„Nem rossz a második számú versenyzőtől…” – kezdte Webber, mintegy kifejezve, hogy továbbra sem békélt meg a csapattal.
„Tegnap különleges helyzetben voltunk, azt hiszem, először a csapat történetében. Soha nem írtam volna alá a következő idényre, ha tudom, hogy így alakulnak a dolgok” – utalt a tegnapi szárnycserére Webber.
„Csalódott voltam. Meglátjuk, mit hoz a jövő, teszem, ami a dolgom, és remélem, ez elég lesz. Jó néhány akadályt vészeltem már át pályafutásom során, sőt magánéletemben is, azt hiszem, egy ember karakterét az alapján lehet megítélni, hogyan kapaszkodott vissza a nehéz helyzetekből. Tegnap nyilvánvalóan nem voltam boldog, de biztos vagyok benne, hogy holnap mindent tisztességesen megbeszélünk” – folytatta az ausztrál pilóta.
„Őszintén nem gondolom, hogy ennek így kellett volna történnie. Nem én voltam a döntés kedvezményezettje, de néha történnek ilyenek…” – tette hozzá Webber.
A második helyen záró Lewis Hamilton a kemény munka diadalának tartja jó helyezését, és örül, hogy továbbra is előkelő helyen állnak a világbajnoki pontversenyben.
„Nem hiszem, hogy ez az eredmény csoda lenne, ez a kemény munka gyümölcse, amely tükrözi a csapat befektetett energiáját – kezdte Hamilton. – Jó volt vezetni az autót, és bár nem voltunk olyan gyorsak, mint az előttünk lévők, a rendelkezésünkre álló feltételek mellett a maximumot nyújtottuk, Button is nagyszerűen teljesített.”
A 2008-as világbajnok brit pilóta ugyanakkor a jó eredmény ellenére nem feledkezett meg arról sem, hogy nem volt válaszuk Webber elképesztő sebességére.
„A Red Bull és Mark fenomenális munkát végzett. Azok a srácok annyira gyorsak voltak, hogy nem hiszem, hogy lett volna bármi esélyem ellenük”.
A rajtnál beragadó, majd defektet kapó Sebastian Vettel a kuplungot okolja a gyenge kezdésért, és az azt követően kialakult helyzetért.
„Volt egy kis problémám a kuplunggal. Rosszult rajtoltam, sok tapadást vesztettem a kipörgő kerekek miatt. Az hiszem, túl keményre állítottuk a rajtbeállításokat, de ilyen az élet, keményen próbálkozol, hogy a legjobbat nyújtsd” – mondta a német pilóta, aki kitért a rajt után történtekre is.
„Az első kanyarban nyilvánvalóan el kellett engednem Webbert, aztán bár én nem éreztem semmit, azt mondták, hogy Hamilton hozzám ért. De még egyszer mondom, én nem éreztem, hogy megtette volna” – tette hozzá Vettel, aki nem kívánt reagálni Webber futam utáni megjegyzésére.
A Ferrari pilótája, Fernando Alonso az előző futammal ellentétben most higgadtan nyilatkozott, és elmondása szerint elfogadja a Nemzetközi Automobil-szövetség határozatát.
„Mindent elfogadok, amit határoznak. Ők a bírák” – nyilatkozta Alonso a spanyol televíziónak a versenyt követően.
A Ferrari saját Twitter oldalán reagált a büntetésre, megemlítve, hogy az előző futamon Lewis Hamiltonnal is így kellett volna eljárni.
A kétszeres spanyol világbajnok jelenleg 47 ponttal van lemaradva az éllovas brit versenyző mögött, ám meglátása szerint még mindig versenyben van a végső elsőségért.
„Még csak a szezon felénél tartunk. A folytatásban mindent megteszünk majd, hogy jobbak legyünk ellenfeleinknél, és a végelszámolásnál előttük zárjunk. A szezon nagyon hosszú, és nem adjuk fel” – tette hozzá Alonso.
BRIT NAGYDÍJ, A NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY | ||
1. Webber | Red Bull-Renault | 1 óra 24:38.200 |
2. Hamilton | McLaren-Mercedes | +1.360 |
3. N. Rosberg | Mercedes | +21.307 |
4. Button | McLaren-Mercedes | +21.986 |
5. Barrichello | Williams-Cosworth | +31.456 |
6. Kobajasi | Sauber-Ferrari | +32.171 |
7. Vettel | Red Bull-Renault | +36.734 |
8. Sutil | Force India-Mercedes | +40.932 |
9. M. Schumacher | Mercedes | +41.599 |
10. Hülkenberg | Williams-Cosworth | +42.012 |
11. Liuzzi | Force India-Mercedes | +42.459 |
12. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +47.627 |
13. Petrov | Renault | +59.374 |
14. Alonso | Ferrari | +1:02.385 |
15. Massa | Ferrari | +1:07.489 |
16. Trulli | Lotus-Cosworth | +1 kör |
17. Kovalainen | Lotus-Cosworth | +1 kör |
18. Glock | Virgin-Cosworth | +1 kör |
19. Chandhok | HRT-Cosworth | +2 kör |
20. Jamamoto | HRT-Cosworth | +2 kör |
NEM ÉRT CÉLBA | ||
Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 45 |
De la Rosa | Sauber-Ferrari | 30 |
Kubica | Renault | 20 |
Di Grassi | Virgin-Cosworth | 10 |
PILÓTÁK | |
1. Hamilton | 145 |
2. Button | 133 |
3. Webber | 128 |
4. Vettel | 121 |
5. Alonso | 98 |
6. N. Rosberg | 90 |
7. Kubica | 83 |
8. Massa | 67 |
9. M. Schumacher | 36 |
10. Sutil | 35 |
11. Barrichello | 29 |
12. Kobajasi | 15 |
13. Liuzzi | 12 |
14. Buemi | 7 |
15. Petrov | 6 |
16. Alguersuari | 3 |
17. Hülkenberg | 2 |
KONSTUKTŐRÖK | |
1. McLaren-Mercedes | 278 |
2. Red Bull-Renault | 249 |
3. Ferrari | 165 |
4. Mercedes | 126 |
5. Renault | 89 |
6. Force India-Mercedes | 47 |
7. Williams-Cosworth | 31 |
8. Sauber-Ferrari | 15 |
9. Toro Rosso-Ferrari | 10 |