Csodálatos nap virradt Monte-Carlóra, szikrázó napsütésben készülődtek a csapatok az első szabadedzésre, amelyet kellemes időben, 22 fokos levegőben, szélcsendben kezdtek meg.
A monacói pálya kettőssége, hogy bár itt a legalacsonyabb az átlagsebesség, és a Loews hajtűkanyar az egész idény leglassúbb pontja 44 kilométer per órával, a falak közelsége miatt talán itt a leglátványosabb az autók sebessége.
A versenyzők fele nem vesztegette az időt, amint lehetett, a pályára hajtott, míg mások néhány percig a boxban maradtak. A pályára kimerészkedők közül egyedül a tavalyi időmérőn súlyos balesetet szenvedett Pérez kezdett meg második kört is. Első, igencsak visszafogott mért köre végén 1:39.497-nél állt meg az óra. Ez azonban elsősorban pszichológiai feladat volt a Sauber részéről, hogy Pérez mihamarabb visszaszokjon a pályához.
Mire visszatért a boxba, a mezőny második fele is megtette próbakörét, a legtovább Button maradt a depóban. Monte-Carlo elcsendesedett, a percekkel korábban az autók zaját visszhangozó emeletes épületek között ismét a hétköznapi hangok vették át a stafétát.
A Ferrari az edzés tizedik percében twitterüzenetben jelezte, még húsz perc el fog telni Alonos és Massa következő menetéig.
A 14. percben Button próbaköre törte meg a csendet, de egy kör után eltűnt a boxban.
A Williams-istálló teljes „fegyverzetben” érkezett meg Monacóba, a seregéből is egyetlen ember hiányzik, aki a legsúlyosabb égési sérüléseket szenvedte el a barcelonai garázstűzben, és még lábadozik.
CSÜTÖRTÖK |
14.00–15.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
A 23. percben Vergne hagyta el a depót, a Toro Rosso francia pilótája saját bevallása szerint is pocsék futamot teljesített tavaly a Renaulét-világsorozatban Monacóban – a 11. helyről indulva a 12. lett. Első F1-es mért köre 1:30.858 perc lett, amivel simán maga mögé utasította Pérezt.A következőre két és fél másodpercet faragott, majd jött Ricciardo és Karthikeyan is.
Utóbbinak és a másik két kiscsapat pilótáinak a szombati időmérő első szakaszában fontos szerepe lehet, a mostani kvalifikációs rendszerben e három gárda megjelenése óta sokan aggódnak az első húsz perc nagy forgalma miatt.
Vergne harmadikra már 1:23-at, negyedikre 1:22.207-et futott, és továbbra is az összes szektoridejét lilán mutatta az időmérő monitor – azaz folyamatosan gyorsult. A 32. percben már 1:20.4-nél járt, Ricciardo 75 századdal maradt el tőle. A 35. percben 1:19.086-nál állt meg az óra, Vergne pedig levette a gázpedálról a lábát, az elmúlt bő tíz perc kőkemény, koncentrált hajtása után a boxba gurult.
Csapattársa kint maradt, és 165 ezredre megközelítette a franciát, miközben Schumacher, Grosjean és a két Williams is a pályára hajtott.
Schumi és Grosjean szinte azonnal felvette a Toro Rossók tempóját, a francia 1:18.8-cal az élre állt, majd Schumacher 1:18.6-tal lepipálta. Grosjean 1:17.6-tal válaszolt, miközben a két Williams lassan vette fel a tempót, Maldonado két másodperccel elmaradt Grosjean legjobbjától.
A pilóták a Pirelli lágy abroncsait használták, az olasz gumigyár a sárga festésű gumik mellett a piros betűs szuperlágyat szállította Monacóba. Grosjean 1:17.1-re javított.
A Mirabeau-ban Karthikeyan elfékezte magát, a bukótérbe sodródott, ahonnan a pályabírók tolták vissza az autóját a pályára. Kovalainen és Schumacher vezetésében is voltak pontatlanságok, hibáztak néhányat, de elkerülték a szalagkorlátot.
Az edzés féltávjára tele lett a pálya autókkal, a menők közül csak a két McLaren, Vettel és Räikkönen maradt a boxban.
Grosjean időeredményét nem tudták megjavítani, a Lotus franciája mögött az 50. percben Schumacher, Rosberg, Massa, Maldonado, Alonso és Webber sorakozott a listán.
A Lotus boxában Räikkönen autóját szerelték, miközben a McLaren duója a pályára hajtott.
Alonso az első szektorban többször is megjavította a nap legjobbját, de a pálya többi pontján nem nyomta annyira a gázt. Legjobb körével 412 ezreddel maradt el Grosjeantól.
Vettel az 55. percben a pályára hajtott, Räikkönen maradt az egyetlen, aki csak próbakört ment.
Alonso összerakott egy igazán gyors kört, és 1:17.126-tal átvette a vezetést, miközben Pérez 74 ezreddel elmaradva feljött a 3. helyre Grosjean mögé.
A McLaren pilótái lassú kezdés után a 10. és a 11. helyre jöttek fel, egy másodperccel elmaradva Alonsótól, míg Vettel az ötödik mért körében 688 ezredmásodperces hátránnyal a 7. helyre jött fel. Hamilton közben a 4. helyre száguldott, Grosjean pedig második menetét is megkezdte.
A Lotus pilótája 1:16.751-gyel az élre állt, de Hamilton szinte azonnal négy ezreddel gyorsabb lett nála. 26 perc maradt az edzésből, Räikkönen továbbra is a boxban várt autója megjavítására.
Bruno Senna elmérte a féktávot az alagút utáni sikánnál, és kiegyenesítette a kanyarkombinációt. Ricciardo is hibázott a lassítónál. Vettel végül az ötödik helyig jött előre, Grosjean pedig 1:16.630-ra javított.
A Grosjean, Hamilton duó mögé felzárkózó Massa és Maldonado lejjebb szorította Alonsót, Pérezt és Vettelt. Húsz perccel a vége előtt Räikkönen még a boxban várt. Autója kormányművének megjavítását nem is sürgette a csapat, a szerelők lemondtak arról, hogy a finn ezen az edzésen a pályára hajtson James Hunt-os bukósisakjában.
A Mercedesnél Schumacher autójának elejét kezdték el szerelni, a veterán ki is szállt az autójából. Button kocsiján is állítottak a McLarennél. Közben Alonso 1:16.495-tel ismét az élre állt, majd 1:16.265-re javított.
Az alagútban elfüstölt Kovalainen Caterham-Renault-ja, a hatalmas felhőben óvatosan közlekedtek a versenyzők. Az edzést le is kellett inteni piros zászlóval, mindenki más a boxba hajtott. Hét perc maradt hátra, de az óra nem állt meg.
Kovalainen autóját lassan távolították el a pályáról. Szétfüstölt motorja már régi egység volt, a csapatok a gyakorlat szerint szombat délelőtt a 3. szabadedzést megelőzően szerelik be azt az erőforrást, amellyel versenyeznek.
Az edzést végül nem indították újra, Alonso zárt az élen Grosjean, Pérez, Hamilton, Maldonado és Massa előtt.
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:16.265 | átlag: 157.660 km/ó | 22 kör |
2. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:16.630 | 0.365 mp h. | 17 |
3. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:16.711 | 0.446 | 19 |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:16.747 | 0.482 | 12 |
5. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:16.760 | 0.495 | 20 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:16.843 | 0.578 | 19 |
7. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:17.038 | 0.773 | 21 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:17.190 | 0.925 | 13 |
9. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:17.222 | 0.957 | 14 |
10. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:17.261 | 0.996 | 18 |
11. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:17.413 | 1.148 | 14 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:17.631 | 1.366 | 18 |
13. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:18.106 | 1.841 | 14 |
14. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:18.209 | 1.944 | 25 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:18.252 | 1.987 | 28 |
16. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:18.302 | 2.037 | 16 |
17. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:18.617 | 2.352 | 20 |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:19.039 | 2.774 | 20 |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:19.341 | 3.076 | 16 |
20. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:20.838 | 4.573 | 26 |
21. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:20.895 | 4.630 | 18 |
22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:21.638 | 5.373 | 9 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:22.423 | 6.158 | 15 |
24. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | idő nélkül | 1 |