A Ferrari a Kínai Nagydíjon is megmutatta a jeleit, hogy a verseny folyamán képes felvenni a versenyt a Red Bull és a McLaren pilótáival, a végén mégsem előzte meg Felipe Massa és Fernando Alonso a top négyest, sőt még Nico Rosbergtől is kikapott.
Webber is megünnepelte a Vettelt legyőző Hamiltont – a McLaren és a Red Bull reakciója |
„Tizennégy pontnál azért sokkal többre számítottunk ezen a versenyhétvégén, semmi értelme nem lenne tagadni, hogy csalódottak vagyunk – fogalmazott Stefano Domenicali csapatfőnök. – Nem értem, hogy történhetett meg, hogy az elején versenyképesek voltunk, aztán egyre inkább visszaestünk. Nem hiszem, hogy három boxkiállással jobb helyezéseket szereztünk volna. Felipe így is remek munkát végzett, míg Fernando versenye akkor fordult rosszra, amikor nagy csatába keveredett Michaellel az első boxkiállása után."
Alonso a verseny közben Schumachert üldözve egyszer a 14-es kanyar után, tiltott zónában is kinyitotta egy pillanatra a hátsó légterelőjét, de a sportfelügyelők nem indítottak eljárást a spanyol ellen. A Ferrarinak az lett volna még a probléma tetézése, de így sincs könnyű helyzetben a sportág történetének legsikeresebb istállója.
„A problémáinkat nem lehet egy varázsütéssel megoldani, és tudjuk, hogy a riválisaink sem malmozással töltik a következő két hetet. Fejlődnünk kell″ – tette hozzá Domenicali.
Fernando Alonso (7.): – Nem tudhatjuk, melyik stratégiával lettünk volna gyorsabbak. Könnyű jó taktikát kidolgozni, ha a te autód a leggyorsabb, de ha lassú vagy, akármit csinálhatsz. Ha jó az autód, még azt is megengedheted magadnak, hogy a tizennyolcadik rajthelyről indulj, ahogy Mark is megmutatta, és akárhányszor állsz ki, a dobogón zársz. Nem a stratégián múlik, hanem azon, mennyire jó az autó, és ezen mihamarabb változtatnunk kell. A verseny bizonyos szakaszán úgy tűnt, jól állunk, de ez csalóka volt, az számít, hogy a leintéskor hol vagy. |
Felipe Massa (6.): – Hihetetlen, mekkora különbség van az autók szombati és vasárnapi teljesítménye között, a versenytempónkkal kifejezetten elégedett vagyok. Utólagos okoskodással mondhatnánk, hogy a három kiállás jobb lett volna, de már így alakult. Elégedett vagyok a teljesítményemmel, ez volt az idei legjobb futamom, és talán a tavalyiakat beszámítva is a legjobb volt. |
A Mercedesnél úgy érzik, Nico Rosberg legalább a harmadik helyet megszerezhette volna, ha autója nem kezdi el sokkal nagyobb mértékben fogyasztani az üzemanyagot, mint ahogy az edzéseken tapasztalták. A fiatal német az első boxkiállások után vezetett a versenyben, ám viszonylag hamar vissza kellett vennie agresszív stílusából, és a két McLaren elengedése után már nem volt esélye arra, hogy az 5. helyezésnél előbbre jusson.
„Nagy kár ezért az üzemanyag-problémáért, e nélkül Nico legalább a harmadik lett volna. Ez a változás nem természetes, meg kell vizsgálnunk, mi okozhatta – mondta Ross Brawn csapatfőnök. – Ezzel együtt jó versenyünk volt, végre az élbolyban csatázhattunk, és nemcsak Nico, hanem Michael is remekül versenyzett. Most már tudjuk, hogy ha jó munkát végzünk, versenyképesek vagyunk."
Michael Schumacher (8.): – Hihetetlen, hogy egy száraz versenyen, a biztonsági autó nélkül ennyi eseményt tud magában rejteni egy délután, csodás és nagyon érdekes volt, minden pillanatát élveztem. Örülök, hogy jó szájízzel hagyjuk el Ázsiát, és remélem, a javuló autónk a Török Nagydíjra még többet fejlődik. |
Nico Rosberg (5.): – Csalódott vagyok, mert nem sikerült kihasználni egy kiváló lehetőséget. De legalább már tudjuk, mit tud a kocsi, és ez roppant biztató a jövőre nézve. Jó volt olyan sokáig az élen állni, fantasztikus volt a kocsi, csak azt sajnálom, hogy az üzemanyag-probléma miatt nem csatázhattam a pozíciókért, és lemaradtam a dobogóról, vagy ki tudja, még miről. |
A Renault-istállónál elégedetlenül fogadták, hogy autóik két jó verseny után teljesen beleszürkültek a középmezőnybe, és csak pillanatokig csatázhattak az élcsapatok versenyzőivel. Vitalij Petrov két pontja sem jelentett sok vigaszt.
„Tudtuk, hogy a tizedik és a tizenhatodik rajtpozícióból nehéz versenyünk lesz, és nem tudunk újra dobogós helyezést szerezni, de az kifejezetten bosszantó volt, hogy ennyire nem tudtunk előrébb kerülni – mondta Eric Boullier csapatfőnök. – Az előzések nem voltak annyira könnyűek, mint előtte reméltük, még a nyitható hátsó légterelő sem sokat segített. A stratégiát pedig így könnyű volt eltolni, nagyon fontos, hogy mikor mész ki a boxba. Két hetünk van arra, hogy összekapjuk magunkat, és a Török Nagydíjon ismét az élmezőnyben csatázzunk.
Nick Heidfeld (12.): – Nem vagyok elégedett a pozíciómmal, még úgy sem, hogy a tizenhatodik helyről indultam. Elrontottam a rajtot, a KERS sem működött megfelelően, nem tudtam előzni, és a forgalmat sem sikerült elkerülnöm, így nem jött ki az autó sebessége. |
Vitalij Petrov (9.): – A pontszerzés jó eredmény ahhoz képest, hogy nem rajtoltunk túl jó helyről, de egy kicsit csalódottak vagyunk az eredmény miatt. A stratégiánk rendben volt, de kielemezzük, mit rontottunk el, hogy Törökországban újra olyan eredményeket érhessünk el, mint Ausztráliában és Malajziában. |
Rubens Barrichello (13.): – Két kiálláson voltunk, a többiek háromszor cseréltek kereket, de nem ez jelentette a különbséget, hiszen az autó nem úgy működik, ahogyan kellene. Ezen fogunk dolgozni, mert tudunk javítani a kocsi teljesítményén. |
Pastor Maldonado (18.): – Örülök, hogy végigmentünk, mert így sokkal több adatot sikerült összegyűjtenünk, mint az eddigi versenyeken. Remélem, ezek segítségével kicsit tudunk javítani az autó sebességén. |
Adrian Sutil (15.): – Nem volt szerencsém, a Pérezzel történt ütközés elrontotta a versenyemet, és végig szenvedtem a gumikkal. Rá kell jönnünk, hogy ezúttal miért nem voltunk olyan versenyképesek a futamon, mint az időmérőn. |
Paul di Resta (11.): – Az aerodinamikai egyensúlyt csak a második és a harmadik szakaszra sikerült eltalálnunk, viszont korábban ki kellett jönnünk, hogy tudjuk tartani a lépést Michaellel. Három kiállással talán jobban jártunk volna, de ez majd kiderül a szimulációkból. |
Kobajasi Kamui (10.): – Amikor Adrian Sutilt próbáltam előzni, képbe került egy másik autó is, amelynek a vezetője azt hiszem, nem vett észre engem. Összeértünk, és kilyukadt a kocsim orra, ami technikai problémát nem jelentett, viszont annyi por és homok került a cockpitbe, hogy a végén tiszta kosz lett a fehér overallom – persze ennek nincs nagy jelentősége. |
Sergio Pérez (17.): – Nagyon sajnálom a balesetet, elnézést kérek Adriantól és a csapatomtól is. Nyomás alatt autóztam Vitalij miatt, ami erőszakosságra sarkallt, de sajnos elindult az autóm hátulja, amikor már a belső ívre kerültem, és nekimentem Adriannak. Kár érte, mert sokkal jobban éreztem az autót, mint korábban bármikor. |
Sébastien Buemi (14.): – Nem tudom, mi történt a rajtnál, ezt ki kell elemeznünk, mert rosszul indultam, annak ellenére, hogy látszólag mindent jól csináltam. Egy idő után egyre nehezebben vezethetővé vált az autó, ami miatt első vezetőszárnyat kellett cserélnünk. Ez plusz egy kiállást jelentett, de innentől kezdve már rendben mentek a dolgok. |
Jaime Alguersuari (kiesett): – Amikor kijöttem a boxutcából, rögtön nagyon instabilnak tűnt az autóm, aztán el is hagytam egy csavart, majd ment utána a kerék is, nem volt mit tenni. |
Heikki Kovalainen (16.): – Ez az eddigi legjobb futamunk, nem a helyezést tekintve, hanem mert legyőztünk két, középmezőnyhöz tartozó autót is. Még hideg körülmények között kellene működőképessé tenni a kocsit, mert a melegben, mint ma is, kijön a sebessége. Lewisnak gratulálok, de üzenem neki, hogy nem sokáig örülhet, mert a hétfői golfpartinkon úgyis legyőzöm. |
Jarno Trulli (19.): – Heikkivel sikerült ellépnünk a mögöttünk lévő autóktól, megmutattuk, hogy fejlődünk, tehát a mai nap a csapatteljesítményről szólt, és amit elértünk, az mindannyiunkat motiválni fog a későbbiekben. |
Narain Karthikeyan (23.): – Sikerült végigmennünk, ez volt most a fő célunk. Törökországtól az új fejlesztési csomag segítségével már szeretnénk támadni a Virgineket. |
Vitantonio Liuzzi (22.): – A rajtnál túl korán engedtem el a kuplungot, ami miatt korán mozdult meg az autóm, és ez sajnos áthajtásos büntetést ért. Egykiállásos stratégián voltunk, de ezt a gumik miatt nem tudtuk megvalósítani, ezért még egyszer ki kellett jönnöm. Ha nincs a büntetésem, egész közel lettünk volna a Virginekhez. |
Timo Glock (21.): – Nem volt jó versenyem, de legalább mind a két autónk célba ért. Verseny közben váltottunk háromkiállásos stratégiára, ami nem jött be, mivel folyamatosan szenvedtünk a kék zászlók miatt. Az utolsó kiállásom is rosszul sikerült, de végre letudtuk a szezon első szakaszát, ami igen nehézre sikerült. |
Jérome d’Ambrosio (20.): – Az első kör jó buli volt, Timóval oda-vissza előzgettük egymást, az ilyen versenyzést szeretem. Gyorsabb voltam, mint az előző futamokon, látom, hogy fejlődök, másodszor értem célba, elégedett vagyok. |
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:36:58.226 |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 5.198 mp h. |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 7.555 mp h. |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 10.000 mp h. |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 13.448 mp h. |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 15.840 mp h. |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 30.622 mp h. |
8. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 31.026 mp h. |
9. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 57.404 mp h. |
10. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:03.273 p h. |
11. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:08.757 p h. |
12. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:12.739 p h. |
13. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:30.189 p h. |
14. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:30.671 p h. |
15. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
16. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1 kör h. |
17. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1 kör h. |
19. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1 kör h. |
20. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 2 kör h. |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 2 kör h. |
22. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 2 kör h. |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 2 kör h. |
FELADTA | megtett körök | |||
Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 9, kerékhiba | |
Leggyorsabb kör: Webber (42. kör) 1:38.993 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 2 | 3 | 3 | 68 |
2. | Lewis Hamilton | 1 | 2 | 3 | 47 |
3. | Jenson Button | – | 1 | 3 | 38 |
4. | Mark Webber | – | 1 | 3 | 37 |
5. | Fernando Alonso | – | – | 3 | 26 |
6. | Felipe Massa | – | – | 3 | 24 |
7. | Vitalij Petrov | – | 1 | 2 | 17 |
8. | Nick Heidfeld | – | 1 | 1 | 15 |
9. | Nico Rosberg | – | – | 1 | 10 |
10. | Kobajasi Kamui | – | – | 2 | 7 |
11. | Michael Schumacher | – | – | 2 | 6 |
12. | Sebastien Buemi | – | – | 1 | 4 |
13. | Adrian Sutil | – | – | 1 | 2 |
14. | Paul di Resta | – | – | 2 | 2 |
1. | Red Bull-Renault | 105 |
2. | McLaren | 85 |
3. | Ferrari | 50 |
4. | Renault | 32 |
5. | Mercedes | 16 |
6. | Sauber | 7 |
7. | Toro Rosso | 4 |
8. | Force India | 4 |