Sebastian Vettel várhatta a pole pozíóból a rajtot Montrealban, és az első helyet a startot követően is meg tudta tartani. A második helyről induló Valtteri Bottasnak viszont komolyan védekeznie kellett az őt támadó Max Verstappennel szemben, ám a Mercedes pilótájának sem kellett lemondania az előkelő pozíciójáról.
A mezőny második felében Lance Stroll és Brendon Hartley csatája végződött csúnyán – a hazai pályán versenyző williamses a fal mellett ütközöttHartleyval, aki számára látványosan végződött a találkozás, ugyanis néhány másodpercig két kerékkel a falon volt. A baleset mindkét versenyző számára a kiesést jelentette, ráadásul a biztonsági autót is a pályára kellett küldeni.
Három körrel később újraindították a versenyt – Vettel erre is jól reagált, és továbbra is az élen állt. Kicsit hátrébb viszont Carlos Sainz Jr. és Sergio Pérez talált egymásra. Előbbi kicsit meglökte ellenfelét, aki így keresztbe fordult és több pozíciót bukott. Pérez persze azonnal jelezte a csapatának, hogy büntetni kellene Sainzot, a sportfelügyelők meg is kezdték a vizsgálódást. Büntetés azonban nem lett esetből.
A legtöbben az ultralágy gumikon rajtoltak, ám nem sokaknál maradtak fenn hosszabb ideig ezek az abroncsok. Az élmezőnyből a 17. körben kezdte meg Verstappen és Hamilton a kerékcseréket, előbbi csapattársa, Ricciardo egy körrel később hajtott ki a bokszba friss abroncsokért. Ezt a legjobbkor tette, ugyanis a Red Bull taktikájának és szerelői gyors munkájának köszönhetően az ausztrálnak sikerült átugrania Hamiltont, és feljött a negyedik helyre.
PÉNTEK |
1. szabadedzés:1. Verstappen 1:13.302 |
2. szabadedzés:1. Verstappen 1:12.198 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés:1. Verstappen 1:11.599 |
időmérő edzés:1. Vettel: 1.10.766 |
VASÁRNAP |
20.10: a verseny (70 kör, 305.270 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Június 24.,16.10:Francia Nagydíj |
Július 1., 15.10:Osztrák Nagydíj |
Július 8., 15.10:Brit Nagydíj |
Ugyanezt megpróbálta a 33. körben Kimi Räikkönen és a Ferrari is. A finnt sokáig tartották kinn a pályán, ám a kerékcseréje után mégsem sikerült Hamilton elé kerülnie. Csapattársa, Vettel az élmezőnyből utolsóként cserélte le gumijait, ám könnyedén meg tudta tartani az első helyet ezután is.
A 300. versenyhétvégéjén szereplő Fernando Alonso számára viszont hamarabb véget ért a montreali verseny. A 43. körben ugyanis technikai hiba miatt volt kénytelen feladni a futamot – vélhetően a kipufogóval adódott probléma a McLarenjén.
Aki a teljes mezőnyből utolsóként járt a bokszutcában, az a rajtrács legvégéről rajtoló Romain Grosjean volt. A francia kerékcseréjére egészen az 50. körig kellett várni, ám a Haas taktikázása ellenére sem sikerült végül Grosjeannak pontot szereznie – csak a 12. helyen ért célba.
Bottas az 56. körben kiesett kicsit a ritmusból és hibázott Sainz lekörözése közben, ugyanis lesodródott a pályáról. Emiatt a mögötte érkező Verstappen kicsit közelebb került hozzá, ám a finn hibája végül nem bosszulta meg magát.
Hamilton nem nyugodott bele abba, hogy Ricciardo elvette tőle a negyedik helyet, és hosszú körökig próbálta támadni az ausztrált, hogy visszaszerezze a pozíciót. A verseny legvégén már egy másodpercen volt, így a DRS-t is használhatta, ám előznie így sem sikerült. Végül meg kellett elégednie az 5. hellyel. Mögötte Räikkönen ért célba hatodikként.
A „best of the rest” a Renault lett, azaz a topcsapatok által kisajátított az első hat mögött a francia gyártó párosa ért célba Nico Hülkenberg, Carlos Sainz sorrendben. A kilencedik Esteban Ocon lett a Force Indiától. Pontszerző helyen végzett még – újoncévében már harmadik alkalommal – Charles Leclerc. A Sauber monacói versenyzője a 10. helyen látta meg a kockás zászlót.
A verseny utolsó előtti körében viszont furcsa jelenetnek lehettünk szemtanúi. A kockás zászló ugyanis egy körrel hamarabb lengett, ez viszont szerencsére nem zavarta meg a versenyzőket. Vettel jelezte is csapatrádión a bakit, mielőtt az utolsó kört is teljesítette volna a Kanadai Nagydíjból és megszerezte volna idei harmadik és pályafutása 50. futamgyőzelmét. A verseny utolsó körét a kockás zászlós hiba miatt utólag törölték.
Vettel mögött Bottas ért célba a második, Verstappen a harmadik helyen. Győzelmével és azzal, hogy Hamilton csak az ötödik lett, Vettel visszavette az első helyet a világbajnoki összetettben Hamiltontól. A brit hátránya azonban csupán egy pont.
A Formula–1 2018-as versenynaptárának következő állomása a visszatérő Francia Nagydíj lesz, melyre két hét múlva, június 22. és 24. között kerül sor. Ekkortól kicsit szoros lesz a program, ugyanis a sorozat történelmében először három hét alatt három versenyt rendeznek.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:28:31.377 |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 7.376 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 8.360 mp h. |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 20.892 mp h. |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 21.559 mp h. |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 27.184 mp h. |
7. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 kör h. |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1 kör h. |
9. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
10. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1 kör h. |
11. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. |
12. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 2 kör h. |
16. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 2 kör h. |
17. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 2 kör h. |
FELADTÁK | Megtett körök | |||
Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 40 | |
Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 0 | |
Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 0 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | |
1. | Sebastian Vettel | 3 | 4 | 7 | 121 |
2. | Lewis Hamilton | 2 | 5 | 7 | 120 |
3. | Valtteri Bottas | – | 4 | 6 | 86 |
4. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 5 | 84 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 3 | 5 | 68 |
6. | Max Verstappen | – | 2 | 5 | 50 |
7. | Fernando Alonso | – | – | 5 | 32 |
8. | Nico Hülkenberg | – | – | 5 | 32 |
9. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 6 | 24 |
10. | Kevin Magnussen | – | – | 3 | 19 |
11. | Pierre Gasly | – | – | 2 | 18 |
12. | Sergio Pérez | – | 1 | 2 | 17 |
13. | Esteban Ocon | – | – | 3 | 11 |
14. | Charles Leclerc | – | – | 3 | 10 |
15. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 8 |
16. | Lance Stroll | – | – | 1 | 4 |
17. | Marcus Ericsson | – | – | 1 | 2 |
18. | Brendon Hartley | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 206 |
2. | Ferrari | 189 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 134 |
4. | Renault | 56 |
5. | McLaren-Renault | 40 |
6. | Force India-Mercedes | 28 |
7. | Toro Rosso-Honda | 19 |
8. | Haas-Ferrari | 19 |
9. | Alfa Romeo Sauber | 12 |
10. | Williams-Mercedes | 4 |