Sebastian Vettel a száraz délutáni edzésen a kemény és a közepesen kemény abroncsokon is a leggyorsabb volt, ha csak az időeredményeket nézzük, a háromszoros világbajnok magabiztosan várhatja a folytatást. Ugyanakkor nyugtalanító lehet Vettel és csapata számára a második edzés közben történt defekt, amelyet még ki kell vizsgálnia a Red Bullnak.
A Pirelli szerint az éles kerékvető kövek vagy a pályán heverő törmelékek okozhatták Sebastian vettel és Fernando Alonso defektjét a Belga Nagydíj második szabadedzésén. A Brit Nagydíj defektsorozatának megismétlődését kizártnak tartják az olaszok. „Vettel és Alonso autóján is a jobb hátsó kerék lett defektes. Még vizsgáljuk a történteket, de első ránézésre úgy tűnik, külső hatás okozta a defekteket, talán törmelékek voltak a pályán – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója, majd a várható versenystratégiáról is beszélt. – Két vagy három boxkiállásra kell számítani. Ez azonban csak a száraz pályás versenyre vonatkozik. Nagy esély van arra, hogy esni fog, vagy bejön a biztonsági autó. Aki rugalmassá teszi a stratégiáját, jól fog járni." |
„Semmit sem csináltam másképpen, mint az előző tíz körben. Nem tudjuk, mi történhetett, hirtelen elvesztettem a kocsi jobb hátulját, meg kell vizsgálnunk az esetet – mondta Vettel a defektről. – Ettől eltekintve nagyon jó napunk volt, minden rendben ment. Hűvösebb van, mint a Hungaroringen volt, ami nem csoda, ennek a pályának szinte már tartozéka a csapadékos idő."
Mark Webber a második helyen zárta a délutáni edzést, a lágyabb gumikon csupán 59 ezreddel maradt el Vetteltől. Az ausztrál autója a gyors körében teljesen máshogy volt beállítva: a lassabb szakaszokon gyorsabb volt Vettelnél, de az egyenesekben elmaradt tőle – így hiába vert 8 tizedet Vettelre a pálya középső szektorában, az elején elveszített 4-4 tized miatt szinte azonos köridőt futottak.
„Nagyon nehéz itt megtalálni a megfelelő beállításokat, ezért Sebbel különböző irányba indultunk el. Éjszaka elemezzük a tapasztalatokat, és eldöntjük, melyik a jobb megoldás. Jó volt az autó, de itt-ott még nem tökéletes az egyensúlya" – mondta Webber.
A Red Bullhoz a Lotusok és a Ferrarik kerültek legközelebb, de az autók mozgása alapján a Mercedest tartják a legveszélyesebbnek a Red Bullokra. Lewis Hamilton és Nico Rosberg a Magyar Nagydíj péntekjén is a középmezőnyben helyezkedett el, azután Lewis Hamilton a versenyt megnyerte a pole-ból indulva. Akkor azt mondták, rájöttek, hogyan lehet felépíteni egy igazán sikeres hétvégét, és ha ez a módszer máshol is beválik, kiderül, lesz-e esélyük a vb-címre.
„Lesz mit tenni az autóval, hogy tökéletes legyen, de több mint biztató volt a kezdés – mondta Hamilton, aki az első edzést a 15., a másodikat a 12. helyen zárta. – Az autó teljesen másképpen viselkedik, mint a legutóbbi versenyen, hiszen ott a lehető legtöbb leszorító erőre volt szükségünk, és nem megy az egyik pillanatról a másikra az autó tökéletes kiegyensúlyozása. A verseny szempontjából a hosszú menetek a legfontosabbak, ezek megvoltak."
Nico Rosberg kiemelte, mennyivel jobb az autó a tavalyinál a gyors kanyarokban, teljesen más ezzel az autóval körözni a pályán, mint a tavalyi W03-assal. A német is megerősítette, hogy nagyon jól ment az autó, van miben bízni a Mercedesnél.
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
IDŐJÁRÁS. A magyarországi hőség után Spa-Francorchamps is hozza a szokásos formáját: őszies, esős, szeles időjárásban rendezik meg a Belga Nagydíjat. Szombat déltől vasárnap estig bármelyik percben lehet esőre számítani, a hőmérséklet 16-18 fokra esik vissza. Az Ardennekben percről percre változhat az idő, teljesen lutri a részletesebb időjárás-jelentés. |
ÚJÍTÁS A CÉLEGYENESBEN. A pálya tulajdonosai a sok eső miatt a célegyenesben különös vízelvezető barázdákat vágtak az aszfaltba az első 11 rajtkocka vonalában, ami miatt a pilóták azt kérték az FIA-tól, hogy a szabadedzések végén hadd hajtsanak végre rajtuk rajtgyakorlatokat. Attól tartanak ugyanis, hogy a barázdák miatt kisebb ott a tapadás, és a hátrébbról indulók gyorsabban gyorsulnak fel. |
BELGA PÁLYÁK. Ez lesz az 58. Formula–1-es Belga Nagydíj. Spa-Francorchamps a 46. alkalommal ad otthont versenynek (28-adszor a 14 kilométeresről 7 kilométeresre rövidített pályán), amelyet korábban Zolderben tízszer, Nivelles-ben kétszer tartottak meg. |
A Lotusnál Romain Grosjean a 3. legjobb időt futotta, mégis mindenki Kimi Räikkönenre volt kíváncsi. A csütörtöki médianapot betegség miatt lemondó finn pénteken már nem úszta meg, válaszolnia kellett a Red Bullról és a ferrariról szóló kérdésekre.
„Nem kaptam választ a Red Bulltól, őket kellene megkérdezni arról, mit akarnak tenni. Semmivel sem tudok többet, mint önök, egy ideje hiába várunk, ami nem éppen jó jel, de ez van – mondta a finn, majd jött a ferraris kör. – Semmit sem mondhatok a Ferrariról. Amíg nem száz százalékig biztos, mi fog történni, jobb, ha nem mondok semmit. Arról is beszélnek, hogy a McLarenhez kellene mennem, az egyik nap azt olvasom, hogy a Ferrarihoz megyek, a másik nap pedig azt, hogy maradok a Lotusnál. Pedig még nincs szerződésem."
Räikkönen megerősítette, hogy a Lotus el van maradva a fizetésével, majd arra is utalt, hogy nem betegség miatt maradt távol csütörtökön.
„Nem olyan ütemben jön a fizetésem, ahogy azt megbeszéltük, de bizonyára hamarosan megoldódik a helyzet – mondta Räikkönen. – Hogy csütörtökön eljöhettem volna? Lehet, de ma is feltehetik ugyanazokat a kérdéseket. Mindig van valami magyarázat a történtekre, de ne kérjék, hogy mindent elmondjak."
Az első szabadedzést az élen, a másodikat a hetedik helyen záró Fernando Alonso óvatos bizakodással beszélt a folytatásról.
„Érdekes lesz a hétvége, úgy tűnik, megváltoztak az erőviszonyok a Magyar Nagydíj óta. A Mercedes gyengébbnek tűnik, a Force India erősödött, és remélem, a Ferrari is közelebb kerül az élcsoporthoz. Sok múlik majd azon is, hogy esik-e az eső – mondta Alonso, aki a defektjéről is beszélt. – Meg kell tudnunk, mi történt, furcsa, hogy ugyanez Vettellel is megesett, de nem hiszem, hogy megismétlődik a silverstone-i defektsorozat. Lehet, hogy még a gumik is megkavarják a hétvégét."
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:49.331 | átlag: 230.624 km/ó | 22 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:49.390 | 0.059 mp h. | 34 |
3. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:50.149 | 0.818 | 34 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:50.164 | 0.833 | 27 |
5. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:50.253 | 0.922 | 28 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:50.318 | 0.987 | 33 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:50.510 | 1.179 | 21 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:50.536 | 1.205 | 27 |
9. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:50.601 | 1.270 | 33 |
10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:50.611 | 1.280 | 27 |
11. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:50.629 | 1.298 | 30 |
12. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:50.751 | 1.420 | 27 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:50.972 | 1.641 | 33 |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:50.991 | 1.660 | 28 |
15. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:51.195 | 1.864 | 28 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:51.447 | 2.116 | 26 |
17. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:51.568 | 2.237 | 28 |
18. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:51.644 | 2.313 | 26 |
19. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:53.157 | 3.826 | 21 |
20. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:53.251 | 3.920 | 29 |
21. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:53.482 | 4.151 | 28 |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:54.418 | 5.087 | 12 |
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:55.198 | átlag: 218.878 km/ó | 11 kör |
2. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:55.224 | 0.026 mp h. | 10 |
3. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:55.373 | 0.175 | 11 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:55.518 | 0.320 | 14 |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:55.614 | 0.416 | 10 |
6. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:55.636 | 0.438 | 14 |
7. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:55.954 | 0.756 | 18 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:56.110 | 0.912 | 11 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:56.770 | 1.572 | 14 |
10. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:56.858 | 1.660 | 18 |
11. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:56.863 | 1.665 | 10 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:57.081 | 1.883 | 14 |
13. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:57.084 | 1.886 | 17 |
14. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:57.281 | 2.083 | 14 |
15. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:57.358 | 2.160 | 10 |
16. | Heiki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:57.821 | 2.623 | 16 |
17. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:57.887 | 2.689 | 16 |
18. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:58.600 | 3.402 | 14 |
19. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:58.929 | 3.731 | 12 |
20. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:59.209 | 4.011 | 12 |
21. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:59.441 | 4.243 | 11 |
22. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 2:03.176 | 7.978 | 15 |