Räikkönen: Mindent úgy csináltam, ahogy szoktam

Vágólapra másolva!
2015.09.06. 19:33
null
Kimi Räikkönennek a rossz rajtja után át kellett verekednie magárt a mezőnyön (Fotók: AFP)
Lewis Hamilton simán nyert Monzában, s hosszas tanácskozás után megtarthatta a győzelmét, hiába keveredett gyanúba a Mercedes a rajt előtti alacsony keréknyomások miatt. A nap vesztese így Nico Rosberg lett, a német azonban nem tudja, hogyan kell feladni a világbajnoki harcot. Sebastian Vettel élete legszebb második helyezését ünnepelte, míg Kimi Räikkönen nem érti, miért rajtol rosszul, hiszen mindent úgy csinált, mint máskor.

Nem volt könnyű napja Lewis Hamiltonnak Monzában, ahol az Olasz Nagydíj 78 perce volt a legkönnyebb a világbajnoki címvédő számára. Kezdődött azzal, hogy már a verseny előtt magyarázkodnia kellett, mert a Justin Wilson emlékére megtartott gyászszünetben magán hagyta a sapkáját („Nem tudtam, hogy gyászszünet van, bocsánatot kérek Justin Wilson családjától" – írta a verseny után a Twitteren), aztán a leintést követően a rossz guminyomás miatt kellett aggódnia.

Az FIA a csapat vezetőivel és a Pirellivel folytatott diskurzust követően nem büntette meg az angolt.

„Csodás hétvége volt, azért nyertünk, mert mi voltunk a leggyorsabbak – mondta Hamilton még a döntés előtt. – Vigyáztam az autóra, a saját tempómat diktáltam. A végén a csapat szólt, hogy gyorsítsak, nagyon titokzatos volt a mérnököm, ami nyugtalanított. Tettem, amit kértek, mert ez a feladatom."

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke megkönnyebbülve beszélt a döntés után.

„Elismerem, a kerekek felfújásakor a minimális érték betartására törekedtünk, mert teljesítmény szempontjából ez a legmegfelelőbb. Nem tudom, hogy mérhettek alacsonyabb értéket, mert sem szándékosan, sem véletlenül nem történhet olyan, hogy rossz értékre fújjuk a gumikat – mondta Wolff. – Mindig ideges az ember, ha egy győzelem után a sportfelügyelő testület elé kell mennie, főleg az után, hogy a másik autó két körrel a vége előtt esett ki. Tudtam, hogy nem tettünk rosszat, de azért megkönnyebbültem."

Sebastian Vettel a rajtnál feljött a második helyre, és meg is tartotta pozícióját. A végén veszélyeztette őt Nico Rosberg, de mielőtt támadhatta volna, kiesett mögüle.

„Ez életem legjobb második helyezése. Ha kiveszik a naptárból ezt a versenyt holmi sz.ros pénzügyek miatt, azzal kitépik az F1 szívét – mondta Vettel, aki leszögezte, Monzában sem kell neki a győzelem úgy, hogy más versenyző kizárásával éri el. – Elképesztő érzelmek söpörnek át Monzán, a rajtrácson készülődve érzed, hogy az emberek körülötted mindenhol részesülnek az élményből. Mindenkinek köszönöm ezt a csodás délutánt."

A Milánóhoz közeli pályáról Hamilton is hasonló véleményt fogalmazott meg.

„Ez a helyszín minden pilóta számára különleges. Ha fent állsz a dobogón, elképesztő büszkeséget érzel, mert tudod, kik állhattak ott előtted. Az emberek tengere semmihez sem hasonlítható. Ez a világ egyik legjobb pályája, morális okok miatt kell itt tartani az F1-et. A nézők minden évben eljönnek, egyetlen másik verseny sincs ekkora hatással az emberekre" – mondta Hamilton.

Azzal, hogy Hamilton megtarthatta a győzelmét, a nap vesztese Nico Rosberg lett, akinek hátránya motorhiba miatt történt kiesése miatt 53 pontra nőtt a vb-pontversenyben. Azaz Hamilton két verseny múlva akkor is vezetné a világbajnokságot, ha mindkettőn kiesne, és mindkétszer Rosberg nyerne.

„Természetesen csalódott vagyok, az egész hétvégém el volt átkozva – mondta a 3. helyről kieső német, aki az új Mercedes-motor helyett egy régit használt a versenyen, de két körrel kevesebbet bírt a hajtómű, mint a versenytáv. – A kasztni hibája miatt kellett motort cserélnem, a másik pedig két körrel a vége előtt ment tönkre. A végéig vigyáztam a fékekre, éppen támadni akartam Sebet. Nagy lépést tettem a rossz irányba, ennyit még egy versenyen sem vesztettem idén. De nem adom fel, nem is tudom, azt hogy kell."

Rosberg a rajtnál is visszaesett, amit az előle induló Kimi Räikkönen rémes indulása okozott. A finn a mezőny végére esett vissza, onnan küzdötte vissza magát az ötödik helyre.

„Mindent úgy csináltam, ahogy szoktam, de a második kuplung nem volt a helyén, pedig biztosan jól állítottam be. Így bekapcsolt a lefulladásgátló üzemmód, üresbe került a kocsi, és mire mindent újrakezdtem, már az utolsó helyen voltam. Majd megvizsgáljuk, mi történt – mondta a finn, akit a Ferrari vezetősége nagyon megdicsért az olasz sajtóban (bár Maurizio Arrivabene csapatfőnöknek a belső kamerás felvétel alapján gyanús volt a finn ujjainak mozdulatsora), mondván, hatalmasat mentett utána. A dobogó így is elszállt a rajt miatt. – Mindent megtettem, amit tudtam, a verseny maga rendben volt, de nagyon csalódott vagyok. Az autó nagyon jó, tanulnunk kell az esetből, és meg kell oldanunk, hogy többé ne forduljon elő ilyen rajt."

A Ferrari-szurkolók korábbi és jelenlegi kedvence: Felipe Massa és Sebastian Vettel a dobogón
A Ferrari-szurkolók korábbi és jelenlegi kedvence: Felipe Massa és Sebastian Vettel a dobogón

Räikkönen rossz rajtja, valamint Rosberg kiesése Felipe Massa újabb monzai dobogós helyezését eredményezte.

„Megható, hogy dobogóra állhattam. Nehéz, de csodálatos verseny volt, a végén Valtteri a későbbi kerékcseréjének előnyét kihasználva a frissebb gumikon támadott, alig tudtam magam mögött tartani. Én már túl öreg vagyok az ilyen izgalmakhoz, el is fáradtam rendesen" – mondta Massa, aki 2014 után ismét nosztalgiázott egyet a Ferrari szurkolói körében.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Valtteri Bottas (4.): – Csodás eredmény a csapatnak. A kerékcserénél sok időt vesztettem, a végén hiába értem utol Felipét, nem volt elég időm támadni. Az utolsó körben ráadásul nem működött megfelelő üzemmódban a motorom, ezt még meg kell vizsgálni.
Sergio Pérez (6.): – Nagyon élveztem ezt a versenyt, kihoztam belőle, amit lehetett. Az elején az előttem lévőktől lemaradtam, de azoknál gyorsabb voltam, akik mögöttem jöttek. A végén Kimi túl gyors volt.
Nico Hülkenberg (7.): – Kicsit csalódott vagyok, mert tudom, hogy ennél többre képes az autó. Valami gond volt vele, túl sokat csúszkált, a végén alig tudtam magam mögött tartani Ericssont, még a második kerékcsere is szóba került.
Daniel Ricciardo (8.): – Ahhoz képest, hogy az utolsó sorból indultam, és milyen hátrányunk van ezen a pályán, nagyon jó ez az eredmény. Csodás volt az utolsó körben is előzni, jó érzésekkel távozhatunk.

Marcus Ericsson idei legjobb versenyét futotta
Marcus Ericsson idei legjobb versenyét futotta

Marcus Ericsson (9.): – Jól sikerült a rajtom és az első köröm, és a versenyem is az idei legerősebb volt. Bosszant, hogy az utolsó körben megelőztek, túlságosan elkoptattam a gumijaimat, miközben Hülkenberget támadtam, így nem tudtam védekezni.
Danyiil Kvjat (10.): – Tudtuk, hogy nehéz verseny lesz, ahhoz képest nem is volt olyan rossz. Nem volt eseménydús a versenyem, de örülök, hogy pontot szereztem. Szingapúrban jobbak leszünk.
Carlos Sainz Jr. (11.): – Elégedett vagyok, főleg a sebességünkkel. A végén gyorsan közeledtem az előttem haladókhoz, de nem volt elég idő utolérni őket. Kár az öt másodperces büntetésért.
Max Verstappen (12.): – Az áthajtásos büntetés miatt nem sokat tehettem. Itt az előzéseket élveztem, remélem, Szingapúrban nagyobb szerencsém lesz.
Felipe Nasr (13.): – Jól rajtoltam, de sajnos defektet kaptam az első körben, ezért a bokszba kellett hajtanom, és ezen a ponton el is vesztettem a reményt a pontszerzésre.
Jenson Button (14.): – Jól sikerült az első köröm, feljöttem a kilencedik helyre. Aztán semmit sem tehettem, vártam, hogy egymás után megelőzzenek. Vigyáznom kellett, mert a sebességkülönbségek miatt olyan helyeken is figyelnem kellett a visszapillantót, ahol nem szokás előzni. A végén jót csatázhattunk volna Fernandóval, de sajnos ki kellett állnia.
Will Stevens (15.): – Jó verseny volt, az autót jól beállítottuk, az első körökben elég gyors voltam ahhoz, hogy valós versenyt fussak a hátulról rajtolókkal. Később beálltunk a saját tempónkra.
Roberto Merhi (16.): – Nehéz hétvégém volt, főleg azt követően, hogy az utóbbi időben jobb versenyeim voltak. Nem mindig lehet jó napod.
Fernando Alonso (18., nem ért célba): – Jól rajtoltam, de lendületet vesztettem az egyes kanyarban a nagy tolongásban, aztán a második lassítónál Jenson miatt lassítanom kellett, és minden korábbi előnyömet elvesztettem. A végén lelassult az autó, ezért kiálltam, nehogy súlyosabb baj legyen a motorral.
Romain Grosjean (kiesett): – Volt esélyünk a jó eredményre, hiszen jól rajtoltam, de Nasr hátulról nekem jött, eltört a felfüggesztésem, és ki kellett állnom.
Pastor Maldonado (kiesett): – Néha ilyen a versenyzés. Nehéz hétvége volt, a szűk első kanyarban nem fértünk el, az egyik Force Indiával koccantam, lefutottam az útról, és eltört a jobb első felfüggesztésem.

66. OLASZ NAGYDÍJ, MONZA, A VÉGEREDMÉNY (53 KÖR, 306.720 KM)
1.
Lewis Hamilton
brit
Mercedes
1:18:00.688
2. Sebastian Vettel német Ferrari 25.042 mp h.
3. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 47.635 mp h.
4. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 47.996 mp h.
5. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:08.860 p h.
6. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:12.783 p h.
7. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1 kör h.
8. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1 kör h.
9. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1 kör h.
10. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1 kör h.
11. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1 kör h.
12. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1 kör h.
13. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1 kör h.
14. Jenson Button brit McLaren-Honda 1 kör h.
15. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 2 kör h.
16. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 2 kör h.
17. Nico Rosberg* német Mercedes 3 kör h.
18. Fernando Alonso* spanyol McLaren-Honda 6 kör h.
*nem ért célba
FELADTA
megtett körök
Romain Grosjean
francia
Lotus-Mercedes
1
Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 7 11 12 252
2. Nico Rosberg 3 10 11 199
3. Sebastian Vettel 2 8 11 178
4. Felipe Massa 2 10 97
5. Kimi Räikkönen 1 9 92
6. Valtteri Bottas 1 9 91
7. Danyiil Kvjat 1 9 58
8. Daniel Ricciardo 1 9 55
9. Romain Grosjean 1 6 38
10. Sergio Pérez 7 33
11. Nico Hülkenberg 5 30
12. Max Verstappen 4 26
13. Felipe Nasr 3 16
14. Pastor Maldonado 2 12
15. Fernando Alonso 2 11
16. Carlos Sainz Jr. 4 9
17. Marcus Ericsson 5 9
18. Jenson Button 2 6
KONSTRUKTŐRÖK PONT
1. Mercedes 451
2. Ferrari 270
3. Williams-Mercedes 188
4. Red Bull-Renault 113
5. Force India-Mercedes 63
6. Lotus-Mercedes 50
7. Toro Rosso-Renault 35
8. Sauber-Ferrari 25
9. McLaren-Honda 17

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik