A csapatok többsége a hockenheimi versenyhétvége pénteki napján próbálta/próbálja ki azokat a fejlesztéseit, amelyeket két hete a nagy eső miatt nem tudott finomhangolni a Brit Nagydíjon. A Lotus-istálló pedig a Mercedes által az idény elején kifejlesztett dupla DRS saját verzióját vetette be először – méghozzá Kimi Räikkönen autóján.
A pálya adatai: |
A szabadedzésen három tesztpilóta kapott lehetőséget: Dani Clos Narain Karthikeyant helyettesítette a HRT-nél, Paul di Resta Force Indiájában Jules Bianchi ült (a francia a Brit GP-n egyetlen kört kapott az esőben), míg a Williamsnél Valtteri Bottas szokás szerint Bruno Senna autójában száguldott.
Elsőként Vergne hagyta el a boxutcát a Toro Rossóval, miközben szemerkélni kezdett az eső. Az első percben a mezőny fele a pályára hajtott az autó működését ellenőrzendő.
A McLarenen új oldaldoboz látható, az alján világító érzékelővel. A Ferrari szokás szerint az első légterelőre fújt festékkel ellenőrzi autója aerodinamikai hatékonyságát.
A csapatok erre a hétvégére a közepesen kemény és a lágy gumikat kapták meg, és pénteken kipróbálhatják azokat az új, kemény keverékű gumikat, amelyeket a brit eső miatt két hete nem volt lehetőségük tesztelni. Mivel tavaly a Nürburgringen volt a Német GP, a Pirelli visszatérése óta először szállít gumikat Hockenheimbe, a többi pályával szemben (de Bahreinhez hasonlóan) nincs tapasztalata az előző évről.
Az első mért kör Kobajasié: 1:55.569. A japán autója a hosszú egyenes végi hajtőkanyarban lefutott az útról. Miután a japán visszatért a boxba, Ricciardo kinézett a pályára, de nem futott mért kört.
Néhány perc szünet után Button kezdte el tesztelni az átalakított McLarent. Csapata számára vízválasztó lesz a Német és a Magyar GP, ezeken derül ki, hogy mennyire eredményes a mérnöki stáb elmúlt hónapokban végrehajtott munkája. Button első mért köre 1:18.759 perc lett.
Miközben a Force India motorhome-jában a csapat tavalyi versenyzőpárosa, Di Resta és Adrian Sutil beszélgetett, Button 1:17.410-re javított, és tovább gyorsult, 1:17.240-ig jutott. Grosjean a Lotusszal két másodperccel gyengébb idővel kezdett.
Button egy lassabb kör után 1:16.595-ös eredményt ért el, messze a leggyorsabb volt a korai szakaszban a pályára hajtók közül.
Ahogy a versenyzők egyre gyorsabbá váltak a kemény és közepesen kemény száraz pályás gumikkal, intenzívebbé vált az eső, és többen is megcsúsztak – egyikük Webber, a két héttel ezelőtti silverstone-i futam győztese volt. Főleg a hosszú egyenes végén, a hajtűkanyar előtti fékező zóna volt veszélyes.
A versenyzők jobbnak látták, ha visszatérnek a boxba, kiürült a pálya. Fél óra elteltével Button, Grosjean (1.7 mp hátrány), Pérez, Bottas, Rosberg (4.2), Kovalainen, Glock, Hamilton (5.3), Vergne, Petrov, Webber, Clos, Kobajasi (38.7) volt a sorrend.
PÉNTEK |
14.00–15.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
Vergne kiment a pályára slick gumikon, a Toro Rosso pilótája szerint nem volt veszélyes a pálya, s javítani is tudott eredményén. A csapatáról közben az a pletyka terjedt el, hogy Giorgio Ascanelli technikai igazgató, aki már Vettel futamgyőzelme idején is az istálló műszaki vezetője volt, elhagyta a gárdát.
A helyszínen tartózkodó szakértők szerint a McLaren a Ferrari oldaldobozát másolta le, ami azért érdekes, mert a Ferrari a McLaren év eleji oldaldoboza mintájára alakította ki a sajátját – csak éppen sokkal hatékonyabban.
Az eső elállt, a pálya a 37. percre ismét megtelt autókkal. Massa feljött az 5. helyre, Hamilton viszont nem tudott Kovalainen elé kerülni, és az élen nem változott a helyzet.
Pár perc elteltével újra rákezdett az eső, ezúttal erősebben, mint korábban, a pálya ismét kiürült. Előtte Button a stadion részhez érve, a 12-es kanyarban kisodródott a pályáról.
Ez a zápor sem tartott sokáig, a 48. percre visszatérhettek a a pilóták a pályára. A Lotus szerelői nem győzték takargatni Räikkönen autóját a fotósok és a kamerák elől, titkolták a dupla DRS apróságait.
Az időeredmények ismét javultak, a pálya nagyon gyorsan felszáradt, de a kerékvető kövek vizesek maradtak, aki rájuk futott, megcsúszott.
Az 55. percben három autó kivételével mindenki a pályán volt. Alonso feljött a 2. helyre, de ő is 1.2 másodperce volt Buttontól. Az angol a csapatrádión közölte, nagyon elégedett az autóval, a módosítások remekül beváltak.
Räikkönen viszont sokat állt a boxban, fél órával a vége előtt csak neki nem volt mért köre. A többiek között Button, Hülkenberg, Alonso, Rosberg, Hamilton, Schumacher, Grosjean, Vettel, Ricciardo, Bottas, Vergne, Massa, Maldonado, Bianchi, Pérez, Kovalainen, Webber, Pic, Glock, Petrov, Clos, De la Rosa, Kobajasi volt a sorrend. A japánnak még mindig a legelején futott köre volt az egyetlen időeredménye.
Visszatért az eső, többen lecsúsztak a pályáról, majd ismét megtelt a boxutca. Egyre intenzívebbé vált az eső, egyedül Kobajasi körözött, ő is intermediate gumikon. Nyolc másodperc alá dolgozta a lemaradását, de nem tudott elmozdulni a 23. helyről.
Az eső gyorsan elállt, az utolsó bő tíz percre a pálya is felszáradt. Elsőként Schumacher került egy másodpercen belülre Button idejéhez képest. Räikkönen ezúttal is a boxban volt, de az utolsó hét percre kijött, csak a motorhibával küszködő Glock maradt csapata garázsában.
Négy perccel a vége előtt Hamilton felzárkózott Button mögé, a két átalakított McLaren állt az élen.
Két és fél perccel a leintés előtt Bottas a 12-es kanyarban kicsúszott a pályáról, és a gumifalnak ütközött. Az utolsó szektorban sárga zászlót lengettek, a pálya közepén rekord részidőt elérő Hamilton ezért nem is fejezte be utolsó mért körét.
1. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:16.595 | átlag: 214.980 km/ó | 27 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:17.093 | 0.498 mp h. | 22 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:17.370 | 0.775 | 21 |
4. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:17.382 | 0.787 | 20 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:17.413 | 0.818 | 28 |
6. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:17.599 | 1.004 | 17 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:17.915 | 1.320 | 27 |
8. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:17.995 | 1.400 | 22 |
9. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:18.020 | 1.425 | 20 |
10. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:18.130 | 1.535 | 21 |
11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:18.226 | 1.631 | 22 |
12. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:18.339 | 1.744 | 21 |
13. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:18.422 | 1.827 | 28 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:18.709 | 2.114 | 30 |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:18.831 | 2.236 | 14 |
16. | Jules Bianchi | francia | Force India-Mercedes | 1:18.972 | 2.377 | 21 |
17. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:19.039 | 2.444 | 34 |
18. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:19.674 | 3.079 | 24 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:19.963 | 3.368 | 24 |
20. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:20.122 | 3.527 | 27 |
21. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:20.169 | 3.574 | 20 |
22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:20.539 | 3.944 | 18 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:21.138 | 4.543 | 24 |
24. | Daniel Clos | spanyol | HRT-Cosworth | 1:21.740 | 5.145 | 27 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 2 | 5 | 9 | 129 |
2. | Mark Webber | 2 | 2 | 8 | 116 |
3. | Sebastian Vettel | 1 | 3 | 7 | 100 |
4. | Lewis Hamilton | 1 | 4 | 8 | 92 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 3 | 8 | 83 |
6. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 6 | 75 |
7. | Romain Grosjean | – | 2 | 5 | 61 |
8. | Jenson Button | 1 | 2 | 5 | 50 |
9. | Sergio Pérez | – | 2 | 4 | 39 |
10. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
11. | Paul di Resta | – | – | 5 | 27 |
12. | Michael Schumacher | – | 1 | 4 | 23 |
13. | Felipe Massa | – | – | 4 | 23 |
14. | Kobajasi Kamui | – | – | 4 | 21 |
15. | Bruno Senna | – | – | 5 | 18 |
16. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 17 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 216 |
2. | Ferrari | 152 |
3. | Lotus-Renault | 144 |
4. | McLaren-Mercedes | 142 |
5. | Mercedes | 98 |
6. | Sauber-Ferrari | 60 |
7. | Williams-Renault | 47 |
8. | Force India-Mercedes | 44 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |