Sebastian Vettel szerint akár esik vasárnap a Kanadai Nagydíjon, akár száraz időben versenyeznek, jó eséllyel száll harcba a győzelemért az után, hogy a szombati esős időmérőn megszerezte az első rajtkockát.
„Nagyon várom a versenyt, a pénteki edzésen mutatott tempónk alapján azt mondom, akármilyen is legyen az időjárás, jó esélyünk van a győzelemre – mondta Vettel. – Száraz időre számítunk, de tényleg nem számít, mi lesz. Mindenféle gumink maradt, ebből a szempontból is jól állunk, de a verseny nagyon hosszú lesz."
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a németet dicsérte:
„Fantasztikus eredmény, nehéz volt jól időzíteni a köröket, de Sebastian mindent tökéletesen csinált. Kedvező helyzetből várja a versenyt, de Mark helyzete sem aggasztó az ötödik helyen, hiszen itt könnyű előzni."
A Kanadai Nagydíj sportfelügyelői két r-két rajthelyes büntetéssel sújtották Kimi Räikkönent és Daniel Ricciardót, mert az időmérő második szakaszának újraindításakor szabálytalanul hagyták el a boxutcát. Két perccel a második szakasz zárása előtt Felipe Massa balesete miatt szakították meg az edzést. Az újrakezdésnél egy gyors felvezető kör utánmért kört mehettek a pilóták, a helyezkedés érdekében többen is szabálytalanul helyezkedtek el, miközben várták, hogy zöldre váltson a lámpa. Jean-Éric Vergne, Pastor Maldonado és Sergio Pérez megúszta büntetés nélkül az esetet, pedig őket s vizsgálták. Räikkönen a záró etap elején is szabálytalanul állt a boxutcában, de az az eset nem játszott szerepet a büntetésében. Räikkönen és Ricciardo így a Nico Hülkenberg, Sergio Pérez duó mögé kerül a rajtrácson (a táblázat a cikk alján). |
Lewis Hamilton szerint száraz versenyen nem reménytelen a Mercedes helyzete, az angol pilóta tartja magát ahhoz, hogy az autója közel sem olyan kíméletlen a gumikkal, mint a korábbi versenyeken.
„A gumik egyáltalán nem kopnak az autón. A Ferrari és a Red Bull fél másodperccel gyorsabb nálunk körönként, de nem tudhatjuk, mennyi üzemanyaggal gyakoroltak. Fantasztikus volt az autó pénteken, ha száraz lesz a verseny, van keresnivalónk – mondta a második rajtkockát megszerző Hamilton. – Az időmérőn az utolsó köröm nagyon jó volt, de a pálya vége vizes volt, megcsúszott a kocsi a sikánban, így második lettem."
Csapatfőnöke, Ross Brawn kiemelte, rengeteg csapda volt elrejtve az időmérőn, de a Mercedes szépen ellavírozott közöttük. Ám a versenyt illetően kevésbé optimista. „Attól tartok, hogy a versenyen olyan pályával találkozunk, amelyhez még nem volt szerencsénk a hétvégén, és meglepetések érnek minket. Nem kopnak el a gumik, csak csökken a teljesítményük" – mondta Brawn.
A legutóbbi három versenyen pole pozíciós Nico Rosberg a negyedik rajthelynél jobbra számított.
„Gyorsak voltunk a vizes pályán, ezért csalódott vagyok, hogy nem kerültem előrébb. A rádiókapcsolatom megszakadt a csapattal, így fontos információkat nem sikerült megosztanunk egymással, például azt, hogy a végén lehetett volna még egy köröm. Remélem, a versenyen jól bánik a kocsi a gumikkal, és erősek leszünk" – mondta a monacói győztes.
Valtteri Bottas elismerte, hogy a Williams-istálló nem számított a harmadik rajtkockára, és száraz pályás időmérőn esélye sem lett volna ilyen előkelő helyre jutni. Újonc létére bölcsen azt is megjegyezte, hogy még nincs vb-pontja, és száraz pályás versenyen valószínűleg nem is lesz...
„Rengeteget jelent nekünk ez a harmadik rajthely, ez sokkal több annál, amit valaha is elképzeltünk – mondta Bottas, aki a hétvége előtt még arról beszélt, hogy attól tart, a gyenge autó nem mutatja meg, mennyire jó pilóta valójában. – Nagyon nehéz volt az első hat versenyünk, remélem, ez nagy lökést ad a csapatnak. Mindent jól csináltunk. El kell ismernem, száraz pályán esélyünk sincs a harmadik szakaszba jutásra, ezért esőért imádkoztunk. Vébépontom továbbra sincs, és ha száraz lesz a verseny, nagyon nehéz lesz."
Fernando Alonso meggyőződése, hogy üldözi a balszerencse ebben a szezonban, hiszen amikor jó esélyt lát az időmérő előtt, rendre elered az eső. Így volt ez Kanadában is.
„Száraz pályán nagyon is versenyképesek vagyunk, de akármikor úgy érzem, jó esélyünk van a győzelemre, jön az eső az időmérőn, és kibabrál velünk. Ez egy ilyen év, de elégedettnek kell lennem, hiszen nem könnyű tökéletes kört menni, annál könnyebb elszúrni – mondta Fernando Alonso. – A hatodik helyről indulok, előttem különböző erősségű autók állnak majd. Ezt úgy értem, hogy megvan a lehetőség egy erős versenyre, és arra, hogy a dobogóra álljak. Sebastian az élről rajtol, csak tökéletes versennyel juthatok elé."
Stefano Domenicali csapatfőnök szerint a vizes pálya az idén nagyon nem kedvez a Ferrarinak. „Nem tudtuk felhevíteni a gumikat. A versenyen mindent megteszünk,megfelelő körülmények között a győzelem sem kizárható. Remélem, meg tudjuk ismételni a péntek délutáni tempónkat" – mondta az olasz sportvezető.
Kimi Räikkönen, akit a boxutcabeli helyezkedése miatt két rajthellyel hátrébb soroltak a sportfelügyelők, csalódott volt a Lotus irányíthatatlansága miatt.
„Ez az idő nem jó nekünk, a gumikat nem tudjuk működésbe hozni, így pedig nehéz vezetni. Ez van. Ha a verseny száraz lesz, biztosan gyorsabb leszek, és könnyebb lesz a versenyem, mint az időmérőm" – mondta a finn, aki a 9. rajthely helyett a 11.-ről indulhat.
Jenson Button a Felipe Massa balesete miatt félbeszakított második szakasz újrakezdése után lemaradt a gyors kör lehetőségéről, mert túl lassan teljesítette felvezető körét. Az angol így a 14. rajtkockát szerezte meg, aminél jobbra számított a csapata.
„A rádión számolt vissza a csapat, és amikor tíz másodpercnél járt, azt hittem, még ráérek, de nem így volt. Egyébként sem hiszem, hogy elég gyors lettem volna a továbbjutáshoz. Néha neked kedveznek a változó körülmények, máskor nem. Ezúttal a legrosszabbkor eredt el az eső, lengették meg a sárga vagy éppen a piros zászlót" – mondta Button.
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Mark Webber (5.): – Nehéz időmérő volt, természetesen mindenki számára. A rajtsorrenden látszik, hogy nem voltak ideálisak a körülmények, Bottasnak nagy dicséret jár. A verseny hosszú lesz, és remélhetőleg száraz, azzal mindenki jobban járna, mert itt alig lehet látni az esőben.
Jean-Éric Vergne (7.): – Volt egy pillanat, amikor úgy gondoltam, hogy még az első szakaszból sem fogok tudni továbbjutni. Az autó nem volt tökéletes, de kihoztuk belőle a legtöbbet. Nem volt egyszerű ilyen körülmények között vezetni, de addig nem fogok örömömben ugrálni, amíg nem tudom pontokra váltani ezt a hetedik rajthelyet.
Adrian Sutil (8.): – A pálya félig vizes, félig száraz volt, nem lehetett tudni, hogy hol lehet gyorsabban menni. Emellett a gumik felmelegítésével is gondom volt, szóval nem volt egyszerű összerakni egy jó kört. Az újraindítást követően tudtam, hogy esélyem van továbbjutni a harmadik szakaszba, és szerencsére minden jól alakult számomra.
Daniel Ricciardo (10.): – Ami időmérő edzésen előfordulhat, az most itt be is következett, kicsit szerencsések vagyunk, hogy bejutottunk a harmadik szakaszba, nem voltam elégedett a kocsival a köztes esőgumikon. Ha holnap nem fog esni, akkor úgy érzem, hogy lehet esélyünk előrébb végezni.
Nico Hülkenberg (11.): – Nagyon balszerencsések voltunk, bejuthattam volna a harmadik szakaszba, de 200 méterrel a célvonal előtt félbeszakították a kvalifikációt. Ennek ellenére a 11. rajtkocka nem rossz a tegnapi napunkhoz képest, és közel vannak a pontszerző helyek is.
Sergio Pérez (12.): – Szerintem a tempónk alapján bejuthattunk volna a harmadik szakaszba, de az újraindítást követően forgalomba kerültem, és nem tudtam felmelegíteni a gumikat. Volt néhány más pilóta, akiknek ez nem jelentett problémát, de ilyen az autóversenyzés, néha jól jössz ki az adott helyzetből, néha nem.
Pastor Maldonado (13.): – Versenyképesek voltunk ma, a körülmények az előnyünkre váltak. Nem volt szerencsém, a leggyorsabb körömet futottam, amikor félbeszakították az edzést, az újraindítást követően pedig forgalomba kerültem. Valtteri harmadik helye lökést ad a csapatnak, és remélhetőleg összejön holnap a pontszerzés.
Esteban Gutiérrez (15.): – Megpróbáltam a határon autózni, de nehéz volt megtalálni a megfelelő tapadást a pályán, az újraindítást követően pedig nagy kihívást jelentett összerakni egy jó kört. Száraz versenyre számítok, ami jól is jönne nekünk, mert alacsonyra állítottuk a kocsi leszorítóerejét.
Felipe Massa (16.): – Akik kívülről látták a balesetet, azt mondák, a fehér vonalra mentem fékezés közben, ezért pördült meg a kocsi. Előfordulhat. Borzalmas, hogy három ilyen történik egymás után, olyan ez, mint egy mozifilm. Jól vagyok, nem fáj semmim, a Monacói súlyosabb ütközés volt, ez inkább lelkileg visel meg. A versenyre össze kell szednem magam, ha valahol, itt előre lehet törni hátulról.
Paul di Resta (17.): – Gond volt a váltó szoftverével, ezért bementem a boxba, de rengeteg időt veszítettem. Ezután a vizes pályára kellett visszamennem, ebben a szituációban nem igazán tudsz mit csinálni. Nagyon frusztráló ez, látva, hogy mennyire versenyképes az autó.
Charles Pic (18.): – A harmadik szabadedzés előtt újra elővettük azokat a beállításokat, amiket pénteken használtunk, és ez bejött, mert sikerült megelőznöm a Marussiákat és az egyik Lotust is. Száraz pályán nem mentünk sok kört, emiatt nem vagyunk tisztában a gumikopás mértékével.
Jules Bianchi (19.): – Az időmérő edzés elején megpróbáltunk szuperlágy gumikon mért kört futni, de nagyon csúszós volt a pálya, szerencsénk volt, hogy vissza tudtunk menni a boxba intermediate abroncsokért. Ezt követően végig forgalomba kerültem, így nem tudtam javítani az eredményemen.
Max Chilton (20.): – Nehéz volt alkalmazkodni a körülményekhez, de az hamar kiderült, hogy nem volt jó ötlet a szuperlágy gumikon kimenni a pályára, olyan volt, mintha jégen vezettem volna. A köztes esőgumikon már jobb volt a helyzet, de ekkora már mindenki begyorsult, én pedig forgalomba kerültem a leggyorsabb köröm alatt. Legalább sikerült megelőzni az egyik Caterhamet.
Giedo van der Garde (21.): – Az utolsó szabadedzés remekül alakult, szemben a kvalifikációval. Gyorsan kimentünk a pályára, de hamar eltűnt a száraz ív, ezért be kellett jönni friss intermediate gumikért. A második gyors körömben hibáztam, ami körülbelül másfél másodpercembe került, az utolsó gyors körömet pedig a sárga zászlós figyelmeztetés miatt nem tudtam gyorsabban befejezni.
Romain Grosjean (22. – büntetés után): – Mit mondhatnék? A radar nem jelezte az esőt, mégis esett. Az egyetlen, viszonylag száraz pályás gyors körömben az egyik Caterham kicsúszott előttem, ezzel elszállt az esélyem. Legalább tízről három rajthelyesre változtattam a rajtbüntetésemet. Ha legközelebb meglátok egy fekete macskát, biztosan megölöm.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari |
7. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari |
8. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes |
9. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari |
10. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes |
11. | Kimi Räikkönen* | finn | Lotus-Renault |
12. | Daniel Ricciardo* | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault |
14. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes |
15. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari |
16. | Felipe Massa | brazil | Ferrari |
17. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes |
18. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth |
20. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth |
21. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault |
22. | Romain Grosjean** | francia | Lotus-Renault |
*két rajthelyes büntetés a boxutca szabálytalan elhagyásáért | |||
**tíz rajthelyes büntetés, mert balesetet okozott a Monacói Nagydíjon |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:25.425 | átlag: 183.782 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:25.512 | 0.087 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:25.897 | 0.472 |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:26.008 | 0.583 |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:26.208 | 0.783 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:26.504 | 1.079 |
7. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:26.543 | 1.118 |
8. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:27.348 | 1.923 |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:27.432 | 2.007 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:27.946 | 2.521 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:29.435 | |
12. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:29.761 | |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:29.917 | |
14. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:30.068 | |
15. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:30.315 | |
16. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:30.354 | |
17. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:24.908 | |
18. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:25.626 | |
19. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:25.716 | |
20. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:26.508 | |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:27.062 | |
22. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:27.110 |