Csak Vettelt nem izgatja a vasárnapi időjárás

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.06.08. 22:18
null
Az időmérő legjobb háromja közül Vettelnek van reális esélye a győzelemre Kanadában (Fotók: Reuters)
Sebastian Vettelnek mindegy, milyen időben rendezik meg vasárnap a Kanadai Nagydíjat, zsinórban harmadik montreali pole pozícióját esőben és szárazon is győzelemre váltaná végre. Fernando Alonso viszont elismerte, a Ferrarival csak száraz versenyen van esélye ahhoz, hogy legyőzze a világbajnokot – ideális körülmények között is tökéletes verseny kell hozzá. A Mercedesnél a pilóták bizakodnak, Ross Brawn viszont attól tart, a vasárnapra jósolt meleg keresztülhúzza csapata számításait. Rajt magyar idő szerint 20 órakor.

 

Sebastian Vettel szerint akár esik vasárnap a Kanadai Nagydíjon, akár száraz időben versenyeznek, jó eséllyel száll harcba a győzelemért az után, hogy a szombati esős időmérőn megszerezte az első rajtkockát.

„Nagyon várom a versenyt, a pénteki edzésen mutatott tempónk alapján azt mondom, akármilyen is legyen az időjárás, jó esélyünk van a győzelemre – mondta Vettel. – Száraz időre számítunk, de tényleg nem számít, mi lesz. Mindenféle gumink maradt, ebből a szempontból is jól állunk, de a verseny nagyon hosszú lesz."

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a németet dicsérte:

„Fantasztikus eredmény, nehéz volt jól időzíteni a köröket, de Sebastian mindent tökéletesen csinált. Kedvező helyzetből várja a versenyt, de Mark helyzete sem aggasztó az ötödik helyen, hiszen itt könnyű előzni."

RÄIKKÖNENÉKET MEGBÜNTETTÉK

A Kanadai Nagydíj sportfelügyelői két r-két rajthelyes büntetéssel sújtották Kimi Räikkönent és Daniel Ricciardót, mert az időmérő második szakaszának újraindításakor szabálytalanul hagyták el a boxutcát.

Két perccel a második szakasz zárása előtt Felipe Massa balesete miatt szakították meg az edzést. Az újrakezdésnél egy gyors felvezető kör utánmért kört mehettek a pilóták, a helyezkedés érdekében többen is szabálytalanul helyezkedtek el, miközben várták, hogy zöldre váltson a lámpa. Jean-Éric Vergne, Pastor Maldonado és Sergio Pérez megúszta büntetés nélkül az esetet, pedig őket s vizsgálták. Räikkönen a záró etap elején is szabálytalanul állt a boxutcában, de az az eset nem játszott szerepet a büntetésében.

Räikkönen és Ricciardo így a Nico Hülkenberg, Sergio Pérez duó mögé kerül a rajtrácson (a táblázat a cikk alján).

Lewis Hamilton szerint száraz versenyen nem reménytelen a Mercedes helyzete, az angol pilóta tartja magát ahhoz, hogy az autója közel sem olyan kíméletlen a gumikkal, mint a korábbi versenyeken.

„A gumik egyáltalán nem kopnak az autón. A Ferrari és a Red Bull fél másodperccel gyorsabb nálunk körönként, de nem tudhatjuk, mennyi üzemanyaggal gyakoroltak. Fantasztikus volt az autó pénteken, ha száraz lesz a verseny, van keresnivalónk – mondta a második rajtkockát megszerző Hamilton. – Az időmérőn az utolsó köröm nagyon jó volt, de a pálya vége vizes volt, megcsúszott a kocsi a sikánban, így második lettem."

Csapatfőnöke, Ross Brawn kiemelte, rengeteg csapda volt elrejtve az időmérőn, de a Mercedes szépen ellavírozott közöttük. Ám a versenyt illetően kevésbé optimista. „Attól tartok, hogy a versenyen olyan pályával találkozunk, amelyhez még nem volt szerencsénk a hétvégén, és meglepetések érnek minket. Nem kopnak el a gumik, csak csökken a teljesítményük" – mondta Brawn.

A legutóbbi három versenyen pole pozíciós Nico Rosberg a negyedik rajthelynél jobbra számított.

„Gyorsak voltunk a vizes pályán, ezért csalódott vagyok, hogy nem kerültem előrébb. A rádiókapcsolatom megszakadt a csapattal, így fontos információkat nem sikerült megosztanunk egymással, például azt, hogy a végén lehetett volna még egy köröm. Remélem, a versenyen jól bánik a kocsi a gumikkal, és erősek leszünk" – mondta a monacói győztes.

Valtteri Bottas elismerte, hogy a Williams-istálló nem számított a harmadik rajtkockára, és száraz pályás időmérőn esélye sem lett volna ilyen előkelő helyre jutni. Újonc létére bölcsen azt is megjegyezte, hogy még nincs vb-pontja, és száraz pályás versenyen valószínűleg nem is lesz...

„Rengeteget jelent nekünk ez a harmadik rajthely, ez sokkal több annál, amit valaha is elképzeltünk – mondta Bottas, aki a hétvége előtt még arról beszélt, hogy attól tart, a gyenge autó nem mutatja meg, mennyire jó pilóta valójában. – Nagyon nehéz volt az első hat versenyünk, remélem, ez nagy lökést ad a csapatnak. Mindent jól csináltunk. El kell ismernem, száraz pályán esélyünk sincs a harmadik szakaszba jutásra, ezért esőért imádkoztunk. Vébépontom továbbra sincs, és ha száraz lesz a verseny, nagyon nehéz lesz."

Fernando Alonso meggyőződése, hogy üldözi a balszerencse ebben a szezonban, hiszen amikor jó esélyt lát az időmérő előtt, rendre elered az eső. Így volt ez Kanadában is.

„Száraz pályán nagyon is versenyképesek vagyunk, de akármikor úgy érzem, jó esélyünk van a győzelemre, jön az eső az időmérőn, és kibabrál velünk. Ez egy ilyen év, de elégedettnek kell lennem, hiszen nem könnyű tökéletes kört menni, annál könnyebb elszúrni – mondta Fernando Alonso. – A hatodik helyről indulok, előttem különböző erősségű autók állnak majd. Ezt úgy értem, hogy megvan a lehetőség egy erős versenyre, és arra, hogy a dobogóra álljak. Sebastian az élről rajtol, csak tökéletes versennyel juthatok elé."

Fernando Alonsónak eddig nem hoz szerencsét Spongya Bob
Fernando Alonsónak eddig nem hoz szerencsét Spongya Bob

Stefano Domenicali csapatfőnök szerint a vizes pálya az idén nagyon nem kedvez a Ferrarinak. „Nem tudtuk felhevíteni a gumikat. A versenyen mindent megteszünk,megfelelő körülmények között a győzelem sem kizárható. Remélem, meg tudjuk ismételni a péntek délutáni tempónkat" – mondta az olasz sportvezető.

Kimi Räikkönen, akit a boxutcabeli helyezkedése miatt két rajthellyel hátrébb soroltak a sportfelügyelők, csalódott volt a Lotus irányíthatatlansága miatt.

„Ez az idő nem jó nekünk, a gumikat nem tudjuk működésbe hozni, így pedig nehéz vezetni. Ez van. Ha a verseny száraz lesz, biztosan gyorsabb leszek, és könnyebb lesz a versenyem, mint az időmérőm" – mondta a finn, aki a 9. rajthely helyett a 11.-ről indulhat.

Jenson Button a Felipe Massa balesete miatt félbeszakított második szakasz újrakezdése után lemaradt a gyors kör lehetőségéről, mert túl lassan teljesítette felvezető körét. Az angol így a 14. rajtkockát szerezte meg, aminél jobbra számított a csapata.

„A rádión számolt vissza a csapat, és amikor tíz másodpercnél járt, azt hittem, még ráérek, de nem így volt. Egyébként sem hiszem, hogy elég gyors lettem volna a továbbjutáshoz. Néha neked kedveznek a változó körülmények, máskor nem. Ezúttal a legrosszabbkor eredt el az eső, lengették meg a sárga vagy éppen a piros zászlót" – mondta Button.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Mark Webber (5.): – Nehéz időmérő volt, természetesen mindenki számára. A rajtsorrenden látszik, hogy nem voltak ideálisak a körülmények, Bottasnak nagy dicséret jár. A verseny hosszú lesz, és remélhetőleg száraz, azzal mindenki jobban járna, mert itt alig lehet látni az esőben.
Jean-Éric Vergne (7.): – Volt egy pillanat, amikor úgy gondoltam, hogy még az első szakaszból sem fogok tudni továbbjutni. Az autó nem volt tökéletes, de kihoztuk belőle a legtöbbet. Nem volt egyszerű ilyen körülmények között vezetni, de addig nem fogok örömömben ugrálni, amíg nem tudom pontokra váltani ezt a hetedik rajthelyet.
Adrian Sutil (8.): – A pálya félig vizes, félig száraz volt, nem lehetett tudni, hogy hol lehet gyorsabban menni. Emellett a gumik felmelegítésével is gondom volt, szóval nem volt egyszerű összerakni egy jó kört. Az újraindítást követően tudtam, hogy esélyem van továbbjutni a harmadik szakaszba, és szerencsére minden jól alakult számomra.
Daniel Ricciardo (10.): – Ami időmérő edzésen előfordulhat, az most itt be is következett, kicsit szerencsések vagyunk, hogy bejutottunk a harmadik szakaszba, nem voltam elégedett a kocsival a köztes esőgumikon. Ha holnap nem fog esni, akkor úgy érzem, hogy lehet esélyünk előrébb végezni.
Nico Hülkenberg (11.): – Nagyon balszerencsések voltunk, bejuthattam volna a harmadik szakaszba, de 200 méterrel a célvonal előtt félbeszakították a kvalifikációt. Ennek ellenére a 11. rajtkocka nem rossz a tegnapi napunkhoz képest, és közel vannak a pontszerző helyek is.
Sergio Pérez (12.): – Szerintem a tempónk alapján bejuthattunk volna a harmadik szakaszba, de az újraindítást követően forgalomba kerültem, és nem tudtam felmelegíteni a gumikat. Volt néhány más pilóta, akiknek ez nem jelentett problémát, de ilyen az autóversenyzés, néha jól jössz ki az adott helyzetből, néha nem.
Pastor Maldonado (13.): – Versenyképesek voltunk ma, a körülmények az előnyünkre váltak. Nem volt szerencsém, a leggyorsabb körömet futottam, amikor félbeszakították az edzést, az újraindítást követően pedig forgalomba kerültem. Valtteri harmadik helye lökést ad a csapatnak, és remélhetőleg összejön holnap a pontszerzés.
Esteban Gutiérrez (15.): – Megpróbáltam a határon autózni, de nehéz volt megtalálni a megfelelő tapadást a pályán, az újraindítást követően pedig nagy kihívást jelentett összerakni egy jó kört. Száraz versenyre számítok, ami jól is jönne nekünk, mert alacsonyra állítottuk a kocsi leszorítóerejét.
Felipe Massa (16.): – Akik kívülről látták a balesetet, azt mondák, a fehér vonalra mentem fékezés közben, ezért pördült meg a kocsi. Előfordulhat. Borzalmas, hogy három ilyen történik egymás után, olyan ez, mint egy mozifilm. Jól vagyok, nem fáj semmim, a Monacói súlyosabb ütközés volt, ez inkább lelkileg visel meg. A versenyre össze kell szednem magam, ha valahol, itt előre lehet törni hátulról.
Paul di Resta (17.): – Gond volt a váltó szoftverével, ezért bementem a boxba, de rengeteg időt veszítettem. Ezután a vizes pályára kellett visszamennem, ebben a szituációban nem igazán tudsz mit csinálni. Nagyon frusztráló ez, látva, hogy mennyire versenyképes az autó.
Charles Pic (18.): – A harmadik szabadedzés előtt újra elővettük azokat a beállításokat, amiket pénteken használtunk, és ez bejött, mert sikerült megelőznöm a Marussiákat és az egyik Lotust is. Száraz pályán nem mentünk sok kört, emiatt nem vagyunk tisztában a gumikopás mértékével.
Jules Bianchi (19.): – Az időmérő edzés elején megpróbáltunk szuperlágy gumikon mért kört futni, de nagyon csúszós volt a pálya, szerencsénk volt, hogy vissza tudtunk menni a boxba intermediate abroncsokért. Ezt követően végig forgalomba kerültem, így nem tudtam javítani az eredményemen.
Max Chilton (20.): – Nehéz volt alkalmazkodni a körülményekhez, de az hamar kiderült, hogy nem volt jó ötlet a szuperlágy gumikon kimenni a pályára, olyan volt, mintha jégen vezettem volna. A köztes esőgumikon már jobb volt a helyzet, de ekkora már mindenki begyorsult, én pedig forgalomba kerültem a leggyorsabb köröm alatt. Legalább sikerült megelőzni az egyik Caterhamet.
Giedo van der Garde (21.): – Az utolsó szabadedzés remekül alakult, szemben a kvalifikációval. Gyorsan kimentünk a pályára, de hamar eltűnt a száraz ív, ezért be kellett jönni friss intermediate gumikért. A második gyors körömben hibáztam, ami körülbelül másfél másodpercembe került, az utolsó gyors körömet pedig a sárga zászlós figyelmeztetés miatt nem tudtam gyorsabban befejezni.
Romain Grosjean (22. – büntetés után): – Mit mondhatnék? A radar nem jelezte az esőt, mégis esett. Az egyetlen, viszonylag száraz pályás gyors körömben az egyik Caterham kicsúszott előttem, ezzel elszállt az esélyem. Legalább tízről három rajthelyesre változtattam a rajtbüntetésemet. Ha legközelebb meglátok egy fekete macskát, biztosan megölöm.

KANADAI NAGYDÍJ, A MÓDOSÍTOTT RAJTSORREND
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault
2. Lewis Hamilton brit Mercedes
3. Valtteri Bottas finn Williams-Renault
4. Nico Rosberg német Mercedes
5. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault
6. Fernando Alonso spanyol Ferrari
7. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari
8. Adrian Sutil német Force India-Mercedes
9. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari
10. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes
11. Kimi Räikkönen* finn Lotus-Renault
12. Daniel Ricciardo* ausztrál Toro Rosso-Ferrari
13. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault
14. Jenson Button brit McLaren-Mercedes
15. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari
16. Felipe Massa brazil Ferrari
17. Paul di Resta brit Force India-Mercedes
18. Charles Pic francia Caterham-Renault
19. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth
20. Max Chilton brit Marussia-Cosworth
21. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault
22. Romain Grosjean** francia Lotus-Renault
*két rajthelyes büntetés a boxutca szabálytalan elhagyásáért
**tíz rajthelyes büntetés, mert balesetet okozott a Monacói Nagydíjon
AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:25.425 átlag: 183.782 km/ó
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:25.512 0.087 mp h.
3. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:25.897 0.472
4. Nico Rosberg német Mercedes 1:26.008 0.583
5. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:26.208 0.783
6. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:26.504 1.079
7. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:26.543 1.118
8. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:27.348 1.923
9. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:27.432 2.007
10. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:27.946 2.521
11. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:29.435
12. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:29.761
13. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:29.917
14. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:30.068
15. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:30.315
16. Felipe Massa brazil Ferrari 1:30.354
17. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:24.908
18. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:25.626
19. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:25.716
20. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:26.508
21. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:27.062
22. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:27.110
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik