Sebastian Vettel zárta a legjobb köridővel a Német Nagydíj első edzésnapját. A Red Bull pilótája délelőtt még közel másfél másodpercet kapott a két Mercedestől, de délutánra eltűnt a hátránya, sőt a lágy gumikon gyorsabb volt Nico Rosbergéknél. Ennek ellenére óvatosan fogalmazott.
„A Mercedes az első edzésen elképesztően gyors volt, esélyünk sem volt arra, hogy tartsuk vele a lépést. Nem is voltam elégedett, ám a két tréning között módosítottunk a kocsin, és sokkal jobb lett. A hosszú menetünket nem tudtuk tökéletesen teljesíteni, mert mindig az utunkba került valaki, de elégedett vagyok" – mondta Vettel, aki elsőként méltatta a módosított Pirelli gumikat a Német Nagydíj első edzésnapja után. A háromszoros világbajnok szerint biztosan nem lesz bojkott a Nürburgringen.
„Nincs semmi gond velük, bojkottról szó sincs. A GPDA azt akarta közölni, hogy aggódunk, de bízunk a Pirelliben. Arra az esetre, ha mégis lett volna valami, szóba került a bojkott, azonban a gumik rendben vannak. Gyorsan kopnak a lágyak, de biztonságosak" – fogalmazott a német.
Mark Webber is a Mercedestől tart, az ausztrál szerint a rivális délután altatott, nem mutatta meg, mit tud.
„Nem reménykedhetünk sokban az időmérőn, egyértelműen látszik, hogy a Mercedesben benne van az első rajtsor kisajátítása. Az előző versenyeken is ezt láttuk, és bár Sebbel együtt versenyképesnek tűntünk, nem lennék meglepve, ha kiderülne, tettek egy kis üzemanyagot a Mercedesekbe – mondta Webber. – A versennyel ugyanez a helyzet, a Mercedes az elmúlt hetekben bizonyította, hogy a versenytempója is jó, leszünk néhányan, akik jó eséllyel pályázunk a futamgyőzelemre."
PÉNTEK |
1. szabadedzés: A Mercedes köszöni szépen az új abroncsokat |
2. szabadedzés: Vettel a lágy gumikon átvette a hatalmat |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
IDŐJÁRÁS. Szombaton és vasárnap nyárias idő várható zavartalan napsütéssel, 25-28 fokos maximális hőmérséklettel. |
GUMIK. A Pirelli a közepesen kemény és a lágy gumikat szállítja a Német Nagydíjra, de már nem a korábbi fajtából, hanem abból, amelyet a Kanadai Nagydíjon kipróbálhattak a csapatok. A kevláröv és a silverstone-inál kíméletesebb pálya miatt a defekt esélye minimális. A Pirelli a versenyre három boxkiállással számolt a hétvége előtt, de a pénteki edzések alapján két kiállással is könnyen megoldható. |
ECCLESTONE ENGEDMÉNYE. A csőd szélén álló Nürburgring a német Bild szerint csak úgy tudja megrendezni a Német Nagydíjat, hogy nem kell kifizetnie a 14 millió eurós jogdíjat. A lap úgy tudja, Bernie Ecclestone a pálya helyzetére és a Német GP múltjára való tekintettel (no meg hogy a New Jersey-i futam után ne essen ki másik) oldotta fel a fizetési kényszert. |
NÉMET PÁLYÁK. Ez lesz a 60. Formula–1-es Német Nagydíj. A Nürburgring 26. alkalommal ad otthont a németek versenyének (ötödször az átépített pályán), amelyet Hockenheimben (33-szor) és a berlini AVUS-pályán (egyszer) is megtartottak már korábban. |
A Mercedesnél az első edzés után csendes bizakodás kezdődött, a Pirelli új abroncsai (amelyekből az olasz cég a törökországi gyárában 48 óra alatt 1000 darabot gyártott) ugyanis nagyon jól működtek az „ezüstnyilakon". A Mercedes fölénye azonban a délutáni tréningre, amelyen tíz fokkal melegebb lett az aszfalt, elfogyott. Ha valóban szerepet játszik a hőmérséklet, az aggasztó lehet a brackleyiek számára, hiszen szombaton és vasárnap már felhők sem fogják zavarni a napsütést, és még melegebb lesz az útfelület. Nico Rosberg szerint még bármi megtörténhet.
„Jó napunk volt, de a lágy gumik nagyon gyorsan elkopnak. Vasárnap kiderül, hogy előnyt jelent-e számunkra az új gumitípus – mondta Rosberg. – Még ismerkedünk a gumikkal, a beállításokkal másképpen kell variálni, mint korábban. Nagy lehetőséget kaptunk, hiszen ha hamarabb rájövünk, mi kell a gumiknak, előnybe kerülhetünk. Egy körön még mindig gyorsak vagyunk, és remélem, a versenyen is ez lesz a helyzet. Néhány tized sokat változtathat a sorrenden."
Lewis Hamilton a délelőtti remeklése után délután visszaesett, és a Rosberg, Webber duót megelőző elsősége mellett ugyanúgy nyolcadik lett, mint Vettel az első másfél órában.
„Jó edzés volt, semmi különös nem történt, de volt néhány módosításunk, ami nem jött be, és a sorrendben hátrébb kerültem – mondta Hamilton. – Ha visszacsináljuk ezeket, biztosan nem lesz gond az időmérőn és a versenyen. Az első edzés nagyon jó volt, minden gondunk orvosolható."
Amíg a Red Bullnál és a Mercedesnél Webber és Rosberg kiegyensúlyozott teljesítménye mellett Vettel és Hamilton ingadozott, a Lotusnál és a Ferrarinál délután minden szinte egyenlő volt. A Lotusnál Romain Grosjean öt ezreddel előzte meg Kimi Räikkönent, míg a Ferrarinál Fernando Alonso három ezreddel zárt Felipe Massa előtt. A Williamsnél még szorosabb volt a verseny, egy ezred döntött Valtteri Bottas javára Pastor Maldonadóval szemben.
Kimi Räikkönen a nap végén elmondta, biztosan nem lesz bojkott. Ő eleve nem lett volna benne, hiszen nem tagja a pilóták érdekvédelmi szervezetének, a GPDA-nak.
„Nem láttam a nyilatkozatot, de hallottam róla. Egyébként sem hiszem, hogy van még értelme róla beszélni – mondta a finn. – A 2005-ös indianapolisi futamon történt már hasonló, s hiába álltunk ki, ott is akadt, aki ment tovább. Ha ez megismétlődne, én biztosan azok közé tartoznék, akik folytatják, akármi is történik. Nem vagyok tagja a GPDA-nak, néha elmegyek az ülésre, de ha nem vagyok ott, akkor is hamar értesülök mindenről. A motorsport mindig veszélyes, nemcsak a Brit Nagydíjon volt az. Utóbb kiderült, néhány csapat hibásan használta a gumikat. Mi nem, ezért semmi gondunk nem volt az idén."
Fernando Alonso autója elektronikai hibája miatt a délelőtti edzést kihagyta, délután viszont hatodik lett. Nem teljesen elégedett, hiszen a Red Bull és a Mercedes még messze van.
„Apró lépést tettünk előre ahhoz képest, ahol Silverstone-ban voltunk – mondta a spanyol, aki Räikkönenhez hasonlóan örülne a melegebb szombatnak és vasárnapnak. – A Red Bull és a Mercedes azonban még mindig sokkal gyorsabb nálunk, és kicsivel a Lotus is megelőz minket. Éjszaka valamit találnunk kell, ami javít a helyzetünkön, mert így csak a negyedik legjobbak vagyunk, ami természetesen nem elég."
A Marussiánál azon izgulhatnak, hogy Jules Bianchi egyáltalán rajthoz állhat-e. Nap közben még azért korlátozták a munkáját, mert megfázással és gyomorfertőzéssel bajlódott, de az orvosi vizsgálatok kiderítették, fertőzésről nincs szó, csak gyomorrontásról, és valószínűleg szombatra jobban lesz.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:30.416 | átlag: 204.972 km/ó | 39 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:30.651 | 0.235 mp h. | 38 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:30.683 | 0.267 | 41 |
4. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:30.843 | 0.427 | 32 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:30.848 | 0.432 | 27 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:31.056 | 0.640 | 39 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:31.059 | 0.643 | 41 |
8. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:31.304 | 0.888 | 35 |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:31.568 | 1.152 | 37 |
10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:31.797 | 1.381 | 40 |
11. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:31.824 | 1.408 | 34 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:31.855 | 1.439 | 42 |
13. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:32.055 | 1.639 | 39 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:32.086 | 1.670 | 36 |
15. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:32.495 | 2.079 | 39 |
16. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:32.762 | 2.346 | 44 |
17. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:32.879 | 2.463 | 35 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:32.880 | 2.464 | 36 |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:33.695 | 3.279 | 38 |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:33.804 | 3.388 | 40 |
21. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:34.017 | 3.601 | 10 |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:34.667 | 4.251 | 39 |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:31.754 | átlag: 201.983 km/ó | 25 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:31.973 | 0.219 mp h. | 25 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:32.789 | 1.035 | 22 |
4. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:32.822 | 1.068 | 16 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:32.956 | 1.202 | 22 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:33.065 | 1.311 | 18 |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:33.139 | 1.385 | 24 |
8. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:33.213 | 1.459 | 20 |
9. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:33.260 | 1.506 | 27 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:33.456 | 1.702 | 18 |
11. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:33.493 | 1.739 | 18 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:33.810 | 2.056 | 20 |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:33.901 | 2.147 | 23 |
14. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:33.976 | 2.222 | 26 |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:34.025 | 2.271 | 20 |
16. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:34.200 | 2.446 | 22 |
17. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:34.437 | 2.683 | 24 |
18. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:35.674 | 3.920 | 23 |
19. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:35.987 | 4.233 | 19 |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:36.078 | 4.324 | 23 |
21. | Rodolfo González | venezuelai | Marussia-Cosworth | 1:37.459 | 5.705 | 21 |
22. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | idő nélkül | 2 |