Räikkönen zárta az élen az első 2012-es tesztnapot

Vágólapra másolva!
2012.02.07. 17:12
null
Kimi Räikkönen gyorsabb volt, mint a tavalyi tesztidény jerezi legjobbja, Rubens Barrichello (Fotó: Reuters)
Címkék
Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb a Formula–1-es csapatok első 2012-es tesztnapján. A Lotus finn világbajnoka már az első órákban gyorsabb volt, mint a tavalyi tesztelés során bárki. A Red Bull a későn érkező alkatrészei miatt lassabban kezdte el a gyakorlást, mint riválisai, de Mark Webber délutánra felvette a tempót a riválisokkal.

Kimi Räikkönen, aki két hete csapata 2010-es autójával három napon át tesztelt, remekül kezdett, a több szponzorát is a helyszínen vendégül látó Lotus vélhetően edzésbeállításokkal küldte ki a pályára a 2007-es világbajnokot, aki már az első órákban 1:19.670 perces kört futott – jobbat, mint tavaly bárki ugyanitt.

Persze ilyenkor mindig el kell mondani, hogy az időeredmények nem mérvadóak – tavaly Rubens Barrichello volt a leggyorsabb a Williamsszel, amely a 9. helyen zárta a vb-pontversenyt. A tesztelés 5 fokos hidegben vette kezdetét, de a reggeli köd hamar felszállt, s kora délutánra 15 fok fölé emelkedett a hőmérséklet, a szikrázó napsütésben az aszfalt hőmérséklete 30 fok fölé emelkedett.

Az arany-fekete Lotusszal mindenesetre remek formát mutató Räikkönen nagyon örül neki, hogy a Lotusnál azzal a Mark Slade-del dolgozhat együtt, aki a McLarennél a főmérnöke volt. „Nagyon szerettem volna Markot magam mellé, köszönöm a csapatnak, hogy lehetővé tette, hogy ismét ő legyen a főmérnököm″ – mondta a finn.

Az első tesztnapon a Red Bull új autója gurult ki legkésőbb a pályára, a tesztnap felénél Mark Webber neve mellett csupán négy megtett kör állt. A csapat közlése szerint a nagy köd miatt több, repülőgéppel az utolsó pillanatban Spanyolországba szállított alkatrész nem érkezett meg időben, ezért késtek az autó összeszerelésével.

Hétfőn a Toro Rosso bemutatója kis híján elmaradt, mert a csapat kamionjai csak késéssel érkeztek meg a dél-spanyolországi helyszínre. A csapathoz fűződött a 2012-es tesztidény első piros zászlós megszakítása, Daniel Ricciardo autója szűk másfél órával a gyakorlás vége előtt állt meg a célegyenest követő kanyarban.

A kedden Heikki Kovalainent foglalkoztató Caterham már beszerelte az autójába a Red Bulltól kapott KERS-t, de az első napon még nem aktiválta az eszközt, az autó alapvető eszközeit próbálta ki a csapat.

A tavalyi autóját használó Mercedes-istálló elsődleges célja a 2012-es Pirelli-gumik megismerése, akárcsak a HRT esetében. A kevesebb tennivalóval magyarázható az is, hogy egyik csapat sem marad péntekig, a spanyolok már a szerdai, a németek a csütörtöki edzésnap után összepakolnak, és távoznak Jerezből. Kedden délelőtt Nico Rosberg, délután Michael Schumacher ült a Mercedesben, a stuttgartiak voltak ez egyetlenek, akik megosztották a napi feladatokat.

A TÖRÖTT ORROK TITKA

Az idei Formula–1-es autók többségének az eddig megszokottól eltérő, lépcsőzetes orr-részt építettek, az eddig bemutatott gépek közül egyedül a McLaren-Mercedesen nem látható törés a kasztni első részén.

Az első látásra fura megoldások oka az a szabálymódosítás, amely szerint az autók orrkúpjának legmagasabb pontja nem lehet a talajhoz képest 550 milliméternél magasabban, a pilótafülke nyílásának legalacsonyabb pontja viszont 625 milliméterre kell, hogy legyen a talajtól. Ennek oka, hogy a tavalyi évre az autó alatti rész aerodinamikai hatásának növelése érdekében annyira felemelték az autók orrát, hogy már magasabban voltak, mint a pilótafülke nyílásának egyes pontjai, ami oldalirányú ütközésnél veszélyt jelentett volna a versenyző fejére.

Így viszont, a 7.5 centiméteres különbség kötelezővé tételével sokkal kisebb a valószínűsége annak, hogy az autó orra a váz felett a versenyző fejének ütközzön.

A lépcsőzetes orral a csapatok elérték, hogy a kocsi alá kerülő levegő aerodinamikai hatása alig csökkent. A McLaren esetében az orr már korábban lehajlik, meredekebben zuhan az ívje, ami kevesebb levegőt jelent az autó alsó része felé, de ezzel együtt alacsonyabbra kerül az autó tömegközéppontja is.

Adrian Newey, a Red Bull technikai igazgatója szerint a McLaren megoldása nem feltétlenül rosszabb, mint a többieké, a szakember nem számít arra, hogy a wokingiak az idény első futamára átalakítják az autójukat. Már csak azért sem, mert ehhez új FIA-töréstesztre lenne szükség, ami bonyodalmas folyamat.

KIMI JEREZBEN


FORMULA-1
1. TESZTNAP
1. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:19.670 74
2. Paul Di Resta brit Force India-Mercedes 1:19.772 101
3. Nico Rosberg német Mercedes 1:20.219 56
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:20.496 54
5. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:20.694 57
6. Michael Schumacher német Mercedes 1:20.794 42
7. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:21.353 106
8. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:21.530 61
9. Felipe Massa brazil Ferrari 1:22.815 69
10. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:23.178 28
11. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:23.371 25
12. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:23.676 44
Az eredmények nem hivatalosak
A TOVÁBBI NAPOK BEOSZTÁSA
szerda
csütörtök
péntek
ÚJ AUTÓVAL
RED BULL Webber Vettel Vettel
McLAREN Button Hamilton Hamilton
FERRARI Massa Alonso Alonso
LOTUS Räikkönen Grosjean Grosjean
FORCE INDIA Di Resta Hülkenberg Hülkenberg
SAUBER Pérez Pérez Kobajasi
TORO ROSSO Ricciardo Vergne Vergne
WILLIAMS Maldonado Senna Senna
CATERHAM Kovalainen
Van der Garde
Trulli
TAVALYI AUTÓVAL
MERCEDES Schumacher Rosberg
HRT De la Rosa
NEM VESZ RÉSZT
MARUSSIA
A 2012-ES FORMULA–1-ES BEMUTATÓK
Red Bull (Red Bull-Renault, Sebastian Vettel, Mark Webber)
Február 6. képek
McLaren (McLaren-Mercedes, Jenson Button, Lewis Hamilton)
Február 1. képek
Ferrari (Ferrari, Fernando Alonso, Felipe Massa)
Február 3. képek
Mercedes (Mercedes, Michael Schumacher, Nico Rosberg)
Február 21.
Lotus (Lotus-Renault, Kimi Räikkönen, Romain Grosjean)
Február 5. képek
Force India (Force India-Mercedes, Paul Di Resta, Nico Hülkenberg)
Február 3. képek
Sauber (Sauber-Ferrari, Kobajasi Kamui, Sergio Pérez)
Február 6. képek
Toro Rosso (Toro Rosso-Ferrari, Daniel Ricciardo, Jean-Eric Vergne)
Február 6. képek
Williams (Williams-Renault, Pastor Maldonado, Bruno Senna)
Február 7. képek
Caterham (Caterham-Renault, Heikki Kovalainen, Jarno Trulli)
Január 26. képek
HRT (HRT-Cosworth, Pedro de la Rosa, Narain Karthikeyan)
???
Marussia (Marussia-Cosworth, Timo Glock, Charles Pic)
Március 1.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik