Sebastian Vettel nem tart attól, hogy legyőzi őt Indiában Mark Webber, aki annak ellenére a negyedik rajthelyet szerezte meg, hogy a lágy helyett a közepesen kemény gumikon rajtol, és a verseny elején a negyedik világbajnoki címe felé száguldó német kerékcseréje után az élre áll. A vb-éllovas szerint nem a stratégia, hanem a sebesség dönti el a futamot
„Úgy döntöttem, hogy lágy gumikon rajtolok, Mark pedig a keményebbekre szavazott. Most nem lehet megmondani, melyikünk döntött jobban, majd a versenyen kiderül – mondta Vettel. – Hosszú a verseny, a korai kerékcsere után igyekszem utolérni, nem hiszem, hogy a stratégia döntené el a futamot. Az autó gyors, cseppet sem vagyok ideges, úgy érzem, a versenyen sem lesz gond.”
A német a vb-esélyekről is beszélt.
„A paddockban minden második ember a vb-címről kérdez, így nehéz nem gondolni rá. Ahogy eddig, úgy ezután is csak a következő lépésre összpontosítok, bármi is legyen a futam eredménye” – mondta a német.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt mondta, Vettel stratégiája attól nem jobb egyértelműen Mark Webberénél, mert az ausztrál pazar körrel a második sorba került, és innen bármire képes lehet, hiszen nemigen tartják fel, a legközelebbi kemény gumis rajtoló, Fernando Alonso pedig a nyolcadik helyen elég messze lesz tőle.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Vettel még mindig megállíthatatlan Indiában (is) |
2. szabadedzés: A Red Bull nem tervezi, hogy esélyt adjon riválisainak |
Reakciók: Árad a dominancia Vettelből - csak Webber győzheti le? |
SZOMBAT |
2. szabadedzés: A Red Bull a 40 perces edzésen is verhetetlen volt |
Időmérő: Háromból három pole – Indiában Vettel az úr |
VASÁRNAP |
10.30: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
GUMIK. A Pirelli az első két Indiai Nagydíjra a kemény és a lágy gumikat szállította, az extra sima felületű aszfalton nem volt gondjuk a pilótáknak az abroncsok kopásával. Az idén a lágy mellett a közepesen keményet használják a pilóták, talán több kerékcsere lesz, mint a korábbi években. |
IDŐJÁRÁS. Kiegyensúlyozott, napos idő lesz az Indiai Nagydíj hétvégéjén, 30 fok várható mindhárom napon. |
VETTEL VB-ESÉLYEI. Vettel világbajnok lesz Indiában, ha… …Alonso nem végez az első két hely valamelyikén. ...Alonso második lesz, Vettel pedig nyolcadik vagy jobb. ...Alonso nyer, Vettel pedig ötödik vagy jobb. A Red Bull világbajnok lesz, ha 148 pontos előnyéből megtart legalább 129-et. |
„Úgy éreztem, érdemes tenni egy próbát, s nem mertem arra gondolni, hogy a második sorba kerülök. Így nagyon jól sikerült az időmérő, főleg, hogy a keményebb gumikat csak a harmadik szakaszban használtam, és elég nagy a különbség, nehéz átszokni rá – mondta Webber. – Jó esélyt teremtettem a győzelemhez, a lágy gumi nem egy nagyszerű munka eredménye, de majd meglátjuk, mi lesz azokkal, akik a lágyakon rajtolnak, mi meg tesszük a saját dolgunkat. A verseny eleje nagyon izgalmas lesz, de sajnos valamikor nekünk is használnunk kell a lágy gumikat.”
Webber hozzátette, az első egy-két kör nehéz lesz a lassabban melegedő gumikon (Vettel a felvezető körben minden bizonnyal figyel rá, elég lassan menjen ahhoz, hogy teljesen kihűljenek riválisai keményebb abroncsai, amelyek nehezebben melegszenek vissza), de pár kör után nagyon tartóssá válik az abroncs.
Webber előtt a két Mercedes foglal majd helyet a rajtrácson, lágy gumikon. A Mercedes a Belga Nagydíj után 8–3-ra vezetett a Red Bull előtt a pole pozíciók idei külön versenyében, de a világbajnok istálló mostanra utolérte riválisát.
Nico Rosberg elmondta, a hét tizedmásodperces különbség is csak annak köszönhető, hogy mindent kihozott az autójából.
„Borotvaélen táncolva futottam a körömet, a második helyezés pedig csak azért jött össze, mert Mark más stratégiát választott. A verseny sokkal nehezebb lesz, igaz, szerintem a megfelelő stratégiát alkalmazzuk. Gondolkodtunk azon, hogy a keményebb gumikon induljunk, de nem láttuk értelmét” – mondta Rosberg.
Lewis Hamilton a harmadik helyről rajtol, s bár megemlítette, hogy az egyik Red Bull feltartotta az időmérőn, nem tulajdonít neki nagy jelentőséget.
„Nehéz hétvégénk van, Sebastiannak gratulálnunk kell, hiszen szenzációs sebességgel halad. Keményen nyomjuk, hogy szép eredményt érjünk el, de meglep, hogy ennyire elöl vagyok – mondta Hamilton, aki a rádióban az edzés alatt azt mondta, Vettel feltartotta, de az edzés utáni sajtótájékoztatón már nem tudta biztosan, melyik Red Bull haladt előtte. – A 8-as és a 9-es kanyarnál az egyik Red Bull elém került, nem tudom, melyik, de nem is veszítettem olyan sok időt. A versenyen megpróbáljuk megszorongatni őket, de teljesen más dimenzióban vannak, mint mi. Harmadikak lehetünk.”
Kimi Räikkönen a hatodik rajtkockát szerezte meg, a lágy gumikon nem volt tökéletes köre, de talán már arra is figyelt, hogy ne gyötörje agyon az abroncsait, hanem már az időmérőn az egyenletes koptatást tartotta szem előtt, ami plusz köröket érhet a Lotus számára a versenyen – az sem elképzelhetetlen, hogy a finn megpróbálkozik az egy kiállásos taktikával.
„Nagyon oda kellett figyelni az időmérőn arra, hogy ne tegyük tönkre a gumikat, így vagyok, ahol vagyok, jó eredményre számítok a versenyen. Kicsit jobb az autó, mint a legutóbbi versenyeken” – mondta a finn.
Fernando Alonso az egyetlen, akinek matematikai esélye van rá, hogy megakadályozza Vettelt újabb vb-címe megszerzésében, de nem hisz ebben, inkább a Mercedesek legyőzésére törekszik.
„Ha Seb ki is esik, az első kettőben kellene célba érnem, amire nem látok esélyt, úgyhogy vasárnap világbajnok-avatás lesz. A mi fő célunk, hogy megverjük a Mercedeseket, ami sikerülhet. A Német Nagydíjon a kemény gumis rajt mellett döntöttünk, mert a szabadedzéseken hamar elkoptak a lágyak, a versenyen aztán mégis sokáig bírták – mondta Alonso, aki a Nürburgringen negyedik lett. – Ha most is így lenne, a stratégiánk nem sülne el jól, de a gyors kopás ezúttal nem remény, hanem tény. A kérdés csak az, hogy tragédia-e.”
Vettel mellett Romain Grosjean próbálkozott azzal, hogy továbbjusson az időmérő első szakaszából a keményebb gumikon, de a Lotus francia pilótája visszacsúszott a 17. helyre, és kiesett. Pedig a Japán Nagydíjon egyedül ő jelentett veszélyt a Red Bull párosára, és eddig ezen a hétvégén is kiválóan ment.
„Az időmérő előtt meghatároztuk azt az időeredményt, amely még elég lesz a továbbjutáshoz, de a többiek gyorsabbak voltak, mint gondoltuk. Az időeredményem olyan lett, mint amit terveztünk, de a lágy gumik sokkal gyorsabbak voltak, mint délelőtt, javult a pálya állapota – mondta Grosjean. – Közösen hoztuk a döntést, nem lehet azt mondani, hogy én hibáztam, vagy a csapat hibázott. A korábbi futamokon bejött ez a taktika, most elszúrtuk, néha előfordul.”
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Felipe Massa (5.): – Nem volt olyan jó köröm, mint Szuzukában, a harmadik rajtkocka is elérhető volt. Nem tudom, mi a jó stratégia, ez csak a versenyen derül ki.
Nico Hülkenberg (7.): – A hetedik rajtkocka jó pozíció, nagy csatára számítok a McLarenek ellen. Én a lágy, ők a keményebb gumikon rajtolnak, érdekes lesz, hogyan alakulnak a stratégiák és a különbségek. A lágy gumik nagyon gyorsan elkopnak, a kemények sokáig jók.
Sergio Pérez (9.): – Talán ha egy körrel korábban kijövök az utolsó szakaszban, és még egy gyors köröm van, meg tudom előzni Fernandót, de így a kilencedik rajthely a legjobb, amit elérhettünk. Emiatt azonban egy körrel tovább tart majd a gumi a versenyen, ami fontosabb szempont, mert a lehető legtovább kell jutnunk.
Jenson Button (10.): – Valószínűleg stratégiai szempontból jó döntést hoztunk, mégis fáj, hogy csak a tizedik lettem, mert nagyon jó volt az autó a lágy gumikon, az első szakaszt az élen zártam. A keményebb gumikon nehéz volt vezetni, de ha minden igaz, öt-hat kör után a többség kiáll előlünk a boxba, és a dobogó közelébe kerülünk.
Daniel Ricciardo (11.): – Amikor a második szakasz végén célba értem, azt mondta a mérnököm a rádión, hogy kilencedik vagyok. Mire a harmadik kanyarhoz értem, szólt, hogy ez csak 11. hely. Mindent kihoztam a kocsiból, de így csalódtam kicsit. Pénteken megroppant a kocsi alja, a mai szabadedzésen kellett hosszú menetet futnom, nem tudtam felkészülni kellőképp az időmérőre.
Paul di Resta (12.): – Úgy érzem, előreléptünk ezen a versenyen, és nő az önbizalmunk. A csapat hazai versenyén két helyre vagyunk a pontszerző helyektől, van miben bizakodnunk.
Adrian Sutil (13.): – Nagyjából erre számítottam, van esélyünk pontot szerezni erről a két rajtpozícióból. A stratégia nem lesz túl színes, hiszen egyértelmű, melyiki a jobb gumi, de így is jó show kerekedhet belőle az indiai nézők számára.
Jean-Éric Vergne (14.): – Kifejezetten jó, tiszta köröm volt, de nagyon szoros a középmezőny, pár tized több helyezésről is dönthet. A két gumi közötti nagy különbség miatt érdekes lesz, ki milyen stratégiával megy a versenyen.
Valtteri Bottas (15.): – Necces időmérő volt. Ami az első szakasz hajrájában sikerült, az nem jött össze a másodikban. Hosszú sor alakult ki, a felvezető körben nehéz figyelni a gumik hőmérsékletére, ha közben a gyors kör előtti pozíciót is be kell lőni.
Esteban Gutiérrez (16.): – Jobb lett az autó, mint pénteken, de nagyon csúszós az aszfalt, nem érzem rajta biztonságosnak a kocsit. Amikor a kerékvetőre futottam, megdobta a kocsit, és fáj a nyakam azóta.
Pastor Maldonado (18.): – A lágy gumikon egy gyors kört lehet futni, és ha ebben forgalomba kerülsz, nem sokat tehetsz. Nekem az első és a tizedik kanyarban is ki kellett kerülnöm valakit. A versenyeken előrébb szoktunk kerülni, ebben bízom most is.
Jules Bianchi (19.): – Az időmérőn nagyon jól kiegyensúlyoztuk a kocsit, nemcsak közel kerültünk a Caterhamhez, hanem meg is előztük. Jó lenne előttük célba érni, és akár mással is csatázni kicsit.
Giedo van der Garde (20.): – A két lágy gumis menetemből a második volt a jobb, de az első szektorban hagytam még egy-két tizedet, ha gyorsabban felmelegszik a gumi, ez meglett volna. Egyébként közel voltam a maximumhoz.
Charles Pic (21.): – A második menet számított igazán, egy gyors körre volt lehetőségem, de két autó közé kerültem, és már nem volt idő helyezkedni, így nem lehetett olyan jó a kör, mint ami az autóban volt.
Max Chilton (22.): – Ezen a pályán kiegyensúlyozott autó kell ahhoz, hogy merd nyomni a gázt, de ez nem volt meg.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:24.119 | átlag: 219.332 km/ó |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:24.871 | 0.752 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:24.941 | 0.822 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:25.047 | 0.928 |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:25.201 | 1.082 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:25.248 | 1.129 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:25.334 | 1.215 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:25.826 | 1.707 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:26.153 | 2.034 |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:26.487 | 2.368 |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:25.519 | |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:25.711 | |
13. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:25.740 | |
14. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:25.798 | |
15. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:26.134 | |
16. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:26.336 | |
17. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:26.577 | |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:26.842 | |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:26.970 | |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:27.105 | |
21. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:27.487 | |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:28.138 |