Ritkán fagyos annyira a hangulat egy istállónál kettős győzelmet követően, mint a Red Bullnál a Malajziai Nagydíj leintése után. Sebastian Vettel parádés manőversorozattal utasította maga mögé csapattársát, Mark Webbert tíz körrel a futam leintése előtt, de a tiszta versenyzésről hamar kiderült, hogy azt követően történt meg, hogy a csapat vezetői mindkét pilótától azt kérték, tartsák pozíciójukat.
Vettel megszegte az utasítást, a győzni akarása felülírta engedelmességét. Győzött, de a morális diadalt nem ő aratta. Ez először nem esett le neki, csak az eredményhirdetés közben és az után.
„Nagyon szoros csatát vívtam Markkal, kicsit vehemens voltam, de nagyon élveztem. Ha lesz valami megbeszélnivalónk a csapattal, akkor az privát beszélgetés lesz. Szerintem mindketten élveztük ezt a harcot, de mivel én állok most középen, nyilvánvaló, hogy én vagyok a boldogabb" – nyilatkozta Vettel a dobogón.
A hivatalos sajtótájékoztatón viszont bocsánatot kért Webbertől és a Red Bull-istállótól a csapatutasítás megszegése miatt. Belátta, hogy hibázott, s hozzátette, nem büszke a győzelmére. Annak viszont örülhet, hogy a 2010-es Török Nagydíjjal ellentétben nem lett ütközés a vége, mert akkor most nagy bajban lenne a csapatnál.
„Bocsánatot akarok kérni Marktól, hiszen a gumijait és az autóját kímélte, megbeszélte a csapattal. Én sokat kockáztattam az előzéssel, de visszatámadt, nagyot csatáztunk. Nem lett volna szükség erre, ez a győzelem Marknak járt volna – tette hozzá a német, aki ezzel együtt természetesen megtarthatja a 25 pontot, amivel a világbajnoki pontverseny élére állt. – Nem szándékosan tettem, elkapott a hév a lágyabb gumikon, és cselekedtem. Elcsesztem, nem erre a győzelmemre vagyok a legbüszkébb."
Mark Webbert nem nagyon vigasztalják most Vettel szavai, hiszen pontokat veszített, és azt a lehetőséget is elszalasztotta, hogy a csapat első 2013-as győzelmét aratva kétségbe vonja a német vezér szerepkörét a Red Bullnál.
„Az utolsó kerékcserét követően a csapat rám szólt, hogy vegyek vissza a motor teljesítményéből. Seb meghozta a saját döntését, amit meg fog védeni, mint ahogy azt általában szokta. Megszegte a csapat utasítását" – mondta Webber.
A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA | ||
1. | Red Bull-Renault | 66 |
2. | Lotus-Renault | 40 |
3. | Ferrari | 40 |
4. | Mercedes | 37 |
5. | Force India-Mercedes | 10 |
6. | Sauber-Ferrari | 4 |
7. | McLaren-Mercedes | 4 |
8. | Toro Rosso-Ferrari | 1 |
Az ausztrál a hivatalos sajtótájékoztatóra kissé lehiggadt, de továbbra is úgy érezte, becsapták.
„Nem először van nézeteltérésünk, de tisztelem Sebet. Még nem tudtam feldolgozni a történteket, hiszen volt egy egyezményünk a verseny előtt. De most ezt be is fejezem – mondta Webber, majd próbálta Vettel szemszögéből nézni az esetet. – Tudom, hogy nagyon-nagyon nehéz volt neki mögöttem ülni, és várni, hogy leintsék a versenyt. Nekem kétszer mondta a mérnököm rádión, hogy letekerhetem a motort, mert elegendő előnyünk van a Mercedesszel szemben, és nem engedik az egymás elleni csatát. Nehéz ezt elfogadni, amikor úgy érzed, sokkal gyorsabb lehetnél az előtted haladónál. Ezt nem lehet visszacsinálni, de egyesekre mostantól nagy nyomás nehezedik majd."
Az eredményhirdetésre a két pilótát elkísérő Adrian Newey testközelből nézhette Webber és Vettel ellenséges viselkedését, miközben Christian Horner csapatfőnök a boxutcában nyilatkozott a BBC-nek.
„A pilóták a saját kezükbe vették az irányítást, ami nekünk a boxutcában nagyon kényelmetlen volt, hiszen megmondtuk nekik, hogy tartsák a pozíciójukat, de Sebastian felülbírálta a döntésünket – mondta Horner, aki törölte az ilyenkor szokásos örömittas csapatfotót. – Nagyon jó pilóták, akik korábban is kőkemény csatákat vívtak egymással, de a világbajnokság elején vagyunk, mindketten nyerni akarnak, és sok vébépont a tét. Ez számunkra nehezen elviselhető, a konstruktőrvébében ugyanis 43 pontot kockáztatunk. Nem csak egy világbajnoki pontverseny van."
A Red Bull jelenleg mindkettőben az élen áll, ami segít enyhíteni a sepangi keserűséget.
VETTEL HATALMAS CSATÁBAN ELŐZTE MEG WEBBERT
FORRÓ HANGULAT A RB-NÉL AZ EREDMÉNYHIRDETÉS ELŐTT
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:38:56.681 |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 4.298 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 12.181 mp h. |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 12.640 mp h. |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 25.648 mp h. |
6. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 35.564 mp h. |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 48.479 mp h. |
8. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 53.044 mp h. |
9. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:12.357 p h. |
10. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:27.124 p h. |
11. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:28.610 p h. |
12. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
13. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
14. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1 kör h. |
15. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1 kör h. |
16. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
17. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 3 kör h. |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 5 kör h. |
FELADTÁK | ||||
Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 45 megtett kör | |
Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 27 | |
Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 22 | |
Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1 | |
Leggyorsabb kör: Pérez (56. kör) 1:39.199 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 1 | 2 | 2 | 40 |
2. | Kimi Räikkönen | 1 | 1 | 2 | 31 |
3. | Mark Webber | – | 1 | 2 | 26 |
4. | Lewis Hamilton | – | 1 | 2 | 25 |
5. | Felipe Massa | – | – | 2 | 22 |
6. | Fernando Alonso | – | 1 | 1 | 18 |
7. | Nico Rosberg | – | – | 1 | 12 |
8. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 9 |
9. | Adrian Sutil | – | – | 1 | 6 |
10. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 4 |
10. | Paul di Resta | – | – | 1 | 4 |
12. | Jenson Button | – | – | 1 | 2 |
12. | Sergio Pérez | – | – | 1 | 2 |
14. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 1 |