Köszönjük megtisztelő figyelmüket, összefoglaló cikkünketide kattintva olvashatják el!Köszönjük megtisztelő figyelmüket, összefoglaló cikkünketide kattintva olvashatják el!
Button, Magnussen, Alonso, Ricciardo, Vettel, Räikkönen és Pérez a további pontszerzők sorrendje.
Rosberg lett a második, Bottas pedig a harmadik (aki 1:40.896-tal megfutotta a verseny leggyorsabb körét).
LEWIS HAMILTON NYERTE MEG AZ ELSŐ F1-ES OROSZ NAGYDÍJAT!
50. kör: Massa Pérezt, Ricciardo pedig Alonsót üldözi továbbra is nagy lelkesedéssel.
49. kör: Bottas válaszolt Hamiltonnak egy 1:41.534-es köridővel.
48. kör: Hamilton 1:41.606-tal megfutotta a verseny eddigi leggyorsabb körét.
45. kör: Riccardo körök óta Alonso sarkában lohol, de nem tud támadási pozícióba kerülni.
Hamilton, Rosberg, Bottas, Button, Magnussen, Alonso, Ricciardo, Vettel, Räikkönen és Pérez a sorrend.
42. kör: Pérez kritikusan áll az üzemanyaggal a csapat jelentése szerint.
42. kör: a Caterham által kiadott közlemény szerint Kobajasinak azért kellett kiállnia a versenyből, mert a fékjei túlmelegedtek.
40. kör: 13 körrel a leintés előtt Gutiérrez is bement a boxba kereket cserélni.
39. kör: Räikkönen előzte meg könnyedén Gutiérrezt a kettes kanyarban.
38. kör: az orosz ki is ment mindezek után kereket cserélni, a lágy gumikat kapta meg.
37. kör: Kvjat próbálta megelőzni Hülkenberget a kettes kanyarban, amiből az lett, hogy elfékezte magát, és lesodródott a pályáról.
37. kör: Gutiérrez a kilencedik helyen van, a mexikói egyedüliként a mezőnyben még nem állt ki a boxba kereket cserélni.
35. kör: Kvjatot most gyorsan meg is előzte a Pérez, Massa páros a kettes és a hármas kanyarban.
34. kör: Kvjat kapta azt az üzenetet, hogy kritikusan állnak az üzemanyaggal, ezért át kell állítania a motorját.
33. kör: Rosberg magára talált, 1:42.770-vel megfutotta az eddigi leggyorsabb kört.
33. kör: Grosjean kapott stop and go büntetést a Sutil-incidens miatt.
Hamilton, Rosberg, Bottas, Button, Magnussen, Alonso, Ricciardo, Vettel, Gutiérrez és Räikkönen a sorrend.
31. kör: Vettel a boxban, a négyszeres világbajnok a közepes gumikat kapta meg. Rosberg pedig beszúrt Bottas mellé a kettes kanyarban, a finnek le kellett vágnia a kanyart, de ezzel nem szerzett előnyt.
29. kör: a kettes kanyarban Sutil és Grosjean csatázott, összeért a két versenyző, Sutil megpördült, de meg tudta fogni az autóját, és nem csapódott neki a falnak.
28. kör: Ericcson is megkapta a friss közepes gumikat.
28. kör: Massa újra a boxban, lágy abroncsokat kapott a Williams pilótája.
27. kör: Bottas, Magnussen és Raikkönen cserélt kereket, egy körrel később pedig ugyanezt tette Hamilton is. A brit óriási előnnyel állt vissza az élre, most Vettel a második, de ő még nem volt kint a boxban.
26. kör: Alonso kapta meg az új gumikat, de sok időt veszített, mert nem tudták gyorsan feltenni a bal első kereket. Rosberg pedi megelőzte Räikkönent a kettes kanyarban.
25. kör: Kobajasi ment ki a boxba, majd feladta a versenyt. Közben Hülkenberg cserélt kereket.
24. kör: Räikkönen elől kihozták Vergne-t a boxba, a francia a közepes gumikat kapta meg.
23. kör: Button és Maldonado cserélt kereket. A brit Rosberg mögé, a kilencedik helyre jött vissza.
22. kör: Massa beragadt Pérez mögé, Rosberg pedig arra panaszkodott, hogy kopnak a közepes gumik, miközben Hamilton még mindig jól áll a lágy abroncsokkal.
Hamilton, Bottas, Button, Alonso, Magnussen, Vettel, Vergne, Räikkönen, Rosberg és Pérez a sorrend.
21. kör: Kvjat és Grosjean a boxban. Hamilton pedig arról tájékoztatta a csapatát, hogy a kocsi egyensúlya, és a gumik állapota is rendben van.
20. kör: Rosberg esett be Pérez mellé, meg is előzte a mexikóit a kettes kanyarban, így már pontszerző helyen van.
18. kör: Bottas kapott remek üzenetet a csapattól: „Minden rendben van”. A finn a második, 6.3 másodperc a hátránya Hamiltonhoz képest.
16. kör: Massa követi Rosberget, ő is megelőzte Gutiérrezt. A brazil lágy gumikon van, neki még egyszer ki kell majd mennie a boxba kereket cserélni.
14. kör: Rosberggel azt közölték, hogy még mindig elérhető számára a dobogó. A német megelőzte már Hülkenberget és Gutiérrezt, most a 11. helyen körözget.
13. kör: az élmezőny tagjai közül eddig Hamilton spórolt a legjobban az üzemanyaggal, ez is a brit halmára hathatja a vizet.
Hamilton, Bottas, Button, Alonso, Magnussen, Vettel, Vergne, Räikkönen, Kvjat és Pérez a sorrend.
12. kör: Chiton kiszállt az autójából, véget ért a verseny számára.
12. kör: Ricciardo a boxban, a közepes gumikat kapta természetesen, és a 18. helyre, Sutil mögé jött vissza a pályára.
11. kör: Chilton autóját visszatolták a garázsba, talán a felfüggesztéssel lehet gond. Ezzel véget is érhet a brit hétvégéje.
11. kör: Rosberg a 13-as kanyarban megelőzte Grosjeant, így feljött a 14. helyre.
10. kör: Chilton a boxban, már másodjára, de ez biztosan nem tervezett kiállás volt.
9. kör: Rosberg jelenleg a tizenötödik, Massa a tizenhetedik.
7. kör: Ricciardo panaszkodott a rádión, hogy nagyon sok időt veszít Vettel mögött, talán azt várja az ausztrál, hogy a csapat rászól a németre, hogy engedje el őt.
6. kör: Alonso a hetedik helyről rajtolt, de most már Button mögött van, aki a harmadik. Mindeközben Ricciardo támadja agresszíven Vettelt, ez a csata a hatodik pozícióért megy.
5. kör: Vergne-t megelőzte a két Red Bull,így hátracsúszott a nyolcadik helyre. Ezt követően Kvjat is támadni kezdte, de ebből rosszul jött ki az orosz, mert Räikkönen beszúrt mellé, és megelőzte.
5. kör: előbb Bottas, majd Massa futotta meg a verseny eddigi leggyorsabb körét (1:44.601).
Hamilton, Bottas, Button, Alonso, Magnussen, Vergne, Vettel, Ricciardo, Kvjat és Räikkönen a sorrend.
3. kör: Magnussen és Vergne vívott hatalmas csatát, végül a dán jött ki ebből győztesen.
3. kör: Rosberg a közepes gumikra váltott, Massa a lágyakra. Rosbergnek még egyszer nem kell kereket cserélnie elvileg. Vettel és Ricciardo is megelőzte Kvjatot.
2. kör: a német mellett Massa is kereket cserélt. Közben hatalmas csatát vív a két Red Bull. Kvjat három pozíciót veszített a rajtnál.
Rosberg megelőzte Hamiltont, de aztán levágta a pályát a kettes kanyarnál, így vissza kellett adnia a helyét. Ráadásul elfékezte a gumijait, emiatt be kellett mennie a boxba.
RAJT!
Elindultak a felvezető körre a pilóták.
Chilton, Kobajasi, Pérez, Maldonado, Massa, Hülkenberg és Sutil rajtol közepesen kemény gumikkal, a többiek lágy abroncsokkal kezdik meg a futamot.
A Pierlli szerint az ideális stratégia a minimális gumikopás, a hosszú és lassú (60 kilométer per óra a megengedett maximális sebesség) boxutca miatt az egy kiállás a legjobb stratégia. Rajt a lágyon, váltás a 34. körben közepesen keményre. Ha mégis kopni kezdenének a gumik, a 20. körben lágyról lágyra, majd két körrel a vége előtt, az 50. körben közepesen keményre.
„Jules, mindannyian neked szurkolunk" – vetítették a pályára a célegyenesben.
Egyperces közös ima Jules Bianchiért, közben az orosz légierő vadászgépei tartanak bemutatót.
Felcsendült az orosz himnusz, a pilóták a rajtrács elején sorakoznak – mostantól minden versenyen ez lesz a szokás.
A Mercedes ma kettős győzelemmel és a Red Bull gyenge szereplésével konstruktőr-világbajnok lehet.
A betétfutamokon két olyan jellegzetesség történt, amely az F1-es futamon is érdekes lehet: a rajtnál többen levágták a kettes kanyart, és ezzel jogosulatlan előnyt szereztek (sokak szerint a külső íven érkezők számára elkerülhetetlen a kanyar levágása, és ezt pályatervezési hibának tudják be),a másik, hogy minden futamon többször megjelent a biztonsági autó, mert a lerobbanó vagy balesetes autókat nem lehet gyorsan eltávolítani a pályáról.
Az időmérő végeredményéhez képest négy pilóta kapott büntetést. Maldonado még Japánból hozott magával öt rajthely visszasorolást a motorcseréje miatt, Hülkenberg, Magnussen és Chilton váltócsere miatt került hátrébb 5-5 pozícióval. Ezzel nem Maldonado lenne az utolsó, de reggel a Lotusában is váltót cseréltek, így az Orosz GP-n induló egyetlen Marussia mögött marad.
Üdvözöljük kedves olvasóinkat, hamarosan kezdetét veszi a 2014-es Formula–1-es idény tizenhatodik futama, az első Orosz Nagydíj. Tartsanak velünk!
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes |
5. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari |
9. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault |
10. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault |
11. | Kevin Magnussen* | dán | McLaren-Mercedes |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes |
13. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari |
14. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari |
15. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault |
16. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault |
17. | Nico Hülkenberg* | német | Force India-Mercedes |
18. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes |
19. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault |
20. | Max Chilton* | brit | Marussia-Ferrari |
21. | Pastor Maldonado** | venezuelai | Lotus-Renault |
*váltócsere miatt 5 rajthelyes büntetés | |||
**motorcsere miatt a Japán Nagydíjról áthozott 5 rajthelyes büntetés, plusz váltócsere miatt még 5 rajthelyes büntetés |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 8 | 12 | 12 | 266 |
2. | Nico Rosberg | 4 | 12 | 13 | 256 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 7 | 13 | 193 |
4. | Sebastian Vettel | – | 4 | 12 | 139 |
5. | Fernando Alonso | – | 2 | 13 | 133 |
6. | Valtteri Bottas | – | 4 | 13 | 130 |
7. | Jenson Button | – | 1 | 10 | 82 |
8. | Nico Hülkenberg | – | – | 13 | 76 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 8 | 71 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 10 | 46 |
11. | Kimi Räikkönen | – | – | 10 | 45 |
12. | Kevin Magnussen | – | 1 | 9 | 39 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 6 | 21 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 522 |
2. | Red Bull-Renault | 332 |
3. | Williams-Mercedes | 201 |
4. | Ferrari | 178 |
5. | Force India-Mercedes | 122 |
6. | McLaren-Mercedes | 121 |
7. | Toro Rosso-Renault | 29 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |