Köszönjük megtisztelő figyelmüket, összefoglaló cikkünket ide kattintva olvashatják el! Köszönjük megtisztelő figyelmüket, összefoglaló cikkünket ide kattintva olvashatják el!
Vettel, Alonso, Ricciardo, Hülkenberg, Button, Magnussen és Pérez a további pontszerzők sorrendje.
Bottas lett a második, Hamilton a harmadik.
NICO ROSBERG NYERTE MEG A NÉMET NAGYDÍJAT!
65. kör: Hamilton ott van Bottas mögött szorosan, de nincs támadási közelségben.
63. kör: Alonso megelőzte Ricciardót a hatos kanyarban, a Red Bull versenyzője visszatámadt a nyolcas kanyarban, de a spanyol előtte maradt.
59. kör: késhegyre menő csatát vív Alonso és Ricciardo az ötödik helyért, egymást előzgették.
57. kör: Ricciardo szép „testcselt” követően beugrott Button mellé a nyolcas kanyarban, sőt, meg is előzte a brit világbajnokot. A friss gumikkal aztán Alonso is megelőzte Buttont.
56. kör: Hamilton megelőzte Alonsót a harmadik helyért, a spanyol a kör végén be is ment a boxba kereket cserélni.
Rosberg, Bottas, Alonso, Hamilton, Vettel, Button, Ricciardo, Hülkenberg, Maldonado és Magnussen a pontszerzők sorrendje.
54. kör: Ricciardo csatázott Hülkenberggel a hetedik helyért, a párharcból az ausztrál jött ki győztesen.
51. kör: Hamilton teljesítette (vélhetően) utolsó kerékcseréjét, miközben a pályafelügyelők nagy bátorságról tanúbizonyságot téve berohantak a célegyenesbe, és letolták a pályáról Sutil kocsiját.
50. kör: Sutil pörgött meg a célegyenesben, majd meg is állt a kocsija. Sárga zászló van, biztonsági autó nincs.
49. kör: Hamilton Alonsót, Vettel pedig Buttont előzte meg a hatos kanyarban.
47. kör: Ricciardo a harmadik kerékcseréje után a nyolcadik helyre jött vissza.
46. kör: Kvjat autója kigyulladt, az orosz szerencsére gyorsan kipattant a kocsijából, így nem esett különösebb baja. Viszont meglehetősen mérgesen csapkodott a kezeivel a levegőben.
44. kör: Hamilton a friss gumikon megfutotta a verseny eddigi leggyorsabb körét 1:20.724-gyel.
43. kör: Hamilton is letudta második kerékcseréjét, a szuperlágy gumikat kapta meg.
42. kör: Rosberg panaszkodott egy sort a bal első kerekére, be is hívták a boxba.
41. kör: Bottas második kerékcseréke tükörsimám ment, a harmadik helyre jött vissza a finn.
40. kör: Maldonado kerékcseréje mellé megérkezett a verseny eddigi leggyorsabb köre (1:21.203.) is Ricciardo jóvoltából.
Rosberg, Bottas, Hamilton, Alonso, Vettel, Hülkenberg, Button, Ricciardo, Magnussen és Maldonado a pontszerzők sorrendje.
38. kör: Hülkenbergnek is kijutott a jóból, őt Alonso és Vettel előzte meg egyszerre a hatos kanyarban.
36. kör: Ricciardo is letudta második kerékcseréjét. Alonso 1:21.212-vel megfutotta a verseny eddigi leggyorsabb körét.
35. kör: Vettel, Räikkönen és Pérez a boxban. A négyszeres világbajnok Alonso elé jött vissza, de a spanyol szinte azonnal megelőzte a németet a hatos kanyarban.
34. kör: Alonso a negyedik helyről állt ki újabb lágy gumikért, a hetedik helyre jött vissza a pályára.
Rosberg, Bottas, Vettel, Alonso, Hamilton, Hülkenberg, Ricciardo Räikkönen, Button és Vergne a pontszerzők sorrendje.
32. kör: Button ment be a boxba kereket cserélni.
30. kör: Hamilton tolta be a kocsiját a hatos kanyarba Button mellé, de ebből nem jött ki jól, mert megsérült az első vezetőszárnyának bal oldala. Miután megelőzte korábbi csapattársát, a Mercedes pilótája elnézést kért meggondolatlan támadásáért.
29. kör: a hatos kanyart követően Hamilton ragyogóan gyorsított ki, így simán elment Ricciardo mellett, feljött a 7. helyre.
28. kör: Grosjean leparkolt, mert műszaki hiba miatt fel kellett adnia a versenyt. Így ő megúszta a büntetést, nem úgy, mint Vergne, aki a pálya elhagyása miatt szerzett jogosulatlan előny miatt kapott öt másodperces stop-and-go büntetést.
27. kör: Räikkönen a külső íven húzott el Magnussen mellett a hatos kanyar előtt. Közben Hamilton is bement a boxba friss abroncsokért.
25. kör: Grosjean eddig húzta, megkapta a szuperlágy gumikat.
24. kör: Räikkönen megelőzte Grosjeant, aki (Vergne-el együtt) vizsgálat alatt áll, mert úgy szereztek előnyt korábban, hogy négy kerékkel elhagyták a pályát.
Hamilton és Grosjean nem cserélt még kereket.
22. kör: a másik Lotusszal Grosjean is akcióba lendült, a francia Pérez mellett ment el, így feljött a 11. helyre. A Force India pilótája viszont nem sokkal később visszaszerezte a pozícióját.
21. kör: Räikkönen megkapta a szuperlágy gumikat. Maldonado közben megelőzte Kvjatot a 15-ös kanyarban.
20. kör: Bottas a friss gumikon simán megelőzte Hamiltont a hatos kanyarban, a brit nem is harcolt nagyon, hiszen teljesen már taktikán van, mint a Williams versenyzője.
Rosberg, Hamilton, Bottas, Vettel, Alonso, Räikkönen, Hülkenberg, Maldonado, Button és Magnussen a pontszerzők sorrendje.
17. kör: Rosberg, Bottas és Sutil is kereket cserélt, Hamilton már a második, de ő még nem volt a boxban.
15. kör: Räikkönent Vettel és Alonso vette harapófogóba, a német rá is lökte a finnt a csapattársára a hatos kanyarban, baleset nem lett, végül mindketten elmentek a Räikkönen mellett.
15. kör: Vettel, Hülkenberg és Pérez a boxban.
13. kör: Hamilton, Räikkönen és Ricciardo együtt érkezett meg a hatos kanyarba, végül a brit világbajnok tudott elsőként kigyorsítani. Utána Pérezt is lehagyta, az már könnyű előzés volt.
13. kör: Alonso a negyedik helyről állt ki kereket cserélni, a 12. helyre jött vissza.
12. kör: Ricciardo megelőzte Räikkönent, Hamilton viszont nem tudta megelőzni a finnt, aki remekül védekezett.
11. kör: a hatos kanyarban Hamilton már megelőzte Ricciardót, de Räikkönen feltartotta a kanyarban, így visszajött elé az ausztrál.
9. kör: Pérez és Kvjat koccant a nyolcas kanyarban, az orosz kipördült a pályáról, a mexikói ment tovább.
Rosberg, Bottas, Vettel, Alonso, Hülkenberg, Button, Pérez, Kvjat, Räikkönen és Vergne a pontszerzők sorrendje.
7. kör: Ricciardo és Hamilton is megelőzte Sutilt a hatos kanyarban. Nem fognak büntetést kiosztani az első körben történt ütközés kapcsán.
Vizsgálják Magnussen és Massa ütközését a versenyfelügyelők.
5. kör: Button támadja Hülkenberget; Ricciardo megelőzte Grosjeant; Hamilton pedig már a 13.
4. kör: a rajt legnagyobb vesztese (Magnussen és Massa mellett) Daniel Ricciardo, aki hátracsúszott a 14. helyre.
A 2. körben már be is jött a biztonsági autó, Magnussen bement a boxba kereket cserélni (a lágy gumikat kapta meg), Hamilton pedig már a 16.
Massa szerencsére jól van, ki tudott kászálódni az autójából.
Az egyes kanyarban Kevin Magnussen és Felipe Massa ütközött, a brazil kocsija meg is pördült a levegőben, azonnal behívták a biztonsági autót!
RAJT!
Elindultak a felvezető körre a versenyzők.
Kimi Räikkönen, Romain Grosjean és Hamilton fog lágy gumikkal elindulni, az összes többi pilóta autóján a szuperlágy abroncsok vannak fent.
Ha száraz marad a pálya, a versenyzők akkor is új körülményekkel ismerkedhetnek meg, hiszen az aszfalt hőmérséklete alacsonyabb, mint bármelyik edzésen, a gumik ilyen körülmények között teljesen másképp működnek. Kérdés, meddig kell a slick gumikon száguldani?
A betétprogram versenyei közül a délelőtti GP2-es versenyt zavarta meg eső, a többit száraz pályán rendezték meg.
Négy éve a foci-vb döntőjét követő versenyt a világbajnok országából származó pilóta, Alonso nyerte meg. Most Rosberg ünnepelhet győzelemmel.
Az FIA fél kettőkor azt írta, 10 százalék az eső esélye a verseny során, a legfrissebb jelentés szerint már 60 százalék. A radarképek szerint az esőzóna közeledik a pálya felé.
A felhők alatt a levegő 26, az aszfalt 35 fokos. Hamilton eddig 14-szer rajtolt a 15. rajthelynél hátrábbról, és csak a 2009-es Brazil Nagydíjon állt dobogóra (a 17. helyről indulva 3. lett). Ám Juan Pablo Montoya a 2005-ös Német Nagydíjon a 20. helyről indulva a 2. helyen ért célba.
Mégis lesz, aki a boxból rajtol, Ericsson Caterhamjén éjszaka nem zárták le a plombát, így a svéd a parc ferme-szabályzat megszegése miatt a depóból rajtol, és a futam elején egy 10 másodperces stop-and-go büntetést is le kell töltenie.
Hamilton az időmérőn fékhiba miatt kicsúszott, a második szakaszban már nem vett részt, így a 16. helyen zárt. Gutiérrez büntetése miatt a 15. helyre került előre, de váltót kellett cserélni az autójában, ami öt rajthelyes veszteséggel járt, így végül Hamilton a 20. helyre került vissza. Szóba került az is, hogy a féktárcsa típusának kicserélése miatt a boxból kell indulnia (Hamilton nem a Carbon Industrie, hanem saját kérésére a Brembo féktárcsáját használta, de a hiba után a csapat a CI-re cserélte az övét is), de az FIA elismerte, hogy biztonsági okokból cserél, és így nem volt büntetés.
Bár két órával a verseny előtt a radarfelvételek alapján mindenki biztosra vette, hogy a rajt előtt elázik a hockenheimi pálya, az arra tartó csapadékzóna lelassult, és a legfrissebb jelentések szerint csak a leintés után éri el a Német Nagydíj helyszínét.
Üdvözöljük kedves olvasóinkat! Hamarosan kezdetét veszi a 2014-es Formula–1-es szezon tizedik futama, a Német Nagydíj.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes |
2. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes |
3. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes |
4. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault |
6. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari |
8. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes |
11. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari |
13. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault |
14. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault |
15. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari |
16. | Esteban Gutiérrez* | mexikói | Sauber-Ferrari |
17. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault |
19. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault |
20. | Lewis Hamilton** | brit | Mercedes |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari |
22. | Marcus Ericsson*** | svéd | Caterham-Renault |
*három rajthelyes büntetés baleset okozásáért | |||
**öt rajthelyes büntetés váltócsere miatt | |||
***a parc ferme-szabályzat megszegése miatt a boxból rajtol |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:16.540 | átlag: 214.520 km/ó |
2. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:16.759 | 0.219 mp h. |
3. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:17.078 | 0.538 |
4. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:17.214 | 0.674 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:17.273 | 0.733 |
6. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:17.577 | 1.037 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:17.649 | 1.109 |
8. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:17.965 | 1.425 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:18.014 | 1.474 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:18.035 | 1.495 |
11. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:18.193 | |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:18.273 | |
13. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:18.285 | |
14. | Esteban Gutiérrez* | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:18.787 | |
15. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:18.983 | |
16. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | idő nélkül | |
17. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:19.142 | |
18. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:19.676 | |
19. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:20.195 | |
20. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:20.408 | |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:20.489 | |
Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | nem indult | ||
*három rajthelyes büntetés baleset okozásáért |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 3 | 8 | 8 | 165 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 7 | 7 | 161 |
3. | Daniel Ricciardo | 1 | 4 | 7 | 98 |
4. | Fernando Alonso | – | 1 | 9 | 87 |
5. | Valtteri Bottas | – | 2 | 8 | 73 |
6. | Sebastian Vettel | – | 2 | 6 | 70 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 9 | 63 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 5 | 55 |
9. | Kevin Magnussen | – | 1 | 6 | 35 |
10. | Felipe Massa | – | – | 4 | 30 |
11. | Sergio Pérez | – | 1 | 5 | 28 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 6 | 19 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 9 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 4 | 6 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 326 |
2. | Red Bull-Renault | 168 |
3. | Ferrari | 106 |
4. | Williams-Mercedes | 103 |
5. | Force India-Mercedes | 91 |
6. | McLaren-Mercedes | 90 |
7. | Toro Rosso-Renault | 15 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |