttonnal is koccant.
„Nagyon élveztem a versenyt, mindent megtettem, amit tudtam. Nem volt könnyű átverekednem magam a mezőnyön, sok necces pillanat volt, ilyen a Jensonnal történt ütközés is – mondta Hamilton. – Azt hittem, hagy helyet, és szélesen veszi be a kanyart, mert mostanában ez volt a helyzet, de tévesen mértem fel a szituációt. Nehéz volt előzni, nagyon örülök, hogy ennyi pontot megmentettem. Az utolsó helyről ez az eredmény azt jelenti, hogy félig teli a pohár."
A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA | ||
1. | Mercedes | 366 |
2. | Red Bull-Renault | 188 |
3. | Williams-Mercedes | 121 |
4. | Ferrari | 116 |
5. | Force India-Mercedes | 98 |
6. | McLaren-Mercedes | 96 |
7. | Toro Rosso-Renault | 15 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |
Kettejük között a zsinórban harmadszor a dobogóra álló Valtteri Bottas ért célba, megszerezve a Williams 300. dobogós helyezését, és a Ferrari elé, a konstruktőr-vb 3. helyére repítve a csapatot. Bottas a legutóbbi három versenyen 51 pontot szerzett, csak Hamilton volt eredményesebb nála.
„Tudtam, hogy szoros lesz a vége Lewisszal, az utolsó körökben közvetlenül mögöttem haladt. Ekkor csak arra figyeltem, hogy a DRS-zónák előtt jó legyen a kigyorsításom, és a lehető legkésőbb fékezzek a hosszú egyenesek végén. A mérnököm rengeteget segített, hálás vagyok neki – mondta Bottas. – Szerencsés vagyok, hogy részese lehetek a csapat felemelkedésének, tavaly el sem tudtuk képzelni, hogy egymás után háromszor dobogóra állunk. Még többet akarunk."
Bottas csapattársának, Felipe Massának ugyanakkor újabb rémes versenye volt, az idén harmadszor esett ki az első körben, a harmadik rajtbalesetbe keveredett bele, ezúttal Kevin Magnussen McLarenjével ütközött össze az első kanyarban. A sportfelügyelő testület egyik versenyzőt sem találta hibásnak, Massának viszont megvolt a véleménye az esetről.
„Elöl voltam, Magnussen előtt fordultam be a kanyarba, ha valakinek figyelnie kell, az a hátulról érkező autó – mondta Massa. – Ebben a kanyarban nem fér el egymás mellett három autó, ezért kicsit visszavettem, ne legyek Valtteri mellett. De már meg sem lepődöm, mindig a GP2-ből érkező pilóták okozzák a balesetet. Kívülről csúnyább lehetett, mint belülről, nincs semmi bajom. csak az zavar, hogy már megint más miatt estem ki."
Massa kissé mellélőtt, Kevin Magnussen ugyanis egyetlen GP2-es futamon sem állt rajthoz, tavaly a Renault-világsorozat 3.5 literes kategóriájában lett bajnok. Persze Massa gondolatának lényegén nem változtat mindez, Magnussen sem először keveredett első körös balesetbe.
„Ha el tudtam volna kerülni az ütközést, megtettem volna, ebben biztos lehet. Kár érte, mert tényleg mindent megtettem, amit tudtam, hogy ne történjen meg a koccanás, eszembe sem jutott, hogy megelőzzem, nagy balszerencse volt – mondta a dán. – Nem élveztem utána a versenyt, jó lett volna, ha nincs az ütközés, de legalább pontokat szereztem.
Büntetőpontot kapott Jean-Éric Vergne, a Toro Rosso francia pilótája a Német Nagydíj után, mert túl sokszor elhagyta a pályát előnyszerzés céljából. A francia a versenyen öt másodperces, a boxkiállásnál letöltendő büntetést kapott, majd miután a hatos kanyarban Romain Grosjeannal csatázva ismét túl szélesen fordult, és elhagyta a pályát, a sportfelügyelők öt másodpercet hozzáadtak az időeredményéhez – Vergne így is 13. lett egykörös hátránnyal, Esteban Gutiérrez ugyanis 6.3 másodperces hátránnyal követte a célba. | |
A BÜNETŐPONTOK 2014-BEN | |
Jules Bianchi | 4 |
Pastor Maldonado | 4 |
Kevin Magnussen | 2 |
Valtteri Bottas | 2 |
Adrian Sutil | 2 |
Marcus Ericsson | 2 |
Jean-Éric Vergne | 1 |
A verseny hajrájának legizgalmasabb csatáját Fernando Alonso vívta Daniel Ricciardóval, az ausztrál a kopottabb gumikon megpróbálta maga mögött tartani a ferrarist, de Alonso szívós támadásai végül sikerrel jártak.
„Az első kört leszámítva, amikor ki kellett kerülnöm az ütköző autókat, ez volt a legélvezetesebb versenyem. Csodálatos volt, nagyon élveztem – fogalmazott Ricciardo. – Az első körben a rádión szóltak, hogy gyerünk, hozzuk vissza, amit lehet, tegyem büszkévé a csapatot. Azt hiszem, megmutattam, mit tudok."
Fernando Alonso szimpatikusan nyilatkozott.
„Legyünk őszinték, nagy előnyöm volt a frissebb gumijaim miatt. A hajrában új versenyem kezdődött, Dannyn látszott, hogy szenved kicsit a gumikon. Legközelebb nem lesz ekkora előnyöm, de akkor is jót fogunk csatázni, ebben biztos vagyok. Szenzációs a srác, egy kanyart sem rontott el, nagyon szépen és sportszerűen, ugyanakkor keményen csatázott – mondta Alonso, akinek több nehéz pillanata volt, egyszer csapattársával, Kimi Räikkönennel is koccant. – Vettellel együtt érkeztünk Kimi mögé, szendvicsbe zártuk, de nem hiszem, hogy veszélyes pillanat lett volna. Az utolsó körben nekem kellett védekeznek, végig nyolcasban mentem, mert majdnem elfogyott az üzemanyagom. Még száz méter, és Danny visszaelőz."
Jenson Buttonnak viszont volt problémája, méghozzá Hamiltonnal, aki elismerte, hogy hibázott korábbi csapattársa megelőzésekor.
„Nem értem, miért képzelte azt, hogy elengedem. A versenyen elég sokan használtuk azt az ívet, hogy jobb legyen a kigyorsításunk. Itt az volt a gond, hogy azt hitte Lewis, elengedem. Úgy hallottam, másoknak is nekiment ma, ami furcsa, hiszen ha ennyivel gyorsabb az autód, tisztábban is versenyezhetnél – mondta Button. – Túl unalmas versenyem lett volna, ha mindenkit, aki utolér, elengedek."
S ami az időjárást illeti, fél órával a leintés után szakadni kezdett az eső Hockenheimben, s órákkal később is ömlött a paddockban, ahol a csapatok a Magyar Nagydíjra készülve pakolták össze felszereléseiket.
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Sebastian Vettel (4.): – Ott folytattuk Fernandóval, ahol Silverstone-ban abbahagytuk, nagyon élvezetes volt! Volt egy pont, amikor a két Ferrari mellett szűken fértünk el a hajtűkanyarban, de eléjük kerültem. A végén agresszív boxkiállással tudtam Fernando elé kerülni, kár, hogy Daniel nem bírt vele a végén.
Nico Hülkenberg (7.): – Nehezebb volt a verseny, mint vártuk, az alacsonyabb hőmérséklet miatt nem a hátsó, hanem az első kerekek határozták meg a tempót. A gondjainkat figyelembe véve jó a hetedik hely.
Sergio Pérez (10.): – Rengeteget változott a pálya péntekhez képest, a gumik alig tapadtak, az autó egyensúlya nem volt meg. Így az egy pontnak is örülnünk kell.
Kimi Räikkönen (11.): – Jó volt a stratégiám, de kétszer is nekem jöttek, az első szárnyam meghibásodott, a jobb első gumim emiatt nagyon hamar elkopott. Így nem mehettem gyorsan, és elúszott a pontszerzés. Nem volt gond azzal az előzéssel, csak balszerencsém volt.
Pastor Maldonado (12.): – A rajt nehéz volt, alig tudtam elkerülni az ütközőket, de aztán kiegyensúlyozott volt a tempó, a hűvösebb időben sikerült két kiállással végigmenni.
Jean-Éric Vergne (13.): – A büntetésemig jó versenyem volt, éreztem, hogy pontot szerezhetek, de ez elúszott azzal a plusz öt másodperccel. Nagy kár érte, szép délután lehetett volna.
Esteban Gutiérrez (14.): – Jó munkát végzett a csapat, de a 14. helyezés nem elég jó, még túl lassúak vagyunk ahhoz, hogy a pontokért csatázzunk.
Jules Bianchi (15.): – Elrontottam a rajtom, de viszonylag hamar visszaelőztem Kobajasit és Maxet. A Saubereket azonban nem tudtam utolérni, ezen még dolgoznunk kell.
Kobajasi Kamui (16.): – A rajtnál el kellett kerülnöm az állva maradó Bianchit, így viszont Chilton mögé kerültem. A boxkiállásnál megelőztem Chiltont, de Bianchi ellen nem tehettem semmit.
Max Chilton (17.): – Változtattunk a kocsin a verseny előtt, de a rajtot leszámítva nem érzem úgy, hogy ezek a módosítások jót tettek.
Marcus Ericsson (18.): – A boxból rajtolva tudtam, hogy nehéz lesz, és a boxutcai büntetésem miatt nem is tudtam felzárkózni. Az egyik körben hirtelen éreztem, hogy a motor ki fog kapcsolni, és amikor a célegyenesbe fordulva megpördültem, le is állt.
Adrian Sutil (feladta): – Érdekes verseny volt nagy csatákkal, az idén most éreztem úgy először, hogy tartani tudom a tempót a többiekkel, és előreléptünk.
Danyiil Kvjat (feladta): – Jól rajtoltam, de Pérezzel csatázva összeértünk, sok helyet veszítettem. A második etapban nem vigyáztam jól a gumikra, amikor újra belelendültem, lángokat láttam a tükrömben. Hirtelen forró lett a kocsiban, igyekeztem hamar kiugrani. Remélem, rendben lesz az autó a Magyar Nagydíjra, eléggé aggódom.
Romain Grosjean (feladta): – Az elején nehezen melegedtek be a lágy gumik, de aztán nem volt gond, csak amikor elment a kocsi ereje, és ki kellett állnom. Pedig pontot szerezettem volna.
A VERSENY KÖRRŐL KÖRRE TUDÓSÍTÁSÁT IDE KATTINTVA ÉRHETI EL!
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:33:42.914 |
2. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 20.789 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 22.530 mp h. |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 44.014 mp h. |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 52.467 mp h. |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 52.549 mp h. |
7. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:04.178 p h. |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.711 p h. |
9. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1 kör h. |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1 kör h. |
13. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 2 kör h. |
17. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 2 kör h. |
18. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 2 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 47 | |
Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 44 | |
Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 26 | |
Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 0 | |
Leggyorsabb kör: Hamilton (53. kör) 1:19.908 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 4 | 9 | 9 | 190 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 8 | 8 | 176 |
3. | Daniel Ricciardo | 1 | 4 | 8 | 106 |
4. | Fernando Alonso | – | 1 | 10 | 97 |
5. | Valtteri Bottas | – | 3 | 9 | 91 |
6. | Sebastian Vettel | – | 2 | 7 | 82 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 10 | 69 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 6 | 59 |
9. | Kevin Magnussen | – | 1 | 7 | 37 |
10. | Felipe Massa | – | – | 4 | 30 |
11. | Sergio Pérez | – | 1 | 6 | 29 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 6 | 19 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 9 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 4 | 6 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |