Sebastian Vettel lett a Formula–1 legfiatalabb világbajnoka (Fotó: Reuters) |
Az 55 ezer ember befogadására képes lelátók dugig teltek, a rendezők elmondása szerint az utolsó héten már csak 200 jegyet kellett értékesíteni. A rajtrácson is nagy volt a nyüzsgés, János Károly spanyol király csak az egyike volt a viadal díszvendégeinek.
A 24 fős mezőny gond nélkül elhagyta a rajtrácsot a felvezető kör elején.
A rajtnál Sebastian Vettel megtartotta első helyét Lewis Hamiltonnal szemben, Jenson Button viszont megelőzte Alonsót. A középmezőnyben Schumacher megpördült a hatos kanyarban, és menetiránnyal szemben állt meg a pályán. Liuzzi nem tudta kikerülni, összeütköztek, a Force India-Mercedes orra nem sokkal kerülte el a hétszeres világbajnok fejét. Mindketten kiestek, a biztonsági autó a pályára hajtott.
A baleset helyszínén olaj folyt a pályára, ezért sokáig tartott, mire megtisztították az aszfaltot. A verseny újraindításakor (6. kör) Vettel, Hamilton, Button, Alonso, Webber, Massa, Barrichello, Kobajasi, Sutil, Kubica volt az első tíz sorrendje. Hamilton támadta Vettelt, de a német a legjobb ütemben gyorsított ki, és megtartotta első helyét. Kubica pazar előzéssel utasította maga mögé Sutilt.
Az autójával szenvedő Webber az élmezőnyből elsőként a 11. kör végén a boxba állt új kemény keverékű gumikért, a Toro Rossó-s Alguersuari mögé jött vissza a pályára.
Hamilton közben feljött Vettel mögé, egy másodperc sem volt a különbség a német és az angol között. A 13. körben Massa kereket cserélt, Webber mögött folytatta. Az ausztrál, ha nehezen is, megelőzte Alguersuarit, és nagyon felgyorsult, nyolc tizeddel gyorsabb kört futott, mint Alonso.
Alonso a 15. körben szervizelt, vissza tudott jönni Webber elé. Rosberg és Petrov, akik a biztonsági autó pályára hajtásakor szervizeltek, Webber és Alonso előtt haladtak, úgy tűnt, ők is döntők lehetnek a vb-cím szempontjából.
Alonso a 21. körben Petrovot támadta, miközben Vettel, Hamilton (1.8 másodperc hátrány) és Button (5.1) elöl gyorsabb volt náluk. Egyre inkább úgy tűnt, hogy a Red Bull Webber korai kerékcseréjével csapdába csalta Alonsót, aki bizonyára ugyanolyan gyors lett volna a pályán, mint a három dobogós, így viszont a forgalomban haladt.
1. Vettel (1. a versenyen) | 256 |
2. Alonso (7.) | 252 |
3. Webber (8.) | 242 |
4. Hamilton (2.) | 240 |
A 23. körben Hamilton, a 24.-ben Vettel cserélt kereket. A német Kobajasi elé, a 2. helyre jött vissza, Button állt az élre. Hamilton az 5. helyen Kubica és Kobajasi mögött haladt (a lengyel újabb szenzációs manővert mutatott be, úgy került a japán elé).
Hamilton a 26. körben megelőzte Kobajasit, Vettel nyolc tizeddel gyorsabb kört futott, mint Button.
Alonso Petrov, Hamilton Kubica mögött szenvedett, egyikük sem tudott előzni. Ez Alonso számára a vb-cím, Hamiltonnak a futamgyőzelem megszerzésének elszalasztását jelentette.
A 39. körben Button is kiállt kereket cserélni, Vettel visszavette a vezetést, és a világbajnoki cím felé száguldott. Alonso úgy állt a 8. helyen, hogy előle már csak Kubicának és Sutilnak kellett a boxba állnia, a Hamilton előtt haladó lengyelnek pedig jó esélye volt visszajönni a spanyol elé.
Kubica a 46. körben állt ki a boxba, új szuperlágy gumijain Petrov előtt folytatta, Alonso maradt a 8., és már csak Sutilnak kellett kiállnia előle. A német kerékcseréjét követően Vettel, Hamilton, Button, Rosberg, Kubica, Petrov, Alonso, Webber sorrendben haladtak a pilóták.
Az utolsó körökben Vettel magabiztosan vezetett, már csak arra ügyelt, hogy célba érjen, és a futam megnyerésével világbajnok lett.
A VÉGEREDMÉNY | |||
1. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1 óra 39:36.837 |
2. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | +10.1 |
3. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | +11.0 |
4. | Nico Rosberg | Mercedes | +30.7 |
5. | Robert Kubica | Renault | +39.0 |
6. | Vitalij Petrov | Renault | +43.5 |
7. | Fernando Alonso | Ferrari | +43.7 |
8. | Mark Webber | Red Bull-Renault | +44.2 |
9. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +50.2 |
10. | Felipe Massa | Ferrari | +50.8 |
11. | Nick Heidfeld | Sauber-Ferrari | +51.5 |
12. | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | +57.6 |
13. | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | +58.3 |
14. | Kobajasi Kamui | Sauber-Ferrari | +59.5 |
15. | Sébastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +1:03.1 |
16. | Nico Hülkenberg | Williams-Cosworth | +1:04.7 |
17. | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1 kör h. |
18. | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 2 kör h. |
19. | Bruno Senna | Hispania-Cosworth | 2 kör h. |
20. | Christian Klien | Hispania-Cosworth | 2 kör h. |
21. | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 4 kör h. |
FELADTA | |||
Michael Schumacher | Mercedes | 0 kör | |
Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 0 kör | |
Timo Glock | Virgin-Cosworth | 43 kör |
PILÓTÁK | |
1. Vettel | 256 |
2. Alonso | 252 |
3. Webber | 242 |
4. Hamilton | 240 |
5. Button | 214 |
6. Massa | 144 |
7. N. Rosberg | 142 |
8. Kubica | 136 |
9. M. Schumacher | 72 |
10. Barrichello | 47 |
11. Sutil | 47 |
12. Kobajasi | 32 |
13. Petrov | 27 |
14. Hülkenberg | 22 |
15. Liuzzi | 21 |
16. Buemi | 8 |
17. De la Rosa | 6 |
18. Heidfeld | 6 |
19. Alguersuari | 5 |
KONSTRUKTŐRÖK | |
1. Red Bull-Renault | 498 |
2. McLaren-Mercedes | 454 |
3. Ferrari | 396 |
4. Mercedes | 214 |
5. Renault | 163 |
6. Williams-Cosworth | 69 |
7. Force India-Mercedes | 68 |
8. Sauber-Ferrari | 44 |
9. Toro Rosso-Ferrari | 13 |