Nico Rosbergnek nem kell attól tartania a Mercedes-istállónál, hogy a 2013-ban a csapathoz érkező Lewis Hamilton mögött második számú pilótává válik. Az autosport.com azt az információt kapta a brackleyi istállótól – amely a Concorde-szerződés aláírásával vállalta, hogy 2020-ig a Formula–1-ben marad –, hogy Hamilton és Rosberg azonos feltételekkel versenyezhet, így a pályafutása első győzelmét az idei Kínai Nagydíjon megszerző Rosberg is ugyanúgy lehet világbajnok, mint az angol.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Rosberg számára sorsdöntő lehet, mit ér el Hamilton csapattársaként, a fiatal németet ugyanis már évek óta a csúcspilóták mögé sorolja a szaksajtó, de még nem tudott belépni a szűk elitbe. Ha Hamiltonnal azonos szinten tud versenyezni, megteheti azt az utolsó lépést, amelyet eddig megfelelő csapattárs híján nem tudott: bár első éveiben Mark Webber csapattársa volt, mostanában pedig Schumacherrel versenyez együtt, a szigorú kritikusok szerint Webber még, Schumi pedig már nem éri el a világbajnoki aspiránsok szintjét.
„Nagyszerű, hogy Lewis lesz az új csapattársam – írta a Twitteren gyerekkori barátjáról és versenyzőtársáról a német. – Újabb nagy kihívás vár rám, de örömmel állok elébe.”
A 2009-es idény után sokan azt várták, a McLarennél csapattársak lesznek, de Rosberg akkor a Brawn-utód Mercedeshez írt alá, ahonnan Jenson Button a McLarenhez igazolt. Most, bár máshol, társak lesznek.
Eddig 13 pilótának van szerződése 2013-ra A Red Bull, a McLaren, a Mercedes és a Force India felállása teljes – vagy utóbbié mégsem? |
A McLaren-istálló a napokban azt közölte, nincs B-terve arra az esetre, ha Hamilton elmenne, ehhez képest szinte azonnal bejelentette, hogy Sergio Pérezzel, a Sauber mexikói pilótájával pótolja a 2008-as bajnokot.
„Nem tehetek mást ebben a pillanatban, mint megköszönjem Lewisnak, amit a McLarenért tett. Élete és pályafutása fontos fejezetének számít a McLarennél eltöltött időszaka, és olyan különleges klub tagja lett, mint a McLaren világbajnokainak klubja – mondta Martin Whitmarsh. – A célunk az idei szezonra változatlan, Lewisnak és Jensonnak is minden lehetőséget meg akarunk adni arra, hogy világbajnokságot nyerjen.”
Whitmarsh a Sky Sportsnak azt mondta, még néhány napja is biztos volt benne, hogy sikerül megtartani az angolt, de csalódnia kellett.
„Megtettük, amit lehetett, javítottunk a szerződés feltételein, de amikor azt is elutasította, egyértelművé vált, hogy nem születik megegyezés – folytatta Whitmarsh, aki sokat tárgyalt a Hamiltont képviselő XIX Entertainmenttel (ez a menedzseriroda David Beckham és Andy Murray ügynöksége is). – Nem hibáztatom a menedzsmentjét, Lewis ugyanis nagy autóversenyző, aki maga hozza meg a döntéseit. Nagyon részletes szerződéstervezetet tettünk az XIX elé, a mostaninál több szabadságot adtunk volna Lewisnak.”
Ami pedig Michael Schumachert illeti, a Reuters hírügynökség szerint a mai napi bejelentésekkel dőlt el, hogy a hétszeres világbajnok 2010-es visszatérése hivatalosan is kudarccá vált. A német szűk három idény alatt egyetlen dobogós helyezést ért el, egyetlen pole pozíciójától pedig Monacóban megfosztották, mert az előző versenyen kilökte Bruno Sennát, amiért öt rajthelyes büntetést kapott. Niki Lauda nem ért egyet azokkal, akik szerint megbukott Schumacher.
„Semmi oka nincs arra, hogy megbánja a visszatérését – mondta Lauda, a Mercedes igazgatóságának új tagja, aki korábban maga is visszatért „nyugdíjából”, igaz, ő vb-t is tudott nyerni. – Nem reped meg a szobra ezektől az évektől, csupán annyi történt, hogy ebben a három szezonban nem volt elég jó autója ahhoz, hogy futamokat nyerjen.”
Schumacher számára a pályafutása meghosszabbítását a Sauber jelentheti, s bár Peter Sauber azt mondta, Schumachernek bármennyit fizetne, hogy nála versenyezzen, most, hogy komolyra fordult a dolog, óvatosabban fogalmaz.
„Idővel bejelentjük, kik lesznek a pilótáink, nem sietünk” – szólt a Heikki Kovalainennel és Charles Pickel is szóba hozott csapat hivatalos közleménye.