Lewis Hamilton idei 11. futamgyőzelmével biztosította karrierje második F1-es világbajnoki címét Abu-Dzabiban, ahol már a rajtnál az élre állt, és csak a boxkiállásoknál adta át első helyét. Az angol így 2008-as vb-címével (az 5. helyezéssel tette biztossá Brazíliában) ellentétben a mostanit a dobogón ünnepelhette meg.
„Nem találom a szavakat, szeretnék köszönetet mondani a szurkolóknak, a csapatnak és a családomnak is, miattuk is örülök jobban most, mint az első világbajnoki címemnél – mondta Hamilton, aki Michael Schumacher és Sebastian Vettel után harmadikként, s első nem németként nyert egy szezonban 11 versenyt. – Talán életemben nem rajtoltam még olyan jól, mint most. A kvalifikáció során még nem volt olyan jó az autó, de a versenyre összeállt, és tudtam, hogy ha az elején az élre kerülök, rá kell hajtanom a győzelemre.”
Hamilton megdicsérte csapattársát, akivel a szezon középső szakaszában hosszú mosolyszünetük volt, de az utóbbi időben megbékéltek, és rendeződött a viszonyuk.
„Nico hihetetlen nagyot küzdött az egész év során. 1997-ben találkoztunk először, és már akkor azon gondolkodtunk, hogy egyszer együtt versenyezzünk majd egy csapatban. Nagyon sportszerű volt, amikor feljött hozzám gratulálni, azt mondta, hogy remekül versenyeztem. Ugyanezt mondtam neki én is” – nyilatkozta a verseny után az immáron kétszeres világbajnok Hamilton.
„Ez életem legszebb napja, 2008-ban is nagyon boldog voltam, de most sokkal inkább tudom értékelni a világbajnokság jelentőségét” – tette hozzá Hamilton, aki biztosan nem gondolta első vb-címe megszerzésekor, hogy hat évet kell várnia a következőre.
Ám Jackie Stewart 1973-as vb-címe óta első britként többszörös bajnok lett, s Graham Hill után mindössze a második angolként sikerült dupláznia – Damon Hill édesapja szintén hat évet várt 1962-es elsősége után a másodikra.
Nico Rosberg először a rajtnál veszítette el a világbajnoki címet, majd a 24. körben, amikor az előző kör végén történt kisodródása után leállt a hajtóművének elektronikus kisegítő része. A szerkezet menthetetlen volt, körönként 3-4 másodperces hátrányt jelentett a többiekkel szemben, és voltak olyan pillanatok, amikor úgy tűnt, végleg leáll az autó, mégis továbbment.
A vereséget büszkén viselte, a leintés után felment a „lihegőbe”, ahol a díjkiosztó előtt várakoztak a versenytársak, és megölelte legyőzőjét, akivel hatalmas csatákat vívott 2014-ben.
„Gratulálok Lewisnak, megérdemelte a világbajnoki címet, mert egy picivel jobb volt nálam, főleg a versenynapokon. Fejlődnöm kell, meg kell találnom azt a kis pluszt, amely a világbajnoki címhez kell. Nem adom fel, jövőre ismét lesz lehetőségem – mondta Rosberg. – Nincs sok kedvem most arról beszélni, mi romlott el az autón, Lewis így is, úgy is nyert volna. Szenzációs évünk volt, büszke vagyok rá, hogy részese lehettem ennek a kalandnak.”
Az idei szezonjából elsősorban az időmérős teljesítményére büszke Rosberget a hajrában a boxba szólították, de nem ment be, vállalta, hogy Hamilton lekörözi.
„A harcos az utolsó leheletéig küzd, én is ezt tettem – mondta Rosberg, aki kedden ismét autóba ül, már a 2015-ös szezonra tesztel Abu-Dzabiban. – Most semmi kedvem a keddi teszthez, de csinálni kell, ki tudja, biztosan tanulunk valamit a következő szezonra. Nagyon kevés tesztlehetőség van, ki kell használni.”
Toto Wolff csapatfőnök sajnálatát fejezte ki Rosberg iránt.
„Gondolhatják, hogy nem ez volt a szándékunk, emiatt keserédes is ez a szezonzáró. Nicónak a lehető legerősebb csapattárssal kellett megvívnia, az időmérőkön mégis megverte Lewist. Nico nagyon sportszerű, biztosan sok szurkolót szerez magának – mondta Wolff. – A csata jövőre folytatódik, de előtte szeretnénk meggyőzni Lewist, hogy még hosszú ideig maradjon velünk. Nagyon jól illik a csapatba, ha a hosszú éjszaka után felébred, elkezdünk tárgyalni vele.”
„Lewis fantasztikus volt, a legjobb pilóta nyerte meg a világbajnokságot, köszönettel tartozunk Lewisnak – mondta Niki Lauda, aki mindig is Hamilton-párti volt, eleve ő vitte a Mercedeshez az angolt. – Nico kihozta a versenyéből, amit lehetett, bosszantó, hogy az autója nem bírta. Számomra különösen bántó, hogy ez történt, ki kell vizsgálnunk. Harry hercegnek biztosan nagyon tetszett, s Lewisnak is, aki megígérte, hogy ha jó autót kap, világbajnok lesz, én pedig megígértem neki, hogy jó autót kap.”
A VERSENY KÖRRŐL KÖRRE TUDÓSÍTÁSA IDE KATTINTVA ÉRHETŐ EL!
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:39:02.619 |
2. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 2.576 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 28.880 mp h. |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 37.237 mp h. |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:00.334 p h. |
6. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:02.148 p h. |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:11.060 p h. |
8. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:12.045 p h. |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:25.813 p h. |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:27.820 p h. |
11. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:30.376 p h. |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:31.947 p h. |
13. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1 kör h. |
14. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1 kör h. |
15. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Will Stevens | brit | Caterham-Renault | 2 kör h. |
FELADTA | Megtett körök | |||
Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 41 | |
Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 25 | |
Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 13 | |
Leggyorsabb kör: Ricciardo (50. kör) 1:44.496 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 11 | 16 | 16 | 384 |
2. | Nico Rosberg | 5 | 15 | 16 | 317 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 8 | 16 | 238 |
4. | Valtteri Bottas | – | 6 | 17 | 186 |
5. | Sebastian Vettel | – | 4 | 16 | 167 |
6. | Fernando Alonso | – | 2 | 17 | 161 |
7. | Felipe Massa | – | 3 | 11 | 134 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 13 | 126 |
9. | Nico Hülkenberg | – | – | 15 | 96 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 12 | 59 |
11. | Kevin Magnussen | – | 1 | 12 | 55 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 13 | 55 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 7 | 22 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Pastor Maldonado | – | – | 1 | 2 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 701 |
2. | Red Bull-Renault | 405 |
3. | Williams-Mercedes | 320 |
4. | Ferrari | 216 |
5. | McLaren-Mercedes | 181 |
6. | Force India-Mercedes | 155 |
7. | Toro Rosso-Renault | 30 |
8. | Lotus-Renault | 10 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |