Sebastian Vettel a 13. helyről kezdte meg a futamot, de a végére felért a harmadik helyre, sőt, nem sokon múlt, hogy Nico Rosberget megelőzve átmenetileg megfossza a vb-örömtől. Vettel a verseny bizonyos szakaszában a győzelemre is látott esélyt.
„Korán kimentem slick gumikat, és a keményebb keveréket választottuk, hogy a leintésig eljussak rajtuk. Nagyon jól bevált volna, jó esélyem volt, de a következő biztonsági autós időszaknál ez az esély elszállt – mondta Vettel. – Kár, hogy nem sikerült, de még egyszer kiálltam, és azt hiszem, ezen a versenyen a három legszerencsésebb állt a dobogón, mindannyian jól időzítettük a kerékcseréinket. Gratulálok Lewisnak, megérdemelten lett világbajnok, de azt hiszem, mi sem vallottunk szégyent, kevesen számítottak arra, hogy ilyen jók leszünk. Tudjuk, miben kell fejlődnünk, mely téren kell többet tennünk, hogy még több esélyünk legyen."
A másik Ferrarival Kimi Räikkönen a verseny közben kifakadt a rádióban Max Verstappenre: „Ez a srác mindig letol a pályáról. Ha ez szabályos, én is ezt fogom csinálni vele." A versenyt végül feladó finn a futam után elmondta, nem Verstappenre haragudott.
„Csak meg akartam kérdezni, hogy szabályos-e, hogy aki belül védekezik a kanyarban, az a kijáratnál leszoríthatja-e a másikat az útról. Ha ez oké, akkor minden esetben legyen oké, ne kivételezzenek – mondta Räikkönen. – Túl sok a szabály, amire figyelni kell az egymás elleni csatákban, mit szabad, miért büntetnek. Nem az zavar, amit Max csinált, hanem az, hogy ezt legközelebb simán büntethetik, mert nem következetesek. Nem volt rossz csata, egyszer össze is értünk, ez még belefér. A kicsúszás az én hibám volt, nem vettem észre egy tócsát, és rámentem."
Max Verstappen a Magyar Nagydíj után ismét negyedik lett, a holland beállította karrierje legjobb eredményét a Toro Rossóval.
„Ez a legjobb eredmény, amit elérhettünk ezen a versenyen, nagyon elégedett vagyok. Rengeteget csatáztunk, ez volt eddig a legjobban felépített futamom az F1-ben. Nem hibáztam, a stratégia tökéletes volt, amikor hallottam, hogy mások gyorsak a slickeken, gondoltam, váltsunk mi is, ami nagyon jó döntés volt. Elöl haladva már nem vállaltam felesleges kockázatot" – mondta a 18 éves holland.
Csapattársa, Carlos Sainz Jr. az időmérőn történt kicsúszása miatt a mezőny végéről rajtolt, és csak azért nem lett hatodik, mert öt másodpercet hozzáadtak az időeredményéhez bokszutcai gyorshajtás miatt.
„Micsoda őrült verseny! A rajttól a célig gyors voltam, ez volt a legjobb versenyem ebben az évben. A büntetés sem törli le a mosolyt az arcomról. A versenyen is szinte végig vigyorogtam, annyira élveztem, főleg azt, amikor a mérnököm szólt, látja, hogy ég bennem a tűz. Köszönöm a csapatnak, hogy összerakta az autót az időmérős hibám után, és lehetőséget adott a versenyzésre" – mondta Sainz.
A versenyt hivatalosan a hatodik helyen záró Jenson Button (hetedikként ért célba, de Sainz öt másodperces büntetése miatt előbbre került) az idény korai szakaszában a rémes eredmények ellenére biztató nyilatkozatokat adott, most a jó eredmény után panaszkodott.
„Arra számítottunk, hogy sokkal gyorsabbak leszünk ezen a pályán – mondta Button. – Azt hittem, a Toro Rossókkal küzdhetünk, az egyenesekben főleg, de még ők is állva hagytak minket. A hatodik helyezésnek örülök, de annak nem, hogy az autó nem nyújtotta a várt teljesítményt.
Button a héten azt mondta, reméli, Fernando Alonso elsöpri őt az új Honda-motorral, de ez nem történt meg, Button a verseny folyamán sokáig csapattársa előtt haladt, és Alonso a végén a pontszerzésről is lemaradt.
„Ötödik lehettem volna életem egyik legjobb versenyén, az eredménytől függetlenül úgy gondolom, hogy nagyon jól vezettem, csak éppen pont nem járt érte. A második körben egy percre voltam az utolsó előttitől, tíz körrel a leintés előtt viszont az ötödik helyen haladtam. Remélem, ezt a teljesítményt meg tudom ismételni az utolsó három versenyen" – mondta Alonso, aki az új Honda-motor meghibásodása miatt esett vissza az utolsó körökben a 11. helyre.
A verseny elején a Red Bull volt a leggyorsabb a vizes pályán, Daniel Ricciardo mindkét Mercedest megelőzve vezetett is, de a slickeken visszaesett, és végül csak egy ponttal gazdagodott. Az ausztrál nem bánta volna, ha az egész futamot esőben tartják meg.
„Élveztem az elejét, igazi négylovas csatát vívtunk a Mercedesekkel. Csodás volt, hogy nem húztak el előlünk, és amikor az élen álltam, nosztalgiáztam kicsit – mondta Ricciardo. – Nem tartott sokáig, a slickeket nem tudta melegen tartani a kocsi, mindenki gyorsabbnak tűnt nálunk, és sajnos Hülkenberggel és Carlosszal is ütköztem. Remélem, a nézők élvezték a versenyt. Lewisnak gratulálok, kiemelkedik az idei mezőnyből."
Remek eredménnyel, ötödik helyezéssel hangolt a hét végi Mexikói Nagydíjra Sergio Pérez, a Force India pilótája, aki bombaformában várja hazai versenyét.
„Az intermediate gumikon rémes volt az autó, össze-vissza csúszkáltam, gyorsan kopott az abroncs. A slickekkel sem volt minden rendben, lassan melegedtek fel, nehéz volt felvenni a ritmust a biztonsági időszakok után. A kulcs a koncentráció volt, nem hibáztam, így jöhettem előre. A végén nem maradt idő rá, hogy Verstappent utolérjem, de ez az ötödik helyezés is csodás. Az utóbbi időszak eredményei azt mutatják, lendületben vagyok, a Mexikói Nagydíj előtt ez kifejezetten biztató" – mondta Pérez.
A Mexikói Nagydíj vasárnap 20 órakor kezdődik.
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Lewis Hamilton és Nico Rosberg nyilatkozatát ide kattintva olvashatja el!
Pastor Maldonado (8.): – Nem akartunk kockáztatni, arra törekedtünk, hogy egy autóval eljussunk a célig, pedig szerintem lehettem volna gyorsabb. A küldetést teljesítettük, ma körülöttem voltak csaták, nem velem.
Felipe Nasr (9.): – Mozgalmas volt, örülök, hogy két pontot szereztem a csapat 400. versenyén. Az elején koccantunk, slick gumikat kaptam az orrkúp lecserélésekor, de azonnal újra bementem, mert még túl korai volt. Akkor kezdődött a versenyem, jól gazdálkodtunk a gumikkal, ezért szereztünk pontot.
Alexander Rossi (12.): – A verseny vége felé többször is a tizedik helyen haladtam, nagyon szerettem volna megtartani, de így sem panaszkodhatunk. Még az utolsó körökben is pozícióért csatáztam, ami szokatlan, de jó érzés volt. Csodás hét volt ez Amerikában, kár az időjárásért, de ez a verseny jó reklám volt itt az F1-nek.
Danyiil Kvjat (feladta): – Hihetetlen volt az első néhány kör, az élen csatáztunk, de sajnos hamar felszáradt a pálya. Ha ez nem történik, egyikünk megnyerte volna a versenyt. Persze kár erről beszélni, a száraz aszfalton bosszantó volt látni, hogy lassulunk a többiekhez képest, a nagy igyekezetemben el is hibáztam az egyik kanyart.
Nico Hülkenberg (feladta): – Jól ment a kocsi, megpróbáltam megelőzni Ricciardót, de nem sikerült. A srácok a garázsban mondták, hogy már korábban gyanús volt az első légterelőm, amely pont akkor tört el, amikor előzni próbáltam, és ezért sodródtam a Red Bullnak. Nagy kár érte.
Marcus Ericsson (feladta): – Az intermediate gumikon meglepően jól ment az autó, de a slickeken visszaestem, és végül elektronikai hiba miatt ki kellett állnom.
Felipe Massa (feladta): – Ez rémes volt. Az első kanyarban megcsúsztam, az autó megsérült, de nem volt rossz utána sem. Végül a felfüggesztés hibásodott meg, akárcsak Valtteri autójában. Nem volt szép hétvége, jöjjön a következő!
Romain Grosjean (feladta): – Jól rajtoltam, de az első kanyarban valaki meglökött, az autó több helyen megrongálódott, a fékek hűtése is elszállt, jobbnak láttuk, ha feladom.
Valtteri Bottas (feladta): – Ez nem az én napom volt. Ugyanaz a felfüggesztési hiba jelentkezett a versenyen, mint az időmérőn. A futam elején meghibásodott a légterelő, a bokszban megkockáztattuk a slickeket, de túl bátrak voltunk. Mindegy is volt, úgyis véget ért a verseny a műszaki hiba miatt.
Will Stevens (feladta): – Nagy kár ezért az elszalasztott lehetőségért, az első kanyarban nekem jöttek, kiestem, pedig ebben a futamban rejlett a legtöbb reményünk.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:50:52.703 |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 2.850 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 3.381 mp h. |
4. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 22.359 mp h. |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 24.413 mp h. |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 28.058 mp h. |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 30.619 mp h.* |
8. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 32.273 mp h. |
9. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 40.257 mp h. |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 53.371 mp h. |
11. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 54.816 mp h. |
12. | Alexander Rossi | amerikai | Marussia-Ferrari | 1:15.277 p h. |
*5 másodperces büntetést kapott | ||||
FELADTA | MEGTETT KÖRÖK | |||
Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 41 | |
Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 35 | |
Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 25 | |
Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 25 | |
Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 23 | |
Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 10 | |
Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 5 | |
Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 10 | 14 | 15 | 327 – már világbajnok |
2. | Sebastian Vettel | 3 | 12 | 15 | 251 |
3. | Nico Rosberg | 3 | 12 | 14 | 247 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 2 | 12 | 123 |
5. | Valtteri Bottas | – | 1 | 11 | 111 |
6. | Felipe Massa | – | 2 | 11 | 109 |
7. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 11 | 76 |
8. | Daniel Ricciardo | – | 2 | 11 | 74 |
9. | Sergio Pérez | – | 1 | 10 | 64 |
10. | Max Verstappen | – | – | 8 | 45 |
11. | Romain Grosjean | – | 1 | 7 | 44 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 38 |
13. | Felipe Nasr | – | – | 6 | 27 |
14. | Pastor Maldonado | – | – | 5 | 26 |
15. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 7 | 18 |
16. | Jenson Button | – | – | 4 | 16 |
17. | Fernando Alonso | – | – | 2 | 11 |
18. | Marcus Ericsson | – | – | 5 | 9 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 574 |
2. | Ferrari | 374 |
3. | Williams-Mercedes | 220 |
4. | Red Bull-Renault | 150 |
5. | Force India-Mercedes | 102 |
6. | Lotus-Mercedes | 70 |
7. | Toro Rosso-Renault | 63 |
8. | Sauber-Ferrari | 36 |
9. | McLaren-Honda | 27 |